• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilety w komórce: ruszają od stycznia, od dziś można ściągnąć aplikację

28 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo. Od dziś można ściągać aplikację pozwalającą kasować bilety w telefonach komórkowych. Będzie można kasować je we wszystkich środkach komunikacji ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia i MZK Wejherowo.

Można już bezpłatnie ściągnąć program, który od początku nowego roku pozwoli na kasowanie w telefonach komórkowych jednoprzejazdowych biletów metropolitalnych.



Czy będziesz korzystać z elektronicznego biletu?

Bilety telefoniczne kosztują tyle samo, ile bilety papierowe, czyli 2,5 zł za przejazd linią zwykłą i 3,5 zł za podróż linią zwykłą, pospieszną lub nocną. Dla osób uprawnionych oferowane będą także bilety w wersji ulgowej. Na podstawie nowego biletu metropolitalnego pasażerowie będą mogli zrealizować jeden przejazd autobusem, trolejbusem lub tramwajem ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni lub MZK Wejherowo.

Podobne bilety dostępne są m.in. w Poznaniu, Lublinie, Olsztynie, Krakowie, Szczecinie oraz w aglomeracji śląskiej.

Jak rozpocząć korzystanie z usługi zakupu biletów przez telefon komórkowy?

W celu aktywacji usługi należy:

Pierwszy sposób

1. zarejestrować się bezpłatnie w systemie na stronie www.mobilet.pl,
2. pobrać na telefon aplikację umożliwiającą kasowanie biletów,
3. zasilić konto pre-paid lub uruchomić polecenie zapłaty. W przypadku konta pre-paid pieniądze za skasowane bilety ściągane będą tak jak za rozmowy w telefonach na kartę. Wybierając polecenie zapłaty - bezpośrednio z rachunku bankowego użytkownika.

Drugi sposób

1. wysłać SMS o treści "mobilet rej" pod numer 7037,
2. zainstalować w telefonie otrzymaną w SMS zwrotnym darmową aplikację,
3. skasować według podanej poniżej instrukcji jednoprzejazdowy bilet metropolitalny. Wykorzystana kwota zostanie potrącona przy późniejszym zasileniu konta moBILET.

Jak skasować bilet?

Aby skasować bilet należy:

otworzyć aplikację systemu moBILET,



wybrać środek transportu,



wybrać odpowiedni bilet metropolitalny,



gdzie: LZ (linia zwykła), LP (linia pospieszna, nocna), N(bilet normalny), U(bilet ulgowy)


wprowadzić numer linii,



skasować wybrany bilet.



Klient otrzyma na telefon potwierdzenie skasowania biletu (na trzech ekranach):

Bilet telefoniczny należy skasować niezwłocznie po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej. Można go też skasować dla osoby (osób) towarzyszącej.

Jak wygląda kontrola biletów?

Podczas kontroli biletów pasażer zobowiązany jest do okazania kontrolerowi na ekranie swojego telefonu potwierdzenia skasowania biletu. Kontroler wzrokowo ocenia ważność biletu odczytując wszystkie informacje i zabezpieczenia oraz ewentualnie, za pomocą specjalnie przystosowanego czytnika skanuje kod 2D, widniejący na trzecim ekranie potwierdzenia.

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • To teraz czas na miesięczne ;-) (2)

    Jeśli jest możliwość kasowania biletu jednorazowego to co za problem rozszerzyć usługę na bilety miesięczne? Cholera bierze człowieka jak widzi długaśny ogonek do okienka a oczekiwanie umila jak może deszcz lub śnieg albo fajny, zimny wiaterek :-(

    • 3 0

    • a co za problem kupić bilet miesięczny bez stania w kolejce? (1)

      • 0 0

      • Bez kolejki?...

        To widzę m.in. tego typu rozwiązania:
        - wpycham się jak chamidło przed okienko (tylko że mnie mama i tata wychowali inaczej i tak nie zrobię)
        - czekam spokojnie, aż kolejka zniknie, bo się ludzie "obkupią"
        - będę musiał się usprawiedliwić w pracy, że się spóźnię, bo muszę bilecik zakupić jako pierwszy w kolejce.
        Chyba, że chodzi oi zakup biletu w okienkach na stacji SKM, ale i tak sumarycznie muszę poświęcić ok. godziny na całą operację od momentu wyjścia z domu do powrotu. Nie mam SKM-ki pod nosem.
        A wiem też z moBilet-u, że ta aplikacja takie możliwości posiada, to tylko kwestia tego, czy się ZKM na to zdecyduje.

        • 0 0

  • zzz

    • 0 0

  • A co się stało z biletem godzinnym za 3 zł? (1)

    ...zbyt skomplikowany aby wprowadzić do aplikacji? Ja prawie zawsze jadac przesiadam się, więc z "niesamowitego", wręcz rewolucyjnego rozwiązania zakupu biletu przez komórkę nie skorzystam... i brak w ankiecie opcji dla mnie: "nie, akurat dla mnie to rozwiazanie jest niepraktyczne"

    • 3 0

    • stuknij się w globus i przestań pyskować

      won !

      • 0 2

  • odczepcuie się od kościoła !

    bando

    • 0 2

  • Kiedy wysypisko w Szadółkach zostanie zlikwidowane?

    j.w.

    • 1 3

  • Już dziś można zarejestrować się w systemie....

    Życzę szczęścia. Ja mam tylko info:
    "..Serwis niedostępny!
    Serwer nie może zrealizować twojego żądania ze względu na konserwację lub zbyt duże obciążenie
    .."
    Widać znowu pasażerowie ZASKOCZYLI i ZATKALI

    • 3 0

  • Zanim wykonam te wszystkie funkcje już zdążą spisać NAS kanary i tyle NAM po tych nowościach!

    Zanim wykonam te wszystkie funkcje już zdążą spisać NAS kanary i tyle NAM po tych nowościach!

    • 4 0

  • Nie ma czekania.. (2)

    Witam
    Powiem tak.... nie będzie akcji w stylu poczekam na wciśnięcie TAK jak wejdą "kanary" Aplikacja będzie się blokować po paru sekundach gdy nic nie będziemy naciskać itp. Potem czas oczekiwanie do 1minuty na ponowne włączenie.

    Wiem bo aplikację mam od 2 tyg.

    • 0 1

    • (1)

      Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóźniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię

      • 0 0

      • na infolinię :)))

        już widzę tych naiwnych szamoczących się z komórką z ktorej po kilkunastu sekundach (albo wcześniej bo system się zaburzył) znika ekran aplikacji :P

        • 0 0

  • Ze względu na zabezpieczenia czasowe zamknięcie aplikacji następuje w menu "Skasuj bilet" po 30, a następnie po 15 sekundach. (1)

    Jeżeli aplikacja zamknie się automatycznie, wówczas po ponownym jej uruchomieniu wyświetli się ekran startowy z napisem Opóź

    • 3 0

    • źniony start. Menu główne zostanie wyświetlone dopiero po 30 sek. Jeżeli aplikacja zamknie się 4 razy z rzędu, tak jak opisano

      powyżej, Twoje konto zostanie zablokowane. Aby je odblokować, musisz zadzwonić na infolinię

      • 0 0

  • ktoś wyciągnie telefon żeby pokazać do kontroli, a kontrolerowi się spodoba. i co wtedy? :D ja tam wole kartę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane