• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • Rondo!!

    • 2 2

  • Tam jest potrzebne rondo!

    • 2 2

  • to nic nie zmieni.!!!! tam jest potrzebne dyże rondo miejsca jest w opór

    • 1 1

  • Haha kolejna propaganda,całe miasto stoi w korkach taka prawda,za chwilę lepiej będzie poruszać się pieszo.

    • 6 0

  • Ta droga zielona plus betonoza po obu stronach to ile ha parków

    Ta droga zielona plus betonoza po obu stronach to ile ha parków odebranych mieszkańcom Gdańska?

    • 1 1

  • Poco robic tam co kolwiek skoro Władze miasta wprowadza srefe wolna od spalin w calym miescie i ruch aut zmaleje o 80% (2)

    bo nikogo nie stac na elektryki!

    • 2 1

    • Elektryki (1)

      Wladze miasta to sa nasi przedstawiciele i musza wykonywac nasza wole. Skoro mieszkancy nie wyrazaja zgody,to nic nie moga zrobic wbrew woli wyborcow. ....wiec zadna strefa nie powstanie.

      • 0 3

      • Lee,ming ty naprawde taki głupi jestes czy tylko udajesz POwstałw warszawie w krakowie bedzie w Łodzi itp i bedzie w Gdańsku

        I milion razy juz udowdnili ze robia co chca powyborach

        • 1 0

  • tam problem rozwiąże zielona droga (1)

    • 1 2

    • ale ze co bedzie pomalowana na zielono?

      • 0 1

  • To jest tak glupie, ze az smieszne.

    Przepustowosc skrzyzowania sie zwiekszy, a sto metrow za skrzyzowaniem z dwoch pasow jadacych na wprost znowu bedzie jeden i to ten lewy :)

    • 3 0

  • trzeba wprowadzić zmiany które zniechęcą tych z Gdyni i Sopotu aby jeździli przez tunel niech sobie obwodnicą jeżdżą (1)

    jak można cały ruch z wylotówki skierować w dzielnicę mieszkaniową ?

    • 78 28

    • może wnieść

      opłatę za przejazd ta drogą dla Sopocian i Gdynian :P

      • 6 2

  • kto i komu płaci ! Gdzie prawo i nie tylko drogowe ! (1)

    Piszecie i piszecie i nic ! Talie prawo ! Gratulacje !

    • 1 0

    • Myto?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane