- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (135 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (218 opinii)
- 3 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (126 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (69 opinii)
- 5 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (102 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (153 opinie)
Będzie nowy buspas na Chwarznie
1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.
Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:
- jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
- dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.
Miejsca
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-21 19:14
(1)
a co z koncepcją Nowej Chwarznieńskiej, która miała być 2x2? I Jana Nowaka Jeziorańskiego na południe? Hossa właśnie planuje wielkie osiedle w tym rejonie, a dróg nie przybywa
- 23 0
-
2020-12-21 23:27
Będzie jak z Chwarznieńską na odcinku leśnym przed rozbudową. Od wybudowania pierwszych bloków "nowej" sokółki (tych przy pętli) zaczęły się korki. Było to w 2005/2006r. Dla tych co nie pamiętają - Chwarznieńska była wtedy wąską, krętą i dziurawą dróżką przez las, bez pobocza. Na moment przed rozbudową w korkach stało się tam nawet dwie godziny. Powtórzę - dwie godziny. Minimum to było 40 minut w godzinach szczytu, nie licząc stania na Kieleckiej, jeśli ktoś jechał z centrum. Jeśli liczyć też Kielecką i przejazd przez Witomino, to godzina minimum. Rozbudowa w 2011 roku i tak była spóźniona, ale byla zbawieniem. Teraz z centrum do obwodnicy nawet w godzinach szczytu można dojechać w pół godziny, czasem szybciej. W tej chwili rozbudowa Chwarznieńskiej między Amona a rondem jest JUŻ opóźniona o co najmniej 6-7 lat. Ten buspas przekreśla możliwość rozbudowy do 4 pasów w najbliższych latach. To jest dramat.
- 8 1
-
2020-12-21 23:24
A drwale już cieszą się!
- 0 5
-
2020-12-21 23:21
Gdynia - a miało być polskie Miami, a wyszedł Detroit
- 5 4
-
2020-12-21 22:08
Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze (1)
Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze - tutaj zobaczy Pan prawdziwe zagłębie wstydu, ulice i uliczki, które wyglądają jak po bombardowaniu można wyliczać bez końca.
Czy Pan Prezydent i ZDiZ przejeżdżał kiedyś przez skrzyżowanie sporych ulic Płk. Dabka oraz Zielonej?
Czy Pan Prezydent i ZDiZ jechał ulicą Płk Dabka od wyżej wspomnianego skrzyżowania do cmentarza przy kościele Michała Archanioła? (są tam 4 progi zwalniające - fakt, ale całość nadaje się do Programu "Uwaga"!
Czy Pan Prezydent i ZDiZ wyskakiwał pół metra w górę na wjeździe z ul. Kwiatkowskiego na Estakadę od strony Obłuża? (dwa spore wgłębienia bujające autami jak zabawkami) oraz jechał lewym pasem Al. Zwycięstwa 500 metrów przed Parkiem Technologicznym?
serdeczne pozdrowienia 4all- 19 4
-
2020-12-21 23:20
... ale po co pan prezydent ma chodzić tam gdzie jest niefajnie ?
Czułby się tam niekomfortowo, nieswojo, nawet mogłoby to wywołać w nim taki trochę niepożądany efekt niedyspozycji.
pan prezydent jest z siebie zadowolony i jest mu fajnie z tym zadowoleniem.- 5 1
-
2020-12-21 23:15
Przetarg na projekt
A realizacja dopiero za 18 lat
- 7 4
-
2020-12-21 17:22
(1)
Co za marnotrastwo. Gdy przebudowywali ta droge 10 czy 12 lat temu od razu bylo wiadomo ze 1+1 to za malo. Teraz beda pruć i niszczyc przystanki autobusowe, sciezki rowerowe, zasadzenia itd. Gdyby podobna logika kierowali sie planisci w PRL obwodnica trojmiasta w ogole by nie powstala ewentualnie tez po jednym pasie w kazda strone
- 47 4
-
2020-12-21 23:14
I to jest właśnie najgorsze. Zdecydowanie nie jestem fanem komunistów, ale akurat planowanie przestrzenne za PRL było na duuuuuużo wyższym poziomie, niż obecnie. Wstyd.
- 9 0
-
2020-12-21 22:06
Kolejne sf z Gdyni
Wciąż płacą za projekty które nigdy nie powstają
- 13 3
-
2020-12-21 21:27
O lala !
- 9 1
-
2020-12-21 20:09
(1)
To nie lepiej wybudować ten drugi pas i puścić nim wszystkich??? Korki znikną same. Zyskają wszyscy
- 21 6
-
2020-12-21 20:43
przecież puszczą nim wszystkich
jadących w autobusem
- 3 5
-
2020-12-21 20:09
jest kilka Tesli na Chwarznie,
kierowcy będą mogli śmigać do centrum...
- 4 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.