- 1 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (108 opinii)
- 2 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (618 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (49 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (122 opinie)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (38 opinii)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (511 opinii)
Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim
Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II. W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.
Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.
Czarny Dwór się sypie. Będzie remont
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania blisko morza w Gdańsku
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.
3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat
- Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
- Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
- Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.
Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).
- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.
Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec
Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.
Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze
- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.
Miejsca
Opinie (182) 10 zablokowanych
-
2023-12-07 18:55
Rondo!!
- 2 2
-
2023-12-07 18:58
Tam jest potrzebne rondo!
- 2 2
-
2023-12-07 19:21
to nic nie zmieni.!!!! tam jest potrzebne dyże rondo miejsca jest w opór
- 1 1
-
2023-12-07 19:58
Haha kolejna propaganda,całe miasto stoi w korkach taka prawda,za chwilę lepiej będzie poruszać się pieszo.
- 6 0
-
2023-12-07 20:13
Ta droga zielona plus betonoza po obu stronach to ile ha parków
Ta droga zielona plus betonoza po obu stronach to ile ha parków odebranych mieszkańcom Gdańska?
- 1 1
-
2023-12-07 20:16
Poco robic tam co kolwiek skoro Władze miasta wprowadza srefe wolna od spalin w calym miescie i ruch aut zmaleje o 80% (2)
bo nikogo nie stac na elektryki!
- 2 1
-
2023-12-07 20:33
Elektryki (1)
Wladze miasta to sa nasi przedstawiciele i musza wykonywac nasza wole. Skoro mieszkancy nie wyrazaja zgody,to nic nie moga zrobic wbrew woli wyborcow. ....wiec zadna strefa nie powstanie.
- 0 3
-
2023-12-08 10:59
Lee,ming ty naprawde taki głupi jestes czy tylko udajesz POwstałw warszawie w krakowie bedzie w Łodzi itp i bedzie w Gdańsku
I milion razy juz udowdnili ze robia co chca powyborach
- 1 0
-
2023-12-07 20:46
tam problem rozwiąże zielona droga (1)
- 1 2
-
2023-12-08 11:00
ale ze co bedzie pomalowana na zielono?
- 0 1
-
2023-12-07 20:57
To jest tak glupie, ze az smieszne.
Przepustowosc skrzyzowania sie zwiekszy, a sto metrow za skrzyzowaniem z dwoch pasow jadacych na wprost znowu bedzie jeden i to ten lewy :)
- 3 0
-
2023-12-07 21:07
trzeba wprowadzić zmiany które zniechęcą tych z Gdyni i Sopotu aby jeździli przez tunel niech sobie obwodnicą jeżdżą (1)
jak można cały ruch z wylotówki skierować w dzielnicę mieszkaniową ?
- 78 28
-
2023-12-08 12:05
może wnieść
opłatę za przejazd ta drogą dla Sopocian i Gdynian :P
- 6 2
-
2023-12-07 21:22
kto i komu płaci ! Gdzie prawo i nie tylko drogowe ! (1)
Piszecie i piszecie i nic ! Talie prawo ! Gratulacje !
- 1 0
-
2023-12-08 13:02
Myto?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.