• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety w komórce: ruszają od stycznia, od dziś można ściągnąć aplikację

28 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo. Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo.

Można już bezpłatnie ściągnąć program, który od początku nowego roku pozwoli na kasowanie w telefonach komórkowych jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych.



Czy będziesz korzystać z elektronicznego biletu?

Bilety telefoniczne kosztują tyle samo, ile bilety papierowe, czyli 2,5 zł za przejazd linią zwykłą i 3,5 zł za podróż linią zwykłą, pospieszną lub nocną. Dla osób uprawnionych oferowane będą także bilety w wersji ulgowej. Na podstawie nowego biletu metropolitalnego pasażerowie będą mogli zrealizować jeden przejazd autobusem, trolejbusem lub tramwajem ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni lub MZK Wejherowo.

Podobne bilety dostępne są m.in. w Poznaniu, Lublinie, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie oraz w aglomeracji śląskiej.

Jak rozpocząć korzystanie z usługi zakupu biletów przez telefon komórkowy?

W celu aktywacji usługi należy:

Pierwszy sposób

1. zarejestrować się bezpłatnie w systemie na stronie www.mobilet.pl,
2. pobrać na telefon aplikację umożliwiającą kasowanie biletów,
3. zasilić konto pre-paid lub uruchomić polecenie zapłaty. W przypadku konta pre-paid pieniądze za skasowane bilety ściągane będą tak jak za rozmowy w telefonach na kartę. Wybierając polecenie zapłaty - bezpośrednio z rachunku bankowego użytkownika.

Drugi sposób

1. wysłać SMS o treści "mobilet rej" pod numer 7037,
2. zainstalować w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację,
3. skasować według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Jak skasować bilet?

Aby skasować bilet należy:

otworzyć aplikację systemu moBILET,



wybrać środek transportu,



wybrać odpowiedni bilet metropolitalny,



gdzie: LZ (linia zwykła), LP (linia pospieszna, nocna), N(bilet normalny), U(bilet ulgowy)


wprowadzić numer linii,



skasować wybrany bilet.



Klient otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach):

Bilet telefoniczny należy skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej. Można go też skasować dla osoby (osób) towarzyszącej.

Jak wygląda kontrola biletów?

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia.

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • 1. na androidzie aplikacja się sypie
    2. cały serwis grafika na oczy nie widział
    3. nie można zmienić sposobu płatności w koncie - czy to projektował kretyn jakiś?
    4. pobierana jest opłata za zasilenie konta? ktoś zwariował?

    skutek - aplikacja własnie wyleciała z mojego telefonu i predko w nim nie zagości

    • 1 0

  • Brak informacji o koszcie sms-a

    • 1 0

  • wybralem opcje prepaid i czekam pare dni, kasy na koncie brak

    cos tu jest nie tak, ich wsparcie techniczne nie odpowiada, zasililem swoje konto w przelwem, ich system pokazuje wciaz brak srodkow. Po takim rozpoczeciu przygody, chyb nie bede kontynuowal jej. Pewnie jeszcze serwery beda padac, jak bedziesz chcial skasowac i dostaniesz mandacik i cala oszczednosc czasu i pieniedzy wiecie to trafi

    • 1 0

  • WOLE KUPYWAĆ NORMALNY PAPIEROWY BILET NIM Z TELEFONU... WIECEJ KASY BIORA ZA DOSTEP DO INTERNETU ITP. !!!

    • 0 0

  • Ten system płatności stworzył jakiś studencina...

    ...a jego dobrze ustawiony wujcio przepchnął to za parę(naście) milionów. Inaczej nie da się podsumować tej totalnej żenady. Ja mogę w miesiąc stworzyć i przetestować o wiele lepszy system i wezmę za to jedyne 100 tys.



    Ale jest jeden problem: nikt tego nie weźmie ode mnie. Bo nie jestem z układu.



    Pytanie dodatkowe: czy o****ny e-bilet w ZKM Gdynia można kupić bez podawania wszystkich swoich danych z PESEL-em włącznie? Jest jakaś opcja na okaziciela bez tych bzdurnych wniosków? Bo nigdzie słowa o tym nie ma.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane