• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie skwer w miejscu na Drogę Czerwoną na Zaspie

Krzysztof Koprowski
25 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.

Na Zaspie - w pobliżu przystanku SKM zobacz na mapie Gdańska i zarazem na miejscu zarezerwowanym pod budowę Drogi Czerwonej - wkrótce powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna. O jej głównej funkcji zdecydują mieszkańcy, oddając głos w ankiecie internetowej. Inwestycja zostanie sfinansowana w głównej mierze przez właściciela centrum handlowego po drugiej stronie torów kolejowych zobacz na mapie Gdańska.



Czy tereny w rezerwie Drogi Czerwonej powinny zyskać lepsze zagospodarowanie?

Teren między ul. Hynka, Braci Lewoniewskich i chodnikiem prowadzącym na wiadukt nad torami od lat prezentuje się niezbyt okazale. Od ponad pół wieku stanowi rezerwę pod Drogę Czerwoną wraz z przebudową układu drogowego w pobliżu, czyli maksymalnie bezkolizyjną arterię wzdłuż torów kolejowych, między Gdynią a Gdańskiem.

Ponieważ realizacja tego przedsięwzięcia drogowego w Gdańsku jest mało prawdopodobna w kolejnych co najmniej 10-15 latach, poprawą wizerunku obszaru tuż przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Zaspa chce zająć się stowarzyszenie Inicjatywa Miasto.

Głównym partnerem stowarzyszenia w projekcie jest spółka City Pro, inwestor powstającej po drugiej stronie torów Galerii Wnętrz City Meble. Chęć współpracy zadeklarowały też Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec oraz Zarząd Dróg i Zieleni.

- Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie, pragniemy działać na korzyść mieszkańców dzielnic sąsiadujących z City Meble i współtworzyć otaczającą nas przestrzeń. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z rozwijającym się i pełnym pomysłów stowarzyszeniem, które od trzech lat działa na rzecz rewitalizacji przestrzeni miejskiej w Trójmieście i poprawy jakości życia jego mieszkańców - mówi Marek Bogacki, dyrektor zarządzający w spółce City Pro.
Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami.
Nowe zagospodarowanie jest obecnie na etapie opracowania trzech koncepcji - scenariuszy przekształceń tego terenu na funkcję: sportową, rekreacyjną lub krajobrazową.

- Koncepcje te zostaną wkrótce przedstawione mieszkańcom na poświęconej naszemu projektowi stronie internetowej [nie została jeszcze uruchomiona - dop. red.] - zapowiada Mateusz Sylwestrzak, wiceprezes stowarzyszenia Inicjatywa Miasto.
I to właśnie przez Internet mieszkańcy będą mogli od połowy listopada oddawać głosy na najlepszy ich zdaniem wariant.

- Planujemy wykonać nowe zagospodarowanie na wiosnę przyszłego roku. Dokładny termin rozpoczęcia prac będzie uzależniony od pogody oraz pozyskania niezbędnych pozwoleń - dodaje Piotr Czyż, prezes stowarzyszenia.
W ramach nowego zagospodarowania przewiduje się podjęcie współpracy z osobami prowadzącymi działalność w pawilonach handlowych, co ma skutkować podniesieniem estetyki budynków, a także poprawą stanu technicznego przystanku autobusowego zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (116) 2 zablokowane

  • Ekstra (4)

    a gdzie będą parkingi?

    Zrobią ładne 10 miejsc - dla picu?

    • 10 4

    • (3)

      Nie rozumiem dlaczego miasto miałoby płacić za parkingi.

      Wiele osób kupuje mieszkania i sprawę parkingu zostawia miastu. To żerowanie na pieniądzach samorządu. A budować powinien deweloper. Powinien być zapis wymagalny przez miasto, że na każdą "sypialnię" ma być wybudowane 1 miejsce parkingowe. I nie ma zmiłuj. Parkowanie na ulicy "gdzie-popadnie" wpływa tylko na zagrożenie zdrowia innych współuczestników ruchu i blokuje swobodę przepływu transportu kołowego.

      Parking można umieścić pod ziemią. W zeszłym tygodniu w Radio Gdańsk była informacja, że miasto chce zainwestować w co najmniej trzy.

      Niektórym marzy się wielki parking jak pod hipermarketem pod każdym parkiem, kioskiem i budką z lodami.

      • 5 1

      • Ekstra! (2)

        Pięknie piszesz i po części się zgadzam, ale...

        Tylko, że teraz tam gdzie ma być ten super hiper skwerek trochę osób parkuje czy do sklepu czy do pracy (via skm). Tam obecnie nie ma blisko budynków mieszkalnych. Budując skwerek - tych miejsc nie będzie. I co? napiszesz pewnie, zeby sie na rower przesiaść? extra.

        • 2 1

        • Zaspa

          Nie każdy może przesiąść się na rower :) Wielu osobom jest potrzebny samochód i nie neguję, że ten rodzaj transportu jest potrzebny i jest niezbędnym wprowadzanie rozwiązań dla poruszających się po mieście aut. Z drugiej strony mamy jednak w Polsce jeden z najwyższych statystycznych europejskich wskaźników "posiadania" samochodu na głowę. I nie widzę w tym sensu. Po co posiadać samochód, którego utrzymanie jest droższe w utrzymaniu przez rok, niż rzeczywista korzyść z jego użytkowania? Czasem taniej wychodzi taksówka. Ale pokutuje u nas jakiś przymus społeczny posiadania samochodu. Ale to szerszy temat do dyskusji.

