• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos po zmianach rozkładów jazdy. ZTM: to przez wandali

Maciej Korolczuk
2 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie. Pasażerowie m.in. linii 174 są oburzeni zmianami, jakie ZTM wprowadził w rozkładach jazdy. Trasa tej linii została skrócona ze Śródmieścia do pętli na Chełmie.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, jakie zaszły w ostatnich tygodniach zaskoczyły część mieszkańców Gdańska. Inauguracja linii tramwajowej na Morenę i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zburzyła dotychczasowe rozkłady jazdy kilkunastu linii autobusowych i uruchomiła lawinę negatywnych komentarzy.



Czy jesteś zadowolony ze zmian w rozkładach jazdy autobusów po uruchumieniu tramwaju na Morenę i pociągów PKM?

Pani Grażyna mieszka w Otominie i do centrum Gdańska dojeżdża linią 174. Do końca ubiegłego tygodnia autobusy tej linii dojeżdżały przez ul. Kartuską aż do Śródmieścia. Od poniedziałku nasza czytelniczka jeździ już nową trasą przez al. Witosa do pętli na Chełmie, bo linia została skrócona. Jak twierdzi, zmiany odbyły się bez poinformowania o nich mieszkańców.

- Jechałam autobusem w piątek 28 sierpnia i nie było w nim żadnej informacji o planowanych zmianach na linii czy rozkładu jazdy. A staram się czytać ogłoszenia - podkreśla pani Grażyna. - W poniedziałek, w autobusie jadącym o godz. 12.03 w kierunku Gdańska wisiała kartka informująca wyłącznie o zmianie trasy. Nie było zaś informacji o zmianach godzin jazdy w rozkładzie. Ponieważ takie kartki wisiały też przy np. zmianie trasy w związku z remontem Huciska, nikt nie mógł domyślić się, że nastąpią także zmiany w godzinach kursowania.
Z tramwaju prosto w ścianę

Na niekorzystne zmiany na tej linii zwraca też uwagę pani Daria. Jej zdaniem poza samą zmianą rozkładu, uciążliwa dla pasażerów jest też pętla przesiadkowa na Siedlcach.

- Autobus linii 174 nie musi dojeżdżać do Gdańska, ale niech chociaż jedzie do pętli na Siedlcach. Jest masa starszych ludzi, którzy mają ogromny problem z przesiadkami. A ta nowa pętla to jakiś dramat. Widzieliście, jaką szerokość mają tam chodniki? Wysiadasz z tramwaju prosto w ścianę, cały czas ktoś jest spychany z powrotem na tory. Niech na trasach, gdzie nie ma tramwaju, czyli na Jasieniu czy Otominie będzie po staremu! - apeluje nasza czytelniczka.


Jak wrócić do domu?

Problemy z wyjazdem i powrotem do domu od początku września ma też pan Robert, mieszkaniec Jasienia. Według niego nowa linia 955 powinna kursować częściej nie tylko w dni powszednie, ale i w święta i weekendy.

- Pracuję w Osowej, a mieszkam w starszej części Jasienia, w okolicach ul. Leszczynowej. Do tej pory takie połączenie było bardzo kiepskie, ale z chwilą uruchomienia PKM miało to się radykalnie zmienić. Okazało się jednak, że uruchomiona linia autobusowa 955 jeździ tylko w godz. 7-19. Przecież pracując na zmiany od godz. 6 rano i kończąc pracę o godz. 22 nie mam czym dojechać do domu z przystanku PKM Jasień. Jak ludzie odlatujący z lotniska o godz. 6 rano mają się tam dostać z przystanku PKM Jasień albo wrócić do domu przylatując po godz. 19 do Gdańska? W dodatku ta linia kursuje tylko w dni robocze, a co ze świętami i weekendami? Przecież to jakaś farsa - irytuje się nasz czytelnik.
Opieranie komunikacji tylko na tramwajach jest ryzykowne

Skrócenie linii i skierowanie autobusów na pętle przesiadkowe na Siedlcach czy Chełmie, tak aby pasażerowie do centrum dojeżdżali właśnie tramwajami, rodzą też inne problemy. Pan Piotr zwraca uwagę na częste awarie taboru, zaniki napięcia czy zerwania sieci trakcyjnej.

- Kolejny dzień spóźniam się do pracy, mimo że wychodzę już dwie godziny wcześniej. Płacę za bilet miesięczny, ale jak pójdzie tak dalej, to firma zacznie mi z premii potrącać za spóźnienia. Miało być lepiej, a jest gorzej czy wręcz tragicznie - pisze nasz czytelnik. - Wcześniej autobusy kursowały w szczycie co 10 min i były punktualne, pomimo dłuższej trasy do centrum. Teraz nie dość, że jeżdżą rzadziej, to się notorycznie spóźniają. Czy tak miała wyglądać poprawa komunikacji? Nie tego oczekiwałem.


ZTM: chaos przez wandali

Część wątpliwości naszych czytelników przekazaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak się okazuje, kampania informacyjna rozpoczęła się na tyle wcześnie, na ile było to możliwe, a zamieszanie na przystankach i niedoinformowanie pasażerów to efekt... działania wandali.

- Pierwsza kampania informacyjna dotycząca zmian na linii 174 rozpoczęła się w niedzielę 23 sierpnia, jednak nieznane osoby zerwały kompletnie wszystkie komunikaty, o czym zorientowaliśmy się bardzo późno, gdy zdezorientowali pasażerowie do nas dzwonili, że właśnie czytali w mediach o zmianach, a na przystankach nie ma żadnej informacji - wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Jak tłumaczy, oddanie do użytku linii tramwajowej na miesiąc przed planowanym terminem wymagało ze strony ZTM "przyspieszenia i intensyfikacji prac przygotowawczych oraz kompletnej zmiany harmonogramu prac".

- Wszystkie ekipy zaczęły pracować niemalże po 18 godzin dziennie, łącznie z weekendami, ale mimo to udało się wdrożyć zmiany niemalże w pełni. Ekipy pracują non-stop, m.in. aby uzupełnić czy dowiesić informacje, które na niektórych przystankach zostały zerwane przez osoby postronne - dodaje Zygmunt Gołąb i zachęca do śledzenia wszelkich zmian w rozkładach, które z wyprzedzeniem zamieszczane są stronie internetowej ZTM.
- W przypadku braku dostępu do internetu, zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (58) 309 13 23 lub Centralą Ruchu ZTM (58) 309 13 22 - podpowiada rzecznik ZTM.
Dodatkowo do końca tygodnia w najbardziej newralgicznych miejscach w Gdańsku, gdzie przewija się najwięcej pasażerów, pracownicy ZTM prowadzić będą kampanię informacyjną.

Linia nocna N1 wraca na stałą trasę
Nocą z piątku na sobotę (04/05 września) w związku z zakończeniem prac remontowych w ciągu ul. Obodrzyców w Sopocie, autobusy linii nocnej N1 wrócą na stałą trasę.
Przywrócona zostanie obsługa przystanków autobusowych: "Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Junaków (n/ż)", "Sopot - Małopolska (n/ż)", "Sopot - Kolberga (n/ż)", "Sopot - Brodwino (n/ż)".
Tymczasowe przystanki: Sopot - Malczewskiego (n/ż)", "Sopot - Cmentarz (n/ż), "Sopot - Cmentarz Brama II (n/ż) zlokalizowane w ciągu ul. Malczewskiego nie będą już obsługiwane przez linię N1.

Od soboty linie 124, 127 i N2 wracają na stałe trasy
Od soboty 5 września z powodu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Kościuszki i Kilińskiego przywrócone zostaną stałe trasy (z przejazdem przez ul. Kościuszki) linii autobusowych 124, 127 i N2. Oznacza to przywrócenie obsługi zespołu przystanków "Kilińskiego" w ciągu ul. Kościuszki.

Opinie (605) ponad 10 zablokowanych

  • To jesteś w tych 10-11% cieszących się. Przytłaczająca większość nie ma , niestety, powodów do radości.

    • 6 0

  • A ja się cieszę z nowej linii na Morenę 10 i 12, do tego zarombista pkemka do lotniska i Wrzeszcza. (1)

    • 0 11

    • Inni pewnie też.

      Ale tu mowa nie o tym co mamy nowego (nowa linia tramwajowa) tylko o tym co zostało ludziom przy tej okazji zabrane (mnóstwo autobusów). Więc czytaj ze zrozumieniem.

      • 7 0

  • Problem autobusem 168

    Autobus 168 z Wrzeszcza do Kiełpinka nie moze jechać przez Jaskową Dolinę bo tą trasą co jedzie to jest zawsze opózniony. Czasem by warto posłuchać pasażerów ktorzy korzystaja z komunikacji miejskiej.

    • 4 1

  • (2)

    Zaraz, zaraz a czy to nie przypadkiem były przudu...s Budynia Maciej Lisiecki został niedawno wiceprezesem ZKM? I wszystko jasne, czego się dotknie zamienia się w złoto.

    • 21 0

    • Niestety

      • 1 0

    • Ten facet to chodzące kłopoty podatnika!

      • 6 0

  • Z Niedźwiednika.... (2)

    Zlikwidowany autobus 183 z Niedźwiednika do Śródmieścia jeździł co 15 minut. Dojazd do pracy zajmował mi ok. 20 minut. Obecnie w godzinach dojazdu do pracy (godz. 6-7) autobusy linii 184 kursują dwa na godzinę i oczywiście jadą dłużej, bo dłuższą trasą. Przesiadanie na tramwaj również zajmuje więcej czasu. Czyli kolejny sukces ZTM i na pewno jest lepiej?

    • 24 0

    • (1)

      Oj zgadzam sie z tobą, wczoraj o tym pisałem. Było 20 jest 28 min. A tamwajem z centrum do CH Morena było 9 min, jest 19. Wiwat Budyń!!!

      • 8 0

      • A będzie szcze gorzej ak się zakorkuje.

        • 1 0

  • Chaos

    Niech to dotrze do waszych kapuścianych łbów ,że to nie zmiany w rozkładach ,to zabrane ,dobrze wcześniej jeżdżące autobusy do różnych dzielnic Gdańska. Teraz co wymyślili urzędasy to chaos i zmuszenie setek ludzi do dwóch zajezdni Chełm i EMAUS na tramwaj !! Oddajcie nam poprzednie rozwiązania !!! Banda rządzi Gdańskiem !

    • 11 1

  • Drobne zmiany możliwe?!

    ZTM obiecuje drobne zmiany w ustalonych rozkładach!!!
    A może najpierw dokładne konsultacje, uzgodnienia z pasażerami. I dostosowanie pętli przy ul. Kartuskiej do ilości pasażerów.
    Jeżeli to ma być węzeł przesiadkowy, to musi być zgrany termin pojazdów przeznaczonych do przesiadki!!!

    • 5 4

  • kłamstw i tuszowania oburzenia pasazerów c.d.n.

    Podobno jest uchwała Rady Miasta, aby wycofać autobusy z centrum miasta. No dobrze, ale dlaczego w takim razie nie wszystkie z tras, gdzie jest tramwaj? Tylko wybiórczo.
    Albo wszyscy, albo mamienie oczu.
    Pętla przy ul. Kartuskiej nie jest węzłem przesiadkowym. Absolutny brak korelacji tramwajów z autobusami, zmuszanie ludzi do oczekiwania na połączenie , co znacznie wydłużą przejazd.
    Bezsensowne zmiany wszystkich linii, bez uwzględnienia ilości pasażerów.
    Tragiczny sposób zaprojektowania wielkości peronów na pętli, tylko czekać na pierwsze wypadki.
    lekceważenie obowiązków ZKM właściwego informowania pasażerów przy zmianach rozkładów.
    To tylko parę konkretnych przykładów.
    "Wandalom" z Rady Miasta, Urzędu Miasta i ZTM już dziękujemy!!!
    Swoją drogą bardziej beszczelnego kłamstwa ZTM dawno nie widziałem.

    • 11 1

  • AUTOBUS 184

    Proszę aby autobusy 184 kursowały częściej. Przynajmniej dodajcie jeden dodatkowy w ciągu godziny. Albo 130 niech zajeżdża do przystanku Piecki-Wileńska. To nie wydłużyłoby aż tak strasznie trasy tego autobusu, a by ułatwiło znacznie życie mieszkańcom tej części Moreny.

    • 10 0

  • Odajcie nam 1 na Chełm (1)

    Co nam daje większa częstotliwość linii 10 , jeżeli trzeba się przesiadać np. przy PKS i przejść na przystanek przy dworcu PKP.

    • 10 2

    • po co ? mamy dużo innych kurs ów

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane