• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • Żarty

    To chyba jakieś żarty. Całą drogę trzeba przebudować i naprawić. Państwo za biureczkami,nie ośmieszajcie się..

    • 19 1

  • Rondo

    Turbinowe dwu lub trzy pasowe, i po korkach.

    • 10 5

  • Bzudra kompletna i znowu propaganda jak z PZPR z UMG.Mieszkancy nie zgdzaja sie na autostradę i tramwaj wtym miejscu! (1)

    Przypominam ze te plany zakładaj wycinkę całego lasku który obecnie tam sie znajduje! I my wszyscy mieszkancy nie pozwolimy na to by ta pseudo droga zielona kótra jest autostrada szkodliwa dla wszystkich z wiecznie psujacymi sie tramwajamy tam powstały zablokujemy to tak jak zablokowalismy kilka lat wczesniej!

    • 16 14

    • I słusznie.

      Proponuję puścić tam tramwaj, a drogę zaorać, skoro nie jest nikomu potrzebna.

      • 7 2

  • Może nie byłoby problemu korków gdyby karać cwaniaków wbijających się z lewoskrętów na pas do jazdy na wprost (3)

    Od lat na tym skrzyżowaniu codziennie tak robią cwane gapy, świadomie, powodując dodatkowy korek na lewoskręcie bo kiedy jest zielone w lewo to oni stoją z włączonym prawym migaczem, że niby pomyłka, nie wiedzieli. Zwykłe chamstwo.

    • 24 10

    • Tam pas się nie kończy tylko jest przeznczony tylko i wyłącznie do lewoskrętu więc nie ma żadnego obowiązku wpuszczania innych pojazdów!

      • 8 0

    • Jazda na suwak (1)

      Od strony Brzeźna w stronę Przymorza i powinno to być usankcjonowane znakami. Jazda na suwak to żadne cwaniactwo tylko zabieg, który zmniejsza korki. Odbieraj to jak chcesz

      • 4 8

      • jazda na suwak ok ale tam gdzie mamy zwężenie np. z dwóch do jednego pasa

        w tym miejscu nie ma już dwóch pasów tylko oddzielony ciągłą linią lewoskręt, z którego cwane gapy wymuszają pierwszeństwo bo na nim jest mniejszy korek i da się podjechać pod same światła nie stojąc w nim tak długo jak reszta. wystarczy podjechać do skrzyżowania lewoskrętem a później włączyć prawy kierunkowskaz i powoli zjeżdżać na prawo, ktoś na pewno wpuści.

        • 6 1

  • Poczytaliśmy, uśmialiśmy się z żartów drogowców i dalej będziemy stać w korkach. (1)

    Z obu stron Czarnego Dworu jest wjazd z 2 pasów i 3 kierunków.
    W miejscu gdzie następuje zwężenie do jednego pasa - powstają i będą powstawały korki.
    Skrzyżowanie z Jana Pawła II to jest środek wąskiego gardła.
    Stworzenie możliwości przejazdu prosto Czarnym Dworem przez skrzyżowanie, z obu stron i zwężenie do jednego pasa za skrzyżowaniem jedynie przesunie miejsce korków, które nadal będą się tworzyły.

    • 42 2

    • ale, że co ?

      Statler and Waldorf , Kotłowski i Wawrzonek z tej strony , ja nie za bardzo rozumiem co Pan do nas mówi :-)

      • 4 0

  • Nic to nie da (2)

    samochodów jest za dużo :(

    • 14 9

    • Pozbyć się słoikolandii z dróg i będzie ok.

      • 2 0

    • A tiry portowe wyrzucisz?

      • 0 1

  • Leczyć przyczyny, a nie skutki

    Ulica Hynka miała prowadzić bezpośrednio do tunelu, a nie dookoła przez Jana Pawła i Czarny Dwór.
    Stąd ten zator na Czarnym Dworze.

    • 33 3

  • Nagroda dla dyr. za pomysłowość

    Korki będą w innym miejscu .
    Czyli w miejscu X obecnych korków przepustowość zwiększy się 100%.
    Dajmy dyr. nagrodę.

    • 14 2

  • Co na to pełnomocnik prezydent Gdańska do spraw pieszych? (2)

    Kolejne skrzyżowanie utrapienie dla pieszych:
    Aby przejść pieszy musi nadrabiać drogi bo kierowcy ważniejsi
    Takich skrzyżowań w Gdańsku jest mnóstwo np przy centrum handlowym na szadolkach: aby przejść od carefoura lub McDonald's na autobus ( powinno być jedno przejście) pieszy musi przejść na około 3 razy!!!
    Kierowcy są ważniejsi
    I ściema w strategii Gdańska, że stawiają na pieszych i komunikację i wygaszaja ruch samochodowy

    • 13 7

    • (1)

      Należy zlikwidować część ciagów pieszych wzdłuż gł. ciągów komunikacyjnych. Piesi nie muszą wszedzie łazić! bo od tego jest komunikacja miejska!

      • 2 4

      • ale komunikacja miejska,czyli 148 stoi w korku....

        • 1 0

  • Dwa pasy do skrzyżowania z Hallera (1)

    To jakby tam dorobić ten drugi pas, to śmiało można go pociągnąć aż do hallera i wówczas są 2 pasy aż do samego tunelu pod martwą wisła. Miejsca nie brakuje na to!

    • 13 3

    • tunel brudny od miału węglowego z portu,myśli port,że to ich prywatny tunel.....

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane