• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chaos w gdańskiej komunikacji: brak rozkładów i nieoznakowane autobusy

Krzysztof Koprowski
2 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowy standard gdańskiej komunikacji - od pierwszego stycznia obsługę kilkunastu linii powierzono prywatnym przewoźnikom. Nowy standard gdańskiej komunikacji - od pierwszego stycznia obsługę kilkunastu linii powierzono prywatnym przewoźnikom.

Gigantyczny chaos w gdańskiej komunikacji po zniknięciu elektronicznych rozkładów jazdy w Internecie. Zawinił ZTM, który od 1 stycznia odpowiada za obsługę rozkładów jazdy w mieście. Nowi przewoźnicy wysłali na ulice Gdańska nieoznakowane autobusy i nieprzygotowanych kierowców.



Który rozkład obowiązuje? - takie pytanie zadają sobie od 1 stycznia mieszkańcy Gdańska i Sopotu. Który rozkład obowiązuje? - takie pytanie zadają sobie od 1 stycznia mieszkańcy Gdańska i Sopotu.
Pierwsze oznaki nowego (nie)porządku w komunikacji, gdańszczanie odczuli w pierwszych chwilach Nowego Roku, kiedy ze strony ZKM Gdańsk zniknęły wszystkie rozkłady autobusów i tramwajów. Zakład Komunikacji Miejskiej od kilku tygodni zapowiadał, że tak się stanie. Zarząd Transportu Miejskiego miał kilka miesięcy na przygotowanie własnych rozkładów. Najwyraźniej za mało. Na stronie ZTM-u nadal widnieją odnośniki do niedziałających już stron ZKM.

- Problemem jest brak odpowiednich osób, które pomogłyby w stworzeniu nowych rozkładów. Problem ten sygnalizowałem już kilka miesięcy temu, nalegałem by przydzielono ZTM-owi dodatkowe fundusze na ten cel. Niestety bez skutku. Obecnie odpowiadają za to dwie osoby, podczas gdy planowano zatrudnić 8 osób - mówi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Czy zauważyłeś zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia?

Na pytanie czy nie warto by porozumieć się z Zakładem Komunikacji Miejskiej, by ten choć na kilka dni przywrócił swoje rozkłady na stronach internetowych, dyrektor ZTM-u odpowiada, że "nie warto angażować w to ZKM-u, który już nie ma obowiązku publikacji takich informacji".

Jednak nawet działające rozkłady kilku linii (w tym tramwajowe) zawierają błędy. Według rozkładu linia 4 ma przystanek na terenie zajezdni, który nie funkcjonuje od kilku dobrych lat. Tramwaj ten kursuje też błędna trasą.

Rozkłady nie informują już o czasie przejazdu między przystankami, choć w Gdańsku przecież obowiązuje taryfa czasowa.

Nie działa także rozkład WAP, dostępny przez komórkę. Na stronie wap.zkm.gda.pl widnieje zaproszenie do skorzystania z rozkładów na stronie www ZTM-u.

Rozkładów nie ma także na stronie MZKZG, który ma przejąć zarządzanie komunikacji miejskiej w Trójmieście i okolicznych gminach. Linki, podobnie jak na stronie ZTM-u, prowadzą do strony Zakładu Komunikacji Miejskiej.

W efekcie Gdańszczanie zostali niemal całkowicie pozbawieni elektronicznej wersji rozkładów.

Pierwszego stycznia w Gdańsku pojawili się nowi przewoźnicy - Warbus i PKS Gdańsk - którzy wciąż nie są przygotowani do wożenia pasażerów. Na trasy wyjechały nieoznakowane autobusy, czasem z przyklejoną do szyby papierową kartką z numerem obsługiwanej linii. Wszystkie niemiłosiernie ubłocone i w zupełnie dowolnych barwach - białe, srebrne, biało-niebieskie (przewoźnicy mają aż pół roku na przemalowanie taboru).

- Obecnie jestem poza Gdańskiem, więc trudno mi się wypowiedzieć czy rzeczywiście sytuacja wyglądała tak tragicznie. Niemniej jednak, w poniedziałek sprawdzę wszystkie sygnały docierające do nas od pasażerów i wyciągnę odpowiednie konsekwencje od nowych przewoźników - zapewnia Popiołek.

W pierwszym dniu nowego roku nie obyło się bez opóźnień. Jednak trudno się nie dziwić, skoro nie wszyscy kierowcy dostali informacje o czasie przyjazdu na każdy przystanek.

Niektórzy z nich mieli w ogóle problem z ustaleniem swojej trasy przejazdu, część dopytywała się o nią pasażerów. Linia 117 nadal kursowała przez ul. Kościuszki w Sopocie, choć powinna przez al. Niepodległości. Co więcej, autobus miał na wyświetlaczu błędnie ustawioną linię 171.

Także kasowniki nie zostały ustawione odpowiednio dla gdańskiej taryfy. Drukowały jedynie godzinę skasowania. Ciekawe czy taki bilet będzie też ważny za kilka dni o tej samej godzinie?

W autobusach zabrakło informacji o gdańskich biletach i regulaminu przewozów. Można za to było poznać ceny biletów w Murowanej Goślinie, Bydgoszczy czy Gdyni - informacje o nich były w pojazdach.

- W tej sprawie ewidentnie zawinili przewoźnicy, którzy dostali od nas odpowiednie materiały do rozwieszenia wewnątrz wozów. - zapewnia dyrektor ZTM-u.

Na linie obsługiwane przez Warbus wyjechały białoruskie MAZ-y, choć kilka tygodni temu zapowiadano, że będą kursować wyłącznie na rezerwach.

Wieczorem opóźnienia wynosiły niemal 30 minut. Kierowcy spóźnienia tłumaczyli złymi warunkami pogodowymi, chociaż na ulice spadło zaledwie kilka centymetrów śniegu.

Do późnych godzin nocnych na przystankach rozklejano także nowe rozkłady. Niestety bardzo nieudolnie, nie zdejmując jednocześnie starych tablic. Pasażerowie mogą nie wiedzieć, który z rozkładów obowiązuje. Podpowiadamy - ten oznaczony logo ZTM.

Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska odpowiedzialny za gospodarkę komunalną

Będziemy analizować sytuację i wyciągniemy odpowiednie konsekwencje. Dzisiaj udam się osobiście "na miasto" sprawdzić jak funkcjonują nowi przewoźnicy. Należy jednak mieć na uwadze, że są to pierwsze dni, w których komunikacja miejska działa na nowych zasadach, a więc można się spodziewać pewnych utrudnień. Mam nadzieję, że sytuacja wkrótce ulegnie znacznej poprawie.
not. kk

Miejsca

Opinie (520) ponad 20 zablokowanych

  • No właśnie, (14)

    a obiecywali system elektronicznej informacji na każdym przystanku i w autobusie i tramwaju.

    Tylko Gdynia ma naprawdę sprawny system komunikacji, Brawo.

    • 0 3

    • Gdynia (8)

      Gdynia też nie ma systemu elektronicznej informacji na przystankach.

      • 1 0

      • Gdynia ma sprawnie działające rozkłady w internecie od 2000 roku (6)

        ZTM czy ZKM Gdańsk - ja gubię się kto jest od czego - zawsze był 'zagubiony w akcji'. Rzeczywistość przegania gdańską komunikację, a ten opowiada o ekranach na przystankach. Koniec tego będzie taki, że powieszą te ekrany i nie będzie czego w nich wyświetlać bo do tego czasu ZTM nie zrobi przetargu na zakup nowego systemu do generowania rozkładów.

        • 0 0

        • nieudolnosc (1)

          Dokladnie. Tak jak sa w kazdym pojezdzie wyswietlacze tylko po to, aby wyswietlac... imieniny. Sprawa zaprogramowania sprzetu na wyswietlanie i zapowiadanie kolejnych przystankow przerasta gdanskich przewoznikow, mimo ze systemy takie sa juz standardem nawet w malych miejscowosciach. W europejskiej metropolii nie dowiesz sie, kiedy zbliza sie twoj przystanek (nie ma nawet papierowej informacji), nie mowiac o zwyklym zwyczajnym oznakowaniu przystankow. Dramat, znajomi ktorzy przyjezdzaja do Gdanska na studia badz do pracy sa w szoku widzac organizacje KM w tym miescie ->przypadkowo uikladane rozklady jazdy (bez zadnych regul, synchronizacji, rzadkie kursowanie), balagan taryfowy, chamstwo kierowcow itd itp

          • 0 1

          • Napisz skargę do pani Agnieszki Pomaska. Aga się tym zajmie.

            • 1 0

        • proponuje powołać sp. (3)

          od informacji.
          Jedno co w Gansku wychodzi to powoływanie spółek miejskich:))))

          • 0 0

          • nowa promocja` (1)

            Tak właśnie władze Gdańska promują komunikacje zbiorową.

            • 0 0

            • zdrowy tryb życia

              W ten sposób władze Gdańska promują zdrowy tryb życia. Nie czekaj na autobus - IDŹ PIESZO. Nie szukaj rozkładu jazdy tramwaju - w tym samym czasie DOBIEGNIESZ do swojego przystanku docelowego. A i jakie to ekologiczne - można wycofać autobusy i tramwaje i od razu powietrze czystsze a i korki na drogach ciut mniejsze. NIE DOCENIACIE JAK DBAJĄ O NAS NASI GOSPODARZE MIASTA.

              • 0 0

          • już wcześniej ktoś proponował: Zarząd Rozkładów Miejskich czy jakoś podobnie :)

            Sp. z o.o.

            • 0 0

      • ale w trolejbusach juz ma - widziałem

        • 0 1

    • Włoadze Gdańska po raz kolejny potwierdzają gdzie mają mieszkańców. (2)

      W d.

      • 0 0

      • normalnie bym się nie zgodził, ale takie olanie komunikacji publicznej to faktycznie, świadectwo posiadania mieszkańców w zadku !! :|

        • 0 0

      • nie, władze GD po raz kolejny potwierdzają

        swój wielki profesjonalizm.

        Lisicki - brawo ten pan.

        • 0 0

    • A sprawdzili kto hosted ich strone?

      A sprawdzili kto hosted ich strone?

      "Created by Net P.C. www.npc.pl", twórca m innymi http://rozklady.ztm.gda.pl/ztm.php
      oraz strony
      •Miasto Węgrów
      •Urząd Miasta Puławy
      •Centralne Biuro Antykorupcyjne
      i UWAGA - •Polska Federacja Hodowców i Producentów Bydła

      • 0 0

    • CENTRALA i NADZÓR RUCHU

      CENTRALA I NADZÓR RUCHU - czy ktoś teraz zarządza nowymi przewoźnikami? Obecny NR/CR jest wenętrznym organem ZKM, kto pilnuje porządku w WARBUSIE i PKS Gdańsk? Komu zgłaszać całodobowo niewykonane kursy? !!!

      • 0 0

  • ZTM Gdańsk sięgnął dna - chyba gorzej być nie może (1)

    Już tęsknie z ZKM'em i innymi co wcześniej byli

    • 0 0

    • Mam nadzieję, że prezydent wyciągnie konsekwencje personalne

      • 0 0

  • (2)

    a ja kocham lisa on jest seksi

    • 0 0

    • Fajne :)

      • 0 0

    • Piękne i jakie ludzkie!!!!!. A ja kocham Dżorcza!. On tez musi być sexi!!!! . :-)

      • 0 0

  • Przykre (2)

    Dziś stałem pod lotem i podjechał gdyński autobus. Nieoznakowany. Widziałem tylko jak ludzie rozmawiali z kierowca i wsiedli.

    • 0 0

    • Nie licz na to, że ztm Ci puści częściej. Popiołek co najwyżej puści bąka.

      • 0 0

    • Tak to jest bardzo przykre!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • ZTM (1)

    Dno.Najgorsza komunikacja w Polsce.Brak rozkładów,niedziałające rozkłady,óżne ceny biletów na tą samą trasę,brak pełnej oferty biletów u prowadzących pojazdy.Panom już dziękujemy:(

    • 0 0

    • Zaraz, moment, chwila!

      Przecież tu jest najlepsza komunikacja.

      • 0 0

  • (1)

    Jedyny pozytywny efekt zmiany trasy linii 232 to to że wreszcie mam dojazd do pracy, czyli przystanek końcowy na ul.zastawnej.Rozkład nie spełnia potrzeb i oczekiwań pasażerów . Autobus miał wprawdzie czytelna tablice z numerem ale było w nim potwornie zimno - p.kierowca zapomniał chyba że istnieje coś takiego jak ogrzewanie.Liczymy na korekte rozkładu.

    • 0 0

    • ZTM nie zrobi korekty, bo nie jest w stanie.

      • 0 0

  • Pan Popiołek

    wystarczy poczytać karierę tego pana. http://trojmiasto.biznespolska.pl/ludzie/index.php?personid=86279 Skoro zmienia tyle razy pracę, no to chyba jest coś nie halo.

    • 0 0

  • Zaraz, zaraz! (1)

    Albo Pan Popiołek ma ludzi za idiotów, albo ktoś chce zrobić z niego idiotę. 8 osób do wprowadzenia rozkładów jazdy, przez pół roku?? Cały serwis ztm to praca dla jednego człowieka na miesiąc! A oni mając dwóch ludzi przez pół roku nie zrobili nic?? Ludzie, weźmy taczki i wywieźmy na zieloną trawkę wszystkich tych nieudaczników razem z Panem Popiołkiem! Oni pewnie dostali już w tym roku trzynastki, premie świąteczne i nagrody za "wzorową" pracę. A sam Pan Popiołek w tak ważnym dla firmy momencie pojechał sobie na urlop! Urzędasy, psia mać!

    • 0 0

    • Popiołek, odejdź!

      • 0 0

  • Poraszka

    Nie dość że w necie rozkładu nie by to na przystanku to samo komuś się nudziło i zerwał zobaczymy ile zajmie im przyklejenie nowego

    • 0 0

  • Bogu dzieki jestem z Gdyni (44)

    MY NIE MAMY TAKICH PROBLEMOW:)

    • 0 0

    • Żądamy lini tolejbusowych na Fikakowo i innych (9)

      Nowe line trolejbusowe na Fikakowo, ale i do Rumi Witomina i ew. nowej hali na granicy Gdańska i Sopotu, ponieważ szma nie może sobie poradzić z transportem. Jeszcze jest ostatnia szansa za unijne pieniądze z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego na pokrycie tych inwestycji, które już mają gotowe poprawione projekty budowlane.
      Gdynia ma najwieksze doświadczenie od lat w przygotowywaniu właściwego rozwoju ekologicznej komunikacji trolejbusowej. W ostatnich latach wybudowano i uruchomiono nową linię na Dąbrowę i do Kaczych Buków.
      Pozostało do skomunikowania Fikakowo od ul. Wielkopolskiej. Projekt to także budowa łącznika w Chyloni i zakup nowych najnowocześniejszych trolejbusów.

      • 0 0

      • apel w duchu czasow minionych (7)

        jakby pisany na łukaszenkowej Bialorusi
        trolejbus najpopularniejszy srodek transportu w krajach post-sowieckich - przez eko-komuchow uznawany za ekologiczny
        w krajach cywilizowanych ekologicznym srodkiem transportu sa autobusy napedzane CNG

        • 0 0

        • Miasto się koleś za bardzo z wami cacka (1)

          Ja bym całą Tą wspólnotę mieszkaniową z ul. Gryfa Pomorskiego 54 - przedstawiającą argumenty protestujących, podał do sądu za utrudnianie działań publicznych. Choć wspólnota nie ma osobowości prawnej, ąle po przegraniu, komornik może wejść na ich majątek, wtedy Zarząd szybko wycofa się z protestów a szkody pokryją z majątku wspólnego.

          • 0 0

          • eko-komunista Sherlock Holmes?

            zastanawiam sie eko-komuchu na jakiej podstawie twierdzisz, ze jestem z GP54? Jesli na podstawie tej samej logiki opowiadasz sie za trajtkami to zmierzamy prosta droga do katastrofy.
            Takich eko-komuchow jak ty nalezy izolowac - epoka przymusowych uszczesliwiaczy ze 20 lat temu odeszla do lamusa - jak widac na twoim przykladzie nie do konca -nadal od czasu do czasu eko-komuchy wychylaja swoje lby z ekologicznej sortowni smieci ...
            wielu mieszkancow fikakowa wyrobilo sobie juz zdanie n/t samorzadnosci i szczurowatych - to juz wasza ostatnia kadencja. wystarczy juz tego nieudacznictwa. Gdzie progi zwalniajace? Gdzie miejsca w przedszkolach? Gdzie modernizacja szkoly podst. 20? W pierwszej kolejnosci idiotow glosujacych za trajtkami na Fikakowo rozlicza wyborcy. btw - nadal nie dowiedzialem sie od was eko-komuchy dlaczego dla miasta korzystne jest INWESTOWANIE PUBLICZNYCH pieniedzy w budowe linii trolejbusowej na Fikakowo.
            Mieszkancy juz teraz maja dostep do trolejbusow/autobusow z przystankow z ulicy Chwaszczynskiej - po co budowac nowa linie KILKASET METROW od juz istniejacej? W jakich innych krajach praktykowana jest taka rozrzutnosc?
            Obecnie istniejace polaczenie 153 cieszy sie mizernym zainteresowaniem mieszkancow - 99% pasazerow to uczniowie szkoly podst.20 - po godzinach lekcyjnych autobus ten jezdzi pusty - to kolejny dowod na to, ze polaczenie na fikakowo nie jest tak naprawde nikomu potrzebne.
            Czy ta cala 'inwestycja' ekologiczna ma jakis biznes plan - czy jest to jedynie ordynardny skok na kase z UE? Dlaczego miasto tak nierozwaznie inwestuje publiczne pieniadze? Skoro obecnie miasto NIE MA zielonego pojecia jakie bedzie zainteresowanie mieszkancow, dlaczego od razu z wyklada MILIONY na uruchomienie polaczenia trolejbusowego? Co jesli sie okaze, z e malo kto chce z niego korzystac - trolejbusy na tej linii beda jezdzic puste i trzeba bedzie do tego polaczenia dokladac GRUBA KASE z budzetu miasta? Co wtedy DURNIE? Pokryjecie te straty z WLASNEJ KIESZENI? Dlaczego MIASTO nie podchodzi do tego problemu w sposob rzetelny - tj. nie uruchomi na okres PROBNY polaczenia autobusowego - ktore w sposob NIE BUDZACY watpliwosci (nie jak pic na wode jakim byla rzekoma ankieta) - pokaze czarno na bialym jakie jest zainteresowanie mieszkancow tym polaczeniem?
            Powtorze raz jeszcze - inwestycja w trolejbusy to ordynarny skok na kase z UE - naciagana inwestycja, ktorej celem jest pod ekologicznym plaszczykiem rozbudowa lobby trolejbusowego w ZKM Gdynia. W miastach zamyka sie polaczenia trolejbusowe - inwestuje sie w nowoczesne, ekologiczne srodki transportu - autobusy CNG - w Gdyni sladem Bialorusi i Kazachstanu inwestuje sie trajtki. W calej Polsce trajtki jezdza tylko w Gdyni, Lublinie i Tychach - inne miasta juz dawno zrezygnowaly z tego przestarzalego srodka transportu.

            • 0 0

        • Koleś, a ty czym się napędzasz? (2)

          czyżby CNG? Coś chyba pręty masz pordzewiałe bo piszesz sam ze sobą. Juz dawno tutaj takiego wrzoda, przepraszam: deratyzatora napedzanego CNG nie było. Ale niezły jesteś, mozna sie pośmiać, napisz tylko gdzie kupujesz tego dopalacza CNG. A Trupy na Fikakowo i tak pojadą tylko szkoda że nowoczesne,mogliby gdzies na Białorusi poszukać oryginalne prądojeby marki Ził, ale moze to da sie załatwić? a jeszcze jedno,ten koleś na dopalaczu CNG co pisze o wyższosci Fikakowa (zmotoryzowane) nad Karwinami (biedota ),chyba go Bóg zostawił... Sam mieszkam w Małym Kacku ale za Chiny Ludowe bym nie chciał mieszkac w Fikakowie

          • 0 0

          • na Karwinach nie ma parkingow, garazy, hali garazowych

            najpopularniejszy srodek transportu w tamtych stronach to ekologiczne spacery i ZKM - samochodow nie ma tam gdzie parkowac

