• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczniejsza ul. Słowackiego w cenie nowych barierek

Maciej Naskręt
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa. Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa.

240 tys. zł będzie kosztować poprawa przyczepności jezdni ul. Słowackiego na odcinku leśnym zobacz na mapie Gdańska. To tyle, ile rocznie miasto wydaje na naprawę uszkodzonych w wypadkach barier energochłonnych na tym odcinku.



Czy poprawienie jakości jezdni na ul. Słowackiego zapobiegnie zdarzeniom?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie - mikropory wypełniają się resztkami opon, a także zwykłym brudem. W efekcie jezdnie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.


30 dni na poprawę jakości jezdni

Takie rozwiązanie ma być jeszcze w te wakacje sprawdzone na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Uszorstniona ma być jezdnia w kierunku Wrzeszcza.

- Na ul. Słowackiego wjedzie maszyna, która przy użyciu mikroopiłków, tzw. śruty, skierowanych na nawierzchnię pod wysokim ciśnieniem, usunie zabrudzenia. Sądzimy, że to poprawi parametry drogi - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedyną ofertę złożyła firma z Poznania, która za uszorstnienie około 2-kilometrowego odcinka zainkasuje 240 tys. zł. Firma będzie miała 30 dni na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Na razie harmonogram robót nie jest znany.

Czy to dużo? Raczej nie. Dość powiedzieć, że na wymianę barier drogowych uszkodzonych w wypadkach i kolizjach na ul. Słowackiego GZDiZ wydaje rocznie ok. 200-250 tys. zł.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W całym 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.

Miejsca

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Pon

    Ludzie!!!! Ja jako chyba jedyny pomyślał, a inni to są inni. Ja mam pomysł na jedną rzecz, która trzeba wyeliminować na tym odcinku jezdni. To jest kraweżnik na całym odcinku jezdni, chociaż to poprawi, ze samochód nie będzie wypadal za barierki i obniży to groźne wypadki, i te śmiertelne. Byłem świadkiem wypadku poważnego, gdy kobieta walnęła w kraweznik nieszczęsny i w górę na 5 metrów zaczęła koziolkowac z 5 razy, Jak na filmie!!!!! Mówię , usunąć kraweznik on jest przyczyną tych groźniejszych wypadków, a tak to tylko samochód będzie jechał w zdłoz barierek.pozdrowienia

    • 4 1

  • juz nie moge sie doczekać testowania przyczepności mojego nowego golfa IV w tdiku, świeżo kupionego po Niemcu, który do kościoła w niedzielę tylko jeździł ;)

    • 0 0

  • Jakim trzeba byc... (1)

    czubem zeby jadac pod gore suvem przeskoczyc bariere . Moze byl krecony film na you tube.

    • 0 0

    • sprawdz gdzie masz góre a gdzie dół

      • 0 0

  • jełopy

    Latacie po tych barierkach, a ja musze stać w korku. Weźcie się zastanówcie bo to jest tylko kilka sekund różnicy. Często się zdarza, że taki jełop mnie wyprzedza, a za pare sekund razem kwitniemy na światłach.

    • 4 0

  • Przyczepność (1)

    O ile zakład że znajdą się idioci co będą sprawdzać jak ich auto się trzyma na nowej nawierzchni.

    • 4 0

    • załóż się do woza

      i ciągnij jak koza

      • 0 0

  • Ciekawe kiedy

    za bierność w takich sprawach, będziemy wyciągać konsekwencje wobec odpowiedzialnych.
    Naprawa barier to tylko część start spowodowanych zbyt niską jakością tej drogi.
    Również wobec osób, które dopuściły do instalacji bezużytecznych systemów kontroli prędkości.

    • 0 0

  • Prezydent Adamowicz był dumny z pokręconego odcinka. (2)

    Gdy tymczasem wycinając drzewa w czasie budowy można było przy okazji wyprostować tę drogę, wtedy z dużej odległości byłoby widać wszelkie zdarzenia i przeszkody.
    Urzędnik stworzył problem i był z niego dumny. Teraz inny urzędnik próbuje to ponaprawiać, ale to i tak na nic się nie zda, bo przyczyna jest znana i nie jest to "śliska nawierzchnia".

    • 5 7

    • Salomon (1)

      to droga, a nie stok narciarski

      • 3 1

      • Prezydent Adamowicz widocznie nie zauważył różnicy.

        • 0 0

  • Bzdura!!! i co to da?!! Odcinkowy pomiar prędkości takie rozwiązanie sprawdziło się na drodze między Puckiem a Redą.. Tamta droga też prowadzi w dół jest wręcz identyczna i praktycznie zero wypadków! zacznijcie myśleć a nie wypier..... 240 tys w błoto!!

    • 4 0

  • Słowackiego

    Ktos kto ustalał ze predkosc dopuszczalna na tej drodze to max. 70 chyba wiedział co robi ale nasi miszczowie kierownicy wiedza lepiej i jeszcze sie tym chełpia na lewo i prawo uwazajac ze wszyscy, którzy jada z ta predkoscia to niedouczeni , niedzielni kierowcy. Efekt? To widac na fotkach.

    • 8 0

  • Czemu miasto wydaje na to jakiekolwiek pieniądze?

    Czy po wypadku nie powinien za szkody zapłacić kierowca (tzn. Ubezpieczyciel)?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane