• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas pomoże rozładować korek?

Michał Sielski
29 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W tym miejscu ul. Janka Wiśniewskiego zaczyna się wydzielony pas, po którym jeździć mogą tylko autobusy. W tym miejscu ul. Janka Wiśniewskiego zaczyna się wydzielony pas, po którym jeździć mogą tylko autobusy.

Na środku ul. Janka Wiśniewskiego wyznaczony został buspas. Autobusy mogą omijać korek na odcinku od SKM Stocznia Gdynia zobacz na mapie Gdyni do placu Konstytucji zobacz na mapie Gdyni. Czy takie rozwiązanie mogłoby zostać wprowadzone na stałe?



Buspas pomoże rozładować korki na początku roku szkolnego?

Buspas na tym odcinku ul. Janka Wiśniewskiego to nie nowość, bo funkcjonował - z powodzeniem - już podczas festiwalu Open'er. Szerokość jezdni jest w tym miejscu tak duża, że kierowcy często jeżdżą dwoma pasami w każdym kierunku, mimo że nie są one tam wyznaczone. Teraz na środku wyznaczono buspas, który prowadził będzie w kierunku centrum. Zwłaszcza rano tworzą się tu bowiem zatory.

Jedną z ich przyczyn jest remont skrzyżowania ul. 10 Lutego, Dworcowej i Podjazd zobacz na mapie Gdyni, który trwa już miesiąc, ale największe utrudnienia mogą zacząć się wraz z nadchodzącym niebawem początkiem roku szkolnego i końcem wakacji. Dlatego zdecydowano się na zmiany.

Czytaj więcej: Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu.

- Z istniejącej jezdni ul. Janka Wiśniewskiego zostały wydzielone trzy pasy ruchu, z czego środkowy został przeznaczony dla pojazdów komunikacji miejskiej - informuje Małgorzata Omachel-Kwidzińska z gdyńskiego magistratu.
Czy rozwiązanie to mogłoby jednak zostać wprowadzone na stałe, skoro nie powoduje kłopotów dla kierowców samochodów, a znacząco przyspiesza podróż tysięcy pasażerów poruszających się komunikacją publiczną?

- Na pewno będziemy obserwować, czy to dobre rozwiązanie. Na dziś żadne dalekosiężne decyzje nie zostały na razie podjęte, ale nie wykluczamy, że jeśli zmiany wprowadzone podczas remontu skrzyżowania przy dworcu się sprawdzą [oprócz tego buspasa, to także buspas "pod prąd" na jednokierunkowym odcinku ul. Władysława IV zobacz na mapie Gdyni - red.], to nie wykluczamy, że zostaną zastosowane również po zakończeniu prac - mówi Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (111) 2 zablokowane

  • Po co bus pas skoro autobusy i tak jeżdżą normalnie

    Moim zdaniem bez sensowna inwestycja gdyż ,kierowcy ZKM i tak jeżdżą normalnym pasem i blokują ruch samochodow.

    • 0 0

  • Katastrofa !

    Jestem właśnie w autobusie i stoję dosłownie ! Od 30 min przejechaliśmy 250 metrów tymczasem środkowy buspass jest całkowicie nie użytkowany przez nikogo! Totalna bzdura ! Gość który to wymyślił jest idiotą !

    • 0 0

  • Rewitalizacja miasta za pomocą puszki farby i pędzla (3)

    Dobrze że mam stary terenowy samochód, bo jadąc tamtędy codziennie do pracy, każdy inny już by się skończył na tej gładkiej jak lustro "tafli" asfaltu.
    Jedna z głównych ulic komunikacyjnych Gdyni, odciążająca Morską i skupiającą ruch do dzielnicy przemysłowej wygląda źle a zamiast remontu mamy kolejne innowacje w sferze oznaczenia poziomego drogi.

    Smutno mi się robi jak patrze na te wysublimowane atrakcje mojego miasta takie jak Infobox, Gdyńskie Centrum Filmowe, Muzeum Emigracji, Kolejka na Kamienną Górę - a na około:
    - coraz bardziej wyeksploatowane i dziurawe drogi,
    - brak sensownego przejazdu przez tory kolejowe na Chyloni,
    - rozsypująca się w pył Hutnicza,
    - brak budowy sensownej wyjazdówki w kierunku Kosakowo i Pierwoszyno (powstają wciąż nowe bloki na Obłużu),
    - budy i jarmark chińskiego plastiku na Skwerze Kościuszki jak w latach '90 - można się poczuć jak we Władysławowie dwie dekady temu,,
    - osypisko na Kamiennej Górze (zablokowana ulica) wciąż nie naprawione,
    - chaos w sieci ścieżek rowerowych na siłę łatany pędzlem i fantazją urzędniczą,
    - brak sensownych parkingów przy Świętojańskiej i Skwerze, przyczyniając się wprost do wymierania Świętojańskiej, która kiedyś była "salonem" Gdyni, - kiedy parkingi podziemne z prawdziwego zdarzenia?
    - "inogwacyjna" piaskowa droga rowerowa w Kolibkach - było lepiej jak jej nie było !
    - przeniesienie handlowego serca miasta do Galerii Handlowej,
    - lotnicze ambicje miasta na budowę lotniska, gdy w Rębiechowie jeszcze bardzo daleko do pełnego wykorzystania - wystarczy popatrzeć sobie na godziny lotów po porannych startach samolotów wiozących naszą siłę roboczą do miejsc pracy,
    - piękny rozwój administracji.

    Może portal Trójmiasto.pl zainteresowałby się jakie konkretne plany, sorry nie plany - działania chce podjąć Miasto Gdynia w najbliższych miesiącach. Mimo wszystko wizja rozwoju i realne dokonania Gdańska są dużo bardziej czytelne. Wybory zbliżają się i warto poznać konkrety wychodzące poza puszkę farby i rozwój instytucji administracyjno-kulturalnych nie do końca służący ogółowi mieszkańców.

    • 52 2

    • Budynki zamiast ulic.

      Zgadzam się w 100 %. Hutnicza, katastrofa Dodając jeszcze ulicę Krzywoustego przy puckiej. Masakra totalna, dziury wielkie co kawałek, że ryby mogłyby tam pływać jak pada deszcz. Co chwilę rewitalizacja budynków, muzeów ( to jeszcze rozumiem), budowa szklanych budynków to już przegiecie ( to nie Warszawa) .Gdynia to miasto z piękną historią i nie róbmy z niej Nowego Jorku. A gdzie ulice i ich poszerzanie dla autobusów ?. Kwiatkowskiego ciągle zakorkowana. Aut coraz więcej co negatywnie wpływa na nasze środowisko. Nie dociera do ludzi, że spaliny szkodzą, powodują raka i wiele innych chorób. Plus taki, że komunikacja autobosowo-trolejbusowa się rozwija. Coraz wygodniej się jeździ. Malowanie buspasów chwilowo rozwiązuje problem, co dalej.

      • 1 0

    • A teraz weź jedź taką jezdnią jak na Janka Wiśniewskiego i na Jana z Kolna rowerem. Robi się tam taki slalom, że głowa mała.
      O pseudo drodze rowerowej w Kolibkach nic nawet nie wspominam. Ogólnie one są budowane chaotycznie, np. ddr na al. Zwycięstwa pomiędzy PPNT, a Wielkopolską: Zaczyna i kończy się na chodniku, więc korzystają z niej osoby, które jeżdżą po chodnikach.

      • 3 1

    • to może pomóc tylko zmiana władzy i mam gdzies czy jest to po czy pis. musi to być ktoś kto rozbije tą sitwę.

      • 8 0

  • Dobra ściema

    Niech lepiej naprawią nawierzchnię jak pada tragedia a oni bus pasy sobie robią barany

    • 1 0

  • Oczywiscie, ze powinny byc buspasy. Ale nie 500m tylko powinny byc na calej trasie.
    Na razie przypomina to poszatkowane drogi dla rowerow. Tu 500 m tam 500metrow a pomiedzy nimi albo sie lewituje albo nalezy jechac razem ze smrodem samochodow i ciezarowek.

    • 3 0

  • Bus pasy i drogi rowerowe w calej Gdyni (wylacza ruch samochodow) (1)

    dochodzimy do pewnego absurdu rodem z filmow Bareji, za chwile beda pasy malowane rolka papieru toaletowego, ktore w zaleznosci od potrzeb beda zwijane i rowijane tam gdzie sie bedzie podobac urzednikom naszym kochanym:-) Po co marnowac kesz na farbe? Za chwile tez moze sie stac taka sytuacja ze w Gdyni ruch samochodowy bedzie zabroniony, zabronione bedzie kupowanie w Gdyni aut bo po drogach beda jedzily wylacznie autobusy co 5 sekund. Pierwsze na swiecie miasto bez ruchu aut osobowych rewelacja!!!! ;-p Prosze zaczac od porzerzenia i zalatania drog a potem robienie na nich bus pasow, sciezek rowerowych nie mam nic przeciwko... w koncu badzmy cywilizowani, ale nie kosztem naszch bardzo skromniutkich juz jezdni!!! Urzad miasta chyba ma wglad w statystyki ile aut w Gdyni jest zarejestrowanych i jaki jest progres kolejnych rejestracji.

    Gdynia miasto buspasow, sciezek rowerowych i maratonow:-) eh

    • 6 1

    • Autobusy nie co 5 sekund a raczej co 50 minut.

      • 1 0

  • przy pomocy puszki farby zmieniamy dla was świat (10)

    • 184 24

    • Horała (8)

      w 50 sekund przeczytałeś artykuł i napisałeś komentarz? I tak tu nie będziesz nigdy rządził.

      • 23 34

      • (5)

        Może jechal rano do pracy? Swoja droga to tam są takie garby, falowania nawierzchni i dziury, ze przydałby sie porządny remont. I to od lat.

        • 29 6

        • Porzadny remont - czyli strefa Tempo 30?

          • 1 0

        • A gdzie pracuje ten Horała?? (2)

          • 2 11

          • Horała okłamując ciemniaków że jak wejdzie do (1)

            Sejmu to zarasz dopisze do projektu rządowego budowę OPAT. Dwa lata mijają i cisza a wyborce z jego dzielnic lato spędzają w korkach. Jedno co zrobił to podpisał listę o przyłączeniu ościennych gmin do Warszawy. Horała to kolejny długopis pisowski.

            • 19 8

            • Bądźmy obiektywni wobec Horały.

              Fakt faktem, że w sprawie OPAT nic nie zrobił. Przypominam, że w 2014 r. rozpoczął symboliczną budowę OPAT pozując do zdjęcia z politykami PIS i swoim szpadlem. Jak już PIS doszło do władzy, to sprawa OPAT ucichła. A teraz, żeby nie było głupio Horale i obozowi rządowemu, to rząd ogłosił pomysł Via Maris zamiasta OPAT. Czyli rzucił nowy pomysł, który będzie się mielił przez nastepne 10 lat, a Horała i PIS będą mieli spokój, bo już OPAT jest nieaktualny, a przecież jest nowy pomysł. Sumienie uspokojone, wszyscy zadowoleni, nikt nie ma sobie nic do zarzucenia.

              • 2 0

        • Jeszcze sam sobie odpisujesz?

          haha

          • 6 3

      • trolling urzędowy

        • 5 0

      • Troll jeszcze w tej samej minucie wpisał komentarz. Artykuł wstawiony 10:30 i komentarz trolla o 10.30.

        Bez kitu, gość musi siedzieć na portalu trójmiasto.pl cały czas i odświeżać stronę, żeby zobaczyć nowy artykuł. I pierwsze komentarze zawsze jego. Trollik nasz kochany.

        • 13 12

    • Gdynia

      Więc chodź pomaluj mój świat na żółto..

      • 3 1

  • Wyłączenie części jezdni, którą poruszają się wszystkie pojazdy i przeznaczenie jej dla jednego rodzaju pojazdów,

    gdy pozostałe muszą się pomieścić na zmniejszonej powierzchni. I to ma spowodować mniejsze korki.

    Tęga głowa to wymyśliła. Oj, tęga.

    • 1 2

  • (5)

    W Gdyni od lat królują remonty dróg za pomocą farby i pędzla.

    • 128 13

    • Na szczęście w Gdańsku wygląda to zupełnie inaczej. (2)

      • 8 3

      • Trolle jak zwykle chcą poróżnić mieszkańców Gdyni i Gdańska (1)

        nie uda się to wam!

        • 3 3

        • No właśnie widzę, że trolle z Gdańska piszą pod artykułami o Gdyni i uprawiają krytykę tego miasta.

          Na dodatek okraszają swoje wypowiedzi samymi superlatywami jak to w Gdańsku jest lepiej, cudniej, czyściej niż w Gdyni.

          • 2 0

    • Nie no, nie przesadzajmy

      stawia się też odcinkowe ograniczenia prędkości do 30 km/h ze względu na stan nawierzchni.

      • 5 1

    • szczur to jedny twój pomysł na miasto???? farba i pedzel???

      • 15 4

  • bus pas nic nie rozładowuje co najwyżej uprzywilejowuje jedną grupę kosztem większości

    czyli reszty użytkowników

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane