- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (30 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (94 opinie)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (58 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (132 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (355 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (10 opinii)
Chcą wycofania sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach
Kierowcy i motorniczowie zrzeszeni w Związku Zawodowym Pracowników Komunikacji Miejskiej w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje ponownie zwrócili się do wiceprezydenta Piotra Borawskiego z wnioskiem o całkowite zaprzestanie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku. Ten odpowiada, że choć liczba transakcji w pojazdach znacznie spadła, to sprzedaż karnetów jest wciąż znacznym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń kierowców i motorniczych. Najpóźniej papierowe bilety znikną z pojazdów w czerwcu 2023 roku.
Zdaniem kierowców i motorniczych sprzedaż została przywrócona zbyt pochopnie, a czas pandemii pokazał, że pasażerowie szybko dostosowali się do nowych zasad i odzwyczaili się od kupowania biletów w pojazdach.
- Końca zakażeń koronawirusem niestety nie widać. W ostatnim czasie w naszym regionie odnotowuje się kolejne rekordy dobowego przyrostu nowych zakażeń. Dynamika przyrostu zakażeń oczywiście bardzo niepokoi naszych pracowników, wykonujących przewozy w komunikacji miejskiej w Gdańsku (...). W tej sytuacji nie możemy dalej ryzykować zdrowiem i życiem naszych kierowców i motorniczych i czekać na jakiś cud - żądamy w związku z pandemią podjęcia decyzji ws. całkowitego zaprzestania sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku - czytamy w uzasadnieniu pisma.
To już kolejny wniosek w tej sprawie skierowany do władz Gdańska. Teraz pismo trafiło na biurko prezesa GAiT Macieja Lisickiego i dyrektora ZTM Sebastiana Zomkowskiego. Do sprawy odniósł się wiceprezydent Borawski, odpowiedzialny za transport publiczny w Gdańsku.
Jak mówi, w 2019 roku motorniczowie i kierowcy GAiT sprzedawali przeciętnie 287 tys. biletów miesięcznie. Z kolei w okresie od czerwca do sierpnia 2020 roku kierujący pojazdami sprzedawali przeciętnie 45 tys. karnetów miesięcznie (karnety zastąpiły pojedyncze bilety wiosną br.).
- Przyjmując założenie, że każdy jeden bilet papierowy w 2019 roku i każdy jeden karnet obecnie to jedna operacja sprzedaży, można stwierdzić, że sprzedaż u kierującego pojazdem zmalała o 84 proc. Powodem wprowadzenia karnetów zamiast pojedynczych biletów było ograniczenie ich sprzedaży przez kierowców i motorniczych. I cel ten został osiągnięty - podkreśla Borawski.
Wiceprezydent Gdańska nie ukrywa, że środki pozyskane ze sprzedaży biletów i karnetów są istotnym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń pracowników komunikacji miejskiej.
- Obecnie, przeciętna miesięczna wartość sprzedanych karnetów wynosi 415 tys. zł. W ubiegłym roku przeciętna miesięczna wartość sprzedanych w pojazdach biletów wynosiła 891 tys. zł. Oznacza to, że mimo dużego spadku intensywności sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach nadal relatywnie duża część przychodu ze sprzedaży biletów papierowych generowana jest przez sprzedaż karnetów. Udało się więc zminimalizować liczbę operacji sprzedaży, zapewniając jednocześnie wysoki poziom przychodu - dodaje Borawski.
Wycofanie karnetów ze sprzedaży w pojazdach komplikuje też fakt, że ZTM wciąż ma spory zapas bloczków przewidzianych do sprzedaży. Tylko w tym roku ZTM zamówił druk 271 tys. sztuk ulgowych karnetów i 200 tys. sztuk normalnych. Do sierpnia kierowcy obu przewoźników (GAiT i BP Tour) rozprowadzili ok. 86 tys. karnetów.
Docelowo sprzedaż karnetów w pojazdach ma zostać zlikwidowana po wdrożeniu systemu i wspólnego biletu Fala. Obecnie sprawa toczy się w Krajowej Izbie Odwoławczej, ale urzędnicy liczą, że jeszcze w październiku uda się podpisać umowę z wykonawcą. Wówczas będzie można też wskazać wiążącą datę wycofania sprzedaży biletów w pojazdach. Na dziś data jest dość odległa, bo wyznaczona na czerwiec 2023 roku.
Opinie (506) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-28 07:04
W Gdyni od lat są karnety i "nikt" nie narzeka. (14)
Kierowcy w Gdyni podobno zostali poinformowali że jak nie będą sprzedawać karnetów to nie będą otrzymywać premii.
- 58 49
-
2020-09-28 07:29
są na udziale ze sprzedarzy (11)
zawsze to na koniec miesiąca parę stówek na piwo
- 3 16
-
2020-09-28 08:20
Parę stówek hehehehehe (5)
- 9 0
-
2020-09-28 08:31
50-100 biletów dziennie po 50gr zysku (4)
dodat. do kieszonki co najmniej 500-600zł/mies
- 3 10
-
2020-09-29 10:34
Kto ci takich bredni nagadał ? Jak chcesz sprawdzić to zatrudnij się jako kierowca to zobaczysz te 500-600 zł jak ślepa kura ziarno
- 0 0
-
2020-09-28 10:38
50-100 biletów dziennie? Fantasto... (2)
... bilet 3.80, 80% kładzie 5zł, myślisz że kierowcy mają fabrykę dwudziestogroszówek?
A co piąty pasażer chce płacić stuzłotówką za bilet a po odmowie sprzedaży zaczyna pajacować- 7 1
-
2020-09-28 13:59
Matko Bosko!
Co za problemy, nic tylko machnąć ręką na całe to życie!
- 1 1
-
2020-09-28 11:38
Jestem za sprzedażą karnetów w Gdyni ale za odliczona kwotę, czasem robią się kolejki i przestoje jak się zaczną tam ludzie rozliczać albo kierowca nie ma jak wydać
- 4 1
-
2020-09-29 10:33
Kolego chciałbym te parę stówek otrzymać ze sprzedaży
- 0 0
-
2020-09-28 08:45
Na udziale ze sprzedaży w której jak nie wezmą udziału to premii nie będzie taki to udział obowiązkowy (1)
- 2 1
-
2020-09-28 10:23
To znaczy dobrowolnie pod ścisłym przymusem.
- 3 0
-
2020-09-28 08:02
(1)
To sam sprzedawaj,będziesz miał na dwa piwa.
- 11 1
-
2020-09-28 08:28
spadaj leniwy nierobie
u matołuszka sie zatrudnij "na misiewicza" w gabinecie politycznym
- 6 9
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2020-09-28 07:23
W Gdyni podobno nie chcą ani sprzedaży ani dochodu, ale jeden z PKA sie wypowiedział ze chce bo ma dochód. Nie nadążysz.
- 6 0
-
2020-09-29 01:02
(2)
W Gdańskich tramwajach były już biletomaty.
Było to na przełomie lat 60/70. Bilet normalny 1 zł, bilet ulgowy 50 gr. Tak dla porównania: bochenek chleba kosztował 4 zł.- 1 1
-
2020-09-29 06:01
Popełniłeś plagiat. (1)
Kopiuj, wklej. Oj nieładnie.
- 0 1
-
2020-09-29 09:48
zabierzesz mi profesure?
to zaden plagiat. napisalem o tym co jest powszechna wiedza
- 0 0
-
2020-09-29 09:01
Kiedy w końcu (1)
Firmy prowadzące transport w miastach zaczną działać jak firmy i prowadzić realizację usług na poziomie zadowalającym płacącego im klienta o
- 0 2
-
2020-09-29 09:47
jak zniknie monopol UM
- 0 0
-
2020-09-29 06:48
Kierowca Motorniczy (1)
Prowadzą pojazdy wielka odpowiedzialność za pasażerów a nie zajmować sie sprzedażą biletów to ich rozprasza
- 3 1
-
2020-09-29 09:46
i co jeszcze?
ciekawe czy elektryk ma odpowiedzialna prace?
- 0 1
-
2020-09-29 01:58
Borawski (1)
Drogi Prezydencie Gdańska
Ja prowadzę w Gdańsku 15 lat autobus
Ja wiem co jest dobre i bezpieczne w czasie prowadząc pojazd .
Pan mi daje rozkład gdzie i o której mam być żeby każdy dojechał na czas
Pana ,,Karnety " opóźniają kursy
A druga kwestia ja dbam o zdrowie i życie pasażerów w pojeździe i innych użytkowników Ruch drogowego .
A Pan siedzi i wymyśla sobie głupie pomysły przy biurku i robi na Facebooku show .
Pan nie jest Bokiem Gdańskiej Komunikacji Publicznej tylko politykiem który nam pomoga a nie szkodzi .
Ma pan prawo jazdy D lub d plus e ?- 6 3
-
2020-09-29 09:45
miej sobie co chcesz
jedz pracowac do wrocka
- 0 0
-
2020-09-28 08:59
Jestem kierowca od wielu lat. Powinienem byc skupiony (3)
na prowadzeniu pojazdu a nie na sprzedawaniu karnetow i wydawaniu reszty. Krotko i na temat. Kurtyna.
