• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • 10 pasów zróbcie

    i obwodnicę na plaży

    • 5 3

  • Jeżeli "geniusze" z GZDiZ zabiorą się za poprawki to mamy gwarancję, że wkrótce droga będzie nieprzejezdna.

    • 11 1

  • (1)

    Droga przebiega wzdłuż ujęć wody głębinowej, a po drugiej stronie wieżowce. Gdzie miałyby powstać dodatkowe 2 pasy?

    • 7 3

    • Tam jest w cholerę miejsca na to po obu stronach!

      • 2 2

  • Słowo klucz- RONDO, ale to zbyt proste.

    • 3 2

  • Winiety dla słoików (1)

    mogłyby pomóc rozwiązać skutecznie problem wiecznie zakorkowanego miasta i rakotwórczego smogu z wieśwagenów bez katalizatorów! Najwyższa pora wprowadzić to ekologiczne rozwiązanie!

    • 6 1

    • winiety dla wszystkich a co nie można

      winieta w Kartuzach, Zukowie Pruszczu, Elblągu dla rej. GD i po ptakach

      • 2 0

  • a może wiadukt na AK/Łostowicka/Havla?

    • 2 1

  • Rondo i po sprawie, a wtedy już tylko jazda na suwak. Chociaż w Polsce kierowcy nie rozumieją na czym polega jazda na rondzie, u nas jestem na rondzie Jestem Panem! A tu tylko chodzi o jeździe na zamek

    • 3 0

  • Jeszcze powinno się dodać jeden pas do jazdy na wprost

    Jadąc od strony Brzeźna!
    Po śladzie obecnego prawoskrętu w kierunku parkingu przy molo
    I tak ze 200 -300 m za tym skrzyzowaniem
    Na nowy prawoskręt też jest miejsce w pasie drogowym co widać na zdjęciu.
    Sam pas do jazdy na wprost zakończy się za 200 -300 m lewoskrętem w nowe osiedle wiezowców
    Trzeba to Zrobić zanim powprowadzają się do nowych wieżowców.
    Inaczej ta zmiana Nic nie da!

    • 2 3

  • Pas dla rowerów

    Lepiej wykorzystać ten jeden pas dla rowerów

    • 2 3

  • Przeciez to nic nie zmieni. Kolejne pieniadze wyrzucone w bloto (3)

    To sie zaczelo korkowac w momencie otwarcia tunelu. Przepustowosc tej drogo jest zbyt mala i przedluzenie pasa do skretu nic nie da. Czesto wracam z pracy tamtedy i ta droga sie dopiero odkorkowuje po godz 20.00

    • 41 5

    • Ale Ola chce się POkazac przed wyborami

      • 8 3

    • Mylisz się

      Zmieni bardzo dużo. Aż się zastanawiam, czemu tak długo to trwało. Bardzo podobna rzecz się stała na Kwiatkowskiego w Gdyni. Nim pociągnęli 2 pasy estakady do Dąbka, tylko końcówkę ulicy "rozszerzyli" puszczając 2 pasy w Dąbka w lewo. Efekt był piorunujący. Gdyby nie poszerzyli całej Kwiatkowskiego nie byłoby wielkiej szkody dla przepustowości. Zobaczysz, że będzie dobrze. Jedyne co może zepsuć efekt to fakt, że brak korka zauważą kierowcy normalnie wybierający inne drogi i dużo się nie zmieni, ale tak to bywa w mieście. Jedno jest pewne, przepustowość bardzo wzrośnie.

      • 4 5

    • tylko duże rondo załatwi temat

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane