- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (214 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (60 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (154 opinie)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
- 6 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (147 opinii)
O integracji biletowej w Trójmieście mówiono od lat. Mimo wielu podejmowanych prób, dopiero na początku tego roku sprawa ruszyła z miejsca.
Marszałek województwa Jan Kozłowski wraz z samorządowcami trójmiejskich gmin podjął decyzję, że najlepszym rozwiązaniem będzie powołanie Związku Komunikacyjnego, który z czasem przejmie całkowicie organizację komunikacji miejskiej w aglomeracji. Pierwszym zadaniem związku miało być właśnie wprowadzenie wspólnego biletu.
Przez całe wakacje rady poszczególnych gmin głosowały statut przyszłego związku. Wtedy pojawiły się pierwsze problemy. - Pojawiły się pewne opóźnienia przy podejmowaniu uchwał w niektórych gminach, co opóźniło cały proces o kilka tygodni - mówi Hubert Kołodziejski, pełnomocnik marszałka ds. powołania związku.
Według naszych informacji kontrowersje samorządowców wzbudza sposób obliczania składek wnoszonych przez poszczególne miasta (są proporcjonalne do liczby mieszkańców, a nie do realnych kosztów komunikacji miejskiej na danym terenie). - Przez to opóźnienie nie będziemy w stanie wybrać władz związku przed wyborami. A to wprowadza kolejne opóźnienie, gdyż zanim nowe władze samorządowe ustalą swoje preferencje jeśli chodzi o związek, minie kolejny miesiąc - przewiduje Kołodziejski.
To powoduje, że realnym terminem wprowadzenia biletu jest początek przyszłego roku. Jego cena może wynieść w przybliżeniu od 140 do 200 złotych za miesięczny bilet normalny. - Wiadomo, że Szybka Kolei Miejska wejdzie do systemu z lekkim poślizgiem - zastrzega Kołodziejski. - Prawdopodobnie stanie się to dopiero w maju bądź czerwcu przyszłego roku.
Opinie (149)
-
2006-10-17 16:50
Widac, ze ktos usilnie chec tych biletow
za wszelka cene i nawet ZMUSIC SKM do partycypowania. Zobaczymy co z tego wyniknie, ale jak na razie to nic dobrego. Jest wiecej grane niz nam mowia i kreca. Klamcy i krentacze.
- 0 0
-
2006-10-17 16:17
Bilety do kontroli
Wolę pokazać bilet, niż krzyżyk, a na to się zanosi, jak czyta się o pomysłach naszych "polityków".
- 0 0
-
2006-10-17 15:42
pieknie nas skubia!!!!
w warszawie bilet miesieczny na wszystkie tramwaje, autobusy i metro kosztuje 66 zl!!!!! 30 dni w miesiacu!
- 0 0
-
2006-10-17 13:47
no nieeee...
już sie ucieszyłam widząc tutuł tego artykułu ale tresć??
od lat czekam zeby wprowadzono wspólny bilet bo do tej pory nie wiem ile biletów kupić żeby z Gdyni do Sopotu autobusem przejechać ;)
ale ta cena?? ktoś chyba sobie żartuje...- 0 0
-
2006-10-17 13:27
Mateo
wlasnie.. madre slowa. sprywatyzowac co sie da. glosujcie na upr.
- 0 0
-
2006-10-17 12:42
A nie można tego sprywatyzować ? Kto jeździ Planetobusem wie o czym mówię - głosuj na UPR
... i będzie normalnie
- 0 0
-
2006-10-17 12:04
Bilet czasowy ma swoje plusy
Ale te plusy nie powinny przesłonić minusów. Jak się ma bilet czasowy to człowiek się wkurza stojąc w korku że czas traci a bilet przejazdowy dla odmiany może się nie opłacać gdy na przykład chcesz jechać tylko 2 przystanki.
Więc powinno się wprowadzić uniwersalny bilet magnetyczny bezstykowy, odczytujący z mózgu plany pasażera. Taki bilet umozliwiłby dogodne i elastyczne dostosowanie kursowania poduszkowców do oczekiwań pasażerów.- 0 0
-
2006-10-17 10:02
zmiana taryfy
mam pewną prpopzycje dla tych wszystkich zainteresowanych takim biletem, czyli w szczególności rade miasta gdańska: zmieńcie najpierw plan taryfowy w gdańsku bo dotychczasowe bilety minutowe to wg. mnie wielka pomyłka i paranoja!! Spójrzcie na Gdynie tam jest bilet przejazdowy i ludzie nie narzekają, a gdańsk...(no tak trzeba sie wyróżniać) Radze najpierw pomysleć nad lekkimi zmianami w taryfikacji biletowej w Gdańsku, a wtedy dopiero myśleć nad wprowadzeniem wspólnego biletu dla trójmiasta.
- 0 0
-
2006-10-17 02:33
to chyba pomyłka z tym biletem
Nie rozumeim tu czegoś ? w Berlinie Bilet miesięczny kosztuje 60 EU baa stolica niemiec większa od Trójmiasta 60 Eu = 240 zl.
Przeciętnie niemiec zarabia 2500 EU na ręke.I ta kwota jest adekwatna
a czym przy wyliczeniach ceny tej karty kierował się urząd komunikacji ? Pozatym weźmy pod uwage standard ok ale szyny SKM musialy by być wymienone ... by nie slyszec stuk stuk ,a delikatny szum ledwie slyszalny o taborze nie wspomne .. autobusy tez tam mają troszke wyższy standard niż te ,które jeżdza latem po sopocie np IKARUSY i to wtedy ,kiedy jest Festiwall. Już tworzą się psełdo firmy które oferują atrakcję przejechania się ikarusem ale wcześniej trzeba wykupić dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne :)
Komunikacja w 3 mieście nie spełnia standardów Unijnych i jeszcze wiele wody upłynie zanim będzie spełniac ;)- 0 0
-
2006-10-16 23:43
Oj schańbione Trójkątne oblicze, zamiast zdobić szpecisz me ulice
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.