• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    a co z koncepcją Nowej Chwarznieńskiej, która miała być 2x2? I Jana Nowaka Jeziorańskiego na południe? Hossa właśnie planuje wielkie osiedle w tym rejonie, a dróg nie przybywa

    • 23 0

    • Będzie jak z Chwarznieńską na odcinku leśnym przed rozbudową. Od wybudowania pierwszych bloków "nowej" sokółki (tych przy pętli) zaczęły się korki. Było to w 2005/2006r. Dla tych co nie pamiętają - Chwarznieńska była wtedy wąską, krętą i dziurawą dróżką przez las, bez pobocza. Na moment przed rozbudową w korkach stało się tam nawet dwie godziny. Powtórzę - dwie godziny. Minimum to było 40 minut w godzinach szczytu, nie licząc stania na Kieleckiej, jeśli ktoś jechał z centrum. Jeśli liczyć też Kielecką i przejazd przez Witomino, to godzina minimum. Rozbudowa w 2011 roku i tak była spóźniona, ale byla zbawieniem. Teraz z centrum do obwodnicy nawet w godzinach szczytu można dojechać w pół godziny, czasem szybciej. W tej chwili rozbudowa Chwarznieńskiej między Amona a rondem jest JUŻ opóźniona o co najmniej 6-7 lat. Ten buspas przekreśla możliwość rozbudowy do 4 pasów w najbliższych latach. To jest dramat.

      • 8 1

  • A drwale już cieszą się!

    • 0 5

  • Gdynia - a miało być polskie Miami, a wyszedł Detroit

    • 5 4

  • Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze (1)

    Zapraszamy Pana Prezydenta na Pogórze - tutaj zobaczy Pan prawdziwe zagłębie wstydu, ulice i uliczki, które wyglądają jak po bombardowaniu można wyliczać bez końca.
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ przejeżdżał kiedyś przez skrzyżowanie sporych ulic Płk. Dabka oraz Zielonej?
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ jechał ulicą Płk Dabka od wyżej wspomnianego skrzyżowania do cmentarza przy kościele Michała Archanioła? (są tam 4 progi zwalniające - fakt, ale całość nadaje się do Programu "Uwaga"!
    Czy Pan Prezydent i ZDiZ wyskakiwał pół metra w górę na wjeździe z ul. Kwiatkowskiego na Estakadę od strony Obłuża? (dwa spore wgłębienia bujające autami jak zabawkami) oraz jechał lewym pasem Al. Zwycięstwa 500 metrów przed Parkiem Technologicznym?

    serdeczne pozdrowienia 4all

    • 19 4

    • ... ale po co pan prezydent ma chodzić tam gdzie jest niefajnie ?

      Czułby się tam niekomfortowo, nieswojo, nawet mogłoby to wywołać w nim taki trochę niepożądany efekt niedyspozycji.
      pan prezydent jest z siebie zadowolony i jest mu fajnie z tym zadowoleniem.

      • 5 1

  • Przetarg na projekt

    A realizacja dopiero za 18 lat

    • 7 4

  • (1)

    Co za marnotrastwo. Gdy przebudowywali ta droge 10 czy 12 lat temu od razu bylo wiadomo ze 1+1 to za malo. Teraz beda pruć i niszczyc przystanki autobusowe, sciezki rowerowe, zasadzenia itd. Gdyby podobna logika kierowali sie planisci w PRL obwodnica trojmiasta w ogole by nie powstala ewentualnie tez po jednym pasie w kazda strone

    • 47 4

    • I to jest właśnie najgorsze. Zdecydowanie nie jestem fanem komunistów, ale akurat planowanie przestrzenne za PRL było na duuuuuużo wyższym poziomie, niż obecnie. Wstyd.

      • 9 0

  • Kolejne sf z Gdyni

    Wciąż płacą za projekty które nigdy nie powstają

    • 13 3

  • O lala !

    • 9 1

  • (1)

    To nie lepiej wybudować ten drugi pas i puścić nim wszystkich??? Korki znikną same. Zyskają wszyscy

    • 21 6

    • przecież puszczą nim wszystkich

      jadących w autobusem

      • 3 5

  • jest kilka Tesli na Chwarznie,

    kierowcy będą mogli śmigać do centrum...

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane