• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont 1,2-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha

Krzysztof Koprowski
14 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br. Prace przy przebudowie Traktu św. Wojciecha potrwają maksymalnie do 30 listopada br.

Jeszcze w tym roku jeden z najgorszych odcinków Traktu św. Wojciecha doczeka się remontu. Chodzi o odcinek Gościnna-Sandomierska, na którym pojawi się nowa nawierzchnia nie tylko ulicy, ale także chodników i zatok autobusowych.



Która ulica w Gdańsku wymaga najpilniejszego remontu?

O pomyśle remontu Traktu św. Wojciecha na odcinku od ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska pisaliśmy już w październiku 2013 r. Wówczas był to jeszcze etap szukania wykonawcy dokumentacji (zostało nim Biuro Projektów Highway z Gdańska), a obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (przejęła od Zarządu Dróg i Zieleni większość zadań związanych z dużymi inwestycjami) ogłosiła przetarg na wykonawcę robót.

Na długości ok. 1,2 km wymianie ulegnie praktycznie całe wyposażenie ulicy. Oprócz nowej nawierzchni na jezdni, pojawi się też zabezpieczenie podpór kładek nad ulicą oraz odświeżone zostanie oznakowanie.

Dla pieszych przygotowano nowe chodniki oraz oznakowanie dla osób niewidomych w obrębie przystanków autobusowych. Same zatoki dla autobusów doczekają się także nowej nawierzchni.

Ważną zmianą w organizacji ruchu będzie też przeniesienie przejścia zobacz na mapie Gdańska w rejonie skrzyżowania Traktu z ul. Sandomierską na północ zobacz na mapie Gdańska, co może być nieco uciążliwe, biorąc pod uwagę lokalizację pawilonów handlowych w tej części dzielnicy, które są na wysokości przejścia przeznaczonego do likwidacji.

Decyzja ta została jednak podjęta na wniosek lokalnej rady dzielnicy, która zwraca uwagę, że to rozwiązanie pozwoli na łatwiejsze dotarcie z przystanku autobusowego w stronę Pruszcza Gd. do położonego po drugiej stronie ulicy marketu spożywczego.



Kontrowersyjne wydaje się zastosowanie standardowych materiałów budowlanych, które nijak się mają do polityki estetycznej miasta. I tak w pasach rozdziału jezdni oraz przy zlikwidowanym przejściu pojawią się żółte barierki, na chodnikach standardowa kostka betonowa z posypką (w rejonie Kanału Raduni w nieco lepszej odmianie, tzw. trapezowej), a wspomniane zatoki autobusowe pokryje betonowa kostka Bauma.

Czy zatem ten projekt w ogóle był konsultowany z Referatem Estetyzacji Miasta, przeniesionym niedawno do Zarządu Dróg i Zieleni jako Dział Estetyzacji?

- Projekt nie jest nowy, a ponieważ jest to remont, to nie było niestety obowiązku jego konsultacji. Tym bardziej, że nie jest to projekt zagospodarowania przestrzeni publicznej. Przyjrzymy się jednak dokumentacji i postaramy się nanieść poprawki co najmniej na poziomie kolorystyki - zapewnia Michał Szymański, kierownik Działu Estetyzacji ZDiZ.

Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska? Barierki typu "trzepak" oraz nawierzchnia z kostki Bauma - czy takie rozwiązania sprzed szkoły w Kokoszach, powinny znaleźć się na jednym z głównych wjazdów do Gdańska?
Prace remontowe będą wiązały się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Wstępna organizacja ruchu zakłada zwężenia na pewnych odcinkach czy tymczasowe wykorzystywanie jednej jezdni w dwóch kierunkach.

Prace zakończyć się muszą najpóźniej do 30 listopada br. O wyborze wykonawcy zdecyduje kryterium ceny (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.).

Przypomnijmy, że od 2011 roku wyremontowano już odcinki Traktu św. Wojciecha, od granicy z Pruszczem Gdańskim do ul. Gościnnej.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • Radę (3)

    Dzielnicy lekko mówiąc powaliło. Mógł się tam lidl nie budowadniać a nie kuźwa nasze wspólne pieniądze wydawać na ułatwienia dla lidla. Niech lidl to wszystko sfinansuje. Naganiać klientów, niech ceny obniży to i przejście kilometr od lidla nie będzie przeszkadzać :-) Kto che to dotrze tam bez problemu.

    • 0 5

    • Lidl to już

      biedamarket

      • 0 0

    • (1)

      Lidl to tylko jeden (i to pomniejszy argument). Głównym jest skrócenie drogi pomiędzy przystankami Sandomierska, gdzie pasażer tracił 7 i więcej minut na to by przejść na drugą stronę.

      • 3 0

      • Lidl to nie jest powód, artykuł nie jest zbyt poprawnie napisany ....
        polecam bardziej miarodajne źródło na portalu mojaorunia.pl

        • 2 0

  • A starogardzka? (2)

    A co ze starogardzką?

    • 2 5

    • (1)

      Pies tańcował.

      • 1 1

      • Wypita

        • 0 0

  • Koszmar na Osowej. (14)

    Wszystkie ulice na Osowej wymagają remontu. Wstyd dla władz miasta, że dzielnica, która ma prawie 30 lat, jest tak zaniedbana. Od komuny nic się nie zmieniło. Dziura na dziurze. Brak kanalizacji burzowej, chodników. Masakra i wstyd.

    • 20 31

    • Orunia od 1933 roku jest Dzielnicą Gdańska (1)

      Zatem Osowa chyba powinna jeszcze poczekać, tak jak czekała Orunia, która jest zaledwie 2km od strego miasta ...

      • 23 4

      • Co to za idiotyczny wyznacznik? To że osowa jest młodsza to nie znaczy ze można ją olać tam też mieszka sporo ludzi i płacą podatki do tego samego miasta, nie można mówić że jedna dzielnica jest bardziej uprzywilejowana a inna nie. W tej chwili osowa to nie tylko parę domów na krzyż tylko ok 15 tys ludzi

        • 1 0

    • Osowa? A gdzie to jest?

      • 2 1

    • koszmar na Osowej ? (3)

      A niby dlaczego miasto ma zajmować się drogami osiedlowymi? Jak się stawiało wille to trzeba było wtedy dopłacić do infrastruktury osiedlowej a nie teraz wyciągać ręce do miasta.

      • 33 8

      • Bo to jest zadanie miasta (2)

        W cywilizowanym świecie jest tak, że zanim miasto pozwoli budować domy, to wcześniej przygotowuje infrastrukturę lub wymusza to to na inwestorze, jeżeli to duży deweloper.
        U nas jest odwrotnie: pozwala się budować domy nawet kilometr od najbliższej utwardzonej drogi, a potem gminy się dziwią rosnącymi kosztami utrzymania infrastruktury.
        Jak ostatnio do Żukowa przyjechali Niemcy, to od razu stwierdzili: "no niezły tu burdel macie", nie ma dróg, a pozwalacie domy budować w polu.
        Ale takie jest polskie prawo. Przy cichej zmowie deweloperów i polityków ciągle brak ustawy regulującej kwestie planów przestrzennych, regulujących kwestie rozwoju gmin.

        • 1 4

        • (1)

          No tak, za Niemca byli zuper. Oczywiście, zanim Niemiec wymordował siedem milionów obywateli Polski.

          • 1 1

          • No to żeś dowalił z komentarzem:)

            Ja tu o ładzie przestrzennym, a Ty o mordowaniu.

            Ale jak Ci nie pasuje niemiecki porządek, to popatrz tez na inne kraje za zachodnią granicą.
            U nas masa pieniędzy idzie na budowę i utrzymanie infrastruktury, bo zezwala się na bezładne budowanie osiedli i pojedynczych domów w niezagospodarowanym terenie.
            Dodatkowym skutkiem ubocznym jest niszczenie naturalnych terenów przez rozlewające się mini osiedla.

            • 1 0

    • Jaki koszmar?

      Generalnie nie jest źle. Ulicą wstydu na pewno jest Kilnieńska oraz cały południowy obszar, tzw. Nowy Świat. Jednak centrum ma w większości porządne ulice i chodniki.
      Przydałaby się strefa 30km/h jak planowało miasto, aby uspokoić ruch i umożliwić dzieciakom bezpieczne dojście lub dojazd rowerem do szkoły.

      • 1 0

    • na Osowej potrzebny jest przede wszystkim budowa chodników przy Kielneńskiej

      przy okazji można stworzyć udogodnienia dla ruchu rowerów

      • 1 0

    • (2)

      Jaki jest sens budować u Was drogi z publicznych pieniędzy, skoro nie chcieliście kładki pieszej nad obwodnicą aby czasem ktoś przypadkowy się w tej okolicy przypadkiem nie pojawił. Tak więc z taim podejściem, sami sobie róbcie Wasze drogi.

      • 13 2

      • (1)

        widze ze ktos tu ma kompleksy. koles nie protestowal przeciw remontom na oruni i gdzies tam jeszcze tylko pisal ze miasto ma mieszkancow w d*pie i na przyklad na takiej osowej totalnie nic nie robi.

        • 1 4

        • Temat nie jest o Osowie.

          • 5 1

    • (1)

      Osowa przez przypadek stala sie czescia Gdanska. To powinno byc oddane do Zukowa.

      • 26 7

      • zdecydowanie tak wtedy inaczej by dzielnica wygladala :)

        • 1 4

  • Dziadostwo to będzie jak ten przetarg "łyknie" Strabag. To właśnie oni robili w zeszłym roku odcinek od Obwodnicy Południowej do ul. Ukośnej.
    Efekt? - poprawiane w tym roku (w kwietniu) zapadnięte włazy na studzienkach kanalizacyjnych. Kolejne już się "szykują", co widać zwłaszcza w trakcie opadów deszczu. Równość chodników - tragiczna, wystarczy popatrzyć na ilość na nich kałuż jak pada.
    Także wszystkie najlepszego dla DRMG.

    • 0 1

  • Prawdziwe powody przeniesienia przejścia dla pieszych podano na mojaorunia.pl (1)

    "Remont Traktu to jednak nie wszystko. Ważną zmianą będzie też likwidacja przejścia dla pieszych w rejonie skrzyżowania Traktu św. Wojciecha i Sandomierskiej. - Pasy dla pieszych zostaną przykryte nowym asfaltem, wyrównane zostaną pobliskie krawężniki. Zniknie stąd sygnalizacja świetlna dla pieszych, wysepki pozostaną jako element układu drogowego mówi nam Tomasz Wawrzonek z Zarządu Dróg i Zieleni.

    Przejście ma zostać przeniesione w inne miejsce Traktu św. Wojciecha, około 100 metrów dalej w kierunku centrum.

    O taką zmianę od kilku lat zabiegali lokalni radni dzielnicy. Argumentowali i nadal argumentują, że obecne rozwiązanie (dwuetapowe przejście na skrzyżowaniu) marnuje czasu wielu oruniaków. - Aby dostać się na drugą stronę, na przykład na przystanek autobusowy trzeba nadrabiać drogi i czekać na kolejnych światłach. Czasem traci się tutaj aż siedem i więcej minut tłumaczy Mateusz Korsztun z Zarządu oruńskiej Rady Dzielnicy.

    - Nowe przejście usprawni dojście do pobliskiego kościoła, marketu, czy sklepów dodaje radny, który przypomina, że w sprawie przeprowadzki przejścia oruńska Rada spotykała się z urzędnikami już w 2011 roku.

    Korsztun przekonuje, że wielokrotnie spotkał się z prośbą mieszkańców, by przejście ze skrzyżowania z Sandomierskiej i Traktu przenieść kawałek dalej w stronę centrum. 

    - Niedaleko obecnego przejścia jest kładka (idąc w stronę Pruszcza), którą można dostać się na drugą stronę Traktu św. Wojciecha. Dlatego też przeniesienie pasów w stronę Gdańska nie powinno być uciążliwe dla nikogo. Przeciwnie, nowe przejście bliżej Gdańska pozwoli zaoszczędzić wiele czasu i nerwów przekonuje radny."

    • 3 1

    • Drogi się NADKŁADA, a nie "nadrabia", ośla łąko!

      • 0 3

  • (4)

    Znowu - tam co sezon remont a dziur jak w szwajcarskim serze - zróbcie coś raz a dobrze.

    Ps. Miłym ukłonem w stronę kierowców (tak, wiem, że dla mieszkańców już nie) byłby remont prowadzony w porze nocnej.

    • 20 7

    • (2)

      w porze nocnej i w weekendy remontuje się w miastach cywilizowanych np w Warszawie. U nas jeszcze prowincja.

      • 2 0

      • (1)

        Warszawa jako przykład miasta cywilizowanego, bezcenne!

        • 3 1

        • Gdańsk - Warszawa - wspólna sprawa. Tu i tu rządzi samochodowa wiocha.

          • 1 0

    • Ten odcinek od dawna nie widział remontu.

      • 5 0

  • w sprawie przeniesienia przejścia (2)

    NIE PRZENOSIĆ!. tam powinny być 2 przejścia - zostawić stare, wyznaczyć nowe na północ od sandomierskiej.

    Z niepokojem obserwuję działania projektantów dróg, którzy przeważnie na remontowanych skrzyżowaniach nie budują przejść na wszystkich ramionach skrzyżowania - w skrajnych przypadkach zmusza to pieszego do obchodzenia dookoła całego skrzyżowania (3 jezdnie!), co przy dwujezdniowych drogach trwa do kilkunastu minut!!! np. remontowana obecnie na Morenie Nowolipie/Rakoczego

    Kuriozalnym przykładem jest zlikwidowanie przejścia na ul Grunwaldzkiej naprzeciwko manhattanu - w godzinach szczytu tłumy ludzi tłoczą się na wąskich przejściach zmuszeni do czekania na 3 światłach i okrążania trzech ramion skrzyżowania, żeby przedostać się na drugą stronę Grunwaldzkiej

    a wszystko to w mieście, w którym urzędnicy pier...olą w kółko o mieście przyjaznym pieszym i niby zniechęcają do transportu samochodowego, gdy tymczasem niemal wszystkie nowe inwestycje znacznie pogarszają jakość poruszania się osób nie jeżdżących autami.

    • 6 5

    • Wystarczy jedno przejście!
      Obok obecnego długiego przejścia dla pieszych z trzema światłami (w mojej opini dość niebezpiecznego i przestarzałego) jest kładka ... powinniśmy z niej korzystać.

      • 1 1

    • Tutaj nowe przejście jest właśnie po to, żeby przechodzić przez jedne pasy, a nie trzy.

      • 5 1

  • Sobieskiego

    Lepiej niech się wezmą za ul.Sobieskiego tam są same dziury...

    • 0 0

  • Potrzebne są tam fotoradary. (8)

    Szczególnie na zwężeniu w stronę Pruszcza.

    • 42 86

    • Fotoradary??? (7)

      A po co???

      • 17 11

      • bo za dużo ludzi zginęło na tej ulicy (5)

        • 13 8

        • (3)

          zginęło dużo, zginie więcej. Najwięcej zginęło przypadkowych przechodniów przebiegających przez drogę w miejscu do tego nie przeznaczonym .

          sami sobie winni. A i innych niekiedy pociągnęli za sobą

          • 10 6

          • gdyby kierowcy jezdzili 50 km/h a nie 100 km/h to nie byłoby tylu ofiar (1)

            • 6 2

            • nawet 40 nie pomaga na te zamaskowane zające ninja

              wskakujące na jezdnię po ciemku

              • 3 1

          • niestety, smutna prawda o tej drodze śmierci

            strach jechać żeby kogoś nie zabić

            • 6 2

        • gdzie ?

          w korku ludzie nie giną...

          • 13 6

      • jak to po co? przecież fotoradary to podstawa bezpieczeństwa :D

        • 15 5

  • Remont wyremontowanego odcinka (2)

    Kogos za to powinni zamknać.Zeby po niespełna roku łatali dziury i zapadniete studzienki. Sprawa powinna zajac sie prokuratura

    • 10 3

    • Ten odcinek nie był remontowany od przynajmniej 10-15 lat.

      • 0 0

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane