• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Lot

    Myślę że urzędnicy wszyscy powinni się zwolnić sami bo na odcinku paru metrów robi się przejścia naziemne no ale władza tam nie jeździ , nie potrafię ogarnąć tego dlaczego w Gdańsku zamiast poszerzać drogi to się je zwęża i napie**ala światła co parę metrów aż mi żal no ale urzędnicy jest bezpiecznie tylko dla kogo chyba was

    • 2 0

  • schody ruchome

    A wystarczyło zrobić ruchome platformy, lub schody prowadzące do tunelu i z tunelu przy "Locie". Inwestycja byłaby o wiele tańsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza. A także nie trzeba by było czekać na światłach. Odnoszę wrażenie że takie projekty forsują lobbyści, bo nie ma w tym żadnej logiki.

    • 2 0

  • większego i**otyzmu (na razie) od tego nie widziałem w Gdańsku (7)

    Jak można robić przejście naziemne, tam, gdzie już teraz wszystko stoi niezależnie od pory dnia. W dodatku jest tam przejście podziemne. Fajnie, niech robią wielki deptak przed Bramą ale wtedy niech samochody puszczą pod całym centrum. Tak zdaje się robią w krajach na których się wzorujemy. Szkoda tylko, że jedynie w części pieszo-rowerowej sie wzorujemy a nie w całości.

    • 43 3

    • Jest tunel, przejazd zajmie tylko godzine.

      • 0 0

    • samochody stojące w korkach to nie wszystko (3)

      w tym rejonie miasta wiele osób porusza się tramwajami, autobusami, pieszo i rowerami. Jak będzie przejście naziemne i przejazd dla rowerów, to te mniej ternochłonne rodzaje transportu staną się w tym miejscu bardziej popularne, z korzyścią dla kierowców.

      • 2 9

      • tak tak, wez juz idz na zakupy do forum. w koncu po to jest to przejscie

        • 1 0

      • Nie wciskaj kitu o "korzyściach dla kierowców" (1)

        Tramwaje i autobusy już i tak mają własne pasy, a piesi i rowerzyści jak już bardzo nie chcą schodzić to mają przejście przy Hucisku. Rowerzyści nawet mają tam i ścieżkę i pas rowerowy, więc mogą wybierać czy bardziej chcą się czuć jak piesi czy jak samochody. Cały czas robi się wszystko kosztem kierowców w myśl jakiejś dziwnej polityki, i kłamie się nam że wtedy korki będą mniejsze bo ludzie się przesiądą na inne formy transportu. Nie przesiądą się! Tylko zakorkują miasto.

        • 4 2

        • ty może się nie przesiądziesz, badania prowadzone w wielu miastach świata (również w Gdańsku)

          nie potwierdzają Twojej tezy.

          • 0 4

    • NIe popieram PIS i PO

      Dlatego że mogą!!!! Bo ludzie nadal nie wiedzą że urzędnik to ich pracownik!!!!

      • 2 1

    • to centrum miasta - deptak lepszy niż autostrada

      • 2 9

  • Ktos rządzi tym miastem afer? (1)

    • 3 0

    • Jest kilku ksiazat.

      • 0 0

  • 10cm pod powierzchnia dotychczasowej zabudowy znaleziono praprahistoryczne szczatki.

    • 0 0

  • Co za inteligentny inaczej to wymyślił (12)

    trzeba być o rozumku Kubusia Puchatka, a nie przepraszam, Kubusia bym obraził, bo on przy urzędnikach to geniusz. Jazda do centrum nie będzie miała sensu

    • 232 41

    • (1)

      I dobrze bo wogule jej tu nie powinno byc. Komunisci spierniczyli robote budujac podwale i waly jagielonskie zamiast rozbudowac 3 maja

      • 1 1

      • Wracaj do podstawówki nieuku.

        • 1 0

    • (7)

      Autem przez centrum będzie miała mało sensu i o to właśnie chodzi

      • 32 17

      • Tyle, że jazda przez centrum to konieczność (2)

        • 20 8

        • dla wielu osób konieczność ale przecież można to robić niekoniecznie samochodem (1)

          W Gdańsku większość robi to albo SKM, autobusem, tramwajem, rowerem lub hulajnogą. Przyspawani mentalnie do samochodów myślą, że to oni stanowią większość, choć to nieprawda.

          • 5 12

          • Powiedz mi jak mam z Suchanina na Stogi pojechać skm bo nie ogarniam. Rowerem nie pojadę bo nie ten wiek a i przeziębiam się często. Jak z Oruni Dolnej dojechać na Smoluchowskiego?

            • 11 2

      • (1)

        Centrum Gdańska to Główne miasto, teren otoczony niegdyś wałami i bastionami, i przez te centrum nie ma ruchu tranzytowego między dzielnicami (w dużej części centrum prawie nikt nie może wjechać samochodem bo jest strefa ograniczonej dostępności). Tutaj mówimy o ulicy Okopowej, przez którą kiedyś przechodziła fosa i wał obronny, i była poza murami obronnymi, więc nie jest to centrum miasta.

        • 13 4

        • Wiesz, że miasto się zmieniło przez ostatnie kilkaset lat?

          • 4 2

      • W miescie o strukturze wsi trzeba jechac przez centrum. (1)

        • 19 2

        • przez centrum można jechać na różne sposoby

          niekoniecznie samochodem. Kiedy to zauważysz?

          • 4 11

    • ręce precz od Kubusia Puchatka

      • 13 1

    • To jest fanaberia a nie inwestycja ,pezykrecili już kurek z pieniędzmi

      Ciekawe gdzie będą ciecia

      • 22 6

  • bezpieczne przejście podziemne

    przeszkadza? wioskowe głupki z kartuz to wymyśliły

    • 2 0

  • Brawo oszołomy

    Jak bardzo trzeba być ograniczonym umysłowo, jak bardzo trzeba było być krzywdzonym w dzieciństwie, jak bardzo trzeba być nieszczęśliwym człowiekiem żeby tak niszczyć miasto i tak uprzykrzyć i utrudnić ludziom funkcjonowanie

    • 0 0

  • Czyli w Gdańsku bez zmian. "Wujowo" ale stabilnie. Czy tutaj kiedykolwiek coś powstanie bez poślizgu?! Już pomijam "genialny" pomysł na przejście w tym miejscu.

    • 0 0

  • A gdzie zdjecia z odkrytych fundamentow zabudowy

    Artykul niekompletny

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane