• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 25 mln zł za kontrolę biletów w Gdańsku

Michał Brancewicz
12 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:37 (15 grudnia 2020)
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
Kontrolerzy Renomy będą przez kolejne lata sprawdzać bilety w Gdańsku. Kontrolerzy Renomy będą przez kolejne lata sprawdzać bilety w Gdańsku.

Renoma jako jedyna złożyła ofertę na kontrolę biletów w tramwajach i autobusach jeżdżących po Gdańsku. Czteroletni kontrakt na lata 2021-2024 kosztował będzie 24,870 mln zł. ZTM miał zarezerwowane na ten cel niemal 14 mln zł więcej.



AKTUALIZACJA, 15.12.2020


ZTM Gdańsk wybrał ofertę Renomy na kontrolę biletów przez najbliższe trzy lata w gdańskich tramwajach i autobusach.


Miałe(a)ś w tym roku sprawdzany bilet w komunikacji?

Umowa obowiązywać będzie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2024 r., przy czym podzielona została na:


  • kontrolę biletów w latach 2021-23,
  • windykację należności w latach 2021-24.

Zgodnie z zapisami przetargowymi wykonawca będzie musiał przeprowadzać co najmniej 8 tys. kontroli w miesiącu, ale nie więcej niż 100 tys. rocznie.

Dodatkowo będzie on zobowiązany do prowadzenia windykacji należności, które nazbierają się w w trakcie obowiązywania umowy oraz spraw, które nie zakończą się wraz z obecnie obowiązującym kontraktem do końca przyszłego roku.

Prawie 83 zł za jedną kontrolę



Zamawiający wymaga, by wykonawca nakładał miesięcznie co najmniej 3 tys. mandatów na gapowiczów. Obecnie średnia miesięczna liczba ukaranych osób wynosi 3637, a w całym 2019 r. wskaźnik ściągalności mandatów wyniósł 56 proc.

Taką usługę Renoma wyceniła na 24 870 600 zł, co oznacza, że koszt pojedynczej kontroli został oszacowany na 82,90 zł (obecnie jest to 67,65 zł). To kryterium stanowi 60 proc. oceny, pozostałe 40 proc. to wynagrodzenie z tytułu windykacji. W tym przypadku Renoma zażyczyła sobie tylko 1 gr.

Co ciekawe, ZTM zamierzał przeznaczyć na ten cel aż 38,5 mln zł.

Renoma spróbuje ściągnąć 9,5 mln zł od gapowiczów



Renoma jest również jedynym oferentem w przetargu na windykację i egzekucję należności, które nazbierały się w latach 2015-2017. Chodzi o 18 219 spraw na kwotę ponad 9,5 mln zł.

Za każdą zwindykowaną złotówkę spółka chce otrzymać 79 groszy netto. Termin realizacji tego zadania upływa wraz z ostatnim dniem 2022 roku. Pieniądze będą wypłacane wykonawcy co miesiąc, proporcjonalnie do kwoty, jaką uda mu się wyegzekwować.

Przypomnijmy, że niedawno ZTM sprzedał długi gapowiczów warte 13 mln zł za 725 tys. zł.

Miejsca

Opinie (265) 7 zablokowanych

  • Komunikacja powinna byc bezpłatna a w najgorszym wypadku to ZTM powinien zatrudniac kanarów!! (1)

    By zyski z biletów i mandatów trafiały do kasy miasta teraz zyski trafiają , ale do prywatnej firmy!!
    I to są miliony zysków .A jak mieszkancy potrzebują co kolwiek to urzędasy mówią nie mamy pieniędzy!!

    • 18 3

    • napisz miliardy

      będzie równie prawdziwe

      • 0 0

  • Kanary bez masek (1)

    Ostatnio jechałem tramwajem, jeden z kanarów ciągle dotykał maski, potem poręczy, oczywiście nos był odsłonięty.

    • 6 2

    • I co, opluł cie z nosa czy o co chodzi?

      • 1 1

  • Teraz żałują ze nie dali ceny 38mln

    Renoma pluje sobie w brodę. Mogli jeszcze 14mln przyciąć

    • 10 0

  • Nie taniej byłoby pozwolić ludziom jeździć za darmo?

    • 16 0

  • Kpina

    Kanar za darmo jeździ to tu to tam prywatnie pewnie też bo mają białe bileciki A my musimy płacić kiedy nie zawsze jest w okolicy kiosk albo automat żeby kupić bilet.

    • 6 3

  • nalac ci koniaczku?

    -nalek stac mnie

    • 2 0

  • Czy nie lepszy kontrakt: 50 : 50

    Czyli połowa pieniedzy za mandaty dla Renomy. Proste i jasne. A kto na tym kontraktcie zarobi ?

    • 4 1

  • Jeszcze

    pare podobnych kontraktow i piss wygra wybory w Gdansku.

    • 5 4

  • Kanar

    Won z kanarami

    • 3 3

  • wyklejeniec

    trzeba wiedziec jak oszukiwac dziadów sa rozpoznawalni

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane