• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • Dobrze, że nie zrobili tego przy okazji budowy Żołnierzy Wyklętych. Wtedy mieliby za dużo na głowie, a tak teraz na spokojnie rozkopią sobie mało istotną uliczkę na rok. Ekstra!

    • 50 4

  • A nowy buspas (1)

    czy będzie również dla taryfów i taryfiarzy?

    • 9 4

    • Oczywiście, a od nowego roku nawet dla Ubera.

      • 2 0

  • W Gdyni jest więcej buspasów niż w Gdańsku

    • 4 9

  • Korytarz życia (3)

    A jak się ma korytarz życia w takich sytuacjach?

    • 13 13

    • Normalnie. Co tu innego?

      • 3 1

    • Zgodnie z przepisami zjeżdżasz do krawędzi pasa

      I już. Karetka ma się zmieścić na tych 2 metrach.
      PS. To nie żart, naprawdę nasi geniusze zapisali obowiązek zjechania do krawędzi pasa.

      • 0 2

    • Karetka przejedzie buspasem. OMG serio pytałeś?

      • 11 0

  • Szkoda, że policja nie kontroluje korzystających z bus pasów i nie mam na myśli pojazdów ZTM czy taxi.

    • 17 3

  • (1)

    Między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nie ma pobocza, jest chodnik i droga dla rowerów.

    Panu Wawrzonku nie chodzi o przesuwanie latarni, tylko o likwidację DDR wzdłuż Słowackiego.

    • 11 6

    • A słyszałeś o czymś takim jak pas rozdziału? Przecież piszą, że i po lewej stronie będę zmieniać.

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    "Niespodzianki" (3)

    Jak to "Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym"? To Żołnierzy Wyklętych została zbudowana 7, 70 czy 700 lat temu, że nie ma dokumentacji tego, co tam czeka?

    • 137 5

    • i bum

      wyrwa w ziemi

      • 4 0

    • Już to słyszę: "O Panie, kto tu Panu tak uzbroił..."

      • 11 0

    • Na odwal : )

      jak to w Gdańsku...

      • 1 0

  • A wystarczyłoby (5)

    przeznaczyc prawy pas na buspas. Czas przejazdu autem skraca sie jesli skraca sie przejazd komunikacją. Dodatkowy pas nie jest potrzebny.

    • 14 36

    • Już teraz jak na jednym pasie stoi zepsute auto (4)

      To jest korek aż do matarni.

      Wniosek: piszesz brednie, abderyto.

      • 10 5

      • O widzę szanowny ekspert od ruchu drogowego (3)

        Zepsute auto nie stoi codziennie. Gdyby stało, to kierowcy nauczyliby się i wyciągnęli wnioski. Tak samo ze zmniejszeniem pasów ruchu - przez pierwsze tygodnie byłyby ogromne korki, ale po jakimś czasie sytuacja wróciłaby do normy, mimo jednego pasa mniej. To jest magia ruchu drogowego. Tego nie zrozumiesz swoim Januszowym "chłopskim rozumem".

        • 6 11

        • tylko pomysl.... (2)

          ...gdyby zdelegalizować auta.... niech wszyscy jeżdżą na rowerach i skuterach jak w azji..... nie było by korków, smogu, wypadków śmiertelnych, społeczeństwo byłoby zdrowsze.... a ci którzy nie mogą / nie chcą mogliby jeździć autobusami

          a rzad mógłby wprowadzić program rower+ - elektryczny dla kazdego

          • 4 1

          • Ze skrajności w skrajność. Typowa argumentacja osoby nie mającej pojęcia. Wyobraź sobie, że istnieją rozwiązania pośrednie, gdzie samochodem będą jeździć Ci, którzy muszą.

            • 4 4

          • jesteś pewien że w Azji nie ma smogu czy wypadków śmiertelnych.

            • 1 0

  • i bardzo dobrze ! (3)

    tramwaj najlepszy bo jedzie po swoich torach i w nosie ma korki czas ulepszyć cos dla komunikacji autobusowej

    • 11 7

    • (1)

      taaa... ale nad światłami nie przeleci.

      • 2 0

      • Tak, u nas nie przeleci, ale

        są rozwiązania, które nadają priorytety tramwajom i ustawiają światła w taki sposób, by ruch zbiorkomu odbywał się płynnie. Oczywiście nie u nas w Gdańsku, tylko w bardziej cywilizowanych miejscach. U nas można stać w tramwaju dziesięć minut na odcinku Dworzec - LOT.

        • 4 1

    • Dopóki jeden się nie zepsuje.

      • 3 0

  • Paranoja (3)

    Po co inwestować w buspasy skoro miasto robi wszystko inne, żeby komunikacją się nie opłacało jeździć? Jeszcze ze 2 podwyżki i będą puste buspasy z pustymi autobusami, a korki jeszcze większe

    • 31 12

    • (2)

      Ta, bo samochody to za dramo jeżdżą i jeszcze dostaje się je w prezencie.

      • 2 7

      • Na pewno taniej, wygodniej i szybciej do celu

        niż zbiorkomem.

        • 8 0

      • Jak mam jechać smierdzacym tramwajem stać na przystankach zastanawiając się czy przyjedzie to mam to gdzieś wolę samochód. Wygodnie czysto pachnaco iniezależnie

        • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane