- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (79 opinii)
- 2 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (27 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (58 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (130 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (352 opinie)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (90 opinii)
Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny
Główny operator płatności za bilety na trójmiejską komunikację publiczną przez komórkę - firma Mobilet - od początku marca wprowadza opłatę za korzystanie z usług. O zmianach urzędnicy dowiedzieli się poprzez... komunikat skierowany do użytkowników aplikacji.
Aktualizacja godz. 13:15. Mobilet poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej o przesunięciu terminu wprowadzenia opłaty miesięcznej na 1 kwietnia br. Do tego czasu planuje się omówienie warunków dalszej współpracy.
W samym tylko styczniu br. poprzez Mobilet sprzedano prawie 16 tys. biletów, podczas gdy przez system CallPay zaledwie ok. 1,1 tys. sztuk.
Teraz jednak niespodziewanie nie tylko dla użytkowników, ale również organizatorów komunikacji, Mobilet poinformował o wprowadzeniu opłaty za korzystanie ze swoich usług. Mimo że dostaje od operatorów prowizję od każdego sprzedanego biletu, od 1 marca chce wprowadzić miesięczną opłatę 49 groszy.
- O tym, że Mobilet wprowadza dodatkową opłatę dowiedziałem się z komunikatu wysłanego każdemu użytkownikowi. Zaraz po tym zwróciliśmy się do tej firmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wszystkie firmy tego typu żyły z prowizji od biletów i taki też został przyjęty model w przypadku współpracy z Mobiletem - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który oferuje bilety metropolitalne poprzez telefon.
Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi podmiotami na rynku. Związek rozważa bowiem wiele wariantów co do dalszych losów dystrybucji biletów przez telefon.
- Bierzemy pod uwagę każdy scenariusz. Być może podpiszemy umowę współpracy na nowych zasadach, wychodząc z założenia, że użytkownicy będą skłonni płacić dodatkową opłatę za aplikację. Nie wykluczamy także rozwiązania współpracy - dodaje Kołodziejski.
Zaistniała sytuacja stawia także MZKZG pod ścianą w zakresie znalezienia szybko alternatywnego operatora. Takich umów nie podpisuje się wszak "z dnia na dzień". Na szczęście nim jeszcze Mobilet ogłosił wprowadzenie opłat, do MZKZG zgłosił się konkurencyjny podmiot - firma SkyCash.
- Na 11 marca umówieni jesteśmy z przedstawicielami SkyCash, którzy chcą przedstawić nam swoje modyfikacje w oprogramowaniu. Niewykluczone, że nawiążemy współpracę celem wprowadzenia biletów poprzez ten podmiot. O wszystkim jednak zadecydują finanse - mówi dyrektor MZKZG.
Nawiązanie współpracy ze SkyCashem byłoby ogromną korzyścią dla pasażerów, gdyż to właśnie ta firma oferuje w swojej aplikacji bilety na trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Tym samym pasażer mógłby wreszcie korzystać tylko z jednej aplikacji oraz posiadać jedno konto, aby w miarę swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście.
Firma Mobilet nie ukrywa, że zalewana jest pytaniami zarówno od użytkowników, jak i organizatorów komunikacji miejskiej, którzy, podobnie jak MZKZG, są zaskoczeni wprowadzeniem opłat.
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego na portalu społecznościowym Facebook tak komentuje działania Mobiletu: Nie zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani. Nadal obowiązuje aktualna umowa, zgodnie z którą nie są pobierane dodatkowe opłaty za zakup biletu. Sprawa będzie wyjaśniana.
Firma Mobilet w piątek wydała oświadczenie, w którym wyjaśnia, na jakiej zasadzie będą pobierane opłaty:
"Opłata za dany miesiąc będzie pobierana do 10 dnia następnego miesiąca ze środków na koncie. Brak środków na koncie oznacza brak możliwości korzystania z Mobilet-u, a więc i brak opłat. Użytkownik, który będzie chciał powrócić do korzystania z Mobilet, zobowiązany będzie wnieść opłatę jedynie za miesiąc bieżący. Opłaty nie podlegają kumulacji."
Dystrybutor e-biletów potwierdza, że rozważał możliwość wprowadzenia reklam do aplikacji, ale "chciano uniknąć jej zaśmiecania treściami, które raczej nie ułatwią korzystania z Mobiletu".
Jak zapewnia Mobilet, nadal nie będą pobierane opłaty za błyskawiczne przelewy celem doładowania konta (SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc. dla przelewów błyskawicznych, bez prowizji są doładowania "tradycyjnym" przelewem). Dodatkowo wprowadzona zostanie promocyjna oferta dla... nowych użytkowników, którzy po zarejestrowaniu dostaną 3 zł do wykorzystania na usługi Mobiletu.
Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym
Opinie (161) 1 zablokowana
-
2014-02-24 06:09
To teraz (8)
w ramach podziękowań, urzędnicy powinni podziękować im za współpracę,informując ich o tym smsem
- 412 8
-
2014-02-24 11:10
Bilety mozna kupic w kiosku ,automacie,u kierowcy,komórka to tylko dodatek (1)
bilety zawsze mozna sobie kupic na zapas.A jak dla kogos zadrogo to niech niekorzysta proste wtedy firma sama zrezygnuje z oplaty.Ale unas jak zawsze panika i oburzenie.
- 10 26
-
2014-02-24 15:11
oburzenie to zbyt delikatnie powiedziane, wkur...nie bardziej oddaje moje emocje odnośnie tej sprawy
nie tylko ludzie powinni odinstalowywać tą aplikacje i składać skargi do wszystkich możliwych urzędów ale po prostu UM Gdańsk powinien rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, a tą firmę ja sobie na pewno zapamiętam i mam nadzieje że nie tylko ja...
- 17 2
-
2014-02-24 15:08
uważam że już DZISIAJ umowa powinna być wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym
a ta firm a powinna na całą Polskę dostać wilczy bilet i być odrzucana z automatu z każdego przetargu, TO by była adekwatna reakcja na to, co wg. mnie można określić jako próbę wyłudzenia, bo jeżeli firma dostaje de facto publiczne pieniądze, bo przecież ma wyłączność którą "dostała" od urzędników i na której zarabia tak jakby z automatu, nie musząc nic robić, a teraz wykorzystuje tą sytuacje i nagle z zaskoczenia dokłada opłatę, która nie była uustalona,to dla mnie jest to po prostu wyłudzenie
- 18 2
-
2014-02-24 14:24
POkolenie smartfonów juz niepotrafi normalnie biletu kupic :)
przez internet tez musi wcześniej konto doładować!
- 10 14
-
2014-02-24 07:51
Jeżeli kogoś stać na komorke (2)
To nie powinien być chyba problem
- 5 99
-
2014-02-24 08:20
Nastepny z gatunku (1)
ee to tylko 3 gr, ee dobrze ze skmka w ogole jezdzi i ee to mieso lekko smierdzi ale przeciez moge je wrzucic do bigosu.
Nie chodzi przeciez o wysokosc tej kwoty...- 112 1
-
2014-02-24 12:06
homo sovieticus
stopniowo nas przyzwyczajano
i teraz nawet szczeniaki tak właśnie myślą- 23 2
-
2014-02-24 07:58
tak byloby slusznie i najuczciwiej
- 13 3
-
2014-02-24 13:30
I wprowadzić podatek od posiadania komórki (1)
- 3 0
-
2014-02-24 14:40
dobra mysl
- 1 0
-
2014-02-24 13:00
he he he (1)
nowoczesnosc w domu i zagrodzie, lemmingom rozdano smartfony za złotówkę i aplikacje za grosze. teraz lemmingi są zdziwione, ze producenci nałapali frajerow i chca z nich zdzierac kase. ciezko to bylo przewidziec co?
- 5 8
-
2014-02-24 14:39
he he :)
dokladnie. tak samo jak donek naobiecywal niskie podatki.
- 1 3
-
2014-02-24 14:19
Przecież na tym świecie same kurk. .. i złodzieje! !!
- 1 3
-
2014-02-24 12:19
o nie nie nie, skycashowi podziękowałem (1)
Jak mi reklamacje rozpatrywali poł roku, i dopiero jak zacząłem rzucać ku@wami i że jak ich obsmaruje to z łaską zwrocili mi kase, ja dziękuje wole papierkowe bilety.
- 4 0
-
2014-02-24 13:22
papierowe, nawet z biletomatu
niestety biletomaty SKM biorą tylko bilon, nie banknoty
i nie biorą kart
biletomaty ZMT są bardziej wszystkożerne
skycash zależy od dobrego połaczenia internetowego, a gdy się połączenie rwie, łatwo o błędy- 1 1
-
2014-02-24 11:46
A ja jeżdzę raz na 3-4 miesiące
więc jestem znacząco do tyłu na mobilecie
szkoda, bo był wygodny
już wyslałem rezygnację- 10 1
-
2014-02-24 11:43
Ale i co?
Miesięcznie kupuję przez mobilet ponad 25biletów
w kiosku kupił bym ich 23
więc wciąż jestem na małym plusie w stosunku do biletu tradycyjnego- 3 0
-
2014-02-24 06:11
Samodzielne działania powinny być darmowe, (4)
dlaczego u nas znów odwrotnie ?
- 166 4
-
2014-02-24 09:24
(3)
a wystarczyłoby przecież aby tym nie zajmowała się prywatna firma tylko miasto. Wtedy by nie było znienacka wprowadzonych bonusów dla prywatnej firmy i całej afery. Tak się musiała skończyć prywatyzacja. Nauczeni doświadczeniem nie będziemy prywatyzować kolejnych spraw, bo przecież szanujemy własne pieniądze.
- 9 13
-
2014-02-24 11:42
tak działa w wielu miastach
ale głownie poza Polską
tu se ne da (to ne je Praha)- 1 0
-
2014-02-24 10:46
jakby miasto sie zajelo ta sprawa, to bys bilety kupowal na infolini, czekajac 10 minut na polaczenie
- 17 2
-
2014-02-24 09:56
Taa, miasto. I co jeszcze? Mało jeszcze urzędników jest?
- 13 3
-
2014-02-24 11:31
49 groszy nawet w dzisiejszych czasach dla bezrobotnych i innych bez perspektyw...
...nie jest żadną kwotą. Jest to jest, a jak jej nie ma, to też niewielki kram.
- 0 6
-
2014-02-24 11:17
Niedługo za kibel też będziesz mógł zapłacić komórką.
A s****sung już myśli nad mobilnym podcieraniem zada.
Na razie darmowym.- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.