- 1 Majaland: znamy dokładną datę otwarcia (175 opinii)
- 2 Zdejmowali dzikie roje pszczół (36 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (239 opinii)
- 4 Do kogo z pomocą przyleci śmigłowiec? (124 opinie)
- 5 Znaki na Armii Krajowej do poprawki (60 opinii)
- 6 Zatrzymani za narkotyki (i nie tylko) (31 opinii)
Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim
Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II. W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.
Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.
Czarny Dwór się sypie. Będzie remont
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.
3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat
- Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
- Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
- Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.
Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).
- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.
Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec
Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.
Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze
- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.
Miejsca
Opinie (182) 10 zablokowanych
-
2023-12-10 08:43
Nowa Wyzwolenia w dzielnicy Nowy Port
Ciekawszym tematem jest dojazd do portu gdańskiego,a zwłaszcza jego brak od kilkudziesięciu lat. Tiry, ciężarowe lawety samochodowe,transport ponadgabarytowy itp.rozjeżdżają ulicę Wyzwolenia,która była drogą lokalną.A UM Gdanska ciągle tylko planuje i plany zmienia....pod nowe bloki .
- 1 0
-
2023-12-10 20:03
Na odcinku od Jana Pawła ii do Hallera
już dawno powinni zrobić po 2 pasy w każdą stronę. Jest na to miejsce. Codzienne korki, od świtu z przerwą od 9 do 15 i potem do wieczora. Latem gdy ludzie przyjeżdżają na parkingu przy deptaku jest jeszcze gorzej
- 0 3
-
2024-03-07 09:25
Nikt nie wpadł na to, że tam jest po prostu marny dojazd komunikacją?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.