• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chwarznieńska ominie Witomino najwcześniej za 25 lat

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie. Ulica Chwarznieńska w tym miejscu mogłaby skręcać w kierunku lasu. Tak jednak nie będzie, a ruch pojazdów pozostanie na Witominie.

Ulica Chwarznieńska w dalszym etapie będzie przebudowywana w ramach istniejącej infrastruktury drogowej. Budowa jezdni w lesie z pominięciem dzielnicy okazała się według szacunków siedmiokrotnie droższa od przebudowy istniejącej już drogi na Witominie. Poza tym - według ekspertów - nie jest potrzebna.



Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata. Prace na odcinku leśnym przyspieszyły. Ich zakończenie planowane jest na początek lata.

Czy trzeci etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej jest obecnie konieczny?

Pomysł, by ul. Chwarznieńska w okolicach Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni skręcała w las był w ostatnim czasie rozważany przez inżynierów z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego. Rozpatrywane były warianty objazdu Witomina: od północy i południa. Kierowcy mieliby jeździć dwiema jezdniami po dwa pasy w każdym kierunku i wyjeżdżać przy skrzyżowaniu ul. Witomińskiej i Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni lub Małokackiej zobacz na mapie Gdyni z pominięciem dzielnicy. Obydwa okazały się zbyt drogie.

Problemem są głównie różnice poziomów, które znacznie zwiększają koszta budowy. Na przeszkodzie staje też kwestia wykupu działek, a w mniejszym stopniu także wyrąb drzew.

- W wariancie od strony północnej koszt szacunkowy to 175 mln zł, natomiast od strony południowej 150 mln zł. To kwoty siedmiokrotnie wyższe od szacunkowych wyliczeń związanych z przebudową drogi w ramach istniejącej infrastruktury. Dość powiedzieć przy takich porównaniach, że budowa Trasy Kwiatkowskiego kosztowała 232 mln zł, a była inwestycją o nieporównywalnie większym strategicznie znaczeniu - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Względy finansowe okazały się najważniejsze, jednak nie tylko one zdecydowały o zaniechaniu prac nad nowymi wariantami.

- Analizy przy okazji wskazały, że budowa drogi przez las nie jest obecnie niezbędna do odpowiedniej przepustowości na tym odcinku, dlatego decyzja musiała być jednoznaczna - Chwarznieńska dalej będzie biegła przez Witomino - dodaje Stępa.

Zdaniem inżynierów przy utrzymaniu obecnego wzrostu natężenia ruchu drogowego droga wiodąca przez las konieczna będzie dopiero w... 2040 roku. Do tego czasu powinna wystarczyć przebudowa istniejącej drogi. Miasto zapowiada, że na kolejny etap wyda ok. 25 mln zł. Zaawansowana koncepcja jest już gotowa, jednak potrzebuje uaktualnienia.

Wiadomo, że pojawią nowe chodniki, ekrany dźwiękochłonne, zniknie parking wzdłuż ulicy. Konieczne są dodatkowe pasy do skrętu w lewo: w ul. Hodowlaną zobacz na mapie Gdyni dla jadących od strony centrum. Możliwe, że takie rozwiązanie pojawi się także przy skręcie w ulicę Nauczycielską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni, dla jadących od strony Chwarzna.

Niewykluczone, że w uzupełnieniu koncepcji, która ma przerodzić się w projekt pojawią się również sygnalizatory świetlne.

- Rozważamy zainstalowanie sygnalizatora na skrzyżowaniu Hodowlana - Chwarznieńska. Kolejne analizy wykażą, czy jest to konieczne, czy wystarczą zmiany w geometrii skrzyżowania - wyjaśnia Stępa.

Przebudowa w ramach trzeciego etapu może ruszyć już w przyszłym roku. To jednak zależy od tego, ile środków znajdzie się w budżecie miejskim. Do niedawna istniał plan, by prace zostały sfinansowane w części przez Unię Europejską. Urzędnicy przyznają jednak nieoficjalnie, że UE stawia na transport i komunikację, wiec szanse na współfinansowanie gdyńskiego projektu drogowego są małe.

Z końcem czerwca ma się natomiast zakończyć przebudowa leśnego odcinka drogi łączącego Witomino z Chwarznem. Oficjalny termin zakończenia prac mija we wrześniu tego roku, ale łagodna zima sprawiła, że prace przy przebudowie 1,5-kilometrowego odcinka ulicy posunęły się znacznie szybciej niż planowano.

Już gotowe są m.in. nasypy, mury oporowe i oczywiście część trasy. Trwają prace wykończeniowe wiaduktu, montowanie barier energochłonnych oraz budowa chodników i wyrównywanie skarp. Zaczęły się prace przy budowie drogi rowerowej. Z kolei kładka dla pieszych w pobliżu Domu za Falochronem jest już na ukończeniu.

- Po świętach zaczniemy kłaść nawierzchnię bitumiczną na drugiej nitce, gdzie zostały już wykonane prace ziemne i pojawiły się krawężniki. W maju chcemy wystąpić o pozwolenie na użytkowanie wiaduktu nr 2 oraz doprowadzimy brakujące 350 metrów drogi rowerowej do końca. Zakończymy też budować chodniki - informuje Tomasz Pecura, kierownik robót z firmy Strabag, wykonującej prace.

Prawdopodobnie dopiero w czerwcu do ruchu zostaną udostępnione obydwie nitki ulicy. Do tego czasu ruch ma odbywać się na zmianę jedną i drugą stroną. Wykonawca za przeprowadzenie prac, które rozpoczęły się w kwietniu 2013 roku, otrzyma 25,9 mln zł.

Zobacz, jak postępuje przebudowa Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy Chwarznem i Witominem.

Miejsca

Opinie (320) 2 zablokowane

  • Eksperci powinni tam zamieszkać !

    Dopiero wtedy wydawać swoje głupie opinie.

    • 5 3

  • kiedy??? (1)

    Pierwsze loty z Gdyni ???

    • 12 0

    • Szczurek juz odleciał

      • 4 0

  • (2)

    Może jakieś lotnisko na Witominie?

    • 21 4

    • i infobox tez

      • 2 1

    • O! To, to!!!

      • 4 1

  • Projekt zrobiony w pijanym widzie (1)

    Obejrzałem dokładnie budowany odcinek i nie mogę wyjście podziwu dla projektanta. Mistrzostwem swiata w projektowaniu jestprzystanek autobusowy na przeciwko Za Falochronem. Na przystanku będą dwa wyjazdy z posesji. Na pewnobędzie wiata , starsi ludzie i samochody manewrujące po chodniku . Wystarczyło przedłużyć kładkę i przystanek zrobic po kładką - nikomu by to nie przeszkadzało. Jezeli obwodnica ma kosztować setki milionów złotych wystarczyło wykupić część działek na przeciwko Za Falochronem i zrobić porządnie ulicę Koszt ulicy bez wykupu nie przekroczyłby 40 mln. Załóżmy wykup 20 mln - całość inwestycji 60 mln. Proste

    • 13 3

    • Do tego trzeba myslacych ludzi,

      a nie Pana Stepy i jego kolegow Projektantow

      Czy czytaliscie juz o tym, ze Panowie Projektanci wymyslili w przyszlosci swiatla na kolejnych skrzyzowaniach Chwarznienskiej (z Hodowlana, Nauczycielska i Widna).

      Takie drogi przelotowe projektuje sie bez swiatel, aby jak najszybciej przeprowadzic ruch przez dzielnice.
      Robi sie przejscia podziemne dla pieszych oraz oddzielne pasy do skretow Matoly !!!

      • 8 1

  • za te wszystkie nietrafione i zbędne inwestycje mielibyśmy już w Gdyni pjęnkny 300 m. wysokości posąg naszego Wodza (1)

    • 8 5

    • koniecznie z windą i tarasem widokowym na szczycie :D

      • 2 1

  • no tak -okok , ale nie wliczasz prowizji i ...

    • 6 1

  • Gdynia moje miasto!

    Gdynia moje miasto :)

    • 11 1

  • No a gdyby na lotnisku zaoszczedzono 100 mln

    to co jest dałoby kasę na drogę z pominięciem dzielnicy.

    Gdynianie - podziękujmy wizji naszego prezydenta, która sięga, tam gdzie wzrok nie sięga

    • 11 0

  • czy już jest zaklepana nazwa ;- Wielkiego IV Kadencyjnego Wojtka dla jakiegoś ronda lub ulicy ?...

    • 6 6

  • Tunel pucka - chylońska może w końcu to zacząć i pół gdyni bedzie odkorkowane (47)

    Czas zacząć inwestycję roku dla nas

    • 225 24

    • (34)

      Bezkolizyjny przejazd przez tory w tym miejscu jest zdaniem radnych rządzącej Samorządności konkurencją dla OPAT więc nie powstanie. Nie ma pieniędzy na tego typu inwestycje a obecna ekipa "rozwija" miasto w zupełnie innym kierunku. Wnioski więc nasuwają się same.

      • 57 18

      • nie powstanie (7)

        bo platforma z gdańska i stolicy wraz z takimi d.pkami jak ty robi Gdyni pod górkę. ty się martwisz setkami milionów na inwestycje a tamci wydają miliardy naszej kasy. cały jeden stadion kosztował 10 razy tyle ile gdyński

        • 33 47

        • (3)

          Wiesz kto zapłacił za stadion, a właściwie kto go teraz spłaca? Mieszkańcy tego miasta, więc zapytaj lepiej ich samych, czy są z tego powodu zadowoleni.
          Nie chcemy poruszać tematu Gdańska, ale naszym zdaniem tam również sytuacja wygląda nieciekawie.

          • 23 24

          • 100% zapłacili?

            nie kłam bezczelnie. 100% to zapłacili gdynianie za swój stadion piłkarski. podliczy ile miliardów poszło na Gdańsk z rzadu i nie pitol. a i pamiętaj że o kasie z unii w danym kraju decyduje lokalny rzad a nie Bruksela. to w stolicy się ustala na co kasa z dofinansowania

            • 6 3

          • My my my...

            ilu was jest?

            • 6 5

          • jeszcze tego brakowało, abyście się wypowiadali jako eksperci nt. gdańska - won! wystarczy, że robicie z siebie pośmiewisko ws. gdyni.

            • 27 31

        • hahahah

          Teoria spiskowa! Smolensk to czesc sprytnego planu Gdanska i reszty swiata. A tak na powaznie to miasteczko samo doprowadza sie do ruiny

          • 15 5

        • jeśli....

          ......będziecie używać argumentów dot. Gdańska jako przykrywkę dla nieudolności władz Gdyni w określonych sprawach, to do niczego to Was nie doprowadzi drodzy sąsiedzi......gdyby gdańszczanie z wypiekami na twarzy patrzyli na to jak popularny jest wśród mieszkańców prezydent Gdyni w porównaniu z popularnością prezydenta Gdańska, to by już wszyscy dawno palnęli sobie w łeb......a jednak tego nie zrobili.....jak coś nie wychodzi to należy szukać smrodu u siebie i nie oglądać się na innych bo to jest po prostu dziecinne....

          • 49 4

        • Dokładnie tak właśnie jest Gdynianie - to świadomy zabieg niestety.
          A jeśli twierdzisz "TUNEL", że budowa tunelu jest tańsza niż drogi to gratuluję :)

          • 20 19

      • Facebook - Gdynia realna (25)

        Zgadzam sie z większością Twoich poglądów dotyczących niekompetetnego Pana Szczurka
        Przyklejajac się jednak jak spam do wszystkiego irytujesz tylko ludzi.

        • 22 11

        • HORALA czyli gdynia realna kandyduje na prezydenta

          no i ma ochote wygryźć szczurka. Wybory niedługo wiec będzie się doklejal do wszystkiego.
          Ciekawe czy sladem Zmudy Trzebiatowskiego tez będzie rozprawial o psich kupach pod balkonami na Chyloni ;0

          • 6 4

        • (19)

          Wiesz X Ray kogo to najbardziej irytuje? Ludzi z Piłsudskiego, którzy powoli zaczynają się zastanawiać, czy przypadkiem mieszkańcy nie przechodzą na drugą stronę mocy.
          Przy okazji dobrze, że rozumiesz problemy miasta i masz podobne poglądy. Liczymy, że z każdym dniem takich ludzi będzie coraz więcej, to może uda się coś zmienić na tym naszym lokalnym podwórku ;)

          • 23 13

          • Zwykły populizm Tobą kieruje (3)

            Jak Gdynia na coś wydaje pieniądze to wszędzie się wypowiadasz że źle, jak nie wydaje to też źle. Twoja "krytyka" oparta jest na jednej zasadzie, zawsze przeciw.

            • 9 8

            • OnObiektywny to jakiś kuzyn mojego dobrego znajomego Obiektywnego? (2)

              • 8 3

              • (1)

                brak argumentów ćwierćinteligencie??

                • 6 6

              • Ooo... brak wychowania?

                I znowu? Pogrążasz się.

                • 5 2

          • Mieszkańcy Gdyni musza wiedzieć (7)

            ile tysięcy, milionów złotych kosztuje każda niekompetentna decyzja Pana Szczurka i co za to mozna byłoby wybudować, kupić.

            Cieszę sie, ze ludzie zaczynaja widzieć, ze w Gdyni dzieje sie źle.
            Do takiego stanu doprowadza władza bez demokratycznej kontroli.
            Taką właśnie wodzowską strukturą pozbawioną jakiejkolwiek kontroli zewnętrznej i wewnętrznej jest Samorządność.

            • 25 10

            • Na szczęście są w Gdyni partie polityczne (PIS, PO), które nie są pozbawione struktury wodzowskiej. (6)

              To był oczywiście sarkazm.

              • 12 3

              • (5)

                I swoje macki już aktywują - robiąc wszystko co można akurat w roku wyborczym.
                A swoją drogą, gdyby ludzie pokroju 'gdynia realna' mieliby mieć jakikolwiek wpływ na miasto to oznaczałoby klęskę. Pewnie chcieliby rządzić miastem anonimowo z poziomu szajsbuka - porażka :)
                To takie pisowskie zachowania. Współczuję im szczerze.

                • 14 8

              • (2)

                to podstawa rządów w Gdyni, aby szary obywatel przez przypadek nie miał wpływu na inwestycje większe niż budowa chodnika czy planu zabaw

                • 17 8

              • (1)

                ty naprawdę jesteś tak tępy? nie jestes przypadkiem urbanem?

                • 7 4

              • Ty Obiektywny masz kompleksy, ze tak obrażasz ludzi na forum?

                Naprawdę nie stać cię na rzeczowe wypowiedzi tylko płytkie obelgi? A gdzie argumenty? A gdzie dystans i wyczucie? Czyżby nie było cię na to stać?

                • 6 4

              • Trzeba wprowadzić "Interkrację"

                Stworzyć system do zarządzania miastem przez mieszkańców za pomocą internetu. System oparty byłby na opiniowaniu i twardych argumentach mieszkańców. Wtedy można by było zwolnić zarząd miasta. Oszczędności ogromne.
                System mogli by opracować w PPNT.
                Niemożliwe? Przecież Demokracja i inne ustroje też kiedyś zaczynały i wydawały się niemożliwe.
                ;)

                • 11 5

              • Uwaga

                Post sponsorowany przez Urząd Miasta Gdynia.

                Żałosne, Panie Prezydencie

                • 16 5

          • (6)

            Ja nie mam nic w wspólnego z Piłsudskiego, a jak widzę wasze wypowiedzi to mi się nóż w kieszeni otwiera. Nie piszcie więc, że się wypowiadacie za większość mieszkańców Gdyni, bo to się mocno mija z prawdą. Nie mierzcie wszystkich swoją miarką.

            • 21 17

            • (5)

              Wypowiadamy się w imieniu części mieszkańców Gdyni, nigdy nie użyliśmy słowa "wszystkich"

              • 19 13

              • (4)

                I to malutkiej części mieszkańców, bo chyba nikt nie wierzy w te 3400 polubień na fejsie, bo 90% z tych polubień jest kupionych na aukcjach.

                • 12 14

              • (3)

                A nie przypadkiem 130%?
                Chyba nadal nie rozumiesz celu w jakim ten profil powstał, a szkoda.

                • 12 10

              • (2)

                na wlasnie w jakim celu? takiego dna intelektualne i zenującej propagandy jak na tym profilu to nigdzie nie widziałem, a nazywa się to Gdynia realna (ukradliście logo Gdyni), Z waszych zakłamanych treści wynika , że prawie 90 % gdynian, którzy wzieli udzial w wyborach to idioci, całę szczęście gdynianie są inteligentni, więc wasza sekta oszołomów zginie śmiercią naturalną w dzień po wyborach jak zobaczycie słupki...

                • 7 11

              • Ty się Obiektywny na ten temat nie masz prawa wypowiadać.

                Przykład? Twój szef często za nasze pieniądze organizuje np festyn i wiesz co jest na afiszach? "Prezydent Gdyni Wojciech Szurek zaprasza na..."
                Ja płacę, ty płacisz, Facebook płaci a ten zaprasza?

                • 9 6

              • nadal nie dostrzegasz celu

                • 7 6

        • (3)

          no przecież jesteś w tej grupie. miłego dnia.

          • 8 8

          • A ty w tej która irytuje tą drugą. (2)

            Gadka szmatka a o tunelu, bo tego dotyczy wątek to nic.
            A przy braku szans na OPAT tunel, taki jak w Wejherowie czyli dla pojazdów osobowych jest niezbędny i nie koliduje z planami OPAT. Tylko pewnie teraz powiesz, że skoro mam własne zdanie, odbiegające od "jedynie słusznego" to spamuje albo irytuje.

            • 17 3

            • przecież jedna trzecia pojazdów na puckiej to ciężarówki (1)

              więc tunel tylko dla osobówek jest bez sensu

              • 6 4

              • bez sensu że 66% pojazdów przejedzie?

                • 8 3

    • Gdynię bardziej odkorkowałaby budowa zwodzonej kładki pieszo - rowerowej (11)

      z Oksywia do centrum Gdyni - przy budynku dawnego Dworca Morskiego (obecnie Muzeum Emigracji). Więcej dróg = większy ruch samochodowy= większe korki i większe koszty utrzymania miasta.

      • 10 12

      • To jest realne. (6)

        Na początek mógłby byc prom w poprzek kanału portowego. Po 10-20 latach byc moze dałoby radę wybudować tunel.
        Ale jak dziś nie zacznie sie o tym myślec, nie bedzie tego nigdy.
        Studia, analizy, dokumentacja zabierają wiele czasu, ale mozna to sfinansować ze środków własnych.
        Zamiast bezsensownie wydawać pieniądze na lotnisko, które poza budowaniem ego Pana Szczurka nic innego miastu nie dają, trzeba myślec o przyszłości miasta.
        Czy możemy jednak wymagać tego od ciasnych główek ?

        • 13 10

        • Prom, to chyba dobra propozycja i alternatywa

          Nawet prom tylko osobowy. Kursujacy co 20-30 minut

          • 8 1

        • można wymagać od główek

          warto nie oceniać ich jako ciasnych tylko szukać partnerów dla dobrych pomysłów wśród nieciasnych. Wesołych Świąt X Ray!

          • 1 7

        • (3)

          czy ty wiesz w ogóle o czym piszesz?!

          • 9 7

          • Wiem

            • 4 5

          • Takie wizje napędzają rozwój a twoja wypowiedź wpisuje się staropolskie "nie da się"

            • 7 6

          • Ty, budownictwo wodne, przy Witawie nie ma zadnych problemow z woda......

            Fundamenty Witawy sa wykonane bardzo gleboko, a wody tam Nikt nie widzial.
            Lidl stoi jeszcze nizej i problemow z woda zadnych nie ma.

            Zbudowac rondo, a pod nim wczesniej wykopac tunel

            • 10 5

      • (3)

        To jest raczej nierealne chociażby ze względu na obecność portu i związane z tym wymagania.............

        • 10 3

        • Taki pomysł już był!!! (2)

          Kwiatkowski go analizował i chodziło mu o pełnowartościowy most zwodzony. Most miał się zaczynać na wysokości wiaduktu za Policją.

          • 6 7

          • Kwiatkowski nie wiedział, że ruch samochodowy może zadusić miasto (1)

            kładka pieszo rowerowa (zwodzona) wystarczyłaby dla bardzo dużej liczby mieszkańców, zwłaszcza jeśli uwzględnimy wzrost popularności i sprawności rowerów elektrycznych. Na pewno byłaby dużo tańsza niż most zwodzony dla ruchu samochodów.

            • 9 2

            • Ależ ja się z tym zgadzam w 100%!!!

              Piszę tylko, że podobny pomysł był brany już przez budowniczych miasta ponad 70 lat temu. Można było by a nawet trzeba powrócić do pomysłu. I tak jak piszesz dla ruchu pieszo rowerowego.

              • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane