- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (249 opinii)
- 2 Od soboty spore utrudnienia na A1 (48 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (289 opinii)
- 4 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (17 opinii)
- 5 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (165 opinii)
- 6 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (53 opinie)
Bilety metropolitalne będą sporo tańsze
Trwają prace nad wspólnymi taryfami dla biletów metropolitalnych. - Nowa taryfa dla całej aglomeracji będzie prosta, czytelna i jednoznaczna - zapowiadają jej twórcy. Niestety, poczekamy na nią co najmniej kilka miesięcy.
Wspólny jednorazowy bilet ma kosztować 2,50 zł (na linie zwykłe) i 3,50 zł (na linie pośpieszne). Obowiązywać będzie także bilet 15 minutowy (2-2,50 zł), oraz bilet godzinny (3-4 zł).
- Tutaj następuje jednak pierwsza, chociaż niezbyt poważna różnica zdań - opisuje Kołodziejski. - Gmina Wejherowo proponuje wprowadzić bilet 10-minutowy, gdyż jej obszar jest po prosty znacznie mniejszy niż Gdańska, w którym obowiązuje bilet 15-minutowy. Taka taryfa w Wejherowie się nie sprawdzi.
Pomysłodawcy zmian chcą obniżyć ceny istniejących biletów metropolitalnych 24-, i 72-godzinnych. Za te pierwsze zapłacimy 10 zł na autobusy, tramwaje i trolejbusy (wszystkich przewoźników zrzeszonych w MZKZG) oraz 16 zł na środki komunikacji miejskiej i dodatkowo SKM. Dotychczas każdy z biletów był o 2 zł droższy. Natomiast oba bilety 72-godzinne stanieją o 4 zł. Nikt nie sprzeciwił się tym pomysłom.
Na zmianach skorzystają również mieszkańcy Trójmiasta korzystający z sieciowych biletów miesięcznych i 30- dniowych. Bilet na przejazdy po samym Gdańsku czy Gdyni (tylko linie zwykłe) będzie kosztował 74 zł (88 zł na pospieszne). To dużo taniej, szczególnie w przypadku Gdańska, gdzie dziś bilet sieciowy to wydatek 110 zł, a od października - 98 zł.
Z kolei sopocianie wydadzą na bilet miesięczny 56 zł na linie zwykłe i o 4 zł więcej na wszystkie.
Konsekwencją wprowadzenia tych zmian może być całkowita likwidacja biletów miesięcznych na określoną ilość przystanków. - Tutaj Gdańsk nie chce na razie ustąpić, ale będziemy szukali jakiegoś wyjścia z sytuacji - zaznacza Hubert Kołodziejski.
W ofercie pozostaną nadal bilety na okaziciela, na dni robocze i studenckie bilety semestralne.
Szykowana oferta poszerzy się też o bilety łączone, pozwalające podróżować np. po Gdańsku i Sopocie lub Sopocie i Gdyni (92 zł). Utrzymane zostaną także bilety metropolitalne miesięczne z tą różnicą, że każdy z nich stanieje o 20 zł. Bilet "na wszystko" z 200 zł na 180 zł, bilet nie uwzględniający jazdy SKM-ką ze 120 zł na 100 zł. Podróżujący z biletem na SKM i komunikację dwóch wybranych gmin zapłacą 150 zł (zamiast 170 zł).
To wszystko na razie propozycje, które będą dyskutowane na każdym posiedzeniu zarządu MZKZG, czyli w praktyce co dwa miesiące. - Na razie to wstępny projekt, ale chcemy, by taryfa była prosta, czytelna i jednoznaczna - przekonuje Hubert Kołodziejski. - Będziemy starali się uwzględniać oczekiwania poszczególnych gmin i analizować skutki ekonomiczne planowanych zmian jeszcze przed wprowadzeniem.
Nie ma zatem co liczyć na to, że zintegrowana taryfa wejdzie w życie jeszcze w tym roku. Bardziej prawdopodobny, choć też nie do końca pewny jest rok 2009.
Na początku br. MZKZG wprowadził bilet 24-godzinny i miesięczny w trzech wersjach. Miała to być namiastka przyszłej jednolitej taryfy dla Trójmiasta i okolic. Bilet w swojej najpełniejszej formie umożliwia przejazd wszystkim środkami komunikacji miejskiej Gdańska, Gdyni i Wejherowa oraz kolejką SKM. W lipcu tego roku doszedł także bilet 72-godzinny.
jednorazowy: linie zwykłe 2-2,50 zł, pospieszne 3,50
15-minutowy: 2,50
1-godzinny: 3-4 zł
24-godzinny: 10 zł (na autobusy, tramwaje i trolejbusy), 16 zł (wszystkie środki komunikacji + SKM)
72-godzinny: 20 zł (na autobusy, tramwaje i trolejbusy), 32 zł (wszystkie środki komunikacji + SKM)
miesięczny jedno miasto: Gdańsk lub Gdynia - 74 zł (pospieszne 88 zł), Sopot - 56 zł (pospieszne 60 zł)
miesięczny na Gdańsk i Sopot lub Gdynię i Sopot: 92 zł
miesięczny na wszystkich przewoźników bez SKM: 100 zł
miesięczny dwóch przewoźników i SKM: 150 zł
miesięczny na wszystkich przewoźników: 180 zł
Opinie (187) 2 zablokowane
-
2008-09-11 09:22
skromna oferta
a czy ktoś pomyślał o bilatach miesięcznych jednego przewoźnika i SKM, przecież ludzi tak dojeżdżających są tysiące.
- 0 0
-
2008-09-11 09:01
nie wierze....
W tej chwili potrzebny jest mi bilet miesięczny na 7 przystanków. Oczywiście nie ma takiego, więc muszę kupić taki na 12 przystanków-za 53 PLN. Czy po wprowadzeniu extra zmian będę musiała kupić bilet za 74 PLN????? Coś mi się wydaje, ze w takiej sytuacji jednak bardziej będzie mi się opłacało przesiąść do samochodu, szczególnie, że po drodze jeszcze dzieciaka do przedszkola odstawiam. Fantastyczna zmiana, brawo......
- 0 0
-
2008-09-11 08:54
porażka
W świetnej Warszawie bilet 30-dniowy który obowiazuje w granicach miasta kosztuje 74 zł, podobno w kochanej stolicy utzrymanie jest najdroższe.Okazuje się że nie ma cwaniaka nad warszawiaka.
- 0 0
-
2008-09-11 08:04
to jest po prostu wybitne, WYBITNE myslenie.
obnizymy wam bilety metropolitarne-wprowadzajac jedynie bilet sieciowy, likwidując tansze bilety na liczbe przystanków , nazwiemy podwyzke obnizka i jeszcze dodamy ze robimy wam dobrze.
Gdańsk jest chyba jedynym miastem w Polsce gdzie takie pokretne myslenie przybiera realne kształty, a mieszkańców władze maja za idiotów , którzy to kupia i jeszcze sie beda cieszyc.
Czy miasto w ten sposób chce zachęcic do korzystania z usług ZKM-u?
Każdy kto byc moze pomyslał, " a nuz zrezygnuje z samochodu" puknie sie teraz w głowe.Na pewno nie! Brawo .- 0 0
-
2008-09-11 01:38
(2)
Mam takie głupie pytanie:
Jak kupię bilet jednorazowy, a po drodze mam przesiadkę, gdyż nie ma bezpośredniej linii, to czy w następnym autobusie muszę kasować drugi bilet?- 0 0
-
2008-09-11 07:55
tak
Propozycje cen wspólnych biletów metropolitalnych
jednorazowy: linie zwykłe 2-2,50 zł, pospieszne 3,50
15-minutowy: 2,50
1-godzinny: 3-4 zł- 0 0
-
2008-09-11 05:33
rzeczywiście głupie pytanie....
- 0 0
-
2008-09-11 07:50
jasne że to podwyżka
a dokładnie projekt podwyżki, który nazwano (tradycyjnie) obniżką, który nie wiadomo kiedy wejdzie.
Ile nas kosztuje utrzymanie MZKZG w ciągu jednego miesiąca?- 0 0
-
2008-09-11 07:27
przeciez to jest PODWYŻka , tylko w białych rekawiczkach
"Konsekwencją wprowadzenia tych zmian może być całkowita likwidacja biletów miesięcznych na określoną ilość przystanków. -"
"
czy ja dobrze czytam? chca mnie uszczęsliwic biletem za 74 złote, kiedy mnie jest potrzebny bilet za 53 na 12 przystanków? Po co mi bilet sieciowy jesli jeżdze tylko na 1 trasie?Dlaczego mam płacic więcej?- 0 0
-
2008-09-11 02:36
i tym samym mamy kolejną podwyżke biletów z 2 zł za 15 minut do 2,50,
mają nas chyba za idiotów :)- 0 0
-
2008-09-10 23:46
Kto opłaca reporterów portalu!!!!!!?????
...z kąd taki tytuł artykułu skoro planowane bilety są sporo droższe???? czy to ironia? - skoro tak to głęboko zawoalowana...to nawet nie śmieszy, po prostu przykro sie robi jak się czyta tak niekompetentnie napisaną rzecz, tak zmanipulowaną (a jak nie zmanipuloweaną to potraktowaną z tak głęboką ignorancją)
- 0 0
-
2008-09-10 23:20
BULDOG - PALI SIĘ MOJA PANNO (1)
"CHCĘ WIDZIEĆ JAK PŁONIE, RATUSZ NASZ
CHCĘ WIDZIEĆ JAK PADA PROSTO NA TWARZ
JAK UCIEKAJĄ W POPŁOCHU ŁAJDACY
NIGDY NIE BĘDZIEMY JUŻ SAMI TACY!"
Kazik Staszewski 'pali się moja panno'
Wywalić te urzędy miasta, z trzech miast - budynek przeznaczyć na jakąś szkołę, uczelnię medyczną. W lesie pomiędzy Gdańskiem, Gdynią, Sopotem, obwodnicą - wybudować nowe centrum zarządzania trójmiastem. Aha - obecnym politykom, dać 'wilczy bilet' do nowego obiektu. CHYBA JEDYNE WYJŚCIE....- 0 0
-
2008-09-10 23:33
POPIERAM,
W nowym obiekcie zatrudnić prawników, socjologów, informatyków, a obecni politycy od 'wszystkiego' niech zajmą się tym co najbardziej lubią: "kręceniem lodów" - ale jednak już, prywatnie.
Eh... czy kiedyś dożyjemy takich przemian....- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.