• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą odkorkować Czarny Dwór. Zmiany na kluczowym skrzyżowaniu w pasie nadmorskim

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2023, godz. 13:30 
Opinie (182)
Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy. Umożliwienie jazdy prawoskrętem na wprost w kierunku Brzeźna zwiększy przepustowość skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II o 100 proc. - zapowiadają drogowcy.

Drogowcy chcą poprawić - nawet o 100 proc. - przepustowość wąskiego gardła w pasie nadmorskim, a więc skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II.Mapka W przyszłym roku ze środków deweloperów powstanie tam dłuższy prawoskręt, którym kierowcy będą mogli pokonać skrzyżowanie w kierunku Brzeźna także na wprost.



Czy poruszając się po mieście, próbujesz "oszukać" korki?

Zmiana ma być kosmetyczna, ale jej efekty już nie, z czego ucieszą się wszyscy kierowcy korzystający z ul. Czarny Dwór - jednej z najbardziej zakorkowanych ulic w Gdańsku.

Opracowując projekt przebudowy skrzyżowania, drogowcy powracają niejako do pomysłu z 2018 r., gdy chcieli wybudować dodatkowe pasy, zarówno w kierunku Obrońców Wybrzeża, jak i w stronę al. Hallera. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni mówił nam wówczas, że jedno z głównych skrzyżowań w pasie nadmorskim jest niewydolne, przez co niweczy pozytywny efekt otwartego dwa lata wcześniej tunelu pod Martwą Wisłą.

Czarny Dwór się sypie. Będzie remont Czarny Dwór się sypie. Będzie remont



- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki, jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne - tłumaczył wówczas Mieczysław Kotłowski.
Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła. Na zmianach zyskają też kierowcy jadący od strony Zaspy i Brzeźna. Pierwsi płynnie skręcą w "wyprostowaną" zatokę autobusową, a drudzy zyskają więcej zielonego światła.
Plany sprzed pięciu lat rozbiły się o brak pieniędzy oraz konieczność przeprowadzenia prac w oparciu o długotrwałą procedurę inwestycyjną.

3 powody powrotu do pomysłu sprzed 5 lat



  • Po pierwsze, idea została ograniczona tylko do budowy jednego pasa w kierunku al. Hallera.
  • Po drugie, przebudowa nie będzie ingerować w podziemne sieci.
  • Po trzecie, są na to środki od deweloperów, którzy w okolicy realizowali lub realizują swoje inwestycje.

Prawdopodobnie prace zostaną przeprowadzone w ramach tzw. umowy szesnastkowej (w oparciu o art. 16 ustawy o drogach publicznych).



- Zakładamy, że po wydłużeniu prawoskrętu, "przebiciu się" przez skrzyżowanie i wyprostowaniu zatoki autobusowej przy Czarnym Dworze w kierunku Brzeźna przepustowość w tej relacji wzrośnie o 100 proc. - mówi nam Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Projekt przebudowy skrzyżowania jest już na ukończeniu. Chcemy, by prace zostały przeprowadzone w 2024 r.

Zmiany na skrzyżowaniu to nie koniec



Ale to nie koniec zmian. Drogowcy chcą też zwiększyć efektywność na innych relacjach. Gdy pas do jazdy w prawo na Czarnym Dworze pozwoli kierowcom pokonać skrzyżowanie z al. Jana Pawła II także na wprost, będzie można zredukować o kilka sekund długość zielonego światła w kierunku Brzeźna. Inaczej mówiąc: w krótszym czasie dwoma pasami przejedzie więcej aut. "Odzyskane" sekundy mają z kolei wydłużyć zielone światło dla kierowców jadących od strony Brzeźna i skręcających w lewo w al. Jana Pawła II.

Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze Pomysły na usprawnienie ruchu na Czarnym Dworze

- Trzecią korzyścią będzie też ułatwienie skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w kierunku Brzeźna, bo kierowcy będą tam mogli płynnie wjechać w "wyprostowaną" zatokę. Uważamy, że drobne prace i niewielkie nakłady finansowe warto ponieść, nawet mając na uwadze, że w przyszłości, gdy powstanie Zielony Bulwar z linią tramwajową, całe skrzyżowanie będzie przewidziane do gruntownej, a nie kosmetycznej przebudowy - dodaje Wawrzonek.
Dokumentacja dotycząca przebudowy realizowana jest w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jeszcze w I kwartale nowego roku ma być gotowa.

Miejsca

Opinie (182) 10 zablokowanych

  • Niestety wątpie (1)

    Mam 40 ale nie jestem pewien czy ziści się ta wizualizacja na moje 80 urodziny.
    Będę czekał.

    • 1 1

    • To jeszcze kilka wizualizacji przed tobą,powodzenia....

      • 0 0

  • A mialć bulwar z tramwajem? Jeszcze w tym roku prezentowali takie plany i co znowu samochodoza? Jednak niszczymy dzielnice mieszkalne i robimy z nich autostrady?

    • 4 2

  • Żeby pas przedłużyć,trzeba tak wielkich planôw,które będą trwały 3 niesiące?? To żarty?????

    • 2 0

  • Czy ci ludzie naprawdę nie potrafią myśleć?

    Przejazd na wprost pasem do skrętu w prawo zablokuje, a nie ułatwi wyjazd z JPII w kierunku Brzeźna bo za skrzyżowaniem z dwóch pasów robi się jeden i siłą rzeczy spowolni to mocno ruch na tym odcinku. Dodatkowo nie wyobrażam sobie skrętu w lewo do alei Jana Pawła II z kierunku Brzeźna. Teraz trzeba przejechać przez jeden pas od strony Przymorza a i tak często trzeba ryzykować przejazd na żółtym bo nie ma wydzielonego zielonego do skrętu w lewo. Teraz trzeba będzie przejechać przez dwa pasy pewnie często zablokowane przez to, że za skrzyżowaniem będą się musieli zmieścić na jednym pasie. Gdzie tu jest zwiększenie przepustowości o 100 %. Puknijcie się w głowę. Jedynym rozwiązaniem jest bezkolizyjne skrzyżowanie na które stać wiele krajów tzw "trzeciego świata", a u nas ciągle tylko łatanie dziur i ścieżki rowerowe. Którym światem jesteśmy?

    • 0 1

  • Wystarczy zabrać po 1 pas samochodom i przeznaczyć go na Buspas (1)

    Niech jeżdżą komunikacją miejską

    • 2 0

    • Ileż to nowych osiedli pobudowali w Nowej letnicy,a porzadnej komunikacji nadal brak.

      Pierwszeństwo trzeba zrobić dla autobusów 148,muszę dojechać do kolejki SKM na Zabiankę.Tory do Nowego Portu zwinęli,a kolejkę SKM zlikwidowali.

      • 1 0

  • połowiczny sukces

    bo korki od strony Brzeźna będą nadal więc połowa sukcesu :/

    • 2 0

  • Odkorkuje? Niewydajemniesie.

    • 1 0

  • to jest totalna bzdura

    Otworzyć pas przed skrzyżowaniem i zamknąć zaraz za nim... przecież włączający się do ruchu będą blokować środek! RONDO! turbinowe! To jest to czego potrzebujemy...

    • 1 1

  • Trzeba zastosować inne rozwiązanie o dużo większej przepustowości dla wszystkich kierunków - np duże rondo

    • 1 1

  • RONDO

    RONDO

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane