• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • Chyba idą wybory " Samorządowe " (3)

    • 37 4

    • Nie bój żaby - i tak nikt z tak zwanej pseudo prawicy nie wygra nigdy w Gdańsku :)))))) (2)

      Te zmiany są konieczne żeby udrożnić ten odcinek.

      • 3 9

      • O tej porze już jesteś pijany? (1)

        • 7 2

        • Kufajka w gumowcach jak zwykle na POsterunku

          • 1 0

  • (4)

    To miało być już kilka lat temu

    • 23 1

    • (2)

      Tak - na Euro2012

      • 2 2

      • Siemens czeka na miliardy od szwaba

        • 0 1

      • reaktywację kolejki SKM z Gdańska przez Nową Letnicę też PiS obiecywał....

        • 0 1

    • ale to nie dla nas,to dla developera dopiero teraz

      • 2 0

  • Udrożnienie samem krzyżówki to rozwiązanie czasowe które mało da. Tam trzeba po 2 pasy w każdą strone na całej drodze (15)

    • 304 52

    • (1)

      przebijam, 6 pasów w każdą stronę i w dół tunel

      • 48 29

      • Ja powiem - po osiem

        Kakało i po kakale.

        • 12 5

    • (4)

      no właśnie nie. jakoś za tym skrzyżowaniem (w kierunku tunelu) jest jeden pas i jakoś korka nie ma.

      a dlaczego nie ma? bo na skrzyżowaniu z hallera można dwoma pasami naprzód, a w lewo i prawo osobnymi.

      • 24 6

      • Sam sobie odpowiedziałeś (3)

        można dwoma pasami naprzód, - Ale na dalsze dwa pasy na przód , a nie na jeden !
        a w lewo i prawo osobnymi, ale dalej po dwa pasy, na prawym i lewym po odbiciu.

        • 19 3

        • Czego to nie obieca PO przed wyborami. (2)

          • 16 10

          • Tunel 17 razy otwierali przed wyborami (1)

            • 12 2

            • Mayor pączki rozdawał

              • 10 1

    • (1)

      Tak 10 pasow

      • 12 7

      • Ola, dasz radę, nie boj się

        • 9 3

    • Będą jak developerka skończy budować (1)

      Teraz jak gumiaki przyjeżdżają to widzą spokojna dwupasmowa drogę. Kto by kupił jak będzie miał 6 pasów pod oknem?

      • 16 3

      • A sprzedaż w weekendy jak jest w miarę spokojnie

        • 9 1

    • 20 pasów z krawężnikami do linii brzegowej Bałtyku

      • 6 4

    • Bo morzem nie da sie objechać. (1)

      Nikt Ci tam nie karze mieszkać. Jak radzą mądrale z portalu sprzedaj mieszkanko weź kredyt i przeprowdź się na Długą albo do Wrzeszcza na Wajdeloty będziesz miał wszędzie blisko.

      • 3 3

      • Ale tam korki nie powstają przez mieszkańców tych osiedli. Korkuje się bo masa aut jedzie przez tunel i dalej Czarnym Dworem na Przymorze czy do Oliwy albo jeszcze dalej

        • 1 0

    • Może po 8 pasów?

      • 2 2

  • To nie są środki deweloperów tylko ludzi którzy przepłacili u nich za mieszkanie (1)

    • 62 4

    • a co to za różnica? przecież to ci ludzie będą tam codziennie korzystać z tego skrzyżowania a nie ich deweloper

      • 6 6

  • Kasa (1)

    Moze lepiej kompleksowo zalatwic sprawe, latanie to nasz narodowy sposob na marnowanie kasy.

    • 28 6

    • Ale wtedy poczekasz jeszcze kilka lat

      Lepiej mieć to teraz, niż czekać na nie-wiadomo-co i nie-wiadomo-kiedy.

      • 3 1

  • (8)

    proponuję jeszcze więcej bloków postawić wtedy na pewno korki się zmniejszą.

    • 108 11

    • (2)

      Oraz słoiki z kanapkami którzy nie płacą tutaj na nic podatków a korzystają jeszcze więcej wpuścić.

      • 14 8

      • (1)

        Te "słoiki" to zazwyczaj ludzie którzy zostali w Gdańsku po studiach i płacą tu o wiele większe podatki od Ciebie.

        W dodatku, zazwyczaj mają dość wiejskiego przyspawania do foteli...

        • 3 14

        • A skąd wiesz kto i jakie podatki płaci?
          Większość przyjezdnych podatków nie płaci w Gdańsku!

          • 4 0

    • (1)

      proponuje przeniesc sie do szałasu

      • 3 3

      • To się przenieś. Będzie z korzyścią dla innych mieszkańców.

        • 0 1

    • (1)

      Gdzie mają by ćbloki ? w Borkowie tylko ?

      • 6 5

      • To nie jęcz że korki są

        • 2 0

    • To bloki powodują korki! Bloki na tory!

      • 5 6

  • A gdzie brakujące przejście dla pieszych? (3)

    Ciężka samochodoza skutkuje takimi projektami.

    • 29 32

    • (1)

      Rowerozę też już się leczy. Znajdź dobry gabinet :)

      • 13 8

      • Piechodoza to nowa choroba cywilizacyjna - najwięcej choruje na nią wśród ubogich Chińczyków. Majętniejsi mają już riksze ;)

        • 8 8

    • Jak będziesz miał zakaz wjazdu do Gdańska starszym jak 12 lat samochodem to po co ci przejścia

      Jeszcze trochę...

      • 2 1

  • (1)

    Przecież to głupie, to dwa dodatkowe miejsca kolizyjne

    • 28 10

    • A tyś niby mądry czy z rowerka spadłeś? ;)

      • 4 6

  • Zwęzić do jednego pasa, zrobić rondo i zlikwidować światła. Lepiej i taniej i taniej w utrzymaniu (2)

    • 42 42

    • (1)

      xd co? problemem tam jest zwężenie do 1 pasa dla jadących prosto, w lewo często jest mało samochodów skręcających.

      • 3 1

      • Nie dziwię się. Omijam jak mogę. Masz wybór. Stoisz jak ćwok na każdych światłach albo łamiesz przepisy.

        • 1 0

  • Niech wybudują estakadę albo kolejny tunel (1)

    • 24 8

    • Gierek, nie wiedziałem że jesteś tez na tym forum.

      Ale wiesz że mamy już XXI w i w takie głupoty nikt urodzony po 90 nie wierzy :)

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane