- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (166 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (80 opinii)
- 3 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (104 opinie)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (140 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (222 opinie)
- 6 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (246 opinii)
Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny
Główny operator płatności za bilety na trójmiejską komunikację publiczną przez komórkę - firma Mobilet - od początku marca wprowadza opłatę za korzystanie z usług. O zmianach urzędnicy dowiedzieli się poprzez... komunikat skierowany do użytkowników aplikacji.
Aktualizacja godz. 13:15. Mobilet poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej o przesunięciu terminu wprowadzenia opłaty miesięcznej na 1 kwietnia br. Do tego czasu planuje się omówienie warunków dalszej współpracy.
W samym tylko styczniu br. poprzez Mobilet sprzedano prawie 16 tys. biletów, podczas gdy przez system CallPay zaledwie ok. 1,1 tys. sztuk.
Teraz jednak niespodziewanie nie tylko dla użytkowników, ale również organizatorów komunikacji, Mobilet poinformował o wprowadzeniu opłaty za korzystanie ze swoich usług. Mimo że dostaje od operatorów prowizję od każdego sprzedanego biletu, od 1 marca chce wprowadzić miesięczną opłatę 49 groszy.
- O tym, że Mobilet wprowadza dodatkową opłatę dowiedziałem się z komunikatu wysłanego każdemu użytkownikowi. Zaraz po tym zwróciliśmy się do tej firmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wszystkie firmy tego typu żyły z prowizji od biletów i taki też został przyjęty model w przypadku współpracy z Mobiletem - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który oferuje bilety metropolitalne poprzez telefon.
Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi podmiotami na rynku. Związek rozważa bowiem wiele wariantów co do dalszych losów dystrybucji biletów przez telefon.
- Bierzemy pod uwagę każdy scenariusz. Być może podpiszemy umowę współpracy na nowych zasadach, wychodząc z założenia, że użytkownicy będą skłonni płacić dodatkową opłatę za aplikację. Nie wykluczamy także rozwiązania współpracy - dodaje Kołodziejski.
Zaistniała sytuacja stawia także MZKZG pod ścianą w zakresie znalezienia szybko alternatywnego operatora. Takich umów nie podpisuje się wszak "z dnia na dzień". Na szczęście nim jeszcze Mobilet ogłosił wprowadzenie opłat, do MZKZG zgłosił się konkurencyjny podmiot - firma SkyCash.
- Na 11 marca umówieni jesteśmy z przedstawicielami SkyCash, którzy chcą przedstawić nam swoje modyfikacje w oprogramowaniu. Niewykluczone, że nawiążemy współpracę celem wprowadzenia biletów poprzez ten podmiot. O wszystkim jednak zadecydują finanse - mówi dyrektor MZKZG.
Nawiązanie współpracy ze SkyCashem byłoby ogromną korzyścią dla pasażerów, gdyż to właśnie ta firma oferuje w swojej aplikacji bilety na trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Tym samym pasażer mógłby wreszcie korzystać tylko z jednej aplikacji oraz posiadać jedno konto, aby w miarę swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście.
Firma Mobilet nie ukrywa, że zalewana jest pytaniami zarówno od użytkowników, jak i organizatorów komunikacji miejskiej, którzy, podobnie jak MZKZG, są zaskoczeni wprowadzeniem opłat.
Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego na portalu społecznościowym Facebook tak komentuje działania Mobiletu: Nie zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani. Nadal obowiązuje aktualna umowa, zgodnie z którą nie są pobierane dodatkowe opłaty za zakup biletu. Sprawa będzie wyjaśniana.
Firma Mobilet w piątek wydała oświadczenie, w którym wyjaśnia, na jakiej zasadzie będą pobierane opłaty:
"Opłata za dany miesiąc będzie pobierana do 10 dnia następnego miesiąca ze środków na koncie. Brak środków na koncie oznacza brak możliwości korzystania z Mobilet-u, a więc i brak opłat. Użytkownik, który będzie chciał powrócić do korzystania z Mobilet, zobowiązany będzie wnieść opłatę jedynie za miesiąc bieżący. Opłaty nie podlegają kumulacji."
Dystrybutor e-biletów potwierdza, że rozważał możliwość wprowadzenia reklam do aplikacji, ale "chciano uniknąć jej zaśmiecania treściami, które raczej nie ułatwią korzystania z Mobiletu".
Jak zapewnia Mobilet, nadal nie będą pobierane opłaty za błyskawiczne przelewy celem doładowania konta (SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc. dla przelewów błyskawicznych, bez prowizji są doładowania "tradycyjnym" przelewem). Dodatkowo wprowadzona zostanie promocyjna oferta dla... nowych użytkowników, którzy po zarejestrowaniu dostaną 3 zł do wykorzystania na usługi Mobiletu.
Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym
Opinie (161) 1 zablokowana
-
2014-02-24 11:43
Ale i co?
Miesięcznie kupuję przez mobilet ponad 25biletów
w kiosku kupił bym ich 23
więc wciąż jestem na małym plusie w stosunku do biletu tradycyjnego- 3 0
-
2014-02-24 11:46
A ja jeżdzę raz na 3-4 miesiące
więc jestem znacząco do tyłu na mobilecie
szkoda, bo był wygodny
już wyslałem rezygnację- 10 1
-
2014-02-24 12:19
o nie nie nie, skycashowi podziękowałem (1)
Jak mi reklamacje rozpatrywali poł roku, i dopiero jak zacząłem rzucać ku@wami i że jak ich obsmaruje to z łaską zwrocili mi kase, ja dziękuje wole papierkowe bilety.
- 4 0
-
2014-02-24 13:22
papierowe, nawet z biletomatu
niestety biletomaty SKM biorą tylko bilon, nie banknoty
i nie biorą kart
biletomaty ZMT są bardziej wszystkożerne
skycash zależy od dobrego połaczenia internetowego, a gdy się połączenie rwie, łatwo o błędy- 1 1
-
2014-02-24 13:00
he he he (1)
nowoczesnosc w domu i zagrodzie, lemmingom rozdano smartfony za złotówkę i aplikacje za grosze. teraz lemmingi są zdziwione, ze producenci nałapali frajerow i chca z nich zdzierac kase. ciezko to bylo przewidziec co?
- 5 8
-
2014-02-24 14:39
he he :)
dokladnie. tak samo jak donek naobiecywal niskie podatki.
- 1 3
-
2014-02-24 13:13
no, właśnie oficjalnie zrezygnowałem z moBilet, załączam HOWTO (2)
Formularz jest na ich ogólnej stronie
PRZED logowaniem, w publicznej części
na dole czerwony prostokąt, zakładka DO POBRANIA
ta tam trzeci od góry formularz doc.
wypełnić i wysłać trzeba do ich B.O.K.
na formularzu trzeba wpisać numer konta gdzie mają zwrócić kasę.
ponieważ na formularzu nie napisali gdzie to wysłać
wysłałem na oba pomoc@mobilet.pl i biuro@mobilet.pl
Od dawna nie używałem. Ta zmiana regulaminu tylko przyspieszyła rezygnację
bo już od dawna używam telefonu na dwie karty SIM, na którego NIE dało się wgrać moBiletu. Bilety kupowałem w Trójmieście via CallPay, a w Warszawie via mPay. W trójmiejskiej SKM i w Przewozach Regionalnych kupuję bilet zawsze u konduktora i nigdy nie płacę za wypisanie biletu, bo prawie zawsze wożę rower, co mnie z tego zwalnia, nawet jak wsiadam w Gdańsku Głównym.- 8 2
-
2014-02-24 15:22
a jak mozna zrezygnowac nieoficjalnie? (1)
- 0 0
-
2014-02-24 17:25
można mieć u nich 0zł to chyba nic nie pobiorą, bo z czego, a konto sobie tam bedzie
- 0 0
-
2014-02-24 13:30
I wprowadzić podatek od posiadania komórki (1)
- 3 0
-
2014-02-24 14:40
dobra mysl
- 1 0
-
2014-02-24 13:37
Trudno, jednego klienta stracili. (2)
Zlikwidowałem właśnie konto bo to naciągactwo z ich strony.
- 8 1
-
2014-02-24 15:57
łyżeczką a nie chochlą (1)
strzał w stopę ewidentny, zarabiać mieli na prowizji od ztm a nie na kupujących bilety mimo że to niewielka kwota, użytkownicy wpłacali z góry większą kasę na ich konta i w zasadzie mogli nimi obracać, dla mnie zmiana niewygodna bo np. musiałbym teraz pilnować czy aby nie zdjęli mi kasy w którymś miesiącu poniżej ceny biletu chyba że będę przelewać (blokować sobie a im udostępniać) większe kwoty a przynajmniej kontrolować, do tej pory miałem kilka złotych na kilka biletów do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych czyli jak muszę gdzieś podjechać a nie mam bankomatu w okolicy czy drobnych na bilet w kieszeni,
- 5 1
-
2014-02-24 19:00
podobne zagranie rok temu usilowal zrobic mpay
i stracili 70% klientow, troche odzyskali,
ale od tego czasu nie sa pierwsi na liscie w Polsce- 1 1
-
2014-02-24 14:19
Przecież na tym świecie same kurk. .. i złodzieje! !!
- 1 3
-
2014-02-24 14:52
"Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi (2)
Przecież to informacja publiczna jest...
- 4 1
-
2014-02-24 15:24
7 procent od wartości netto biletu (1)
Czyli niemało - tylko za udostępnienie technologii sprzedaży.
- 5 0
-
2014-02-24 22:05
A skąd ta wiedza?
że akurat 7%
- 1 0
-
2014-02-24 15:38
moze skychas?
Moze sie na skycash przerzucic? SKM juz tego uzywa i byloby wszystko razem z ZTM w jednej aplikacji
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.