• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska

Michał Brancewicz
10 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą. Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą.

Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.



Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej. Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.

Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.

- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.

Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.

Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).

Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.

POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.

Złożone oferty na budowę Południowej Obwodnicy Gdańska:
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37

Opinie (209) 3 zablokowane

  • Dopłacić 100 milionów... (9)

    ... ale zażądać wieloletniej gwarancji na wykonie. To która firma to zrobi jest mniej ważne. To jest dobrze rozumiany interes publiczny.

    • 230 8

    • Odkryłeś amerykę, umowa będzie zabezpieczona karą umowną (3)

      • 2 10

      • Tylko ciekawe jak się umówią :-D (2)

        Hala Gdańsk-Sopot też była zabezpieczona umową (termin wykonania). Niestety termin się przeciągnął tylko dlatego, że nie wyłoniono w kolejnym mniejszym przetargu jakiegoś podwykonawcy instalacji. Opóźnienie nie z winy wykonawcy - kary nie można nałożyć - Mistrzostwa Europy w koszykówce będą w Olivii.

        P.S. Niektórzy nieprzychylni mówili coś o zawalającym się dachu ale oficjalnie zdementowano fałszywe plotki, że miało to wpływ na opóźnienie

        • 18 0

        • Fakt, jedyne co uratowało wykonawce hali to ten przetarg. Można jedynie gdybać co by było gdyby przetarg był w terminie a wykonawca byłby rok w plecy.

          • 3 1

        • hm moim zdaniem za cos takiego jak niewylonienie podwykonawcy na czas

          powinien na przyszlosc przynajmniej wspolodpowiadac wykonawca, bo inaczej moze to byc furtka do naduzyc.

          • 1 2

    • Zwłąszcza gdy wykonawcą będzie Wakoz (1)

      • 2 2

      • Ciekawe czy w kalkulacji założyli, że niektórym dostawcom nie zapłacą?

        • 2 0

    • lepiej doplacic wiecej lepszej firmie (1)

      co z tego, ze sie bedzie mialo gwarancje jak firna oglosi upadlosc?

      Z oszczednosciami jest tak, ze zawsze sprawdza sie powiedzenie, ze "chytry dwa razy tracii"

      • 3 2

      • Co to znaczy "lepsza" firma? Czy jest to firma, w której pracuje dobry znajomy?

        Jakie są z kolei gwarancje, że "lepsza" firma nie upadnie?
        Najlepszy fundusz powierniczy w USA prowadził niejaki... Madoff

        • 2 0

    • ciekawe jak?

      Przetarg na budowę drogi, to nie kupno jabłek na rynku. Można unieważnić ten (ciekawe na jakiej podstawie), rozpisać nowy i zacząć wszystko rok później :-)

      • 0 0

  • Oceniam tę wiadomość (11)

    jako dobrą. Jednak należy brać pod uwagę JAKOŚĆ!!

    Co z tego że tanio, jak się rozsypie?

    • 106 14

    • Ty dla zasady tak piszesz, co nie? (1)

      • 9 3

      • A o czym ma pisac w jego gdyni

        nic się nie dzieje a na rekinach się nie zna.

        • 11 11

    • (1)

      Ty już wiesz, że się rozsypie. Jeśli masz zbędne 100 mln - to dorzuć do budowy. Ja nie chcę z moich podatków dopłacać, jeśli nie muszę.

      • 0 4

      • to dorzucisz do remontu

        jeśli będzie źle wykonane..

        • 8 1

    • taaaaa baranie !

      A jakby napisali ze wygrala firma która wykona o wiele drożej to pewnie pisałbyś - "za co oni biorą taką kasę" ?

      marudo :P

      • 5 0

    • 2012 ODDANIE DO UŻYTKU

      2013 REMONT NAWIERZCHNI :-)

      • 9 6

    • Twoja stara się rozsypie, (z listonoszem, sąsiadem, panem z elektrowni i każdym kto będzie w pobliżu)

      • 4 3

    • kryterium wybory zapewne w 95 jest nastawone na cene. (1)

      na przetargu nigdy nie byłeś ?

      • 1 1

      • 100%

        zazwyczaj 100%

        • 0 0

    • Dobrze że nie Budimex - Dromex. Ulżyło mi

      • 2 0

    • jest projekt...

      są specyfikacje techniczne...prace trzeba wykonać według zaakceptowanego projektu i specyfikacji technicznych - wszystko sprawdzają prawie non stop inspektorzy Inwestora , wg specyfikacji muszą być pobierane próbki i wykonywane badania, tych elementów które zostaną zakryte innymi i niewidoczne ostatecznie też, - jak nie będzie łapówkarstwa to nikt nie odbierze źle zrobionych robót, więc najniższa cena jest kryterium w tym wypadku ok.

      • 0 0

  • A za reszte zaoszczędzonych pieniędzy (9)

    postawi się budki do opłat za wiazd.

    • 52 20

    • edit: wjazd

      • 3 4

    • Pytanie za sto punktów widziałeś gdzieś płatne ekspresówki lub obwodnice? (4)

      • 6 3

      • u nas mogą być płatne nikogo to nie zdziwi (3)

        trzeba pracować na darmozjadów

        • 7 3

        • i jeszcze proponuje (2)

          pomnik BUDYNIA I wybudować

          • 4 9

          • to zaczyna byc nudne

            • 8 0

          • twójstary to budyń

            i dlatego spłodził takiego rzadziaka umysłowego jak ty

            • 2 0

    • (2)

      Zanim napiszesz skontaktuk się z mózgiem. Drogi S nie są płatne w Polsce.

      • 1 1

      • Ale mogą być, Panie mózgowy ;-) (1)

        • 1 0

        • bo ty chcesz

          panie bez mózgowy

          • 0 0

  • Fajnie (3)

    będzie na pomnik.

    • 37 11

    • (2)

      Budyń nie nadaje się na pomniki. Przy wyższych temperaturach nie trzyma się kupy.

      • 9 0

      • wow...:P

        to mnie rozwaliło:PP:D
        Bosskie;d;p

        • 2 1

      • To niech będzie w polewie czekoladowej - będzie sztywniejsza konstrukcja :)

        • 1 1

  • JAK (4)

    Jak to jest ze taki spory kawal drogi beda robić praktycznie tyle samo ile potrwa remont lostowickiej

    • 44 11

    • Ano tak ... (1)

      że warunki przetargu to wymusiły, a w przypadku Łostowicej nie. To takie proste ...

      • 1 0

      • w przypadku Łostowickiej jednym z warunków przetargu była przejzedność ulicy w czasie prowadzonych prac....

        Obowdnica powstaje na "jałowym" terenie i nic co z budowa nie związane raczej tamtędy nie będzie jeździć.

        • 9 0

    • (1)

      Bo tak jak przedmówca, warunki realizacji są inne. Chyba nie masz żadnego doświadczenia, ale tak w skrócie - drogi w terenie zurbanizowanym buduje się trudniej, drożej i dłużej. A przygotowanie inwestycji drogowej w terenie miejskim to naprawdę rock'n rollowa jazda bez trzymanki w porównaniu z projektowaniem autostrady w polu.

      • 0 0

      • Głupoty piszesz totalne

        Piszac "nie masz doswiadczenia".... chyba sam nie masz.
        Łostowicką można zrobić w 7-9 miesięcy maksymalnie.
        Obecnie prace idą w tempie 30-40 % mozliwych prac.
        9 h na dobe ( możliwe jest 24 h-standard w UE,obecne prace prowadzone sa w wystarczającej odległośc od zabudowań aby zachować normy akustyczne,sztuczne oświelenie-też nie koliduje, tym bardziej że w nocy jest ruch praktycznie zerowy)Więc nie pisz głupot.Bo właśnie remonty takich ulic trwaja najkrócej jak się da( prace 24 h,70 % w godzinach 23-5,wykup gruntów załatwiony sprawnie i... przed rozpoczęciem inwestycji,główny wykonawca transze ma w czasie, a łopaty nie posiada)
        Gdyby droge miał budować np. Tesco,Carrefour czy Schell to powstałaby w max. 6 mc-y

        • 5 1

  • Dobrze, że nie Budimex Dromex SA bo nawet w 2015 nie byłaby gotowa ;p

    • 63 7

  • Wyścig malkontentów czas rozpocząc!!!! Tym razem macie utrudnione zadanie (6)

    • 39 7

    • ? aaaa no tak widze dlaczego bedzie marudzenie, bo artykuł jest o inwestycji w Gdańsku! (2)

      jesli by to była obwodnica u Szczurka, ach to by było.....
      nowoczesnosc, dynamiczność, przyszłościowe myslenie, "nie to co w ....", tu sie żyje.... itd itd

      • 20 6

      • (1)

        co za bełkot....

        • 6 10

        • prawda to dla ciebie bełkot?

          • 4 0

    • ? aaaa no tak widze dlaczego bedzie marudzenie, bo artykuł jest o inwestycji w Gdańsku! (1)

      jesli by to była obwodnica u Szczurka, ach to by było.....
      nowoczesnosc, dynamiczność, przyszłościowe myslenie, "nie to co w ....", tu sie żyje.... itd itd

      • 5 4

      • tu też bełkot...

        • 6 6

    • racja, racja święta racja.

      Gdyński PiS ma się gorzej jego członkowie nie są tacy aktywni jak gdańscy (i sopoccy) koledzy, którzy są wirtuozami tego forum.DO boju aktywiści, do boju... :))))

      • 5 0

  • Jak (1)

    Na jakiej podstawie i komu dopłacić co na to PZP

    • 3 3

    • Jak to : Jak?

      W ofertach trzeba było uwzględnić warianty cenowe dla różnych okresów gwarancji. A potem przeprowadzić proces decyzyjny, która oferta jest najkorzystniejsza. To troszkę bardziej skomplikowane niż skopiowanie wartości ofert do Excela i posortowanie rosnąco. Wydaje dużą kwotę (np. telewizor, samochód itp...) to okres gwarancji często ma bardzo duże znaczenie przy wyborze i często klient skłonny jest kupić coś droższego ale z dłuższą gwarancją.
      Nie wiem jak to prościej wytłumaczyć.

      • 1 0

  • Tunel pod Wisłoujsciem !!!! (9)

    Jeśli nie zrobią TUNELU pomiędzy Nowym Portem a Stogami gdzie w dalszej części łączy most Jana Pawła II . to cala ta inwestycja mija się z celem rozładowania ruchu w śródmieściu.

    • 49 18

    • elbląska (1)

      a rozładowanie elbląskiej też jest według Ciebie bez celu?

      • 10 1

      • Elblaska to też śródmieście, Tunel konieczny Cały Sopot, Żabianka, Przymorze, Zaspa jeździł by do i z Warszawy tunelem zamiast przez śródmieście.

        • 5 0

    • Najpierw tunel !! (1)

      No tak bo "TIR" zamiast jechać tunelem pojedzie na obwodnice i wjedzie do Gdańska z 2giej strony ... Kartuską albo Słowackiego po kontener w Nowym Porcie i nadal będą korki .
      No chyba ze jedzie do Gdyni.

      • 5 4

      • Mpaka i projekt

        Według mapy
        a) Jedziesz A1
        b) Zjeżdżasz w (Straszyn) "Węzeł południowy"
        c) kierujesz się na "Węzeł olszynka"
        d) z węzła kierujesz się na most Jana Pawła
        e) i dalej powinieneś jechać nowo wybudowanym tunelem łączącym Stogi z Nowym Portem .... którego nie ma w planach tej budowy.
        I dla tego wszyscy będą dalej jechać przez Słowackiego !!! zjeżdżając z obwodnicy kolo Matarni

        • 5 8

    • tunel ma być (1)

      budowany na TRASIE SUCHARSKIEGO a NIE na OBWODNICY POŁUDNIOWEJ

      • 9 1

      • Obwodnica i tunel

        Jak sądzisz dlaczego Podwale Przedmiejskie w Gdańsku jest od ponad 10 lat zakorkowane ? Dlaczego od ponad 10 lat przejazd przez Pruszcz (odcinek 2-3km) niezależnie od pory dnia zajmuje godzinę - wyłącznie dlatego że nie ma połączenia pomiędzy 7 a S6. Czy sądzicie że te dziesiątki tysięcy samochodów jadą tylko do Nowego Portu? Spróbujcie bezkolizyjne z 7 wjechać na obwodnicę - jakieś genialne pomysły? Przez Malbork i Tczew? Przez Pruszcz? No oczywiście można w Płońsku skręcić na Bydgoszcz/Toruń - bez korków ale za to po kiepskich drogach. MYŚLEĆ MYŚLEĆ !!! Użyjcie tego co macie pod włosami - to się nazywa mózg i naprawdę tam jest

        • 1 1

    • taaa na ten tunel to nawet pomysłu nie mają

      stać ich tylko na jednojezdniowy, ktorego wyjazd byłby w strefie handlowej stadionu

      • 4 1

    • tylko jak Gdańsk zrobi tunel (bo zrobi - z tego co pamiętam do 2013) i fragment Drogi Zielonej od Al. Grunwaldzkiej do Hali - tzw. łącznik a Sopot i Gdynia zostaną bez niczego to inwestycje Gdańska nie mają sensu.

      • 0 4

    • To artykół o ...

      ... obwodnicy południowej, która nie ma nic wspólnego z tunelem. Tunel ma być zrobiony jak będą budować trasę Sucharskiego.

      • 1 0

  • fiuuuu (4)

    jeszcze "tylko" słowackiego, kartuska i w szczycie wyjazd z gdańska zajmie mniej niż 1h brawo

    • 64 4

    • (3)

      No i Spacerowa!

      • 4 2

      • SPACEROWA?????? (2)

        CHCESZ MIEĆ ZARAZ PROTESTY MIESZKAŃCÓW OSOWEJ????
        w życiu Spacerowa nie będzie dwujezdniowa. Chyba że żyjący beton wyprowadzi się do Białorusi

        • 9 1

        • wsersja katastroficzna..

          sie wyprowadzi na białosyć (mało wątpliwe- u nas sa leopsze mućki niż u nich) albo co O WIELE GORSZE!! bedziejmy musieli czekać az ten "beton" wymrze;/ czyli jakies 40 lat...;/

          alwe w sumie to i tak ta droga nie powstanie czybmniej niz za 20-30 lat wiec bedzie tyo samo;D

          • 2 0

        • Niestety masz rację

          mieszkam w Osowej ale już nie mogę słuchać o protestach dot. dróg . Najpierw były protest przeciwko budowie przyzwoitej ulicy Wodnika , bo będzie ruch a z nim ( to nie żarty ) tirówki i szczury z Selgrosa i Renku , ale to mniej znane protesty , najbardziej znany i niestety ośmieszający mieszkańców mojej dzielnicy to protest dot. tzw drogi lęborskiej , a jednocześnie ci co najgłośniej protestują tak samo głośno wyrażają niezadowolenie z korków na Spacerowej lecz gdyby faktycznie podjęto decyzję o kolejnych pasach na spacerowej to też by protestowali.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane