- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (138 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (234 opinie)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (37 opinii)
- 4 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (81 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (167 opinii)
- 6 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (277 opinii)
Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze
Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.
Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.
Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.
W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.
Na pełnych obrotach
- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.
Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.
- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami
To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.
Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.
Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni
Miejsca
Opinie (102)
-
2017-10-26 09:25
Może jeszcze naprawią wskazania tablic drogowych Tristar?
One zbierają dane chyba z godzinnym opóźnieniem. Prawie codziennie przejeżdżam obok wyświetlacza na górze ul. Słowackiego przy wjeździe do Złotej Karczmy i albo nie działa (opcja najczęstsza) albo pokazuje coś, co było trzy godziny temu (np. "Chylonia 12 min", a tu po władowaniu się na obwodnicę standardowy korek od Matarni do Osowej).
- 11 2
-
2017-10-26 09:19
Czy wy nas macie za idiotów typu #dojna zmiana?
"kazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle."
- 9 4
-
2017-10-26 09:17
Przeciez te tablice nigdy nie dzialaly prawidlowo
- 17 1
-
2017-10-26 09:00
To rzadko dziala
Ja mam wrażenie, że ten system wciąż jest w remoncie. Zawsze czekajac na jakiś autobus pod dworcem głównym w godzinach szczytu widzę, że autobus będzie za 3 minuty. I tak przez 10 minut. Potem znika ten kurs i pojawia się informacja że za minut 8 . I czekam 45 minut chociaż w tym czasie powinny dojechać 4 kursy. A potem 4 autobusy co minutę odjada a później znow godzina posuchy.
- 28 2
-
2017-10-26 08:00
Ten SIP (1)
to od samego początku jedna wielka porażka.Nie dość,że firma która ten bubel wykonała zrobiła to z chyba 2 letnim opóźnieniem to jeszcze ciągle jakieś problemy.Dziwna jest jednak reakcja miasta na tego wykonawcę,nic nie słyszałem o jakiś karach umownych.W innych miastach tego typu urządzenia działaja bezbłednie,może dla tego,że współpracują GPS a nie jak u nas z GSM.
- 63 3
-
2017-10-26 08:54
komunikacja miejska to porażka
- 5 0
-
2017-10-26 07:31
129 (1)
Od tygodnia tablica internetowa pokazuje błędne informacje. Autobus 129 zamiast przyjeżdżać o 7:15 zjawia się z 20min opóźnieniem na przystanku Wołkowyska w stronę Wrzeszcza. Na tablicy zaś przez 15min pojawia się komunikat, że autobus będzie za 2 min.
- 59 2
-
2017-10-26 08:54
to on jeszcze jeździ ? myślałem że ktoś nie zaktualizował informacji bo raz na niego czekałem, w końcu pojechałem samochodem.
- 3 0
-
2017-10-26 08:21
Lisicki won!
Stawiane byle jak ,niebieskie tło nie czytelne zbyt małe napisy ,wiele ale to wiele zastrzeżeń do tego bubla! I my to finansujemy a króliki się dzielą naszą kasą byśmy my się wkurzali !
- 14 3
-
2017-10-26 08:13
"Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle"
Brzmi jak tekst Wielkiego Elektronika (szacun ś.p. Henryku) z Podróży Pana Kleksa- 25 1
-
2017-10-26 08:11
Ale pi***enie tęgich głów.
- 16 1
-
2017-10-26 07:25
hop hop (2)
chyba przydałoby się aby komunikacja miejska była w końcu za darmo :)
- 59 19
-
2017-10-26 08:07
nie tedy droga. Nalezy usprawniac przejazd poprzez buspasy itp
- 6 3
-
2017-10-26 07:35
.
W państwie nigdy nie istnieje nic za darmo. Czy autobus czy otwarte bramki na A1... Pan, Pani, Ja, Ty za to zapłacimy
- 21 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.