• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont torowisk we Wrzeszczu i Strzyży

Maciej Naskręt
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Ruszył przetarg na przebudowę ok. 2,8 km torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Prace rozpoczną się wiosną 2011 r. i potrwają do końca lata.



Co cię najbardziej cieszy w tym remoncie?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła w piątek przetarg na przebudowę dwóch odcinków linii tramwajowej. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Wyłoniony w przetargu wykonawca przebuduje ok. 2,8-kilometrowy odcinek linii tramwajowej i wymieni asfalt na gumę na przejeździe na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.

Bezpieczniej będzie również na obu przystankach tuż przed Centrum Handlowym "Manhattan", bowiem inwestor zaplanował tam gruntowną przebudowę peronów tramwajowych, które przesunięte zostaną przed budynek "Dolarowca". Pojawią się tam m.in. barierki odgradzające pieszych od alei.

- Początek prac planowany jest na przełomie marca i kwietnia 2011 r. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie przebudowy, ale już po czterech miesiącach musi zostać przywrócony ruch tramwajowy na tych odcinkach. - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Termin składania ofert do przetargu upływa 15 lutego 2011 r.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • raz nie można tego zrobić tylko trzeba co roku rozkopywać

    • 1 3

  • Artur Czerwiński

    • 1 1

  • Tunel przy Jskowa dolina-Partyzantow

    bez tego nigdy nie bedzie bezpiecznie

    • 9 3

  • zmiana koncepcji torowisk!!!!! (4)

    w wielu krajach tramwaje jezdza po torach ktore sa wpuszczone w specjalne plyty betonowe co powoduje ze przejazd przez torowisko jest gladki i nie niszczy sie jak gumy wygniatane przez ciezarowki (juz tak jest miejscami) i co najwazniejsze pogotowia straz i inne sluzby nie przebijaja sie przez korki tylko jada na sygnale torami zysk niesamowity. czy ktos o tym w magistracie pomysli?!

    • 5 4

    • W innych krajach ludzie nie są na tyle głupi, żeby sobie zabetonowanym torowiskiem omijać korki wg własnego widzimisię. U nas to by było nagminne. U nas ludzie nie potrafią jechać z przepisową prędkości ani zatrzymać się na stopie, a co dopiero powstrzymać się od wykorzystania drogi dla pojazdów uprzywilejowanych.

      • 11 2

    • przecież wiele lat temu płytami betonowymi wyłożone było (1)

      torowisko na Alei Zwycięstwa.To była porażka! Głośno, całość nieelastyczna - sztywna, torowisko szybko się odkształciło a jazda tramwajem to był horror.Bujanie, wyskakiwanie i wskakiwanie w szyny.

      • 3 1

      • jakieplyty?

        to nie takie plyty wlozone miedzy tory tylko specjalne pod torowiska - najblizej takie tory ma budapest od kilkudziesieciu lat pojedz i sprawdz

        • 1 0

    • to jest

      niesłuszna koncepcja

      • 2 1

  • petla Brzezno (1)

    Puscic tramwaje 3 ,5 przez petle .Autobus za tramwaj to porazka!

    • 4 3

    • Eee tam, postoi do wiosny, może wtedy łaskawie raczą rozpocząć jakąkolwiek robotę.

      • 0 1

  • A kiedy remont torowiska na Jana z Kolna?

    jw

    • 2 2

  • a przecież obiecywali kiedyś

    przejście podziemnie na wysokości Manhattanu i Jaśkowej Doliny

    • 7 1

  • jedną z cech wyróżniających lemingi jest utrata pamięci

    tunel przy manhattanie, to historia z dreszczykiem, miał być realizowany równolegle z budową galerii, jak zwykle w gdańsku skończyło się smutnymi piardami ekipy nieudaczników
    a że można wybudować tunel, bez wstrzymywania ruchu, o tym najlepiej może zaświadczyć tunel pod aleją niepodległości na wysokości ulicy marynarzy
    oczywiście działo się to w sopocie:-)

    • 8 5

  • porażka

    oraja i oraja te tory a rzęchy dalej jeżdżą a rozkład jazdy zkm w zime można sobie wsadzić między bajki! KARAC KARAC i powymieniac stołki!

    • 1 2

  • tory też powinny mieć swoją nazwe, np. odcinek od wojska polskiego do jaśkowej jako trakt nieznanych męczenników, co roku można

    by było składać tam kwiaty, palić znicze i manifestowac poparcie dla wAdzy

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane