- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (164 opinie)
- 2 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (141 opinii)
- 3 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (96 opinii)
- 4 Ograniczają koszenie zieleni, ale nie wszędzie (59 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (75 opinii)
- 6 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (78 opinii)
Bilbordy wracają na ulice Gdańska. Miasto rocznie zarobi na nich 2 mln zł
6 tys. zł dziennie i 2,2 mln zł rocznie miasto zarobi na reklamach, jakie wkrótce ponownie pojawią się na ulicach w Gdańsku w ramach obowiązującej uchwały krajobrazowej. Dodatkowo właściciele reklam będą musieli posadzić w Gdańsku 170 drzew.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wówczas przetarg na umieszczenie reklam w pasach drogowych, mimo że chwilę wcześniej wielkopowierzchniowe nośniki zostały zlikwidowane w ramach uchwały krajobrazowej. Urzędnicy, pytani wówczas przez nas, dlaczego reklamy znów staną na ulicach Gdańska, tłumaczyli, że uchwała nie miała na celu likwidacji branży reklamowej, lecz uporządkowanie zasad funkcjonowania reklam w przestrzeni publicznej.
- Jeśli reklamy wrócą, to wyłącznie w miejscach oraz na zasadach wskazanych przez magistrat - tłumaczyli urzędnicy.
Wyjściowa dzienna stawka od 2,90 zł za m kw.
W ramach przetargu obszar Gdańska, na którym mają stanąć billboardy, podzielono na 14 pakietów. W zamian za umiejscowienie reklam na gruntach przyległych do pasów drogowych właściciele nośników będą musieli wykonać nasadzenia drzew i zapłacić za powierzchnię reklamową.
Stawka minimalna za 1 m kw. danego pakietu wynosiła między 2,90 zł a 3,10 zł dziennie. Aby wyłonić podmiot, który w danym sektorze ustawi reklamę (już zgodną z zasadami uchwały krajobrazowej), przeprowadzono licytację poszczególnych pakietów. 10 pakietów zawierało po sześć lokalizacji, natomiast cztery pakiety obejmowały jedną lokalizację.
62 oferty w przetargu
Ostatecznie, zainteresowanie umieszczeniem nośników wyraziło pięć podmiotów (AMS, Outdoor Trójmiasto, Synergic, OMP, Jaworscy Nieruchomości), które przesłały łącznie 62 oferty zakupu pakietów (od trzech do pięciu dla każdego pakietu).
- Ponieważ na każdy z pakietów wpłynęła więcej niż jedna oferta, konieczne było przeprowadzenie licytacji. Jej przedmiotem była cena za 1 m kw. powierzchni reklamowej. Zwycięzcą został ten podmiot, który zaproponował najwyższą stawkę - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Najdroższe reklamy staną przy ul. Obrońców Wybrzeża, Czarnym Dworze, Wita Stwosza, Chłopskiej i al. Jana Pawła II, gdzie stawka za m kw. w licytacji osiągnęła 4,50 zł za każdy dzień ekspozycji. To oznacza, że każdy z bilbordów, jaki stanie przy tych ulicach, będzie średnio kosztował 445 zł, a podmiot który go postawi będzie musiał dodatkowo posadzić 11 drzew.
Najtańsze okazały się nośniki w trzech ostatnich pakietach (przy ul. Marynarki Polskiej). Tam stawka za m kw. reklamy wyniosła 3,60 zł. Pozostałe pakiety sprzedano w cenie 4 zł/m kw.
Lista wszystkich 64 lokalizacji, gdzie wkrótce staną billboardy
Wylicytowane stawki za poszczególne pakiety:
- Pakiet 1 - AMS - 4 zł
- Pakiet 2 - AMS - 4,50 zł
- Pakiet 3 - OMP - 4 zł
- Pakiet 4 - AMS - 4 zł
- Pakiet 5 - Outdoor Trójmiasto - 4 zł
- Pakiet 6 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 7 - AMS - 4 zł
- Pakiet 8 - Jaworscy Nieruchomości - 4 zł
- Pakiet 9 - AMS - 4 zł
- Pakiet 10 - Synergic - 4 zł
- Pakiet 11 - OMP - 4 zł
- Pakiet 12 - AMS - 3,60 zł
- Pakiet 13 - AMS - 4,60 zł
- Pakiet 14 - Synergic - 3,60 zł
- Biorąc pod uwagę wylicytowane stawki, kwoty za umieszczenie nośników reklamowych w lokalizacjach ze wszystkich 14 pakietów za jeden dzień wyniosą 6100 zł, czyli 2,2 mln zł rocznie. Wpływy te przeznaczone zostaną na pielęgnację zieleni i nowe nasadzenia w pasach drogowych - precyzują urzędnicy.
Oprócz wniesienia opłaty za możliwość ustawienia bilbordów firmy zobowiązane są do posadzenia i pielęgnowania drzew przez okres trzech lat. W sumie w pasach drogowych posadzonych ma zostać 170 drzew.
Po opublikowaniu oficjalnych wyników przedsiębiorcy mają 30 dni na podpisanie umowy, a następnie, po uzyskaniu stosownych pozwoleń na budowę, będą mogli przystąpić do prac związanych z montażem bilbordów. Umowy z poszczególnymi podmiotami podpisane zostaną na 10 lat.
Opinie (244) 10 zablokowanych
-
2021-09-16 12:30
To miasto jest chore !!! (1)
Zarabiamy chyba na wykup SAUR- co za patologia!!! my wciąż popełniamy te same błędy z lat 90. to jest bardzo przykre :(
- 2 0
-
2021-09-27 08:30
nie miasto tylko wybrani przez mieszkańców włodarze
- 0 0
-
2021-09-16 13:31
Czyli monopolistyczna zagrywka klliki miejskiej się powiodła teraz będą kasować ido woli !!!
- 3 0
-
2021-09-16 14:29
To nasze miasto
... przy wyborach będziemy pamiętać
- 0 0
-
2021-09-16 15:40
Czyli ta cała ściema z uchwałą krajobrazową to tylko wybieg do okradania przedsiębiorców z ich pieniędzy (2)
A myślałem, że tylko dla PiSu przedsiębiorcy są wrogami a tu niespodzianka. Władze Gdańska także chcą doić firmy ile się da.
Dla pieniędzy zrobią wszystko, upodlą się ale ważne, że coś komuś zabiorą.- 29 4
-
2021-09-17 10:37
Jak chcą zaśmiecać miasto, to niech płacą.
- 1 2
-
2021-10-17 17:23
tu chodzilo zeby pozbyc sie syfu i smieciowych reklam , ale jak zawsze ktos dostal w lape i znowu pojawi sie bangladesz na
ulicach Gdanska
- 3 0
-
2021-09-16 20:02
kasa pusta to trzeba zarobic
a pies morde drapal estetyke
- 0 0
-
2021-09-16 21:26
Klamia
Obsluga bedzie kosztowac drugie tyle.
- 0 0
-
2021-09-18 03:16
Uchwala miala na celu zniszczenie dochodow dla np wspolnot mieszkaniowych
upadek malych firm reklamowych i nosnikowych, za to faktycznie chodzilo o kase tylko dla miasta, nie chodzilo na pewno o estetyke
- 1 0
-
2021-09-27 08:28
czy miasto odda prywatnym przeds. pieniądze za demondaż, malowanie elewacji po poprzednich reklamach?!?!
- 0 0
-
2021-09-27 08:29
ciekawe - mieszkańcy przy kolejnych wyborach i tak zagłosują jak zawsze .
- 0 0
-
2021-10-17 17:30
nigdy nic w zyciu nie kupilem pod wplywem reklamy na ulicy albo w TV
Polecam innym nie sugerowac sie reklamami natarczywymi
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.