Janusz- 14 8
-
2020-09-29 09:18
Powinieneś byś skupiony na jeździe? To nie gadaj tyle przez telefon.
- 2 0
-
2020-09-28 09:04
Sprawdz ,jak tow Kalkstain się Skupia ?
- 2 0
-
2020-09-28 09:03
Zwiazki w gait sa leniwe
Związki są leniwe w tym roku nic ważnego dla pracowników nie zrobili.a od marca najważniejsza kwestia nie została ruszona. A skoro zwiazki sa bezuzyteczne to moze z nich zrezygnowac?
- 3 0
-
2020-09-29 08:04
Niech najpierw zadbają o to, by przy większości przystanków był automat do kupowania biletów, bo z tym jest naprawdę tragicznie. W takim Krakowie prawie wszędzie coś stoi, nie mówiąc o automatach w autobusach, a tu żyjemy jak w poprzednim wieku...
- 2 0
-
2020-09-28 07:01
Kierowca czy motorniczy powinien być od prowadzenia pojazd, a nie sprzedaży biletów i w następstwie nadganiania spóźnienia (21)
- 365 74
-
2020-09-29 07:19
Nieroby
- 0 0
-
2020-09-28 07:53
Jak się nie podoba zawsze można zmienić pracę (2)
- 10 20
-
2020-09-29 04:37
"Niepodobna się to zmień pracę" Nawet menadżer niższego szczebla nie powinien używać takiego zwrotu, generuje on niepotrzebne problemy. Takie zdanie nie wnosi merytorycznego rozwiązania problemu tylko generuje kolejne a o ludzi będzie coraz trudniej. Infantylne zdanie człowieka , który powinien zmienić pracę, najwidoczniej jest przytłoczony obowiązkami i nie powinien zajmować kierowniczego stanowiska. Jak zapali Ci się w kuchni patelnia to też zamkniesz oczy?
- 1 0
-
2020-09-28 20:50
No przecież walczą o to, by zmienić tę pracę na lepszą.
Bez sprzedaży biletów będzie znacznie lepsza.
- 1 1
-
2020-09-28 07:09
(10)
Tak, tak, spóźnienia są przez sprzedaż biletów i wcale nie przez korki.
- 15 42
-
2020-09-29 00:53
Korki są przez bus pasy
- 0 2
-
2020-09-28 07:11
A obsługiwanie kolejki kupujących bilet wcale nie ma wpływu na zwiększenie spóźnienia? (8)
- 50 3
-
2020-09-28 07:23
tjaaaaa jakoś w Gdyni nie mają z tym problemu (7)
a tylko solidarusski w Gdańsku - ciekawym dlaczego?
- 12 36
-
2020-09-28 07:31
(6)
Nieprawda,problem W Gdyni jest ten sam.
- 22 4
-
2020-09-28 09:15
(1)
W Gdyni biletomatów brak,kiosków też.Pytanie gdzie kupować pojedyńcze bilety,nie każdy ma zapotrzebowanie na bilet mc.
- 3 0
-
2020-09-28 21:32
W taką np niedzielę jest stosunkowo mało pasażerów, a i kanarów niedużo, więc można na gapę. Po co wydawać 3.80 i jeszcze gitarę zawracać kierowcy?
- 1 1
-
2020-09-28 07:52
nie ma tego problemu w Gdyni - kierowcy są na udziale od sprzedarzy (3)
ten problem tylko w Gdańsku
- 7 15
-
2020-09-28 09:01
Ludzie, zacznijcie uczyc sie ortografii, co jeden piszacy to madrzejszy - sprzedazy a nie sprzedarzy
- 4 1
-
2020-09-28 08:00
(1)
Nie rozśmieszaj mnie człowieczku,jakim udziale,może 50%?
- 6 4
-
2020-09-28 08:21
nie pajacuj srulu!
- 1 2
-
2020-09-28 12:34
Jak beda podskakiwac to sie zaraz okaze, ze maja koronawirusa i pojda na kwarantanne.
- 3 1
-
2020-09-28 11:08
Bzdura
Ma być tak zorganizowanej by każdy mógł jechać. Jeśli ktoś jest zmuszony kupić bilet u kierowcy to taka sprzedaż być powinna. Nie chcę im się tym zajmować i p..prza o pandemii. Siedzą za plastikową szybką więc niech nie plotą głupstw tylko zajmą się robotą. Są dziesiątki miejsc pracy bardziej narażonych poprzez konieczność kontaktu z klientem niż szanowni kierowcy. Przed pandemią też się im nie podobało sprzedawanie biletów.
- 7 8
-
2020-09-28 09:00
(2)
Na calym swiecie mozna kupic bilet w autobusie lub w tramwaju
- 8 9
-
2020-09-28 09:05
(1)
We Wrocławiu nie mozna. Czyli nie na całym.
- 11 3
-
2020-09-28 10:14
To jest tylko reszta świata.
- 0 1
-
2020-09-28 08:56
Nie mogę kupić biletu u kierowcy - wybieram samochód.
- 7 8
-
2020-09-28 07:02
(17)
Chorzy ludzie. Nie pasuje, zmieńcie pracę.
- 134 273
-
2020-09-28 08:18
Jak zmienimy pracę, to kto będzie Was wozić? (3)
Może kasjerki z biedry i lidla one szybko obsługują kupujących?!
- 24 14
-
2020-09-28 14:13
Kierowcy naprawdę wierzą, że są niezastąpieni (1)
Nikt już na świecie poza kilkudziesięcioma osobami z Trójmiasta nie umie prowadzić autobusów, a po zatrzymaniu się na przystanku sprzedać biletu. Dać im stukrotną podwyżkę, żeby tylko im się nie odechciało!
- 7 7
-
2020-09-29 06:32
Skoro to takie łatwe i taki to miód to zapierniczaj świątek, piątek od godziny 3.00. Wigilia, rodzina przy stole a ktoś musi wozić leniwych pasażerów. Tylko skoro to takie fajne ciągle brakuje kierowców i motorniczych?
- 3 2
-
2020-09-28 08:58
BiałoRusiny dołączą do zaszczytów przewozu Nas Gojów .
- 5 5
-
2020-09-28 12:55
(2)
a wiesz że można kupić sobie kilka biletów w kiosku i trzymać w portfelu?
co za pokolenie co nie potrafi kupić "na zapas" tak prostej rzeczy jak bilet?- 13 5
-
2020-09-29 01:11
a gdzie ten kiosk? (1)
- 0 1
-
2020-09-29 06:06
Wstanie umysłu ludzi którzy żyja przeszłoscia
- 0 1
-
2020-09-28 08:38
(2)
Ich praca to prowadzenie pojazdow
- 16 8
-
2020-09-28 14:14
Między innymi (1)
- 8 3
-
2020-09-28 17:03
Tylko !
- 2 5
-
2020-09-28 12:54
sam jestes chory
- 1 2
-
2020-09-28 11:50
zapomniales dodac zeby wzieli kredyt i wyjechali za granice.
- 4 1
-
2020-09-28 07:06
Zagrozenie (3)
Od marca do czerwca jakoś radziliscie sobie bez biletów w pojazdach a wirusa było mniej a teraz jest więcej i ola Boga nie można bo nie. A jak któryś z nas się zarazi to któryś z was będzie utrzymywał rodziny kierowców na kwarantannie bez pracy?
- 32 24
-
2020-09-28 09:28
Obrzydliwe i cyniczne (1)
Obrzydliwe i cyniczne jest wykorzystywanie pandemii do realizacji swoich osobistych celów. Kierowcy zawsze byli niechętni sprzedaży biletów, a teraz znaleźli sobie nowy pretekst - rzekomą ochronę zdrowia i życia. To po co te maseczki, dystanse i pleksi w komunikacji, skoro ciągle trzeba drżeć o życie? Odpowiedź jest prosta - dlatego, że jest to zwykła manipulacja. Jak określić ludzi, którzy wykorzystają każdą okoliczność, każdą tragedię, żeby tylko ugrać coś dla siebie? Wstyd!
- 16 18
-
2020-09-28 11:21
Nie oni jedni, teraz co chwila jakiś leniwy tłuk się
tłumaczy, że nie bo pandemia. Czyli zakres/jakość usług ograniczona ale ceny jakoś nie spadły.
- 6 5
-
2020-09-28 07:27
był choć jeden przypadek zarażenia tą drogą?
nie!
- no to kierowcy generują TU sztuczny problem- 27 20
-
2020-09-28 10:33
zmieńcie pracę, weźcie kredyt
- 3 6
-
2020-09-29 01:14
Nonsens. Zostawic karnety, bilety papierowe.
Daj ludziom wybor, nie kazdy chce zostac robotem na dluzsza mete, albo zostac podloczony pod swiatowa sztuczna inteligencje. Sa ludzie co wola nature, i wszystko co Bog dal za darmo ludziom, a sa tacy ktorzy chca wszystko opatentowac i zarabiac.
Nonsens. Zostawic karnety, bilety papierowe. Jak chcesz przejsc na elektroniczne aplikacje we wszystkim, to od razu sam wskocz w komputer (kwantomowy nad czym pracuja naukowcy).- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.