- 1 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (167 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (73 opinie)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (354 opinie)
- 4 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (126 opinii)
- 5 Jak zaprojektować centrum Południa? (237 opinii)
- 6 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (484 opinie)
Bilet na komunikację droższy od opłaty za parkowanie
Po wejściu w życie nowych, wyższych cen biletów komunikacji miejskiej podróżowanie transportem publicznym stanie się droższe niż parkowanie własnego auta. Czy w związku z tym podwyżki cen biletów pociągną za sobą wzrost opłat za parkowanie?
- 4,80 zł (normalny) i 2,40 (ulgowy) - od 1 do 5 przystanków
- 5,40 zł i 2,70 zł - od 6 do 10 przystanków
- 6 zł i 3 zł - 11 i więcej przystanków
Rozkłady jazdy w Trójmieście
Podwyżki tłumaczone są wysoką inflacją oraz radykalnym wzrostem kosztów energii (76 proc.), paliw (48 proc.) i płac (15 proc.).
Jeśli radni przegłosują uchwały w zaproponowanym przez MZKZG kształcie, poruszanie się po Trójmieście komunikacją miejską stanie się droższe od opłat za parkowanie w strefach płatnego parkowania w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Opłaty w SPP obowiązujące obecnie w Trójmieście są bowiem niższe od nowych cen biletów.
Obecnie w SPP w Gdańsku i Gdyni pierwsza godzina postoju kosztuje 3,90 zł. Druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, a czwarta i każda następna - 3,90 zł.
Nieco więcej za parkowanie zapłacimy w Sopocie, ale i tak opłaty dla kierowców są tam niższe niż cena najtańszego biletu po podwyżkach. Pierwsza godzina postoju w Sopocie to koszt 4,50 zł, druga - 5,40 zł, trzecia - 6,40 zł, a czwarta i kolejne - 4,50 zł.
Parkingi w Trójmieście
Wyraźna różnica cen, które stoją w sprzeczności z przyjętą albo co najmniej deklarowaną przez urzędników chęcią promowania tzw. zrównoważonej mobilności, występuje też w przypadku abonamentów na parkowanie dla mieszkańców. Np. w Gdańsku taka opłata wynosi zaledwie 10 zł miesięcznie. To oznacza, że roczny koszt (120 zł) parkowania pod domem jest porównywalny do ceny jednego miesięcznego biletu.
Dylemat przed kolejnymi podwyżkami
Decyzja o podwyżkach cen biletów sprawiła, że przed władzami samorządowymi pojawi się prawdopodobnie kolejny dylemat: podnieść ceny za parkowanie do poziomu tych obowiązujących w komunikacji miejskiej czy pozostawić je na obecnym poziomie?
Trójmiasto najbardziej sprzyjającym kierowcom miastem w kraju
Sprzyjanie cenowe transportowi indywidualnemu może wpłynąć na spadek liczby pasażerów w komunikacji i jednocześnie większy ruch na drogach, korki, smog i hałas w centrach miast.
Z drugiej strony może zwiększyć wpływy z opłat za parkowanie, opłat dodatkowych czy mandatów wystawianych przez straż miejską.
A może krytyka i presja społeczna wpłyną na radnych, którzy odrzucą uchwałę o podwyżkach cen biletów na komunikację miejską? Odpowiedź poznamy za kilka tygodni, gdy zakończą się konsultacje ze związkami zawodowymi, a projekty uchwał trafią do komisji i na sesje poszczególnych rad.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery na sprzedaż w Trójmieście
Miejsca
Opinie (394) 7 zablokowanych
-
2023-01-20 11:31
kierowcy mają koszty? (41)
kierowcy generują koszty. w porównaniu do komunikacji miejskiej auta przewożą garstkę ludzi, która blokuje całe miasto
- 88 148
-
2023-01-20 11:37
(15)
auta głupi id..to przewożą dobra towary o wartości znacznie przekraczającej wartość całej floty autobusowej trójmiasta
- 19 28
-
2023-01-20 11:41
jakieś 5% tak. reszta przewozi tylko leniwe pupsko właściciela (14)
- 38 26
-
2023-01-20 11:45
(5)
Ty oceniasz kto jest leniwy a kto nie i komu auto przysługuje?
- 24 22
-
2023-01-20 11:52
(2)
Nie, stwierdza fakt.
- 21 16
-
2023-01-20 12:11
Faktem jest, że nie jestem leniwy a jeżdżę samochodem. (1)
- 10 10
-
2023-01-20 12:53
Jesteś leniwy, my to wiemy
- 4 5
-
2023-01-20 12:34
nie jest kwestią komu przysługuje
każdy we własnym zakresie powinien zrobić rachunek sumienia czy koniecznie musi się wszędzie pchać samochodem czy można inaczej
Korki gdzie są np. w niedziele handlową? Przed galeriami prawda?- 7 1
-
2023-01-20 12:45
O tym decyduje już ktoś inny w Brukseli
- 3 4
-
2023-01-20 11:59
Tytuł
Kto jest leniwy?
Kierowca musi naciskać gaz i hamulec i patrzeć na drogę.- 8 2
-
2023-01-20 12:08
(3)
Leniwe pupy to mają ludzie bez samochodów. Nie chce im się pracować na zakup i utrzymanie auta. Poza tym co to za wysiłek wsadzić tyłek do autobusu i niech mnie wiozą za 100zł/miesiąc, a niech tylko spróbuje się spóźnić to zaraz go na raport dam.
- 16 20
-
2023-01-20 12:21
Zrób sobie reality check (2)
Na samochód stać dziś w zasadzie każdego. Mało kogo jednak stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji. A te ostatnie są dziwnym trafem skorelowane z dobrą obsługą KM
- 12 7
-
2023-01-20 13:08
Z tym że stać każdego... może tak ale na totalnego grata (1)
Sensowna używka to dzis 50tysi w góre... nówka to ze 100 tysi w góre... np. jeżeli masz rodzine i potrzebujesz cos wiecej ni skoda city go. Więc z tym że stać każdego, na grata którego trzeba co chwilę naprawiać pewnie prędzej, a na coś co ma większy sens to już mało kogo stać bez zadłużania się.
- 2 1
-
2023-01-20 13:42
ale co to ma do rzeczy?
czy to szrot za 1000zł czy van za 150tys. do przewożenia bombelków, tak samo generuje korki - nie jest problemem rodzina z trójką dzieci w samochodzie, bo wiadomo, że nie skorzystają z komunikacji, bo to średnio wygodne, ale właśnie pojedyncze osoby, które mogłyby skorzystać z komunikacji - natomiast nikt nie będzie frajerem, skoro komunikacja wychodzi drożej niż własne auto to wniosek jest prosty :) najwyżej wszyscy postoją w korku :)
- 1 1
-
2023-01-20 12:31
(1)
Autor tego komentarza też jest leniwy, zamiast napisać list, pójść na pocztę aby go nadać, zapłacić za znaczek i poczekać aż 3miasto.pl doda go w sekcji komentarzy, to siada sobie wygodnie swoim leniwym ******** przed komputerem i wylewa smutne żale - ludzie, co ma bycie leniwym do używania samochodu? Wiele osób jeżdżących autem uprawia różne sporty i się udziela, a jeżdżący komunikacją za sport i to ekstremalny, uważają żeby się umyć.
Plusy komunikacji indywidualnej:
-nikt mi obok nie drze się do telefonu, co zrobiła Grażynka i na co jej syn choruje
-nie puszcze muzyki, której nie chce słuchać z głośników BT
-nie spóźnia się, bo czeka pod domem, więc nie marznę czekając na znowu spóźniony autobus
-jako pojedynczy pasażer płacę za przejazd porównywalnie, jak za komunikację, a już w dwie osoby i więcej, przejazd samochodem wychodzi dużo taniej niż komunikacją w parę osób
-nim dojdę na przystanek skm, w tym czasie jestem już samochodem w Sopocie
-jak stoje w korkach to chociaż siedzę w takich warunkach jakich chce, a nie stoję upchnięty między 50innych osób, które nie mają miejsca siedzącego
-nie muszę szukać miejsca gdzie mogę kupić bilet, albo liczyć na aplikacje na telefon - tankuję i jadę
I boli mnie, że jacyś mali ludzie mówią o byciu leniwym, bo jak są warunki to często korzystam z roweru, robiąc trasy po Kaszubach, gdzie większość z tych "nieleniwych" jak ma przejechać lub przejść 20km to już jest wyczyn - życie trzeba sobie ułatwiać, a nie utrudniać - przykro mi, że nie macie prawa jazdy, pieniędzy na auto i że żal was ściska, gdy wy idziecie w zimnice na przystanek i czekacie dodatkowe 30min na spóźniony autobus, kiedy inni jadą w ciepłym autku do pracy - ale to nie ma nic wspólnego z byciem leniwym, tylko z tym że Wam się nie powodzi. Gdybyście nie byli leniwi, to byście używali rowerów, hulajnóg (nieelektrycznych), rolek, nóg, żeby dotrzeć gdzie musicie, a nie komunikacji miejskiej ;)- 13 3
-
2023-01-20 13:18
spóźniony autobus bo stał w korku utworzonym przez 'nieleniwych'
- 2 2
-
2023-01-20 13:17
Źródło tej statystyki: Instytut badań z D.
- 2 0
-
2023-01-20 11:47
Nie zyjemy w epoce kamienia lupanego,korzystamy z nowych technologii na muflonach nie bedziemy jezdzic. (9)
Odłączył internet,odstaw smartfona,chodź w samdalach zima po co jazda tramwajem.
- 14 12
-
2023-01-20 12:07
żyjesz utopią z futuramy czyli wizji z pierwszej połowy XX wieku (8)
dziś to już archaiczna wizja
broniąc bezgranicznie nieskrępowanego używania samochodów tkwisz w przeszłości
świat się zmienił- 11 14
-
2023-01-20 12:14
no i? Ale ja się nie musze zmieniać chce żyć tak jak mi pasuje a nie ja mi powiedzą mistrzu
- 10 6
-
2023-01-20 12:15
Jestem inwalidą - dla mnie samochód to wolność. (6)
Podróż zbiorkomem to torura nie mająca nic wspólnego z wygodą i wolnością. To ja muszę się dostosować do zbiorkomu...
- 14 3
-
2023-01-20 12:47
Mam dla ciebie przykrą informację
Eutanazja w kilku krajach jest już legalna. Taką mamy nowoczesność
- 2 8
-
2023-01-20 13:15
Nie wyobrażam sobie jazdy samochodem za złamaną nogą (2)
za to autobusem bez problemu. Tak samo nie wyobrażam sobie prowadzenia samochodu z gorączką albo inną poważną chorobą ograniczającą refleks bo to niebezpieczne a autobusem wciąż nie będzie to problem. Dlatego uważam że samochód to co najwyżej komfort ale prawdziwa wolność to jednak możliwość skorzystania z komunikacji miejskiej a więc wolność wyboru.
- 3 3
-
2023-01-20 13:17
Z chorobą i gorączką do autobusu? Dramat. Siedź na du**e w domu zamiast innych zarażać.
- 7 0
-
2023-01-21 12:14
No i tu jest odpowiedź.
Kto normalny chce jeździć autobusami z chorymi i kaszlącymi ludźmi? I do tego drożej niż samochodem.
- 2 0
-
2023-01-20 13:19
masz wydzielone i chronione miejsca postojowe
nikt ich nie zamierza odbierać
- 2 0
-
2023-01-22 20:29
Dorośli niepełnosprawni w stopniu umiarkowanym
Ciekawe,czy nareszcie doczekamy się ulgi na komunikację miejską po Gdańsku ?A seniorzy 75 plus czy będą mogli jeździć bezpłatnie?
- 0 0
-
2023-01-20 12:00
cala ta garstka blokuje cale miasto?
- 3 3
-
2023-01-20 12:20
Gdyby nie kierowcy. To byś popierdzielal po błocie do pracy. A tak chociaż nie pobrudzisz swoich gumofilców. Które zapomniałeś zostawić w swoim domu za miastem.
- 5 7
-
2023-01-20 12:32
kierowcy płaca podatki (6)
z których jest dopłata 3/4 do twojego biletu. Rozumiesz ułamki ? ty dajesz jedno jabłko miasto dodaje 3 byś sobie pojechał ekonomicznie. Raczej 500 zł za bilet miesięczny ładnie nie wygląda.
- 6 8
-
2023-01-20 12:58
no właśnie nic totalnie nic nie płacą kierowcy. jeżdżą na krzywy r** (2)
za to pasażerowie dokładają się chociaż do biletów
- 6 4
-
2023-01-20 13:07
Może jeszcze pasażerowie ze swoim biletem miesięcznym dokładają mi się do paliwa? (1)
I to dzięki nim mam tak niskie ubezpieczenie.
- 3 1
-
2023-01-20 13:22
z ubezpieczenia pokrywane są szkody (i to tylko częściowo )
a z podatków w paliwie opłacane są drogi krajowe i autostrady
możesz z czystym sumieniem sobie tam jeździć jak za swoje
z miasta w@*$laj.- 1 3
-
2023-01-20 13:01
O, kolejny, który nie wie które podatki gdzie idą (2)
Nie, kierowcy poza opłatami za parkowkie nie płacą ani grosza do miejskiej kasy - są tylko kosztem.
- 7 4
-
2023-01-20 13:33
A podatki za firmy prowadzone w Gdańsku to gdzie odprowadzam? Na Marsa?
- 1 1
-
2023-01-20 16:41
o kolejny co mysli ze miasto ma z nieba pieniądze albo swoje.
a kierowca to też mieszkaniec miasta.
- 0 0
-
2023-01-20 12:44
100% a 25% (5)
Kierowca w 100% pokrywa jazdę swoim samochodem. W paliwie sa różne podatki i opłaty.
Wpływy ze sprzedaży biletów pokrywają zaledwie 25% kosztów funkcjonowania komunikacji zbiorowej Czyli z innych podatków jest dopłacane.
Opłaty za miejsce parkingowe nie powinno być. Już w cenie paliwa jest wystarczająca opłata.
NIe może byc tak że jedni płacą 150% przejechania pewnej trasy a inni zaledwie 25%- 4 8
-
2023-01-20 13:00
Nie pokrywa
Wpływy z podatków z paliwa nie pokrywają nawet skutków wypadków jakie kierowcy powodują... a jest to nie mała kwota bo ponad 40mld zł rocznie. dla porównania wpływy z podatków to marne 20-30mld zł rocznie...... a gdzie coś budować? za co utrzymywać infrastrukturę? gdzie koszta zdrowotne czy środowiskowe?
- 6 3
-
2023-01-20 13:05
Opłaty z paliwa nie pokrywają całych kosztów budowy i utrzymania dróg. Poza tym miejsce które jest dobrze skomunikowane generuje więcej zysku gdy nie jest zastawione samochodami.
- 5 2
-
2023-01-20 13:07
(2)
Posłuchaj ignorancie, podatki w paliwie idą na fundusz utrzymania dróg krajowych, ani grosz nie trafia do budżetu gminnego. (a to, że nie pokrywają nawet kosztu utrzymania dróg to inna sprawa)
Wszytkie drogi w mieście finansowane są wyłącznie z podatków lokalnych wszystkich mieszkańców.
Jako kierowca kupujący paliwo dokładasz się do tego okrągłe zero.
To dokładnie tyle, ile wynosi twoje zrozumienie działania systemu podatkowego w Polsce.- 5 2
-
2023-01-20 16:44
poszukaj ignorancie skąd miasto ma kasę na komunikację (1)
kierowca to mieszkaniec który nie ma korzyści z komunikacji
- 1 1
-
2023-01-20 17:16
Nie ma korzyści?
To ciekawe ile byś stał w korku i ile byś szukał miejsa parkingowego jakby nagle zniknęła komunikacja publiczna.- 0 0
-
2023-01-20 11:32
Oddawna pisze w Gdańsku ma najgroszą i najdroższa komunikacje w POlsce taniej jest hulajnoge wynajmowac a najtaniej Autem! (2)
Autem jest taniej szybciej wygodnie i bezawaryjnie.Tramwaj drogi awaryjny minimum 1 raz dziennie czekasz na ten spóźniony tramwajowy złom marznąc w zimie albo moknąc na deszczu na przystanku,a potem jeszcze chorujesz .
Przyjemnosc jechac na stojaco a na przystankach trujesz sie dymem papierosowym bo Palacze nie są karani!
Przyjemnosc jazdy w tłoku z ludzmi co mydło widza raz na tydzien oraz bezdomni co widza raz w roku przyjmnosci mozna tysiacami wyliczac.
A widac ze nic sie nie zmieni bo tramwajowy kosztony przestarzały złom jest rozwijany i likiwduje sie linie autobusowe by przepłacac za szrot tramwajowy- 24 2
-
2023-01-20 11:36
Wysoka cena Niska jakość (1)
Komunikacja w Gdańsku
Wysoka cena Niska jakość
To powinien być slogan GAiT
I do tego awarie i wypadające kursy, niedziałające klimatyzację i ogrzewanie- 4 0
-
2023-01-20 11:59
Brawo Lisicki.
- 2 0
-
2023-01-20 11:33
ceny
Gdzie sa takie ceny za parking? Chyba w jakichs dzielnicach poza Gdanskiem Glownym czy na Srodmiesciem, gdzie godzina parkowania kosztuje ponad 6 zl hahahahaha
- 12 0
-
2023-01-20 11:34
UWAGA (1)
Uważam , że trzeba podnieść 3 krotnie ceny wtedy będą tak duże wpływy do budżetu, że hoho tylko kolejne pieniądze do wydania na ławki za 200 tyś itp
- 15 1
-
2023-01-20 16:03
O tak, ławeczki niech robią, a przy nich rydwany
Będzie nowocześnie.
W Warszawie walnęli oświetlenie migające na wały wisly.
Nie da się spacerować biegać bo migające światła powodują ból głowy. 400tys kosztowało. Przyciemnili ale nie pomogło... No i nic więcej nie da się zrobić. Glupola który to wymyślił powinni wywalić. U nas to samo.
Pobierać opłatę klimatyczną od turystów bardzo wysoką a mieszkańcom zapewnić tania komunikację- 0 0
-
2023-01-20 11:35
Złodziejstwo!!!
Olać komunikacje miejską!!!
- 12 1
-
2023-01-20 11:35
(1)
Nie można w ten sposób rozumować. Jeżeli przyjeżdżam do pracy samochodem i chcę parkować, np. w Oliwie to nie wykupię abonamentu za 120zl ponieważ nie jestem mieszkańcem tej dzielnicy.
- 5 1
-
2023-01-20 13:34
To przyjedź rowerem. Koszt 0zł
- 1 2
-
2023-01-20 11:37
(1)
To teraz trzeba będzie liczyć ilość przystanków żeby kupić bilet? Chore to wszystko.
- 25 0
-
2023-01-21 10:38
bilet powinien być ulgowy i normalny i wszystko
- 1 0
-
2023-01-20 11:37
ten artykuł mogli tylko redaktorki trójmiasto napisać
co za durne porównanie ? następne będzie ze cena taksówki jest większa jak autobusu
- 15 0
-
2023-01-20 11:38
czy można poprosić o podwyżke np wody albo nie wiem smieci? (15)
dawno nie było a nowy rok już jest. tak tylko przypominam.
- 129 14
-
2023-01-20 11:42
czy mozna poprosic o podwyzke wdychanego nadmorskoego jodu,podwyzke za to ze sie tu zyje? (6)
Uprzejmie donosze.
- 16 2
-
2023-01-20 11:54
chodzi ci o klimatyczny? Właściciele Gdańska i Polski którzy siedza na airbnb, nawet tego nie płacą (1)
serwisy nie doliczają, płacą za to goście legalni hotelowi i dzieci w schroniskach.
Spytaj Morawieckiego albo Magdy Adamowicz- 3 1
-
2023-01-20 16:08
A to na pewno. Oszustwo. Wynajem krótkoterminowy powinien być zabroniony w blokach mieszkalnych
- 2 0
-
2023-01-20 12:16
Ciepła woda już podrożała z 18,90 na 24,50 zł (3)
Mnie już wystarczająco boli
- 3 1
-
2023-01-20 12:22
Możesz chuchać na zimną
Będzie cieplejsza
- 4 2
-
2023-01-20 12:40
Zakrec ciepla wode,bedzie tanio i zdrowo.
- 2 2
-
2023-01-20 12:46
U mnie 32 zl...skandal!!!!
- 0 0
-
2023-01-20 11:48
(2)
Napisz na jaki adres chcesz podwyżkę
- 2 1
-
2023-01-20 11:50
Na szare komórki do wynajęcia.
- 2 0
-
2023-01-20 11:51
Pisz na Berdyczów
- 1 0
-
2023-01-20 12:49
Niestety (2)
Dla mieszkańców w tym roku podwyżki za śmieci nie będzie bo Pani prezydent już zaczyna kampanię do przyszłorocznych wyborów. I musi pokazać jaka to ona fajna jest. Za to po wyborach podwyżkę walnie podwójną, bo trzeba będzie zrefundować niedobór środków w związku z rosnącymi kosztami.
- 6 0
-
2023-01-20 16:10
Z falą popłynie pani prezydent, mam nadzieję (1)
Byle daleko od nas
- 2 0
-
2023-01-21 10:42
popłynie na swoim rydwanie na który wywaliła kasę podatników palmy nie wspomnę
- 0 0
-
2023-01-20 16:05
Też będzie, spokojnie
Na razie jest za ogrzewanie
- 0 0
-
2023-01-21 10:40
zmianę opłat za śmieci metraż nie generuje śmieci czy te puste łby to w końcu zrozumieją
- 0 0
-
2023-01-20 11:38
(1)
Podwyżki cen biletów tłumaczone są wysoką inflacją oraz radykalnym wzrostem kosztów energii (76 proc.), paliw (48 proc.) i płac (15 proc.) zapomiano dopisać o wydanych 130mln na falę i planowanych kosztach jej utrzymania.
- 43 0
-
2023-01-20 16:13
Koszt utrzymania. No właśnie. Żeby to chociaż pomocne było
Psu na budę, tak mam to potrzebne.
Bilet łączony na wszystko potrzebny obojętnie czy papierowy czy w apce i tyle.
Młodzież woli apki, starsi papier. Pracujący okresowe. Bez odbijania i cudowania. Kamery mają, niech liczą ile wsiada i wysiada- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.