            • 0 0

          • Czesku z Malego Kacka

            Maly Kack - to tam gdzie te smieszne kwadratowe domki ponizej wszelkich standardow stoja? Macie juz tam kanalizacje? Wam samochody niepotrzebne - pewnie wszedzie jezdzicie SKM'ka

            • 0 0

        • Ja nie przecze, że napędy gazowe, które pamiętam z Rumuni i b.ZSRR sa złe. Już w tedy mi sie podobały, choć na dachu woziły (1)

          niczym bomby pojemniki z gazem. W Polsce dość popularnym paliwem do napędzania pojazdów jest propan butan (LPG). Gaz ziemny (CNG) to pewnego rodzaju nowość, choć już od kilku lat kursują w Gdyni autobusy miejskie z tym napędem - chyba nawet jako pierwsze w kraju. Nie wiem czy przypadkiem Twoje wychwalanie nie jest związane z dzisiejszym gazowym kryzysem? To może tylko zniechęcić do CNG. Choć nic nie mam do sprężonego do około 20 MPa metanu, choć koszty zakupu autobusów gazowych są wyższe, fakt eksploatacja ich jest tańszą, szczególnie przy dużych przebiegach, są też duże koszt budowy wydajnych stacji napełniania CNG (compressed natural gas) w wyniki sprężania gazu ziemnego. Ale najważniejszy problem dla Gdyni to obecnie nie ma w Polsce funduszy przeznaczonych na wspieranie stosowania napędu CNG.
          Pytanie, czy Fifałkowie dokonacie zrzutki na taki autobus??

          • 0 0

          • stacja CNG juz w Gdyni jest

            odpada koszt budowy sieci trakcyjnej, wieksza elastycznosc - CNG to przyszlosc

            • 0 0

      • i bez rozumu - eko-komuch

        dlaczego tak obstajecie przy tych przestarzalych trajtkach? Dlaczego nie autobusy napedzane CNG?

        • 0 0

    • No tak Gdynia to jest czołówka europejska (33)

      mimo, że z trolejbusów korzystają mieszkańcy także Lublina i Tych. Choć dziwie się dlaczego w Fifałkowie nie chcą sieci trakcyjnej trolejbusów i podstacji.

      Choć w Gdyni dominują przewozy autobusowe. W którzy eksploatują także autobusy na gaz i hybrydowe. - Struktura wiekowa tego taboru jest nowa i nowoczesna.
      No tak w rożnych miastach rożne są formuły prawne przewoźników. I wszyscy czekamy kiedy będzie ustawa o transporcie publicznym????
      W większości przypadków firmy przewozowe są spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością, należą w 100% do gmin. Są również spółki, choć jest ich niewiele, w których gminy nie mają 100% własności. Udziałowcami mogą być inwestorzy prywatni, w tym zagraniczni, a także producenci taboru. Oprócz tego na rynku funkcjonują też spółki akcyjne, np. w Krakowie.

      W małych i średnich miastach komunikacja miejska działa w formie zakładów budżetowych. Jednak liczba zakładów budżetowych systematycznie się zmniejsza. - W drodze przekształceń przyjmują na ogół formę spółek z ograniczoną odpowiedzialnością.
      W Gdańsku widać nic się nie sprawdza, pozostają jeszcze śmierdzące rozklekotane Ikarusy, a do tego zdezelowane bez rozkładu i wytyczonych tras ze źle podpisanymi umowami z niby nowym standardem komunikacji linie powierzone jakimś nieodpowiedzialnym prywatnym przewoźnikom.

      • 0 0

      • żadnych trolejbusow na Fikakowo (32)

        pomysl z trolejbusami na Fikakowo to kompletny absurd. Osiedle polozone jest obok Chwaszczynskiej, gdzie znajduja sie przystanki autobusow/trolejbusow kursujacych do centrum. Wystarczy spojrzec na mape by zobaczyc jak absurdalnym pomyslem jest budowanie tej linii trolejbusowej. Lepiej niech Sczur z ekipa wybuduje linie na Witomino lub Wiczlino. Nie ma potrzeby za grube miliony ciagnac siec trakcyjne na osiedle by je szpecic i przez srodek kameralnego osiedla puszczac mieszkancom pod oknami wyjace trolejbusy. Trolejbusy to akurat zaden atut Gdyni - to idiotyczny i awaryjny srodek transportu. Jakis czas temu przerwanie sieci trakcyjnej na al.zwyciestwa spowodowalo CALKOWITE ZABLOKOWANIE miasta. Stanely wszystkie trajtki a z nimi cale miasto. Nie wiem jakiemu durniowi z ZKM wpadlo do lba by uszczesliwiac trolejbusami akurat Fikakowo. Moze niech puszcza trajtki do Sokolki - tam rzeczywiscie mieszkancy nie maja jak dojechac do centrum. Ew, moze trolejbus na Karwiny III - tam na post-PRLowskim osiedlu trajtki bylyby duzo bardziej przydatne - wiekszosc tamtejszych mieszkancow korzysta z publicznych srodkow komunikacji - podczas gdy fikakowo jest zmotoryzowane.
        Pomysl trolejbusow na fikakowie to absurd - przez IDIOTOW z ZKM do dzis dnia nie udalo sie zainstalowac porzadnych progow zwalniajacych na Gryfa Pomorskiego - co dziennie narazaja nas ci durnie na niebezpieczenstwo spotkania jakiegos idioty gnajacego srodkiem osiedla.
        Miasto ma chyba nadmiar gotowki, skoro na sam projekt pociagniecia sieci trakcyjnej kilkaset metrow na Fikakowo chce wydac 1.5 mln PLN. Dodajac do tego koszt nowych trolejbusow, sieci itp. wyjada dziesiatki mln PLN - to absurd w czystej postaci. DUZO taniej wyniosloby zakupienie kilku autobusow na CNG.
        Kolejnym absurdem jest sposob w jaki miasto z ZKM zabralo sie do tej inwestycji - na te trolejbusy nie ma zadnego zapotrzebowania - kursujacy obecnie z osiedla autobus 153 jezdzi praktycznie PUSTY - jedyni jego pasazerowie to uczniowie szkoly 20, ktorych bezposrednio dowozi z osiedla do szkoly. ZKM tak bardzo zainteresowane jest pozyskaniem funduszy europejskich, ze bedzie budowac aburdalne, nikomu niepotrzebne polaczenia byleby miec cos do wydania - w ten sposob buduja swojego MISIA.
        W normalnym kraju/miescie nikt na dzien dobry nie buduje sieci trolejbusowej - najpierw komunikacje zapewniaja autobusy (duzo tansze od trajtkow), jesli rzeczywiscie zainteresowanie polaczeniem jest DUZE wtedy mozna sie zastanawiac nad wydawaniem kasy na siec trolejbusowa. W GDYNI wszystko postawione jest na glowie - urzedasy chca na sile wykazac sie w skutecznosci pozyskiwania funduszy z UE - i buduja aburdalnie droga i niepotrzebna linie na fikakowo. MY tej linii na fikakowo NIE CHCEMY - osiedle juz teraz posiada dostep do komunikacji miejskiej z ul. Chwaszczynskiej - Sczur i spolka niech lepiej skanalizuja reszte miasta i zbuduja drogi (ot. chocby Starodworcowa) - a nie na sile lansuja idiotyczne trajtki. Nie robcie z Gdyni Lublina czy Tych... czas najwyzszy przesiasc sie na autobusy na CNG.

        • 0 0

        • Więcej pokory do prezydenta młokosie i chamie jeden (31)

          "MY tej linii na fiołkowo NIE CHCEMY"
          No tak, bo by Ci wizualki sieć popsuła, a trajtek zapychałby drogę japiszonowi:((
          Trajtek to najbardziej ekologiczny środek transportu publicznego a Gdynia dba o środowisko debilu.
          Fikakowo potrzebuje trajtków a nawet go łaknie jak kania dżdżu.

          • 0 0

          • i jeszcze jedno eko-komunisto (15)

            do twojej wiadomosci - protest w sprawie budowy sieci trolejbusowej na fikakowo wystosowaly wspolnoty mieszkancow budynkow lezacych wzdluz Gryfa Pomorskiego. Mieszkancy sa tej budowie przeciwni - wizja sieci trakcyjnej bezposrednio przed oknami, wyjacych trolejbusow jest wyjatkowo malo atrakcyjna. Pomysl z trolejbusami to totalna glupota i skrajna niegospodarnosc. Zerwana siec trakcyjna, problemy z dostawami energii i CALE MIASTO stoi - tylko glupi nawiedzony eko-komunista wybiera trolejbusy. Przyszlosc to autobusy CNG. Zamiast trolejbusow miasto powinno JUZ TERAZ otworzyc linie autobusowa obslugiwana przez autobus napedzany CNG na liniie fikakowo-centrum - to duzo tansze i szybsze w realizacji rozwiazanie..... zapewne ma jedna wade - nie daja na to kasy z UE..... a jakis urzedas bardzo chce sie wykazac.

            • 0 0

            • Tylko ekologiczny transport publiczny!!!! (14)

              i należy czym prędzej wprowadzić ograniczenia dla transportu samochodowego. Bo dziś transport lokalny jest największym spośród wszystkich sektorów transportu. Rocznie przewozi on ok. 80% wszystkich pasażerów. Na pozostałe sektory tej branży składają się: transport samochodowy Państwowej Komunikacji Samochodowej (PKS), transport kolejowy, morski i lotniczy. - Można powiedzieć, że na każdych pięciu pasażerów, czterech korzysta z pojazdów komunikacji miejskiej. Tu najlepszym jest trajtek może w zmodernizowanej formie jak np.hybrydowy. W Gdyni należy popracować nad integracją systemów komunikacyjnych i pilnie przyglądać się, a może nawet wprowadzić po dokładnej analizie (miejski transport nadziemny - typu gondolowego) Pesonal Rapid Transit , ponieważ Gdynia ma duże zróżnicowanie terenu.
              To jest mój ostatni post bo z chamami, którzy nie potrafią merytorycznie dyskutować tylko obrażają w słowach i czynach demokratycznie wybranego prezydenta, który na dodatek uzyskał najwięcej głosów i został najlepszym prezydentem, jest dla mnie zakompleksionym dupkiem, ignorantem oraz abnegatem. A z takim "elementem" nie dyskutuje.

              • 0 0

              • Dobrze, że Gdynia zamawia nowoczesne trolejbusy (4)

                Bo paradoksem jest, że w całej Polsce są tylko trzy miasta, w których wykorzystuje się trolejbusy w komunikacji miejskiej. Solaris jest największym europejskim producentem trolejbusów, produkującym 100 sztuk rocznie. Karoseria jest wyprodukowana na zasadzie podobnej technologii jak autobusy. Wykorzystana jest stal nierdzewna, nowoczesne komponenty, plastyk i blacha aluminiowa. Jeżeli chodzi o wyposażenie elektryczne TROLLINO zajmuje szczytową pozycję w Europie. Do napędu
                zostały zastosowane nowoczesne silniki 6 trakcyjne, asynchroniczne czeskiej frmy CKD Pragoimex. Kierująca elektronika jest na bazie tranzystorów IGB, bezkontaktowa,cicha i niezawodna. Solaris jako pierwszy na świecie wybudował razem z partnerami czeskimi pierwszy trolejbus niskopodłogowy o długości 15 m. Jest to bardzo atrakcyjna alternatywa 18 metrów długich pojazdów przegubowych. Ilość przewożonych osób jest podobna,
                ale koszty zakupu i eksploatacji są dużo niższe. Prosta jest również cała konstrukcja w porównaniu z klasycznym trolejbusem przegubowym. Produkt jest oferowany w trzech modyfkacjach o długościach 12, 15, i 18 metrów(przegubowy). O wyposażeniu dodatkowym już tu wspominałem:))
                Palce lizać.

                • 0 0

              • jakie nowoczesne? (2)

                100 sztuk rocznie? to ma byc duzy producent? toz to manufaktura. to potwierdza jedynie moja diagnoze - to przestarzaly i odcodzacy do lamusa srodek transportu.
                nowoczesna czeska elektronika? he, he - to lepiej niz bialoruska - ale nadal slabo...
                inwestujac w przestarzale trlejbusy gdynia idzie w slady bialoruskiego sasiada i innych post-radzieckich panstw....
                zenada na calego
                cywilizowany swia jezdzi ekologicznymi autobusami napedzanymi CNG

                • 0 0

              • Ty nie ucz ojca dzieci robić (1)

                Gdynia dawno pracowała i opracowywała własne konstrukcje i obecnie tez myśli nad układami hybrydowymi. I nie jest powiedziane czy przy zmianie ustawy o zam.publicznych sama nie przystąpi do produkcji własnego pojazdu lub w kooperacji.

                • 0 0

              • zjadacie wlasny ogon w tym ZKMie

                to kolejny argument, ze inwestycja w trolejbusy to ABSURD. Komunikacja moglaby byc tansza gdyby ZKM zajmowal sie TYLKO przewozeniem mieszkancow a nie pracami R& D nad nowymi trolejbusami. Przy takiej skali zainteresowania trolejbusami (sam pisales - najwieksza fabryka produkuje 100 sztuk rocznie) to musi byc bezsensowny koszt - bez zadnej korzysci dla mieszkancow - klientow ZKM. Madry wlasciciel rozpedzilby to cale dziadostwo bawiace sie w trajtki i zamowilby porzadne autobusy napedzane CNG, Dla miasta same korzysci - brak dodatkowych kosztow na hobbystow bawiacych sie w projektowanie trolejbusow, brak kosztow na okropnie brzydka, szpecaca miasto siec trakcyjna, wieksze bezpieczenstwo ruchu - brak blokujacych drogi trajtkow gubiacych szelki, wieksza odpornosc na potencjalne awarie - brak pradu, przerwana siec trakcyjna nie sparalizuje calego miasta, duzo wieksza elastycznosc - by uruchomic nowe polaczenie nie trzeba budowac absurdalnie drogiej sieci trakcyjnej. Trajtki to przezytek - inwestowanie w ten odchodzacy do przeszlosci srodek transportu to skrajna nieodpowiedzialnosc. Przyszlosc nalezy do autobusow napedzanych CNG

                • 0 0

              • GDYNIA zakupi nowoczesne, ekologiczne riksze

                Gdynia to jedyne miasto, ktore na taka skale wykorzystuje riksze w komunikacji miejskiej. Zadne inne miasto w Polsce tak powaznie nie podchodzi do organizacji ekologicznego transportu. Jako naped do riksz zostana uzyte udzielajace sie tu na forum ekologiczne łosie.
                Riksze zostana zakupione u najwiekszego swiatowego producenta riksz - Rijksja Z Indii produkujacego zawrotna liczne 100 000 rikszy rocznie. Rama rikszy wyprodukowana jest na zasadzie podobnej technologi co rowery. Wykorzystywana jest stal nierdzewna, nowoczesne komponenty, tworzywa sztuczne ( plastyk - material wybuchowy - zostawmy dla trolejbusow Solaris) i blacha aluminiowa. Do napedu zostaly uzyte mlode zdrowe łosie, ktorych selekcja odbyla sie na forum trojmiasto.pl. Przekladnie pochodza od renomowanego swiatowego producenta z pld. Chin.
                Do wyboru sa riksze, 2, 3 i 4 osobowe z napedem na przednia os lub wszystkie kola......
                Jako wyposazenie dodatkowe dostepne beda przezutki i drugi hamulec....
                Palce lizac.....
                Bedzie zdrowo, bedzie ekologicznie

                • 0 0

              • taa, lekarstwa juz wziales eko-komunisto? (8)

                przeczytales chociaz durniu to co napisales? ten twoj szczurowaty - demokratycznie wybrany prezydent - jest dla ciebie zakompleksioym dupkiem, ignorantem oraz abnegatem?
                BTW - jakiez to czyny miales na mysli eko-talibie?
                Tak jak przypuszczalem - jestes zapewne jakims mlodym dupkiem, bez pieniedzy, rodziny i doswiadczenia. Malo wiesz, jeszcze mniej rozumiesz. W calej tej rzekomo 'merytorycznej' dyskusji z twojej strony poza obelgami i kilkoma frazesami (sprawdz eko-komuchu w slowniku co to slowo oznacza) - nie padl zaden merytoryczny argument. Nadal czekam moze potrafisz znalezc odpowiedz na nastepujace pytania:
                1. po coz ciagnac na Fikakowo linie trolejbusowa i wieszac druty mieszkancom pod oknami - skoro zaraz obok osiedla przebiega linia trolejbusowa w pelni dostepna dla mieszkancow.
                2. skoro ktos w ZKm twierdzi iz potrzebne jest polaczenie fikakowo - centrum - dlaczego ZKM juz teraz nie probuje takiego polaczenia otworzyc z pomoca autobusu CNG - byloby ekologicznie i tanio. Po coz wykladac miliony na idiotyczna inwestycje w trolejbusy - nie majac nawet rozeznania jakie byloby zainteresowanie mieszkancow?
                3. skoro trolejbusy sa takie ok - dlaczego w ostatnich latach praktycznie wszystkie miasta w Polsce z nich zrezygnowaly - ostaly sie jedynie w wielkomiejskiej gdyni, lublinie i tychach..... odnosze wrazenie, ze lobby trolejbusowe w ZKM kreci szczurowatym - a ten jak szczur z bajki idzie slepo za ekologiczna muzyka. z fujarki jakiego ciula z ZKM....

                • 0 0

              • Piszesz bzdury (7)

                bo i Warszawa chce powrócić bo widzi jaki błąd zrobiła a i Sopot rozszerzyć i Rumia.
                Gdynia jako lider ekologii powinna zachęcać dla kolejnych instytucji i przedsiębiorstw do redukcji emisji zanieczyszczeń, oszczędności energii, zmniejszenia zużycia zasobów naturalnych i ochrony przyrody.
                I to jest TO!!!!

                • 0 0

              • co ty bredzisz (6)

                Sopot nie ma wlasnego ZKM tak wiec nie bredz tutaj. Rumia podobnie. Warszawa dawno temu zrezygnowala z trolejbusow. Gdynia jesli ma odrobine oleju w glowie nie powinna wiecej inwestowac w niszowy i odchodzacy do lamusa srodek komunikacji - przyszlosc to autobusy napedzane CNG a nie wyjace trajtki na szelkach. Poki co w Polsce jedynie Gdynia, Lublin i Tychy to miasta z trolejbusami. rownie popularne jak w gdyni trajtki sa na bialorusi.....

                • 0 0

              • Co ty deratyzatorze wiesz o bialorusi.....??? (5)

                Ile tam razy byłeś??? jeśli w ogóle tam byłeś!!! Co wiesz na temat ludzi, kulturze i życia w tym kraju.
                Jesteś zwykłym idiotą klepiącym bzdety za pewnymi kręgami opinio tworzącymi - zresztą wiadomymi.
                Ale idiotów nie sieja sami się rodzą współczuje tylko twojej rodzinie.

                To jeszcze bardziej mnie utwierdza, ze trolejbus powinien i to co 20 minut kursować przez Świętojańską do Pl.Kaszubskiego i dalej, nie trzeba będzie się przesiadać.

                • 0 0

              • czyli bedzie druga bialorus? szczurzy raj (4)

                to raczej ty i tobie podobni eko-talibowie klepia ekologiczne bzdety o rzekomo ekologicznych trolejbusach. Prawda jest taka, ze to przestarzaly i schylkowy srodek transportu - popularny jeszcze na Bialorusi i w kilku gorskich kurortach. W kurortach akurat popularny nie z powodu ekologii a wlasciwosci trakcyjnych (przyspieszenia, zdolnosc pokonywania wzniesien).
                nie rozumiecie podstawowych faktow, z takimi horyzontami powinniscie zajac sie hodowla ekologiczna kur ew. kaczek a nie organizacja transportu publicznego.
                kto zaplaci glabie za wasze fanaberie? takich idiotow powinni trzymac w odosobnieniu ew. na Bialorusi.
                nie pomylilem sie .... gromada eko-komuchow

                • 0 0

              • To tylko przykład, w którym Gdynia zmierza:)) (3)

                A widziałeś w Wenezueli >Merida 360 Mercedes > http://www.merida360.com/mrd-city/trolmerida/trolmerida.html

                • 0 0

              • Bliżej np.we Francji Trolejbus powraca do łask (1)

                W połowie lat 70-tych pozostało już tylko pięć przedsiębiorstw trolejbusowych - w Grenoble, Limoges, Lyonie, Marsylii i St. Etienne. Następujące w dalszych latach radykalne zmiany polityki w zakresie ochrony środowiska pozwoliły im nie tylko na przetrwanie, ale i na znaczną modernizację infrastruktury i taboru. Nawet w Gdyni kursowały Berliety.

                Firma Berliet (później Renault) zaczęła produkcję nowoczesnych trolejbusów (typu ER 100)dostarczono 325 trolejbusów, w latach 1982-1984 Renault dostarczył 64 pojazdy w wersji duobus, wyposażone w dodatkowe silniki diesla o pełnej mocy. Wyprodukowane wcześniej trolejbusy okazały się bardzo trwałe: w Limoges 40-letnie trolejbusy marki Vetra przetrwały do 1989 r., a w Lyonie dopiero w 2000 r. skasowano ostatnie Berliety z 1963 r.

                Moda na trajtki spowodowała, że w 1982 r. w Nancy uruchomiono trzy linie, na których kursowało 48 przegubowych duobusów: w centrum miasta były one napędzane silnikami elektrycznymi, a na peryferiach korzystały z silników dieslowskich. Pozwalało to na zaniechanie budowy kosztownej sieci jezdnej i podstacji trakcyjnych.

                Lyon zdecydował się na pełną modernizację: dobudowano brakujący odcinek sieci (1100 m) oraz zamówiono nowy tabor typu Cristalis w firmie Irisbus; w 2004 r. zakończono eksploatację wozów ER 100. Plan rozwoju transportu publicznego w Lyonie na lata 2003-2007 i dalsze przewiduje oprócz rozbudowy metra także dodatkową budowę trzech linii trolejbusowych (o bardzo dużym obciążeniu pasażerami).

                Ostatnio w Limoges konieczna jest wymiana taboru; rozpisano przetarg na 15 trolejbusów. W połowie 2004 r. firma Solaris zademonstrowała trolejbus z zakładów w Ostrawie, ale wybrano ofertę firmy Irisbus - trolejbusy Cristalis, które dostarczone w 2005 r. i następne w 2009 roku

                Również w Nancy uznano za konieczne odnowienie po 15 latach eksploatacji systemu duobusów; zdecydowano się na wprowadzenia nowego systemu: trójczłonowych wagonów podobnych do tramwajów, ale na kołach ogumionych, z odbierakami prądu typu trolejbusowego. W centrum mogą być one prowadzone za pomocą szyny pośrodku toru, a na przedmieściach mogą kursować jak trolejbusy, zasilane z sieci jezdnej. Podobny system został jednak przyjęty w Caen, jako "tramwaj na oponach".

                • 0 0

              • to sie nazywa ucieczka od odpowiedzi....

                jak juz zostalo udowodnione - trolejbusy to szczegolnie popularny srodek transportu w krajach post-komunistycznych, III swiecie i innych zacofanych regionach. Przyklad Francji nie jest dosc udany:
                1. produkty firmy Berliet nie sa w Polsce wzorcem jakosci...... to byl straszny chlam - pamietam to dziadostwo z lat 70-80 - tragedia.
                2. jak jeszcze raz przeczytasz to co podeslales dostrzezesz iz u Francuzow zawartosc trajtka w trajtku to tak z < 50% ("Pozwalało to na zaniechanie budowy kosztownej sieci jezdnej i podstacji trakcyjnych.", "tramwaj na oponach").
                Jakbys nie kombinowal ZKM ze Sczurkiem proponuja przestarzaly i schylkowy srodek transportu - popularny szczegolnie w regionach post-sowieckich ......
                Przyszlosc to autobusy CNG. Dlaczegoz tak bardzo jestes fanem trolejbusow - toz ten pojazd ma same wady - glosny, zawodny - przerwana siec trakcyjna - stoi cale miasto, brak pradu - stoi cale miasto. Pomorze ma deficyt energii, transport energii z glebi kraju jest kosztowny (straty przesylanej energii), konwersja pradu zmiennego na staly to kolejne straty energii. Trolejbusy to pojazd z XIX wieku.... czas na pojazdy XXI wieku - autobusy CNG.

                • 0 0

              • Lukaszenko & Chavez & Szczurek

                co ich łaczy ? milosc do trolejbusow.....
                eko-komunizm w pelnej krasie
                z ciekawosci ponowie pytanie dlaczego trolejbusy a nie autobusy na CNG? Taki autobus przy tym smiesznym pojezdzie z szelkami ma same zalety.....

                • 0 0

          • gdzie biznes-plan eko-komunisto? (7)

            w oparciu o jakie podstawy miasto inwestuje GRUBE MILIONY w budowe sieci trolejbusowej na Fikakowo?
            Czy obecnie na tej trasie jezdzi juz autobus - ktory w praktyczny sposob sprawdzi RZECZYWISTE zainteresowanie mieszkancow takim polaczeniem?
            Szmerowanie idiotycznym haslem 'gdynia dba o srodowisko debilu' to wyjatkowo zalosne argumenty - nawet na polgolowka z ekologicznymi fiksacjami. Patrzac na te inwestycje z boku jasno widac, ze ktos w ZKM chce zbudowac swojego MISIA z pomoca pieniedzy z UE... sam projekt kiluset metrow linii trolejbusowej to zdaje sie 1.5 mln PLN. Mamy XXI wiek - trolejbusy to technika rodem z XIX wieku..... czas na autobusy CNG - zamiast przestarzalych trolejbusow - autobusy CNG

            • 0 0

            • w Polsce jeździ (6)

              ponad 200 trolejbusów, wiec coś maja w sobie. A jeszcze inni właśnie ich Gdyni zazdroszczą. Fikakowo też należy ucywilizować i bezwzględnie wprowadzić nowoczesne trolejbusy lub inny ekologiczny transport.

              • 0 0

              • jestes glupi (5)

                obecnie trajtki jezdza w Gdyni, Lublinie i Tychach. Inne miasta juz dawno sie z tego przestarzalego i zawodnego srodka transportu wycofaly. Gdybys mial choc odrobine oleju w glowie to bys to wiedzial. W cywilizowanym swiecie trajtki sa technologia schylkowa - swiat od nich odchodzi - popularne sa jeszcze w krajach III swiata - Bialorus, Rosja itp.
                Jestes zakutym lbem - ekologicznym talibem. Takich pajacow nalezy izolowac (ew. deratyzowac)

                • 0 0

              • (4)

                W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) są nabory wniosków do konkursów na projekty z ochrony przyrody i kształtowania postaw ekologicznych. Do wykorzystania jest nasza wspaniała gdyńska natura. Za dystrybucję środków pochodzących z funduszy europejskich odpowiada CKPŚ? Trajtek najlepiej wpisuje się w te działania no może jeszcze Pesonal Rapid Transit, ale on bardziej wskazany w innym miejscu. Więc nie da się ukryć pozostaje w Fikakowie TROLEJBUS można w nim zamontować więcej paneli LCD, tak aby były widoczne z każdej strony i z rożnymi kanałami. Wprowadzić jeszcze inne udogodnienia dla pasażerów, zresztą jak wiesz prowadzona w tej sprawie była ostatnio ankieta i nie masz racji, że u Was nie chcą trajtków. Całe szczęście, że nie wolno zwiększyć limitów emisyjnych dwutlenku węgla, więc trolejbusy mają najlepszą przyszłość.

                • 0 0

              • potwierdzasz jedynie ze to pomysl jakiego (2)

                durnego biurokraty - calokowicie bez sensu - jedyna motywacja tego projektu - to wyrwac troche kasy z UE..... z ekologia to nie ma nic wspolnego
                zapewne niedouku rozumiesz, ze energie elektruczna na potrzeby trajtkow trzeba gdzies wyprodukowac (emisja co2), przeslac (straty energii). Pomorskie ma deficyt energii elektrycznej - wiekszosc sprowadzamy z glebi kraju. Pisanie o ekologicznosci trajtkow to belkot ..... policz sobie glabie ile co2 zostanie wyemitowane przy okazji produkcji energii dla tych trajtkow.

                • 0 0

              • a moze to energia z Zarnowca niedouku.... (1)

                a moze to energia z Zarnowca niedouku.... o ile wiesz gdzie jest Żarnowiec i co tam jest zbudowane, ponadto... no policz mi Głąbie, ile CO2 zostanie wyemitowane przy okazji produkcji oleju lub gazu dla autobusow spalinowych oraz pocczas ich eksploatacji :), no i umyj zęby, bo zatruwasz srodowisko...

                • 0 0

              • kolejny eko-talib?

                chyba nie odrobiles dziecko lekcji - elektrownia wodna w Zarnowcu to smiech na sali. Atomowke MOZE zbuduja najwczesniej tak za 10 lat.....
                gaz sie spreza nie produkuje eko-oszolomie - i na pewno wymaga to sporo mniej energii niz napedzanie tych zalosnych pojazdow na szelkach.
                \nie puszczaj wiecej bakow na tym forum - bo zatruwasz srodowisko....
                W raporcie ONZ stwierdzono, że hodowla 1,5 mld krów na całym świecie ma duży wpływ na efekt cieplarniany na Ziemi: w jej wyniku do atmosfery przedostaje się więcej metanu i dwutlenku węgla niż w wyniku emisji spalin przez samochody, samoloty i inne środki komunikacji. Zacznij walczyc z produkcja wolowiny i mleka idioto. takich eko-oszolomow powinni trzymac w zamknieciu

                • 0 0

              • szczurowaty robi z Gdyni 2-ga Bialorus

                tam trolejbusy sa rownie popularne jak w Gdyni
                wielkomiejska gdynia, lublin. tychy - te miast wybraly trolejbusy - minsk i lukaszenko rowniez
                trolejbusy to przestarzala technologia - przyszlosc to autobusy napedzane CNG

                • 0 0

          • na drzewo eko-komunisto (6)

            nie wiedzialem, ze eko-komunisci to takie smierdzace lenie - rusz dupsko to raptem kilkaset metrow - masz trolejbus na ul.Chwaszczynskiej - PO CO trolejbus na Fikakowo?
            Zdaje sie, ze 3-miasto cierpi na deficyt energii elektrycznej - jeszcze sporo czasu uplywnie zanim postawia nam tu elektrownie - to kompletny DEBILIZM inwestowac dalej w trajtki jak jakis prowincjonalny Lublin i jeszcze bardziej uzalezniac sie od deficytowej energii elektrycznej.
            Nie spotkalem jesczcze osoby, ktora chcialaby trolejbusow na fikakowie - jesli rzeczywiscie nowe polaczenie do centrum z fikakowa byloby potrzebne - to juz dawno jezdzilby na nim autobus - w prosty sposob rozwiazujac problem. Ale nie eko-komunisci i jakies durne urzedasy - maja w DUPIE mieszkancow - sa EKOLOGICZNI i uszczesliwia mieszkancow za kilka lat trolejbusem..... a nie teraz autobusem
            Zalosne to i tyle. Czas zderatyzowac to towarzystwo wzajemnej adoracji.

            • 0 0

            • Trajtki są super (5)

              codziennie oglądam w nich TV, filmy inne informacje itd. na dużych ekranach LCD. Jest cicho, sprawnie, kulturalnie.
              Czas szybko leci i droga się nie dłuży.

              • 0 0

              • zakuty łbie (4)

                napisalem WYRAZNIE - rusz swoj leniwy tylek - masz zaraz obok przy Fikakowie na ul.Chwaszczynskiej dostep do trolejbusow i autobusow - PO CO ciagnac dodatkowa linie na Fikakowo? Bo leniwy jestes ? Nie chce ci sie ruszyc tylka i przejsc kilkaset metrow?
                Skad sie biora takie zakute lby jak ty?

                • 0 0

              • Dlaczego się złościsz (3)

                już rondo i zaplecze na Fikakowie jest przygotowane i nowe najnowocześniejsze trajtki zaklepane.
                A Twoi zarządcy-administratorzy to mogą ew. częścią wspólną zarządzać w nieruchomości, jeśli podejmiecie stosowną uchwałę a wara im od ekologicznych trajtków

                • 0 0

              • slepy i glupi eko-komuch (2)

                poki co ronda i zaplecza nie ma - typowy belkot szczurzej propagandy

                • 0 0

              • Najwyższy czas (1)

                aby w Polsce, która posiada komunikację miejską wprowadzić jednoznaczną ustawę, coby bubek idiota podpisujący się na poziomie własnej indolencji"czas na deratyzacje", nie miał nic do powiedzenia w sprawie jw. By miejskie trolejbusy przewożący w sposób ekologiczny pasażerów. I główne problemy komunikacji miejskiej miały jednolite standardy działania, i żaden czub nie piskał gdzie nie chce trajtków. Tylko ustawy o transporcie publicznym. Co ciekawe, trolejbusy i metro wciąż funkcjonują u nas poza uregulowaniami prawnymi. Najwyższy czas to zmienić.

                • 0 0

              • ekologiczne zaklecia

                myslisz polglowku, ze jak uzyjesz slowa ekologiczny to od razu twoja wypowiedz nabiera znamion wypowiedzi merytorycznej? nalezy zakazac i czynnie zwalczac eko-komunizm jaki prezentujesz na tym forum. byle glupek z awersja do mydla i fryzjera robi za ekologa..... i udaje madrego. zalosne.
                jestes zakutym lbem i powinni cie trzymac w odosobnieniu, mam nadzieje, ze takie ptasie mozdzki jak ty nie maja wplywu na organizacje komunikacji w moim miescie.....
                transport na UG studiowaly zawsze najwieksze niedouki

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane