- 1 Znamy stawki food hallu w Hali Targowej (235 opinii)
- 2 Nowa Opera w Gdańsku? Jest światełko w tunelu (93 opinie)
- 3 Oszukał na 1 mln euro i wpadł w Gdyni (43 opinie)
- 4 Trasa Kaszubska: półmetek ostatniego odcinka (217 opinii)
- 5 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (407 opinii)
- 6 10 firm chce budować nowy basen w Gdyni (55 opinii)
Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim
Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II. W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.
Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.
Czarny Dwór się sypie. Będzie remont
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.
3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat
- Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
- Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
- Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.
Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).
- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.
Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec
Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.
Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze
- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.
Miejsca
Opinie (182) 10 zablokowanych
-
2023-12-07 14:13
Żarty
To chyba jakieś żarty. Całą drogę trzeba przebudować i naprawić. Państwo za biureczkami,nie ośmieszajcie się..
- 19 1
-
2023-12-07 14:13
Rondo
Turbinowe dwu lub trzy pasowe, i po korkach.
- 10 5
-
2023-12-07 14:15
Bzudra kompletna i znowu propaganda jak z PZPR z UMG.Mieszkancy nie zgdzaja sie na autostradę i tramwaj wtym miejscu! (1)
Przypominam ze te plany zakładaj wycinkę całego lasku który obecnie tam sie znajduje! I my wszyscy mieszkancy nie pozwolimy na to by ta pseudo droga zielona kótra jest autostrada szkodliwa dla wszystkich z wiecznie psujacymi sie tramwajamy tam powstały zablokujemy to tak jak zablokowalismy kilka lat wczesniej!
- 16 14
-
2023-12-07 14:25
I słusznie.
Proponuję puścić tam tramwaj, a drogę zaorać, skoro nie jest nikomu potrzebna.
- 7 2
-
2023-12-07 14:19
Może nie byłoby problemu korków gdyby karać cwaniaków wbijających się z lewoskrętów na pas do jazdy na wprost (3)
Od lat na tym skrzyżowaniu codziennie tak robią cwane gapy, świadomie, powodując dodatkowy korek na lewoskręcie bo kiedy jest zielone w lewo to oni stoją z włączonym prawym migaczem, że niby pomyłka, nie wiedzieli. Zwykłe chamstwo.
- 24 10
-
2023-12-07 17:06
Tam pas się nie kończy tylko jest przeznczony tylko i wyłącznie do lewoskrętu więc nie ma żadnego obowiązku wpuszczania innych pojazdów!
- 8 0
-
2023-12-07 19:17
Jazda na suwak (1)
Od strony Brzeźna w stronę Przymorza i powinno to być usankcjonowane znakami. Jazda na suwak to żadne cwaniactwo tylko zabieg, który zmniejsza korki. Odbieraj to jak chcesz
- 4 8
-
2023-12-07 20:03
jazda na suwak ok ale tam gdzie mamy zwężenie np. z dwóch do jednego pasa
w tym miejscu nie ma już dwóch pasów tylko oddzielony ciągłą linią lewoskręt, z którego cwane gapy wymuszają pierwszeństwo bo na nim jest mniejszy korek i da się podjechać pod same światła nie stojąc w nim tak długo jak reszta. wystarczy podjechać do skrzyżowania lewoskrętem a później włączyć prawy kierunkowskaz i powoli zjeżdżać na prawo, ktoś na pewno wpuści.
- 6 1
-
2023-12-07 14:22
Poczytaliśmy, uśmialiśmy się z żartów drogowców i dalej będziemy stać w korkach. (1)
Z obu stron Czarnego Dworu jest wjazd z 2 pasów i 3 kierunków.
W miejscu gdzie następuje zwężenie do jednego pasa - powstają i będą powstawały korki.
Skrzyżowanie z Jana Pawła II to jest środek wąskiego gardła.
Stworzenie możliwości przejazdu prosto Czarnym Dworem przez skrzyżowanie, z obu stron i zwężenie do jednego pasa za skrzyżowaniem jedynie przesunie miejsce korków, które nadal będą się tworzyły.- 42 2
-
2023-12-07 14:40
ale, że co ?
Statler and Waldorf , Kotłowski i Wawrzonek z tej strony , ja nie za bardzo rozumiem co Pan do nas mówi :-)
- 4 0
-
2023-12-07 14:23
Nic to nie da (2)
samochodów jest za dużo :(
- 14 9
-
2023-12-07 17:05
Pozbyć się słoikolandii z dróg i będzie ok.
- 2 0
-
2023-12-07 19:54
A tiry portowe wyrzucisz?
- 0 1
-
2023-12-07 14:24
Leczyć przyczyny, a nie skutki
Ulica Hynka miała prowadzić bezpośrednio do tunelu, a nie dookoła przez Jana Pawła i Czarny Dwór.
Stąd ten zator na Czarnym Dworze.- 33 3
-
2023-12-07 14:25
Nagroda dla dyr. za pomysłowość
Korki będą w innym miejscu .
Czyli w miejscu X obecnych korków przepustowość zwiększy się 100%.
Dajmy dyr. nagrodę.- 14 2
-
2023-12-07 14:26
Co na to pełnomocnik prezydent Gdańska do spraw pieszych? (2)
Kolejne skrzyżowanie utrapienie dla pieszych:
Aby przejść pieszy musi nadrabiać drogi bo kierowcy ważniejsi
Takich skrzyżowań w Gdańsku jest mnóstwo np przy centrum handlowym na szadolkach: aby przejść od carefoura lub McDonald's na autobus ( powinno być jedno przejście) pieszy musi przejść na około 3 razy!!!
Kierowcy są ważniejsi
I ściema w strategii Gdańska, że stawiają na pieszych i komunikację i wygaszaja ruch samochodowy- 13 7
-
2023-12-07 17:03
(1)
Należy zlikwidować część ciagów pieszych wzdłuż gł. ciągów komunikacyjnych. Piesi nie muszą wszedzie łazić! bo od tego jest komunikacja miejska!
- 2 4
-
2023-12-07 19:55
ale komunikacja miejska,czyli 148 stoi w korku....
- 1 0
-
2023-12-07 14:27
Dwa pasy do skrzyżowania z Hallera (1)
To jakby tam dorobić ten drugi pas, to śmiało można go pociągnąć aż do hallera i wówczas są 2 pasy aż do samego tunelu pod martwą wisła. Miejsca nie brakuje na to!
- 13 3
-
2023-12-07 17:33
tunel brudny od miału węglowego z portu,myśli port,że to ich prywatny tunel.....
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.