• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budżet Gdyni: 341 mln zł na inwestycje

Michał Sielski
28 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Opóźnione inwestycje w Gdyni
W 2012 roku zakończona będzie m.in. rozbudowa Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. W 2012 roku zakończona będzie m.in. rozbudowa Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Aż 341 mln zł planuje wydać Gdynia w przyszłym roku na inwestycje. Nie oznacza to jednak, że miasto czeka rozwojowy boom.



Jak powinny wyglądać priorytety inwestycyjne miasta?

W przyszłorocznym budżecie zapisane będzie 341 mln zł na inwestycje. Nie oznacza to jednak, że wszystkie pieniądze zostaną wydane. Najlepszym przykładem rozbieżności pomiędzy planami, a ich realizacją są tegoroczne sesje Rady Miasta.

- Podczas listopadowej "zdjęliśmy" z budżetu 40 mln zł, miesiąc wcześniej 30 mln zł. Nie chcę się powtarzać, ale zapowiedzi radnych Samorządności, którzy mieli poprzez inwestycje stymulować rozwój gospodarczy miasta, mijają się z prawdą - mówi Tadeusz Szemiot, radny Platformy Obywatelskiej.

Właśnie przesunięcia spowodowały napompowanie inwestycyjnego balonu w przyszłym roku. W tym roku nie uda się np. wydać wszystkich pieniędzy zaplanowanych na pokrycie kosztu rozbudowy Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

- Opóźnień w budowie nie ma. Po prostu w czasie prac okazało się, że niektóre zadania wykonawca będzie fakturował później - przekonuje wiceprezydent Gdyni Michał Guć.

W tym roku nie zostanie za to wykonana modernizacja przystani rybackiej na Obłużu, nie udało się zrealizować także kilku mniejszych inwestycji. Dlaczego?

- Przyczyny najczęściej są niezależne od nas. Są np. opóźnienia w pracach projektowych, albo spowodowane zmieniającym się prawem - wyjaśnia gdyński skarbnik Krzysztof Szałucki.



Radni tłumaczą też, że niezrealizowane w tym roku inwestycje mogą się później okazać tańsze.

- Opłaca się nam np. spiąć trzy mniejsze projekty budowy dróg rowerowych w jeden, by uzyskać więcej ofert. Dzięki większej konkurencyjności cena będzie niższa, a pieniądze publiczne rozważniej i efektywniej wydatkowane - podkreśla Marcin Wołek z Samorządności.

W 2012 roku dochody Gdyni przekroczą 1,174 mld zł, a wydatki 1,306 mld zł. Deficyt pokryty zostanie kredytem bankowym oraz 42 mln zł, które pozostały z tegorocznego budżetu. Gdynia więcej wyda na utrzymanie i budowę dróg. W 2012 roku ma to być ponad 132 mln zł. Tradycyjnie niemal połowę budżetu trzeba będzie przeznaczyć na edukację, oświatę i opiekę społeczną. Szczegóły projektu budżetu na przyszły rok można poznać tutaj.

Opinie (132) 5 zablokowanych

  • Po co ten gość z Poło się odzywa jak nie ma pojęcia o księgowości i planowaniu

    lepiej niech siedzi cicho. Nie chcemy w Gdyni peło, biedroniów, millerów, senyszynów.

    • 0 0

  • kiedy powstanie OPAT (3)

    juz nie ma czasu kiedy powstanie OPAT

    • 1 2

    • OPAT ? (1)

      Nie ma pieniędzy, są miliony na lotnisko w gminie Kosakowo

      • 0 1

      • oświeciłeś mnie :))

        bo nie wiedziałem, że Gdynia ma aż tyle terenu po którym ma przebiegać OPAT i na dodatek chce sfinansować wspaniałą drogę do rodzinnych stron MArszałka Struka;)) Może Ty kolego zafunduj z własnej kasy. Jak dotąd Gdynia i słusznie wnioskowała, mało za własną kase przygotowała dokumentacje techn. i uzgodnienia społeczne a to także strasznie bije w jej budżet, bo nie wiadomo czy zostaną pieniądze zwrócone?

        • 0 1

    • OPAT człowieczku to nie zadanie gminy

      czy ty faktycznie masz móżdżek większej myszki?

      • 1 1

  • " Opłaca się nam np. spiąć trzy mniejsze projekty budowy dróg rowerowych ..." (6)

    Brawo, bo każda złotówka wydatkowana w Gdyni musi być przemyślana nie to co u sąsiada, bo np. na Grunwaldzkiej przekładali już co najmniej 3x ścieżki rowerowe o innych ulicach nie wspomnę gdy np. nie ruszana Rzeczpospolite(też przelotowo-tranzytowa) ani mb. takowej nie zbudowali;))) Mało, Panie dr.Wołek jeszcze raz proponuje przejrzenie i przyjrzenie się tym ścieżką komunikacyjnym pod względem potrzeb, funkcjonalizmie no i INNOWACJI. Bo np. stolica Danii jest światowym liderem w dziedzinie korzystania z roweru: w miejskich aglomeracji Metropolitan, ponad jedna trzecia głowa dojeżdżających do szkoły lub pracy na dwóch kołach zamiast czterech.

    W centrum miasta, jest to najbardziej popularny środek transportu w godzinach szczytu, ale ma też inną infrastrukturę do tego przystosowaną. W Gdyni o ile mi wiadomo na dzisiaj są dwa no może trzy biurowce gdzie można się po takiej jeździe przebrać i odświeżyć planowane są następne. Tylko po woli winno to być standardem przy zatwierdzeniu planów. Musi się to satać idealnym miejsce na zmiany w myśleniu co do budowy dróg - do dużych dróg specjalnie dla rowerów, nie tylko traktując je jako refleksja transportu np. pomiędzy dzielnicami w TPK, które także należy doposażać i odpowiednio uzbrajać technicznie i logistycznie.



    Najwięcej do roboty jest w zakresie kreatywnych i innowacyjnych ścieżek rowerowych, tu mam nadzieje, że przed PPN_T naprzeciw i po powstaną pierwsze "inteligentne" ścieżki rowerowe w kolorze niebieskim lub blu a znak roweru jak i środek i boki delikatnie będą podświetlane światłem LED podczas jazdy, do tego w samą ścieżkę zamontowane będą c**** info. Przy przekraczaniu ulic należy wykorzystać światło lasera do oświetlenia jasnego linie na drodze obu stronach roweru, zachęcając tym samym kierowców samochodów, aby zrobić trochę więcej opieki, gdy przejeżdzają rowerzyści czy wyprzedzaniu, będzie to za razem najlepsza promocja Innowacji PPN-T. Techniczne otoczenie ciągle ewoluuje, i gdy nogi ustają albo nas boli pupa, będzie trzeba przesunąć ciężar na swoje barki - i sądzę, że w niedługim czasie powstaną w pełni zintegrowanedo pomocy i pracy plecako-rowery. A może i wspomagacze nóg taka integracja jest kluczowym pomysłem dla nowoczesnego designu rowerów i z nim związanego otoczenia. Po co męczyć się z akcesoriami, kiedy można włączyć wierny rumak na równowartość szwajcarski scyzoryk? Już taki co prawda w jeszcze topory sposób możemy kupić w Oliwie przy przelotówce - na dzisiaj wykorzystują go komandosi m.in. w Afganistanie.

    • 5 7

    • (1)

      póki co problemem na tych waszych ścieżkach rowerowych są śmietniki słupy drzewa zwisające gałęzie za wysokie krawężniki i czerwona fala na poprzecznych przejazdach najpierw z tym zróbcie coś to znacznie mniej skomplikowane niż te czary mary

      • 0 3

      • Wybacz, ale my nie tak jak w Gdańsku drzew nie będziemy wycinali aby tam zaistniała ścieżka.

        Po drugie widać jasno, że negujące moje wypowiedzi pochodzą z UM.Gdańsk, ponieważ do godz. 15.30 było 6 na nie a rano jest 5 na tak i pozostało sześć na nie;)))

        • 0 1

    • Przestań bredzić Szczurolubco (1)

      Przestań bredzić Szczurolubco, wynagradzany z miejskiej (naszej) kasy. Masz debila "onanistę" intelektualnego za szefa, ot całą prawda.
      A Gdynia to trup. Czas gdy omotani (oszukani) mieszkańcy przejrzą na oczy, na kogo głosowali, jest bliski.

      • 3 4

      • Przeprowadź się tam, gdzie połączenie skansenu na Starym Mieście z prowincją, a gospodarność tam tak wielka, że bez kolesi z

        rządu to by było miasto zniszczonych ulic, pomników i nierządu;))); A w Gdyni Szczurek nie przeszkadzaj ludziom żyć, uczyć się i kochać.

        • 2 2

    • jeeesu, tabletki dziś nie zadziałały? (1)

      takiego bełkotu pseudospecjalistycznego to już dawno nie wydałeś z siebie

      • 2 3

      • może zaczni merytorycznie

        Gdynianie muszą szukać pociechy nie tylko w jednorazowych wynalazków, takich jak holenderski Centrum Energii Impulse, ale wykorzystywać go do ekologicznego transportu. Już niedługo na portalach społecznościowych do wyboru, np. takich jak Facebook, będzie można się rowerowo internować.
        I to wszystko będzie/jest zrobione z bezprzewodowych tagów inteligentnych, prawdopodobnie zostaną zamontowane pod siedzeniem na rowerze - i kiedy przechodzą/przejeżdżają osoby korzystające z tego samego systemu, nastąpi wymiana danych kontaktowych oraz danych osobowych do wyboru chęci czy też niechęci. Wiadomo, ci malkontenci z trojmiasto.pl bedą delikatnie nazywani gburami jeśli się nie dostosują. Ponieważ urządzenie śledzi ruchy po mieście, można monitorować sposoby przyzwyczajeń i porównać je np."z zielonymi zasadami" ;))czy tylko robią to dla szpanu?.
        Może być używane nawet do swego rodzaju miejskich masowych gier wieloosobowych, które już w Gdyni miały miejsce? Odpowiednia promocja oraz wdrożenie i będzie OK

        • 2 3

  • Panie Szczurek, (21)

    Patrz Pan na Gdańsk i ucz się jak skutecznie inwestować i budować

    • 72 108

    • pod budą

      nie przenoście nam Budynia do Gdyni

      • 0 0

    • Gdańsk jakie inwestycje tu to brud syf i bałagan no może robią dwie drogi bo już jeżdzić nie można a reszta polnych dróg czeka (9)

      na nowe tysiąc lecie HE HE HE Gdańsk i jego inwestycje - Gdańsk to miasto brudu śmieci syfu i zgnilizny oraz starych i walących się domów/slamsów

      • 10 7

      • Trasa WZ, Sucharskiego, Slowackiego, obwodnica poludniowa ... (6)

        I to mowimy o drogach przez duze D. Inwestycjach za setki milionow zlotych.
        Dodatkowo jeszcze masz planowane np. Nowa Walowa i mase innych drog, ktore sa remontowane, rozbudowywane (np Jana z Kolna).
        Jak zwykle ze sledzi kompleksy wylaza. ... Smutne.

        • 6 3

        • (3)

          Tyllko, że wielkie inwestycje drogowe potrzebne Gdyni już są ukończone, nie ma co się chwalic, że Gdańsk dopeiro teraz je realizuje. W dodatku w wiekszości nie za pieniadze miasta, a panstwa czy UE

          • 3 2

          • bardzo dobrze, że za panstwowe! w końcu się do czegoś ta Polska przydaje. (2)

            A kasy miejskiej będzie więcej na inne wydatki

            • 1 3

            • Inwestycje i dobre drogi Gdańska? (1)

              Jakie? Wczoraj jechałem do Warszawy i omało w Gdańsku zawieszenia nie zostawiłem. Wy mówicie o tych cudownych drogach? Miasto fotoradar postawiło koło starej poczty by nie musieć płacić za uszkodzenia auta na tej drodze. Drogi remontowane to są u Was po roku od jej zbudowania. W Gdyni oprócz Morskiej ale to droga krajowa nr 6 i tu raczej GDDiK powinno się tłumaczyć czemu nie doszli jeszcze do porozumienia z miastem o jej remoncie, a Szczurek na pewno by się dorzucił tak jak na stacje PKP czy sąd. W Gdańsku zamiast zainwestować w rewitalizację Długiej to nic z tym nie robią. Tam nie ma co zwiedzać. Szok tysiącletnie miasto a śmierdzi zglinizną. Pojedźcie do Wrocławia to zobaczycie co to znaczy ładny stary rynek.

              • 1 2

              • ale bełkot

                • 0 0

        • Kompleksy kompleksami...

          bez pomocy państwa te drogi nigdy by nie powstały - to nie sa inwestycje gdańska tylko państwowe ;)
          Wjedź do gdyni sportowym samochode, potem przejdź się do gdańska - co Wam po tych inwestycjach skoro jeśli nie stoisz w korku to martwisz się co by plomby z zębów nie powypadały? ;)
          ponad połowa gdańskich dróg nadaje się do zrycia i położenia od nowa - włącznie z wmiarę nowymi. Było zostawić poniemieckie kocie łby - dłużej by wytrzymały :)

          • 3 1

        • Wykreślmy Obowdnicę Południową, bo zaraz będzie tu wielka przemowa ;)

          Zamiast niej można dodać kończoną już Nową Łódzką oraz zakończoną Łostowicką, która dała spore zmiany na plus. Co do Nowej Wałowej to dopiero plany więc jeszcze nie radujmy się nią ;).

          • 4 1

      • A to ciekawe rzeczy piszesz (1)

        Pewnie w Gdańsku byłeś w latach 90 i tyle go widziałeś. Mówisz 2 drogi, ok przyjmijmy, że dwie, a ile robi się w Gdyni znajdzie się choć jedna ??? Nie. Co do 2 dróg to się mylisz, bo 2 to są kończone w tyj jedna oddana, a robi się właśnie 5 inwestycji drogowych, bo nie tylko drogi są robione pod czas nich. Mówisz śmieci i syfu, hmm ciekawe, ale niech będzie. Mówisz domoslamsów pewnie mówisz o dolnym mieście i Orunii, ale to akurat mamy dzięki piewcą starej architektury, którzy tak mocno bronią tych slamsów. Ale i tak to u nas się buduje nowe osiedla, a u was tylko zaledwie kilka inwestycji po 2-3 bloki.

        • 9 7

        • Oruni pisze się przez jedno "i" pożal się Boże Gdańszczaninie .

          • 2 2

    • (5)

      Z pomocą Donka i Nowaka to każdy głupi potrafi inwestować i budować. Z pomocą państwa jest o wiele łatwiej. Szczególnie, że pomija się przy tym inwestycje w Gdyni, Rumii, Redzie, Wejherowie, itd, bo partia rządząca wspiera tylko swoich.

      • 36 25

      • Bdzety piszecie

        rozumiem, że Gdynia jest gnębiona przez PO. Ha, ha, ha. Nie ma to jak takie wytłumaczenie, a może lepiej spojrzeć na rozdęty pr z którego zaczyna się śmiać już cała Polska. Nadymany balon który pęka w konfrontacji z wysiłkiem inwestycyjnym Gdańska.

        • 5 1

      • marnej baletnicy nawet rąbek spódnicy przeszkadza (1)

        • 19 9

        • Spory ten rąbek...

          • 3 0

      • bo na wsi mniej się inwestuje. Najpierw Gdańsk

        a potem satelity i wioski

        • 9 14

      • tak, najlepiej wyżal sie na portalu, że cie wichura to tez przez Donka

        • 25 17

    • (1)

      hahahaha tak Gdańsk to jest to! np. fikcyjne rozkłady jazdy, opóźnienia na trasach busów do 40!!! minut syf, brud, malaria, za to dobrze, że tak się szczycą ścieżkami rowerowymi

      • 30 25

      • dokladnie

        plus zero dróg dojazdowych

        • 4 3

    • Ta niedawno byla chyba lekcja nr1, temat: zagospodarowaniu terenu wyspy spichrzow

      • 11 2

    • Powiedz mi w co inwestować!!!

      W ECS ? A na ch... to ??? Przejedź się Grunwaldzką i nie zapomnij wrócić pozbierać swojego zawieszenia .

      • 28 14

  • Po co ten biurowy kolos...? (15)

    Kto przy zdrowych zmysłach buduje naraz 70 tys. m2 powierzchni biurowej? Nikt. Żaden z dużych deweloperów tego nie robi, wszyscy fazują inwestycje, bo rynek nie jest tak chłonny jak w W-wie. A miasto? Miasto, wspomagane kasą z UE, leci z koksem. A co. Ciekaw jestem, czy to gigantyczne centrum biurowe nie skończy tak, jak inkubator przebsiębiorczości Starter w Gdańsku, który kilka miesięcy stoi pusty, bo brak kasy na jego uruchomienie. A dlaczego, bo najemców brak. A to tylko 5 tys. m2, a nie 70... Miasta powinny prowadzić inwestycje infrastrukturalne, a nie bawić się w deweloperkę czy inną działalność gospodarczą. Bo jak tak dalej pójdzie, to samorządy zaczną piec chleb, sprzedawać samochody, albo produkować statki... A tak na marginesie - jak można pozwolić, by miasto subsydiowane milionami euro z UE było nieuczciwą konkurencją wobec deweloperów, którzy takiego wsparcia nie mają...?

    • 22 12

    • Gdzie Ty porównujesz jedno do drugiego (10)

      Gdyński stary był jeszcze budowany z finansowania Phare i jak wszyscy wiemy się sprawdził, strategia nowego opiera się na podziale kompleksu na szereg obszarów, dla których opracowane zostały odmienne przeznaczenia. Jednakże współistnienie na jednym terenie wszystkich zaplanowanych funkcji stanowić ma wspólną logiczną całość tak aby poprzemysłowy teren d.Zajezdni stał się atrakcyjnym terenem inwestycyjnym zwłaszcza mającym nowe technologie i innowacje. Z tego co wiem to już ponad połowa kompleksu jest zarezerowana, więc nie porównuj do..
      - powstający PPN-T to nowe projekty inwestycyjne w innowacje, wpisane są w wytyczne Polityki Rozwoju Regionalnego oraz zgodne z zapotrzebowaniem regionu Pomorskiego oraz miasta Gdyni. Jak sądzę za 8 -9 lat będzie trzeba Park rozbudowywać ze zdecydowaną dominantą - o 2/3 obecnego.
      Dla realizacji wyznaczonych zadań, a wszyscy wiemy(ile ludzi straciło prace i nie tylko robotników w Stoczni Gdynia, MW,...), że każda inicjatywa w miejsca pracy jest jak najbardziej wskazana i pożądana. Więc zaplanowane utworzenie tam Parku a z nim związanych przedsięwzięć wspierających i generujących przedsiębiorczość takich jak Park Naukowo-Technologiczny - a następnie w dalszej kolejności przechodzić to będzie w Biznes Park Innowacje oraz Centrum Usług Logistycznych, bo Gdynia to Mekka tej działalności.

      • 5 7

      • (3)

        w sytuacji kiedy kraje europejskie stają przed fundamentalnymi problemami gospodarczymi nasz burdel też to czeka w przyszłym roku nikt nie będzie wyrzucał kasy w jakieś innowacje takie bajery to szczurkowi możesz opowiadać.Przy ciągle rosnącym ucisku podatkowym kto normalny ma kasę i chęć bawić się w innowacyjne firmy kto w ogóle będzie chciał własną firmę zakładać.W2013 skończy się budżet i skończy się kasa 67 mld euro już nie dostaniemy bo nikt nie ma na to pieniędzy

        • 4 3

        • a jak szcesz konkurować (2)

          jeżeli nie stworzysz innowacyjnego produktu , to nie masz szans rozwoju , więc nie mów mi o tym że kasa się skończy.weź przykład z ludzi , którzy potrafią np wy myśleć nowy samolot do celów szpiegowskich albo sztuczne serce.... albo zupełnie inne rzeczy .... robotnicy też nie ą głupi potrafią zupełnie sensowne rzeczy wymyślać , tylko trzeba mieć pewien zmysł dostrzegania innowacyjności .

          • 2 1

          • (1)

            człowieku przestań pieprzyć nie ma pieniędzy na podstawowe zabezpieczenia dla ludzi nie ma normalnie płatnej pracy to są problemy na teraz a nie deficytowe gmaszyska kosztujące rocznie podatnika dziesiątki mln zł.

            • 1 1

            • czy ty chodziłeś choć do podstawówki?

              bo gdybyś tam uczęszczał to wiedziałbyś gdzie kształtuje się polityka społeczna i co to jest Ministerstwo Pracy....... i po co ono jest? Kto tych ludzi wybiera i jakie miejsce ma w tym gmina.

              • 1 0

      • no jasne, robotnicy ze stoczni założą innowacyjne firmy w tym parku... (4)

        już to widzę. Wielu z nich nie potrafi składnie sklecić zdania, a co dopiero zająć się nowymi technologiami albo działalnością wynalazczą.

        • 7 1

        • Tak się składa, że kiedyś zasiadałem w komisji takich innowacyjnych projektów (3)

          i może nie będzie to dla Ciebie miarodajne, ale b. ciekawe projekty przynosili robotnicy, a żeby były realizowane dopisywali do nich kierowników i szefów. Ew. ci omotani stanowili rozpracowanie techniczne takiego wniosku-projektu i zapewniali mu "kopa". Bo innowacje to napęd wzrostu i znakomity pomysł dla współczesnego biznesu. Sam kiedyś zwiedziłem wszystkie liczące się targi techniczne i technologiczne nie mówiąc o zakładach od Pacyfiku po Atlantyk.
          Wyniki badań i analiz prowadzonych w celu dogłębnego zrozumienia innowacji pozwalają nie tylko – jak to się najczęściej zdarza – ukazywać czynniki korelujące z tym wciąż zagadkowym fenomenem, ale pójść o krok dalej docierając do samych jej przyczyn. Sam też mam na swoim koncie kilka ciekawych rozwiązań technicznych, organizacyjnych i społecznych - przepraszam, że swój watek podniosłem. Choć są to często oparte na wielu przykładach i studiach przypadku i niekonwencjonalnym myśleniu, a skupiają się na najistotniejszych decyzjach, które powinni podejmować chcący osiągać wzrost poprzez wykorzystanie innowacji. A Park będzie takim laboratorium i Centrum Burzy Mózgów gdzie problemy też będą analizowane co do kwesti doboru konkurencyjnej strategii, decyzje co do produktów poddawanych rozwojowi, tworzenie odpowiedniej bazy klientów, dylematy związane z autonomią działań, kwestie określania zwrotu z inwestycji, zagadnienia struktury organizacyjnej, elastyczności w działaniu, źródeł finansowania czy też roli liderów. Tego naprawdę brakuje w Gdyni i wielkie gratulacje dla prezyd. Michała G., że czuje bluesa.

          • 3 2

          • ach czegoś to Ty nie robił, gdzie nie był i zasiadał (1)

            jednego życia Ci starcza na to wszystko?

            • 4 1

            • Widzisz staram się pisać o sobie jak najmniej, ale czasami przepraszam, ale muszę

              choć wcale nie jestem ekshibicjonistą;))

              • 2 3

          • po co się rozpisujesz?

            przecież wiadomo że kazdy robol to debil i półmózg... nowopolskiej inteligencji nie przekrzyczysz - większość chwali się papierem uczelni wyższej, a wiedzy ma tyle co kot brudu za paznokciem, przy tym umiejętność logicznego myślenia -1 ;)

            • 0 1

      • PR w UM ma sie dobrze...

        • 6 1

    • (3)

      PPNT to obleśne surowe hale a teraz do tego dojdą tysiące m2 biur dla krewnych i znajomych pewnych ludzi a co tam że trzeba będzie do tego dokładać szczurowi marzy się jeszcze Park Przemysłowy na terenach stoczniowych kolejna porcja biur dla wybranych nic dziwnego że 300 chętnych jest na 1 miejsce w gryzoniowym urzędzie

      • 3 3

      • A co, konkurencja boli? (2)

        I wskaż mi "szczurkowych pociotków" mających jakieś profity w PPNT, a najlepiej od razu wskaż ich prokuratorowi, skoro masz dowody.
        W PPNT jest parę znanych w Polsce (i poza granicami) firm. Tego typu parki biurowe dla firm wysokich technologii/innowacji mają za zadanie skoncentrować je na małej przestrzeni, aby zwiększyć prawdopodobieństwo przepływu tychże innowacji i stworzyć tym samym efekt synergii. Także współdzielenie przestrzeni konferencyjnej i ekspozycyjnej pomniejsza koszty jednostkowe. Gdy takie firmy się rozrosną, staje im się w parku ciasno i wynoszą się na własne śmieci, a interesem miasta jest to, aby było to wciąż w tej samej miejscowości.
        Także Park Przemysłowy jest ważny. w PPNT nie ma miejsca na hale produkcyjne, a jest tam wiele niewielkich firm, których nie byłoby stać na budowę własnych i jedyną szansą jest znowu współdzielenie lub wynajem czasowy.
        Chodzi o to, w jaki sposób tego typu inwestycje miasta zwracają się w długim terminie. Innym dużym miastom w Polsce się opłaca, opłaci się i Gdyni.

        • 2 3

        • W Gdyni brakuje pieniędzy od lat na masę rzeczy podstawowych utwardzanie dróg kanalizacja zagospodarowanie terenów np koło Polifarbu gdzie jest jeden wielki syf i śmietnik.

          • 2 2

        • Rozumując twym tokiem

          Jeżeli jest jej ciasno w obecnym PPNT, gdzie i tak jest zwolniony z opłat to miasto ma mu za sponsorować większe loku w nowo budowanym biurowcu, w którym znów będzie z połowy rzeczy zwolniony. W ten sposób miasto daje się po prostu doić, a nie rozwija. Bo jeżeli myśli o rzeczywistym rozwoju powinna wspomagać prywatne inicjatywy, które by te biurowce postawiły za swoje pieniądze i ściągnęły nowe firmy. Po drugie piszesz wiele o tych super firmach znajdujących się w PPNT, ale jakoś ich na liście nie widać, może nam je przybliżysz. Tylko powiedz czemu zamkną się one na 2 które i tak mają małe zatrudnienie i mówi się o nich w kwestii wynalazczości, a nie że przyniosły jakieś rzeczywiste dochody.

          • 2 1

  • piękna Gdynia

    A co z obiecanymi schodami łączącymi Pogórze Dolne z Górnym ile można chodzić po błocie już 20 lat a inni po 40 !!!!!!!!!!! kiedy znikną płyty JUMBO z Uranowej i stanie się zwykła ulicą :( nie wspomnę o jezdni wyżej której praktycznie poza dziurami nie ma wszystko się kruszy !!!!!!CO TO ZA ULICA ???????Zmienia się tylko Obłuże z dużych kostek powstaje nowy chodnik nowe schody ,które zawsze i tak były zadbane :( A pogórze dolne nie dosyć że świeci pustką również część ul Manganowej jest zaniedbana nic się nie łoży na tą dzielnicę zupełnie nic !!!Postawione tylko bloki ,które tylko cierpią ponieważ brak przejść , dymy śmierdzące ( ponieważ spala się wszystko)w piecach ,a my wdychamy ,bo jest wysoko !!!!!Nie o takim osiedlu marzliśmy oj nieeeeeeeeee

    • 2 0

  • Świętojańska ulica umarła i ulica brudu

    Świętojańska ulica umarła i ulica brudu

    • 3 3

  • Temat wstydliwy dla Trójmiasta - BRUDASY I BRUD

    Macie wielki problem z BRUDEM i HIGENĄ. Całe Trójmiasto to brud syf i wszystko co nowe wygląda już stare bo niesprzątacie i nie myjecie oraz stop dla tego błota sypanego zimą na drogi i chodniki ( tego pseudo piaqchu i pseudo soli - ta porażająca mieszanina wszystko niszczy - policzcie straty z tego tytułu w skali miesiąca i roku - ludzie wsze zacofanie umysłowe jest porazające może niech wasze oczy zaczną widzieć ten brud

    • 2 2

  • Jak ożywić Świętojańską

    Od dłuższego czasu UM Gdynia zastanawia się jak przywrócić ruch ludzi na najważniejszej ulicy w Gdynii, a wystarczy spojrzeć na Sopot. Przy Mc Donaldzie jest non stop ruch nawet o północy. Otwarcie KFC, Starbuck-sa też może zachęcić młodzież do uczęszczania tą ulicą. No i przydałyby się jeszcze dwa, trzy sklepy monopolowe otwarte tak do 1 w nocy (podobnie jak jest przy urzędzie miasta ale trochę dłużej otwarte). A banki zapraszam na ulice Starowiejską. Myślę, że mogłoby to ciekawie wyglądać. Ale po co się udzielać, podawać swoje pomysły skoro nikt z urzędu się nimi nie interesuje, a w radach dzielnic jak się im rzuci pomysł to odsyłają do kolejnych osób. Nic się nie zmieni :(

    • 3 3

  • gdynia miasto wielkich dlugów

    kto to spłaci to są olbrzymie dlugi - jak miasto spłaci te zaciągnięte dlugi skoro tu w gdyni wszystko zlikwidowano.

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane