• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie płatne parkowanie w Orłowie

Patryk Szczerba
30 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.
  • Samochody zaparkowane wokół targowiska przy placu Górnośląskim. W drugiej połowie roku za postój trzeba będzie płacić.

W drugiej połowie roku na blisko 50 ulicach Orłowa ma zostać wprowadzone płatne parkowanie. Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20. Nowa strefa obejmie m.in. okolice pl. GórnośląskiegoMapka.



Czy płatne parkowanie w Orłowie to dobry pomysł?

Przypomnijmy:


Za parkowanie już niebawem będzie trzeba płacić na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana. Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20. Zmiany obejmą także Orłowo, co budzi różne reakcje, zwłaszcza że strefa ma objąć blisko 50 ulic w dzielnicy. Wśród miejsc, gdzie będą obowiązywały opłaty za parkowanie, jest pl. Górnośląski.

Płatne parkowanie przy targowisku



Cztery lata temu pisaliśmy, że za takim rozwiązaniem optują kupcy z targowiska tłumaczący, że brakuje miejsc dla klientów rynku, bo parkują tu osoby, które przesiadają się na inne środki transportu.

Tyle że w tej sprawie jednomyślni nie są mieszkańcy.

- Z jednej strony jest to propozycja, która realnie może rozwiązać istniejący tam problem z parkowaniem, z drugiej strony uliczki przylegające do placu Górnośląskiego są małymi, spokojnymi uliczkami osiedlowymi, na ich mieszkańcach odbije się to negatywnie. Oczywiście wprowadzając strefę płatnego parkowania, trzeba ją rozszerzyć o uliczki przyległe, ale należy zauważyć, że każde rozwiązanie tutaj będzie złe. Dlatego dziwi brak konsultacji z mieszkańcami, które mogłyby sporo wnieść - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Wskazuje, że ulice takie jak chociażby Spacerowa czy Akacjowa niepotrzebnie włączono do strefy.

- Znalazły się w strefie jako łącznik tylko po to, żeby plac Górnośląski i Orłowo nadmorskie stanowiły jedną strefę, a nie dwie, pomimo że nie ma dla nich absolutnie żadnego uzasadnienia, aby wprowadzać tam płatne parkowanie. Podobnie z ulicami przy CH Klif, jak choćby Świerkowa. Takie granice strefy uważamy za bardzo szkodliwe dla mieszkańców - dodaje.

Urzędnicy: chodzi o większą rotację



Urzędnicy tłumaczą, że podjęte decyzje mają spowodować, by mieszkańcy okolicznych domów mogli szybko znaleźć miejsce do parkowania.

- Płatny postój z pewnością zobliguje kierowców do sprawnego załatwienia koniecznych zakupów, przez co skróci się czas parkowania i kolejni klienci będą mogli szybciej znaleźć miejsce do zaparkowania. Skorzystają też mieszkańcy, którzy będą mieli wykupione preferencyjne abonamenty "M" - zapewnia Karol Kozak, kierownik Działu Płatnego Parkowania.

2,5 miesiąca na projekt i oznakowanie



Obecnie trwa przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i oznakowania SPP. Oferty zostaną otwarte 7 kwietnia. Po podpisaniu umowy wybrany wykonawca będzie miał 2,5 miesiąca na wykonanie zadania. To oznacza, że strefa mogłaby zacząć działać w wakacje.

Władze miasta przekonują, że płatne parkowanie w Orłowie to słuszna decyzja.

- Mamy sygnały, że m.in. mieszkańcy Orłowa borykają się z brakiem miejsc parkingowych, szczególnie w sezonie letnim. Ich potrzeby są dla nas priorytetem, dlatego chcemy uporządkować kwestie parkowania również na terenie tej dzielnicy. Dzięki wprowadzeniu strefy płatnego parkowania mieszkańcy zyskają preferencyjne abonamenty postojowe, a turyści parkujący w okolicach plaży i molo rozważą skrócenie czasu parkowania, co umożliwi rotację miejsc - twierdzi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Ulice w Orłowie, na których trzeba będzie płacić za parkowanie:



Akacjowa (od ul. Wielkopolskiej do ul. Kasztanowej), Aldony, al. Zwycięstwa (od ul. Wielkopolskiej do ul. Świętopełka), Anny Waligóry, Balladyny, Bukowa, Bytomska, Chorzowska, Cumowników, Cyprysowa, Głogowska, Goplany, Inżynierska (od ul. Sieradzkiej do ul. Wielkopolskiej), J. Heidricha, Jesionowa, Jodłowa, J. Kiedronia, Kaprów, Kasztanowa (od ul. Akacjowej do al. Zwycięstwa), Króla Jana III, Mestwina, Mysłowicka, Nawigatorów, Olchowa, Orłowska, Perkuna, pl. Górnośląski, Plażowa, Popiela, Powstania Styczniowego (od al. Zwycięstwa do ul. Spacerowej), Przebendowskich, Przemysława, Raciborska, W. Roszczynialskiego, Rybnicka, Sieradzka (od początku do ul. Wrocławskiej), Sosnowiecka, Spacerowa, Szyprów (od al. Zwycięstwa do ul. Spacerowej), Światowida, Świerkowa (od ul. Orłowskiej do ul. Przebendowskich), Świętopełka, Wielkopolska (od ul. Wrocławskiej do al. Zwycięstwa), Wrocławska (od ul. Sieradzkiej do ul. Wielkopolskiej), Zaciszna, Zapotoczna (od ul. Spacerowej do ul. Anny Waligóry), dr. T. Zegarskiego.

Opłaty będą pobierane w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20, (w dniach 24 grudnia oraz 31 grudnia przypadające w dni robocze do godz. 14).

Cennik:

  • Pierwsza godzina - 3,9 zł,
  • Druga godzina - 4,6 zł,
  • Trzecia godzina - 5,5 zł,
  • Czwarta godzina i kolejne - 3,9 zł.

Parkowanie w soboty, niedziele i święta jest bezpłatne.


Miejsca

Opinie (350) ponad 10 zablokowanych

  • parkowanie

    proponuje na wjazdach do Gdyni postawić znak w całym miescie w Gdynisą płatne miejsca płatne

    • 3 0

  • Po co to?

    Rotacja to bzdura bo to są często samochody okolicznych mieszkańców i handlarzy siedzących w boksach cały dzień. Więc zmian wielkich na miejscach będzie mało, a jak dostaną karty parkingowe stałe to zysk dla miasta będzie niewielki. A może spróbować na Chwarznie, Karwinach czy Sokółce?

    • 3 0

  • Gdynia

    niech nam żyje w zdrowiu ,szczęśćiu Lucyk tak dalej bdzie dobrze

    • 3 0

  • (2)

    I te wszystkie pomysły urzędasów to oczywiście w trosce o mieszkańców. Głosujcie dalej na szczura i straszcie PISem to będziecie mieć Ełk zamiast Gdyni.

    • 7 0

    • Ełk?? czysty i ma równe chodniki (1)

      • 1 0

      • A to przepraszam. W takim razie zamiast Gdyni będziemy mieli prowincję z przedmieść Ułan Bator.

        • 0 0

  • Syf

    Generalnie nie mam nic przeciwko pobieraniu opłat, jeśli mają rozsądną wysokośś, ale na części ulic Orłowa są 60letnie płyty jambo, każda na innej wysokości. Chodniki nie są w lepszej kondycji, to nie wstyd pobierać opłaty na takim syfie?

    • 8 0

  • Wystarczy naklejka mobi Parking albo podobna

    Patent praktykuję od wielu lat. Nigdy nie wrzuciłem nawet złotówki do parkometru i dostaję średnio jeden mandat na rok, którego nota bene miasto i tak nie potrafi sciągnąć. Żeby zweryfikować, czy klient zapłacił poprzez mobi Parking cieć musi wysłać SMSa do centrali - robi to jeden na dziesięciu - większość jak widzi naklejkę to idzie dalej. Polecam

    • 3 1

  • Ludzie zastanówcie się (1)

    Przecież wprowadzenie płatnego parkowania w jednym miejscu spowoduje przeniesienie się parkujących kawałek dalej dlatego też czasem trzeba objąć strefą ulice obok. Jeszcze nie wiecie że Polaka bardzo ciężko od samochodu odkleić? Z tego samego powodu "do 30 minut gratis" jest złym pomysłem bo ludzie będą cały dzień parkować i na wszelkie świętości przysięgać że minęło 29 minut - kościoła by się wyrzekli i matkę sprzedali byle by nie płacić za parkowanie. Zobaczcie jak działają zakazy postoju albo wszystkie "do 5 minut" - po prostu nie działają. Pewnie że to się nie wszyskim podoba ale innej drogi nie ma, alternatywą dla płatnego parkowania nie jest darmowe parkowanie tylko brak możliwości parkowania. Poza tym 10zł dla mieszkańca? Smiech na sali.

    • 3 2

    • bo każdy sobie ceni swój czas

      Dla mnie nie jest problem, żeby zapłacić te parę złotych za parkowanie, natomiast problemem jest to, że muszę podejść do parkometru, swoje wyklikać, a potem wrócić i kwitek za szybę wrzucić - to jest mój czas, którego nie zamierzam marnować w ten sposób. Dlatego nie płacę. Nigdy.

      • 1 0

  • Czyli zbiorkom podrożeje.

    A SM pod komendanturą majora Bienia bedzie kąsać mandatami.

    Kucyk jesteś idealnym dręczycielem

    • 6 1

  • Plac

    Tam jest masakra trajtek lub autobus chce wjechać na przystanek nie może bo każdy kierowca chciałby najlepiej wjechać pod same drzwi sklepu. Plac Górnośląski jest drogi od lat bo tam jest cicha umowa między sprzedawcami by mieć te same ceny i też niektórzy są tam skłóceni. Wychodzi z tego absurd bo nabiał i inne rzeczy są tańsze w sklepach. Druga sprawa to taka że robi się ciepło i zaraz będzie tam cały wysyp żuli te ławki tam to nie dla ludzi. Obrzydzenie.

    • 1 2

  • W końcu, przecież Wrocławską i Inżynierską nie można normalnie przejechać obecnie to jes dramat

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane