- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (591 opinii)
- 2 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (68 opinii)
- 3 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (17 opinii)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (112 opinii)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (25 opinii)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (203 opinie)
Od 143,5 do 166 mln zł za budowę wiaduktu Biskupia Górka
Troje chętnych ubiegało się o kontrakt na budowę wiaduktu Biskupia Górka. . Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożył Budimex, który zażądał za prace 143 mln zł.
Poniżej prezentujemy mówiący o tym wyciąg ze specyfikacji przetargu.
W tej sytuacji, gdy wszyscy uczestnicy dali taki sam okres gwarancji i taki sam okres jej przedłużenie, pod uwagę będzie brana wyłącznie zaoferowana cena. Najkorzystniejsza należy do firmy Budimex.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na budowę wiaduktu Biskupia Górka zlokalizowanego w ciągu Traktu Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91.
Najkorzystniejszą cenowo ofertę cenową złożyła firma Budimex, która za realizację zadania zaproponowała kwotę 143,6 mln zł. Do zamówienia przystąpiły jeszcze Warbud z Eurovia oraz PORR i Intercorr, które zaproponowały odpowiednio 158 mln i 166 mln zł.
O ile jednak Budimex i PORR są gotowe wydłużyć minimalną gwarancję o 24 miesiące, to Warbud i Eurovia zaproponowały aż 60 miesięcy. To jednak prawdopodobnie błąd ze strony oferenta, bo specyfikacja przetargu pozwalała przedłużyć gwarancję jedynie o 24 miesiące.
Miasto zakładało, że na budowę chce wydać 142 mln zł.
W pierwszym etapie przetargu wnioski o dopuszczenie do udziału złożyło 11 firm. Po weryfikacji dokumentów, do kolejnego etapu postępowania zakwalifikowało się 5 firm i do nich wysłane zostały zaproszenia do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznie zgłosiły się trzy.
Co zostanie przebudowane?
Inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Jego powstanie spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni . Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków.
Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.
Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.
Od kilkunastu lat trwa degradacja wiaduktu
Wiadukt Biskupia Górka, który został wybudowany w latach 60. ubiegłego wieku, jest w złym stanie technicznym. Od wielu lat obowiązuje tam zakaz ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 ton. Do tego dla pojazdów ciężarowych wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dodajmy, że do końca września trwał remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Elementem kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.
- Budimex S.A. - 143,645 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
- Konsorcjum firm: Warbud S.A. i Eurovia Polska S.A. - 158,761 mln zł, przedłużenie gwarancji o 60 miesięcy
- Konsorcjum firm: PORR S.A., PORR Bau Gmbh i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - 166,851 mln zł, przedłużenie gwarancji o 24 miesiące
Opinie (143) 2 zablokowane
-
2017-10-03 17:26
(1)
Przedstawione przez to konsorcjum przedłużenie minimalnego okresu gwarancji o 60 miesięcy jest jednak niezgodne z warunkami przetargu, który dopuszczał przedłużenie gwarancji maksymalnie o 24 miesiące.
czy ja żyję w domu wariatów , że dłuższa gwarancja działa na niekorzyść stającego do przetargu
PS na most gwarancja powinna być co najmniej 30 lat i powinna być w depozycie kwota na ten cel- 3 6
-
2017-10-03 22:29
Nie. To popr pan redaktor nie ogarnia tematu
- 1 0
-
2017-10-03 17:49
Parking skandal
Kolejny szkielet parkingu w Śródmieściu to skandal moim zdaniem. Takie parkingi powinny być w oddali od centrum i zintegrowanie z wygodnym transportem miejskim. Tymczasem wprowadza się jeszcze więcej aut do miasta...
- 5 5
-
2017-10-03 18:37
Parking
Po co jest planowany piętrowy parking pbok wiaduktu? Przecież forum gdańsk będzie posiadało parking na 1100 aut.
Nie chcemy powtórki "szkieletora" z Jana z Kolna. Tam nikt nie parkuje a budynek straszy swoim wyglądem- 7 7
-
2017-10-03 19:10
"Ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się przy jednym z bloków"...
A gdzie parkować będą samochody z tego bloku? Na dole - przy drodze jest 10 miejsc, u góry - przy wieżowcu 15 miejsc. A z tych parkingów korzystają też mieszkańcy innego bloku. Czy w zamian będzie inna propozycja??? Czy mieszkańcy mają cokolwiek do powiedzenia i wynegocjowania w tej sprawie? Jak dotąd wygląda że nie....przecież to tylko kosztem bloku jest....- 3 4
-
2017-10-03 19:23
a po co urzędnikom parking?
Mają doskonale skomunikowane miejsce. SKM tramwaje i autobusy i nawet super przesiadkowe miejsce. A to wszystko kosztem 100 drzew które teraz tak na skwerze rosną. Wyciąć i zabetonować.
- 6 4
-
2017-10-03 19:50
szlaban na Puckiej
My w Gdyni nie mamy takich problemów. Prosimy o wiadukt przy Puckiej aby dostać się do północnych dzielnic Gdyni i nie jechać estakadą ale nic to. Jakbyś rzucał grochem o ścianę.
- 5 0
-
2017-10-03 20:21
istotnym moze byc czy "do" czy "o" a to jest niuans !
a bez wgladu w dokumentacje tego nie rozstrzygniemy
- 1 1
-
2017-10-03 20:26
f (1)
fajne warunki przetargu , oferent chce wydłużyć gwarancję 0 60 mcy a warunki pozwalają tylko na 24 mce dobre
- 5 4
-
2017-10-03 22:31
Nie masz racji. Mozna dac dowolna dlugosc gwarancji
- 2 0
-
2017-10-03 21:08
Po co te łuki?
Łuki wiaduktu mocno ingerują w historyczną przestrzeń - w tym w panoramę od strony południowej. Wiadukt powinien mieć konstrukcję podpartą tylko od dołu, tak jak teraz. Niestety teraz już nikt nie zmieni złego projektu
- 2 5
-
2017-10-03 22:04
Już kolesie mataczą.
Co to znaczy " ZA DŁUGA GWARANCJA????" Lepiej , żeby się rozpirzyło po roku i kolesie mają robotę na następne 100 lat. O to chodzi????!!!!!
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.