          Kilka miast w Polsce wprowadziło ciekawe rozwiązania transportu publicznego oferując mieszkańcom darmowy lub ulgowy przejazd autobusami miejskimi. Efekt natychmiastowy. Kto umiał dobrze liczyć i mógł zrezygnować, porzucił samochód i wprawiał się w ciekawej sztuce miejskiej komunikacji.

          Czytam tu różne głosy odnośnie jakości zabudowy Zaspy. Osobiście ją lubię. Jest poukładana. "Kompletna" - jak to ktoś tutaj wcześniej podkreślił. Przedzielona arterią jest funkcjonalna dla wszystkich zainteresowanych grup.

          Zgodzę się z Tobą, w tym konkretnym miejscu przydałby się parking. Ze względu na poszerzające się tam zaplecze handlowo-usługowe. Optowałbym nawet za małym rozwiązaniem typu "park&ride".

          • 8 0

        • Proponuję autobus.

          • 0 0

  • To mordownie "Ikar" i "Seba" przejdą lifting (3)

    i zyskają status pubów ?
    I czy w związku z tym do powyższych barów będzie selekcja przed wejściem ?

    • 13 0

    • Tak (2)

      Tylko hipsterka wchodzi teraz. No, może jeszcze prawilniaki, żeby zintegrować sąsiadów.

      • 7 0

      • Def (1)

        "prawilniaki" - nie słyszałem tego określenia, co oznacza?

        • 1 1

        • Oznacza potomków Dufa

          • 0 1

  • Ja bym wolała w tym miejscu a wy nie udajcie ! , że nie ! Drugą

    Forum Radunia :-)
    a nie jakiś skwerek...no dobry, ale Forum Radunia...

    • 1 4

  • Przeciez to projekt pod inwestycje deweloperska na pasie startowym (2)

    Projekt jest dedykowany zwiekszeniu atrakcyjnosci pasa startowego, na ktorym buduje sie (albo stanela budowa - juz nie wiem bo nie robią) osiedle

    • 15 3

    • Znaczy skierowany do kogo ?

      Bo nie za bardzo rozumiem.

      • 1 0

    • dokładnie, aby sprzedać mieszkanka w tamtej okolicy trzeba przeprowadzić lifting sąsiedztwa

      przecież po drugiej stronie ma powstać kolejne blokowisko. jak powstanie i wszystkie mieszkanka się sprzedadzą, wróci projekt drogi czerwonej

      • 5 0

  • Dlaczego spółka i rada dzielnicy (1)

    mają wykładać kasę jest to teren przyległy do ,,Nowego dewelopera" który po rozpoczęciu prac zrobi se tam parking. Oczywiście podnosi się prestiż i cena dla nowych budynków co tam powstaną.
    Za to powinni płacić deweloperzy do tego powinni wyremontować drogi ul Hynka i górną część Jana Pawła.
    Zarząd dzielnicy wraz z ZDiZ powinni przygotować plan zagospodarowania terenu dla dewelopera.

    • 20 1

    • Jeszcze tobie deweloper powinien wyremontować mieszkanie

      bo tak i już.

      • 1 3

  • Ryneczek (2)

    A może mały lokalny rynek, ale tylko dla warzyw i owoców?

    • 11 3

    • tam teraz stoją takie stragany, przy drodze na SKM.

      część warzywniaków z pasa tam się przeniosła.

      • 0 0

    • Czemu tylko dla warzyw i owocwó ?

      mózg Ci wyprano...?

      • 0 0

  • O co chodzi?

    Tytuł panie Koprowski rozkłada.

    • 2 2

  • Proponuję atrakcyjną przestrzeń publiczną w postaci Baru Japa ;) (2)

    • 13 0

    • (1)

      Bar Japa pod koniec swych dni śmierdział!

      • 1 0

      • może i tak

        ale to Japa ;)

        • 0 0

  • Zaspa - perelka mysli urbanistycznej - unikat - godny miejsca na liscie unesco!!! (1)

    • 5 0

    • za tym idzie oczywiscie ochrona osledla!

      Koniec z budoiwaniem osiedli deweloperskich w srodku NASZYCH terenow zielonych. To MY oplacamy cala infrastrukture!

      • 4 0

  • Pas rowerowy

    W zeszłym miesiącu była tu omawiana bardzo ciekawa koncepcja budowy ścieżki rowerowej i parków rekreacyjnych na trasie "drogi czerwonej". Podobał mi się pomysł autora, bo zawierał kilka zdjęć z podobnych realizacji w miastach wysoko zurbalizowanych, często dając drugie życie poprzemysłowym i zaniedbanym obszarom.

    Gdańsk nie popada w chaos jeśli chodzi o zabudowę, a fakt, że czeka na kasę z Unii "na chodnik" rzeczywiście trochę trąci rozleniwieniem. Ale skoro Unia daje, to trzeba brać - może wolniej, ale z jakąś tam koncepcją.

    Uważam, że zieleń miejska, obszary rekreacyjne, ścieżki rowerowe są wielkim atutem Gdańska. To przyciąga mieszkańców i sprzyja rozwojowi małej i wielkiej przedsiębiorczości. Postulowałbym, aby miasto szło w tym kierunku. Wolałbym, aby miasto więcej inwestowało i promowało komunikację miejską, zdrową infrastrukturę parkowo-rowerową niż inwestowało w bezsensowne drogi ekspresowe dla samochodów.

    • 12 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane