• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilfinger Berger i Wakoz chcą 1,1 mld za Południową Obwodnicę Gdańska

Michał Brancewicz
10 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą. Jedyny most, jaki powstanie w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska przebiegnie nad Motławą.

Południowa Obwodnica Gdańska może kosztować 1,126 mld zł - na tyle opiewa najtańsza oferta w przetargu na tę trasę. To oszczędność ponad 900 mln zł względem kosztorysu przygotowanego przez GDDKiA.



Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej. Południowa Obwodnica Gdańska pozwoli ominąć śródmieście Gdańska kierowcom jadącym od strony Warszawy w kierunku Gdyni i dalej.
Do przetargu stanęło dziesięciu oferentów: siedem konsorcjów i trzy firmy, ale oferty złożyło już tylko pięć z nich. Rozpiętość cenowa nie była duża. Najmniej za budowę ponad 18 km drogi ekspresowej zażądało konsorcjum firm Bilfinger Berger Polska i Wakoz (prowadził prace ziemne na budowie Baltic Areny) - 1,126 mld. zł. Najwyższa cena wyniosła 1,347 mld zł.

Wygląda na to, że inwestor obwodnicy południowej, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaoszczędzi 900 mln zł.

- Początkowo budowę wyceniliśmy na 1,2 mld zł. - przyznaje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA. - Potem, wobec galopujących cen musieliśmy dokonać weryfikacji kosztorysu. Wtedy określiliśmy, że na inwestycję musimy przeznaczyć ponad 2 mld zł. - wyjaśnia.

Choć znamy już ceny, jakie za budowę obwodnicy zażądały firmy, wciąż trwa weryfikacja ofert. Jeżeli jednak okaże się, że w najtańszej ofercie nie ma uchybień formalno-prawnych, to właśnie Bilfinger Berger i Wakoz wybudują trasę łączącą Obwodnicę Trójmiasta z drogą krajową S7.

Coraz bardziej realne wydają się wcześniejsze zapowiedzi, że prace na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska ruszą już we wrześniu. Czas na realizację to 24 miesiące, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).

Przerwy zimowe mogą spowodować, że ten czas wydłuży się do 33 miesięcy. A to oznacza, że droga ekspresowa powstanie w czerwcu 2012, czyli tuż przed Euro. Na szczęście przy łaskawych zimach, jakie mamy od kilku lat, takie przerwy mogą okazać się niepotrzebne.

POG liczyć będzie ponad 18 km i połączy Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1 z drogą krajową nr 7. Na całej jej długości powstanie sześć dwupoziomowych węzłów, 10 wiaduktów, most nad Motławą i estakada o długości ok. 3 km.

Złożone oferty na budowę Południowej Obwodnicy Gdańska:
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków
Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37

Opinie (209) 3 zablokowane

  • super (1)

    w końcu coś się ruszy i mniej samochodów przez trójmiasto będzie przejezdzac=mniejsze korki :))

    • 12 2

    • nadziejo matko głupich

      • 2 2

  • byle nie budimex!! (9)

    precz partacze!!

    • 21 4

    • (8)

      A co Tobie takiego spartaczyli jesli można wiedzieć ?

      • 2 2

      • (1)

        Pewnie mu krzywo kafeli w łazience położyli ;)

        • 2 2

        • Hi hi albo nie przyjęli do pracy ;)

          • 2 1

      • Wiele tego (5)

        Hala Gdańsko-Sopocka, Marynarki Polskiej, a z bardziej znanych - terminal na okęciu

        • 5 4

        • (4)

          Nic konkretnego nie piszesz kolego TROJMIASTO. Co takiego z halą? To chyba dobrze, że dłużej, bo bezpieczniej- a jakby wady -partaczy wykonawców Budimexu- wyszły na jaw poźniej- pomyślałeś o tym?? Wbrew pozorom Budimex o tym jednak myśli.
          Co do Okęcia to kolega chyba nie zna roztrzygnięcia sądu
          "Ponad 63 mln zł ma zapłacić Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" hiszpańskiemu konsorcjum Ferrovial, Budimex, Lamela - orzekł w poniedziałek Sąd Arbitrażowy przy Krajowej Izbie Gospodarczej."

          • 2 2

          • (3)

            Dłużej, więc lepiej? A to że dłużej, bo dach sp... to wspaniale? Chyba żartujesz.
            A okęcie ile dłużej budowali, niż obiecywali? Bo wyrok, o którym wspominasz to chyba dotyczył zerwania umowy, a nie ich partactwa.

            • 3 2

            • (2)

              A zwróć uwagę do kogo zwróciło się teraz Okęcie o roboty jaka firma teraz tam pracuje NA WNIOSEK OKĘCIA?
              Aż taki niecierpliwy jesteś i doczekać się nie możesz hali?
              A może znasz jeszcze jakieś szczegóły, bo dłuższy termin realizacji nie oznacza partactwa kolego.
              Zastanów się :)

              • 1 2

              • (1)

                Pewno pracuje Bx-Dx, bo naprawiać po takich partaczach nikt inny nie chciał. Zresztą tam były jeszcze problemy z dokumentacją.
                A sprawa hali to partactwo do kwadratu i powinni sporą karę zapłącić za takie opóźnienie.
                Ale przedstawiciel firmy i tak będzie bronił swego pracodawcy, niezależnie od tego, jak bardzo by wszystko partolili...

                • 1 2

              • Czytam sobie wasze kłótnie i myślę, że kolega trojmiasto ma ulubione słowo "partacz" i uzywa go nałogowo. To wyniesione z domciu??

                • 1 1

  • Ciekawe ile kosztowałoby zbudowanie ściezek i parkingów rowerowych w całym Gdańsku (2)

    10 razy mniej?

    • 3 21

    • Akurat Gdańsk jeżeli chodzi o infrę rowerową jest na 1szym miejscu w Polsce.

      • 6 1

    • A do tego ma plan na budowę dalszych - sprawdź GPKR (gdański projekt komunikacji rowerowej)

      • 1 1

  • Jasne że najtaniej, ale czy najlepiej? (2)

    a po roku, dwóch remont generalny będzie... Tanio nie znaczy dobrze!

    • 11 7

    • O własnie!

      Tutaj pies jest pogrzebany... coś tu śmierdzi chyba... ;)

      • 1 1

    • Tanio to most z desek można zbudować ;)

      Będzie dobrze wtedy?...

      • 0 0

  • Lepiej, gdyby przetarg (3)

    wygrała firma Strabag albo konsorcjum z Warbudem i Hochtief - to doświadczone i rzetelne firmy, a różnica w cenie nie jest aż tak wysoka.

    Chociaż Bilfinger to też doświadczona firma, ale mam nadzieję, że urzędnicy sprawdzą, czy przy innych jej inwestycjach nie było żadnych uchybień.

    • 4 12

    • (1)

      A dlaczego lepiej, bo rodzina tam pracuje?

      PZP ma mankamenty, zle niewątpliwą jego zaletą jest uzyskanie najniższej ceny

      • 1 0

      • poczytaj PZP...

        ...i dopiero wtedy się wypowiadaj. To ZAMAWIAJĄCY określa obiektywne (lub subiektywne) kryteria, ustala ich wagę i w rezultacie otrzymujesz obiektywny wynik punktowy. Kryteriami poza ceną mogą być np. okres gwarancji (np w ustalonych widełkach), termin wykonania robót, liczba osób z określonym doświadczeniem (wykształceniem, certyfikatami itp.) i co tylko sobie ZAMAWIAJĄCY zamarzy. A co do Bilfinger i WAKOZ - mam tylko nadzieję że Bilfinger jest liderem tego kosnorcjum a WAKOZ ograniczy się do prac ziemnych i dostaw betonu. Bilfinger to przecież połączone WPRD S.A., PPRM S. A. oraz Hydrobudowa Service - jakby nie patrzeć firmy z niezłym dorobkiem.

        • 2 0

    • taaa strabag ... pojedź na słowację i zobacz jak tam autostradę zrobili ...

      • 1 0

  • pożyjemy - zobaczymy

    • 12 3

  • To coś jak z tym wariatem, co się rzucił

    • 0 5

  • Czy cena obejmuje obiekty mostowe???

    Żeby się nie okazało, że będzie to propaganda jak z autostradami gdzie na mosty są osobne kontrakty.

    • 8 4

  • Wisłoujscie !!!! (1)

    Według mapy
    a) Jedziesz A1
    b) Zjeżdżasz w (Straszyn) "Węzeł południowy"
    c) kierujesz się na "Węzeł olszynka"
    d) z węzła kierujesz się na most Jana Pawła
    e) i dalej powinieneś jechać nowo wybudowanym tunelem łączącym Stogi z Nowym Portem .... którego nie ma w planach tej budowy.
    I dla tego wszyscy będą dalej jechać przez Słowackiego !!! zjeżdżając z obwodnicy obok Matarni

    Jedyny + to ten jeśli jedziemy od strony Elbląga do Gdyni bo jeśli do Gdańska to znowu przez Słowaka :((

    • 1 7

    • niekumaci no!

      TO jest temat OBWODNICY POLUDNIOWEJ, a nie trasy sucharskiego, tunel i polaczenie go z obwodnica poludniowa wchodza w sklad TRASY SUCHARSKIEGO!!! z kolei trasa slowackiego zamknie ring od zachodu

      • 1 0

  • euro 200 212

    • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane