• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 25 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Michał Brancewicz
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:37 (15 grudnia 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Kontrolerzy Renomy będą przez kolejne lata sprawdzać bilety w Gdańsku. Kontrolerzy Renomy będą przez kolejne lata sprawdzać bilety w Gdańsku.

Renoma jako jedyna złożyła ofertę na kontrolę biletów w tramwajach i autobusach jeżdżących po Gdańsku. Czteroletni kontrakt na lata 2021-2024 kosztował będzie 24,870 mln zł. ZTM miał zarezerwowane na ten cel niemal 14 mln zł więcej.



AKTUALIZACJA, 15.12.2020


ZTM Gdańsk wybrał ofertę Renomy na kontrolę biletów przez najbliższe trzy lata w gdańskich tramwajach i autobusach.


Miałe(a)ś w tym roku sprawdzany bilet w komunikacji?

Umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2024 r., przy czym podzielona została na:


  • kontrolę biletów w latach 2021-23,
  • windykację należności w latach 2021-24.

Zgodnie z zapisami przetargowymi wykonawca będzie musiał przeprowadzać co najmniej 8 tys. kontroli w miesiącu, ale nie więcej niż 100 tys. rocznie.

Dodatkowo będzie on zobowiązany do prowadzenia windykacji należności, które nazbierają się w w trakcie obowiązywania umowy oraz spraw, które nie zakończą się wraz z obecnie obowiązującym kontraktem do końca przyszłego roku.

Prawie 83 zł za jedną kontrolę



Zamawiający wymaga, by wykonawca nakładał miesięcznie co najmniej 3 tys. mandatów na gapowiczów. Obecnie średnia miesięczna liczba ukaranych osób wynosi 3637, a w całym 2019 r. wskaźnik ściągalności mandatów wyniósł 56 proc.

Taką usługę Renoma wyceniła na 24 870 600 zł, co oznacza, że koszt pojedynczej kontroli został oszacowany na 82,90 zł (obecnie jest to 67,65 zł). To kryterium stanowi 60 proc. oceny, pozostałe 40 proc. to wynagrodzenie z tytułu windykacji. W tym przypadku Renoma zażyczyła sobie tylko 1 gr.

Co ciekawe, ZTM zamierzał przeznaczyć na ten cel aż 38,5 mln zł.

Renoma spróbuje ściągnąć 9,5 mln zł od gapowiczów



Renoma jest również jedynym oferentem w przetargu na windykację i egzekucję należności, które nazbierały się w latach 2015-2017. Chodzi o 18 219 spraw na kwotę ponad 9,5 mln zł.

Za każdą zwindykowaną złotówkę spółka chce otrzymać 79 groszy netto. Termin realizacji tego zadania upływa wraz z ostatnim dniem 2022 roku. Pieniądze będą wypłacane wykonawcy co miesiąc, proporcjonalnie do kwoty, jaką uda mu się wyegzekwować.

Przypomnijmy, że niedawno ZTM sprzedał długi gapowiczów warte 13 mln zł za 725 tys. zł.

Miejsca

Opinie (265) 7 zablokowanych

  • Sa miejsca i kraje, gdzie probkem rozwiazano.

    Kierowca wpuszcza w autobusie tylko przodem, wszyscy okazuja jaki kto tam ma bilet, albo placi za niego kierowcy Nie ma gapowiczow, przestano zatrudniac kontrolerow a spolka ma pelne wplywy.
    Wystarczylo kierowco- kasjerom zaplacic za dodatkowe czynnosci i wszystko dziala jak w zegarku.
    Niestety nie sprawdzi sie to w tramwajach., bo tam sa po dwa, trzy wagony bez motorniczego.

    • 2 0

  • Fikcyjny przetarg

    Gmina powinna dostać pieniądze od zwycięscy za umożliwienie zarabiania a nie jeszcze za to płacić
    A wymóg 3000 mandatów stoi w sprzeczności z prewencją kontroli. Kontrole są po to aby zmniejszyć liczbę gapowiczów i winny dążyć do ich zmniejszania .

    • 2 0

  • Można taniej i lepiej (2)

    Wystarczy aby do autobusu można było wchodzić wyłącznie przednimi drzwiami. Kierowca odbiera opłatę, bilet lub weryfikuje karnet. Jeżeli ktoś wejdzie do autobusu tylnymi drzwiami prosi się grzecznie o okazanie biletu pod rygorem nie rozpoczęcia jazdy. W tramwajach i SKM bramki weryfikujące bilety lub karnety. Te 25 mln można przeznaczyć na inwestycje a nie utrzymanie tego nieskutecznego systemu weryfikacji opłaty.

    • 4 1

    • Dokładnie tak. (1)

      Wszędzie można by to jeszcze wspomóc elektroniką, zrobić bilety elektroniczne lub używać płatności karta lub telefonem... jest mnóstwo opcji. I żadna nie kosztuje 25 mln rocznie.

      • 0 0

      • Temat wiele razy wałkowany, nawet były próby na niektórych liniach.

        Niestety Polacy nie potrafią się dostosować.

        • 0 0

  • Bede lapal do konca swiata i jeden dzien dluzej

    Kocham tą robote

    • 1 0

  • Jak żem zaczynał to miał ja najlepsze sztruksy w całym powiecie, teraz mineły lata a sztruksy nawet nie pszetarte, tylko kórtka że skaji mnie trochę popenkała

    • 1 0

  • Darmowa komunikacja

    Dlaczego gnębi się mieszkańców Trójmiasta l? Dlaczego nie ma darmowej komunikacji z naszych podatków. Dlaczego rozwala się pieniądze na Renomę zamiast na unowocześnienie taboru i rozwój komunikacji. To urzedasy powinny nam dopłacać za jazdę tym czymś a nie nasyłać kanarów.

    • 4 0

  • I pamiętajcie że nie ma żadnego wirusa a maseczke nosze żeby być bardziej tajniakiem w robocie, jestem taki tramwajowy Kojak

    • 1 1

  • Ali

    Zawsze byłeś dla mnie wzorowy chłopak, Ty jeden wszystko mi powiedziałeś.
    Grzesiek G

    • 0 0

  • Pamiętam jak siódmego czerwca 1976 to był wtorek, pamiętam dobrze bo ciotki kuzynki córka miała wtedy chrzest złapałem bez biletu Lecha W. I ja mu mówię wtedy Panie Leszek, a może byś pan przez płot przeskoczyl a ja powiem tej grubej motorniczej żeby zatrzymała tramwaj

    • 2 3

  • Dulszczyzna (1)

    Totalna głupota, chamstwo i niegospodarność - kwintesencja rządów PO, polecam przyjrzeć się tez finansom Hali Olivia. No ale ważniejsza jest nienawiść do PiS i walka o ideologie. Chcieliście to teraz płaćcie.

    • 1 2

    • Olivia?

      A co ma do ZKM Olivia?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane