- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (109 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (60 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (324 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Ciężarówki wrócą na autostradę A1
Do tej pory pojazdy o masie powyżej 12 ton omijały pomorski odcinek autostrady A1. Zmieni się to po 1 lipca. Wtedy na równoległej drodze krajowej nr 91 zostaną wprowadzone opłaty, które skłonią przewoźników do korzystania z autostrady.
Rządowy projekt ma zacząć obowiązywać 1 lipca tego roku. Wprowadzenie opłat na drodze z Pruszcza Gdańskiego do Nowych Marz z pewnością spowoduje, że część przewoźników opuści ją i wybierze właśnie autostradę A1.
- Spodziewamy się wzrostu liczby pojazdów ciężarowych. Na czerwiec planujemy akcję informacyjno-promocyjną skierowaną właśnie do kierowców ciężarówek - mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, zarządcy autostrady A1 z Rusocina do Torunia.
Nie tylko kilkadziesiąt minut, ale też niższe opłaty skłonią przewoźników do wyboru autostrady A1. Przejazd starą drogą na odcinku 105 km pojazdem ciężarowym wyposażonym w silnik o normie emisji spalin Euro 2 pochłonie z kasy przewoźnika prawie 45 zł. Ok. 22 zł w przypadku Euro 5. Jadąc krótszą o 12 km autostradą koszt ten wynosi 41,80 zł.
Według pomiarów przeprowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, średnio każdej doby drogą krajową nr 91 w okolicy miejscowości Nowe przejeżdża ok. 700 ciężarówek. Ile pojazdów zjedzie na autostradę A1 pozostaje niewiadomą.
To nie wszystkie opłaty, jakie mogą dotknąć przewoźników z Trójmiasta. Kolejnym odcinkiem płatnym będzie nowa droga ekspresowa z Elbląga do Pasłęka w ciągu drogi krajowej nr 7. O jej otwarciu informowaliśmy w sierpniu zeszłego roku.
Każdorazowo, gdy taki pojazd będzie mijał bramownicę, zostanie naliczona opłata za przejazd określonym odcinkiem drogi włączonej do systemu.
W Polsce system pracuje od 1 lipca 2011 r. Proces budowy bramownic, jak i cały proces budowy systemu viaTOLL przebiegał z opóźnieniami.
Zobacz jak funkcjonuje system poboru opłat - viaTOLL.
Miejsca
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-15 13:07
złodziejskie państwo
- 12 0
-
2012-04-15 13:03
no to teraz swoim przeciążonym zestawem
pan Zdzisiu będzie jeździł przez Starogard i Skórcz. Drogi powiatowe i wojewódzkie czeka prawdziwy armaggedon. Chyba, że i tam wprowadzą system viaToll. A na koniec każdemu założą licznik na buta i będzie płatne 2 grosze od kroku.
- 15 0
-
2012-04-15 12:54
aaaaa
wprowadzają reformę
- 4 0
-
2012-04-15 12:22
(1)
wszędzie opłaty, biurokratom kasy brakuję i kombinują komu dołożyć. Banda PO
- 23 2
-
2012-04-15 12:48
Ktoś na nich głosował...
A teraz wszyscy plują.
- 4 0
-
2012-04-15 12:32
To my podatnicy zbudowaliśmy te ,,autostrady" z naszych podatków.
Państwo tylko pozwoliło okradać się przez wykonawców. A teraz będziemy spłacać państwu to co złodzieje ukrali.
- 21 1
-
2012-04-15 12:30
zobaczycie że jak zacnzie sie cos złego dziac to VIATOLL będzie służył jako narzędzie inwigilacji
reżimu przeciwko powstańcom
- 17 3
-
2012-04-15 12:25
Zauważcie jak reżim próbuje uprawiac propagande
próbuje wmawiac ludziom że to nie oni źli tylko jakies firmy transportowe czy kierowcy ciężarówek.
- 24 2
-
2012-04-15 12:21
a potem płacz, ze w sklepach drogo
podziękujcie Hyżemu Rujowi
- 22 7
-
2012-04-15 12:18
Wszystkie te zabiegi uważam za zbędne to póki nie wprowadzimy wag dla tirów, dalej będą jeździły przeciążone, dalej będą niszczyć wszystkie drogi, zarówno te stare jak i te nowe. No ale przecież w naszym kochanym kraju, mądry Polak po szkodzie..
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.