• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wiosną intensywne prace i sporo zmian w ruchu

Patryk Szczerba
14 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

W związku z budową Trasy Kaszubskiej na maj zaplanowano pierwsze poważne zmiany dla kierowców - przełożenie ruchu na nową jezdnię w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej: między PolifarbemMapkaobwodnicąMapka. Będą też weekendowe zwężenia na obwodnicy. Sporo dzieje się także na innych odcinkach budowy.



Czy śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa, co kierowcy mogą codziennie oglądać z okien swoich samochodów. Trudności nie brakuje. Mówią o nich sami drogowcy, wskazując przede wszystkim na prowadzone prace archeologiczne, które kolidują z harmonogramem budowy.

By mogła posuwać się do przodu, jest konieczna odpowiednia koordynacja.

Konieczna współpraca z archeologami



- Staramy się wspólnie z wykonawcami robót budowlanych tak je prowadzić, by zadbać o poszanowanie dziedzictwa znajdującego się w ziemi, a z drugiej kontynuować budowę. Jest to niejednokrotnie bardzo trudne - wskazuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Drugi czynnikiem utrudniającym postępy jest konieczność zapewnienia zapisanej w umowach z wykonawcami przejezdności, zwłaszcza w rejonach najbardziej zurbanizowanych. Najtrudniej jest w rejonie Wielkiego Kacka i Chwaszczyna, gdzie zmiany w organizacji ruchu następują co kilka dni.

- Tak było ostatnio w przypadku budowy zjazdów na ul. Nowowiczlińskiej i będzie jeszcze w różnych częściach węzła Gdynia-Wielki Kack - wskazuje Michalski.

W nocy betonowali wiadukt



Bywa, że są sporym utrudnieniem dla kierowców, jak w przypadku marcowych zmian, które spowodowały olbrzymie korki na ul. Wiczlińskiej, której przedłużeniem jest ul. Nowowiczlińska.

Mimo jesiennych zapowiedzi wciąż nie został przełożony ruch na dwa nowe powstające wiadukty, dzięki którym będzie można wyłączyć z użytkowania 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Przypomnijmy, że stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

W piątek można było zaobserwować betonowanie wiaduktu w ciągu ul. Lipowej na wysokości Fikakowa. Prace były prowadzone w porze nocnej, więc nie spowodowały większych utrudnień w ruchu. Zarejestrowaliśmy je kamerą.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Lipowej



Będą zwężenia na obwodnicy i przełożenie ruchu



Przedstawiciele GDDKiA zapowiadają,że pod koniec kwietnia dojdzie do weekendowego zwężenia jezdni na Obwodnicy Trójmiasta, co zostanie powtórzone jeszcze w maju.

Są też dobre wieści. W maju pierwsze auta powinny pojawić się na nowej drodze ekspresowej.

- Na ten miesiąc jest planowane przełożenie ruchu na jezdnię drogi ekspresowej w ciągu obecnej ul. Chwaszczyńskiej od dawnego Polifarbu do obwodnicy. W kolejnych miesiącach trzeba się liczyć z utrudnieniami m.in. na Chwaszczyńskiej od strony Wielkiego Kacka i Karwin - kończy Piotr Michalski.
Inwestorem S6 Trasy Kaszubskiej jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ekspresowej jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.

Wykonawcą odcinka między Szemudem i Gdynia jest Polaqua, która za 20-kilometrowy odcinek zainkasuje 817 mln zł. Prace według pierwotnego harmonogramu miały zakończyć się w listopadzie. Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku.

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku. Film z września 2020



Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Opinie (203) 4 zablokowane

  • Waska dwujezdniowka jak waskie jest spojrzenie naszego rzadu na ekonomie. (1)

    Nie wiem czy ktos odnotowal ale Morawiecki dzis szczerzac sie oddal nasza gospodarke chmurze i analitykom Googla...Wiec wszelka informacja ,oddzialywania na ludzi i lancuchy i nowe lancuchy beda poza polska kontrola...Powstana teraz huby amerykansko-Hinduskie nowe lancuchy dostaw..na ktorych najwiecej beda zarabiac nie ci co wytwarzaja a ci co sprzedaja...Informacja to dzisiaj czynnik drozszy niz platyna i zloto razem wziete....

    • 2 11

    • Naprawdę nie potrzeba 3 pasów pod Szemudem... Lepiej te pieniądzę wydać na inne drogi.

      • 2 0

  • Obstawiam raczej koniec niż połowę 2022 (1)

    Wiele wskazuje jednak, że nową trasą kierowcy pojadą dopiero w 2022 roku....

    • 14 3

    • Wiosna 2022 to realny termin. Według raportów wykonawcy około 60% robót jest wykonane.

      Gorzej z ostatnim odcinkiem do Bożego Pola. Przez biurokrację wykonawca wszedł relatywnie niedawno i tam jest ledwo 25% gotowe.

      • 1 0

  • Bez złudzeń

    Zacznie się wielkie budowanie i za jakiś czas Kaszubska okaże się drogą wewnętrzną róznych osiedli...

    • 6 6

  • Chciałem zapytać czy operator drona portalu

    Ma stosowne uprawnienia VLOS i BVLOS doatania dronem nad autami oraz nad obwodnicą,nad ludźmi.

    • 9 1

  • (4)

    Gdy by robiła to firma MTM to nawet 1/3 Tego by nie było Co już jest zrobione!
    Zobaczcie jak pierdziela się z Dąbka od estakady, ta ekipa już by prawa stronę miała zrobioną!

    • 102 31

    • MTM?

      Chodzi o ul.Kwiatkowskiego? To akurat nie robi tego MTM a Strabag...

      • 6 0

    • Przecież nie chodzi o to żeby zrobić, tylko robić ;-) (2)

      • 24 7

      • Chyba chodzi o Kwiatkowskiego (1)

        A remontuje strabag a nie mtm....

        • 17 1

        • Patrząc na obie firmy to jak by bracia je prowadzili :D Franz i Hans

          • 6 5

  • I tak

    Szacun za prędkość robót.Na Witominie Strabag ulice Hodowlaną robił półtora roku.

    • 9 0

  • Kupiłem sporo działek w okolicach Małkowa. (3)

    Teraz wartość idzie w górę. Nie musze pracowac a kaska sama się pojawia. Szyk i elegancja.

    Janusz z Żukowa

    • 9 24

    • Super mieszkać koło drogi

      A jak się ciebie zapytają jak sie mieszka odpowiesz ... Suuuupppperrrr

      • 2 0

    • Po co takie bzdurne wpisy

      • 4 0

    • Już minusują hejterzy z Trójmiasta.

      Sami pewnie robią na etacie i zazdroszczą biznesowego instynktu.

      Kazik

      • 7 5

  • (3)

    Będzie przynajmniej rok opóźnienia w oddaniu tej drogi. Codziennie przejeżdżam z Karwin do Chwaszczyna wzdłuż budowy i nie ma szans że skończą w tym roku. No ale dobrze że ta droga powstaje, kibicuję budowlańcom, bo pracy mają jeszcze dużo. Chyba sami się nie spodziewali że ta inwestycja będzie taka pracochłonna.

    • 42 8

    • Ela inż budownictwa prawdę ci powie (2)

      Nie spodziewali się ze tyle pracy...

      • 1 6

      • Widać takich GDDKiA ekspertów z PiS zatrudniło, że się nie spodziewali i teraz są zaskoczeni.

        • 3 0

      • he, he, dobre

        • 0 2

  • Mam pytanie. (6)

    Dlaczego prace od początku nie zostały skoncentrowane najpierw na odcinku obwodnica-dawny Polifarb (czyli tam gdzie tworzą się największe korki) i dalej posuwane w kierunku Bożego Pola?
    Przecież dla płynności ruchu, jest to obecnie najbardziej istotny odcinek. Codziennie jeżdżę tą drogą i widzę ile sprzętu czy ludzi na tym odcinku pracowało...a nie były to duże ilości.
    Proszę o logiczne wytłumaczenie.

    • 16 3

    • (1)

      Po trzecie, jest coś takiego jak ZRID, co warunkuje rozpoczęcie prac na konkretnych odcinkach. Po czwarte, prace zostały skoncentrowane na wspomnianym przez Ciebie odcinku. Problem w tym, że dostrzegasz tylko to, co nad ziemią, a akurat strefa ZOT-Polifarb to Sajgon, jeżeli chodzi o infrastrukturę podziemną. Rozumiem, że Ty najpierw położyłbyś asfalt, a dopiero później pchał pod nim rury i kable...

      • 4 1

      • Nie zgodzę się z tym.

        Rozpoczęcie prac na tym odcinku na nastąpiło we wrześniu 2019, a całość prac miała zakończyć się do końca 2021. Tymczasem, wygląda na to, że tylko ten kawałek czyli od Polifarb do obwodnicy zostanie oddany w tym terminie.
        Tak więc czy wyszło szybciej (jak wspomniał kolega z poniższego posta) to sami widzimy.
        Tak jak pisałem, jeżdżę tą trasą codziennie od samego początku i bardziej wyglądało to na rozkopanie wszystkiego wkoło, na zasadzie "rozkopmy, żeby się nazywało że robimy", niż na organizacji.
        Nawet jeśli wystąpił "sajgon" w infrastrukturze podziemnej, to uwierz mi, że widziałem, jak owy "sajgon" był rozwiązywany. Ciekawe czy GW u prywatnego inwestora, gdzie byłaby możliwość naliczenia kar umownych, też był tak to zorganizował. A pracuję przy realizacji budów komercyjnych (biurowce, hotele itp.), więc coś tam wiem.
        ...

        • 1 0

    • Po pierwsze Polaqua robi odcinek od Obwodnicy do Szemuda, a nie do Bozegpola. (2)

      Po drugie w innych częściach trasy też musisz postawić wiadukty, mosty, których wybudowanie też zabiera sporo czasu.

      • 3 1

      • Po pierwsze napisałem "w kierunku" Bożego Pola, ale niech będzie...do Szemudu (1)

        A po drugie, to nie jest argument, że gdzie indziej powstać muszą wiadukty. Wydaje mi się, że wystarczyło najpierw skupić się na tym najważniejszym odcinku i dalej posuwać. Jak budujesz powiedzmy dom, to zaczynasz od fundamentów, później ściany itd.a nie, że stawiasz jedna ścianę w której osadzasz okna, a dalej kolejna ścianę, a w międzyczasie już kładziesz elektrykę...tylko robisz po kolei.
        Chyba nie jeździłeś od początku prac tą drogą, nie stałeś w korkach i nie obserwowaleś postępu i ilości sprzętu na tym samym odcinku.
        Żeby nie było, nie kłócę się tylko polemizuję.

        • 1 2

        • "nie jest argument, że gdzie indziej powstać muszą wiadukty"

          To jest argument i to bardzo istotny.

          Tylko trzeba trochę wiedzieć o organizacji takich przedsięwzięć...
          I wcale nie jest to wiedza tajemna...

          • 4 1

    • koncentracja działań, różne kryteria optymalizacji

      Wykonawcy łatwiej i szybciej przygotować podobne zakresy prac w różnych punktach i prowadzić je w podobnym rytmie niż rozgrzebać wszystko w jednym miejscu. Logistyka sprzętu, zaopatrzenia i rodzajów prac.

      Plac budowy ma ograniczoną pojemność i jak ustawisz ludzi/maszyny jeden przy drugim, to nie będzie szybciej. I na dodatek, łopatami się pozabijają...

      Wykonanie prac wymaga rytmu technologicznego, a ten wymaga czasu. Więc robienie "wszystkiego" w jednym miejscu wcale nie przyśpieszy pracy. Więc będą stali i się na siebie patrzyli, bo nie wejdą na niestabilny grunt czy niezwiązany beton.

      Korki? Niedogodności? Sprawa przejściowa i nieistotna.
      Chciałoby się budowy jak biegunka?
      Bez przerywania snu?

      • 3 0

  • kładka pieszo rowerowa (3)

    Dzień dobry. Czy wiadomo kiedy będzie otwarta kładka pieszo rowerowa nad ulicą Chwaszczyńską w Gdyni Dąbrowa?
    Pozdrawiam

    • 8 1

    • (1)

      Jak w harmonogramie plus rok opóźnienia. Narazie. ;-)

      • 0 0

      • Szkoda. Liczyłem po cichu na to, że kładka będzie szybciej

        • 2 0

    • przecież teraz na topie są...

      ...przejścia naziemne...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane