• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z projektem biurowców przy Drodze Gdyńskiej?

Patryk Szczerba
27 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Redłowo. Dwie budowy przy Drodze Gdyńskiej
  • Z prezentowanych przez nas wiosną wizualizacji zniknął 120-metrowy wieżowiec. Pozostało pięć budynków o podobnej wysokości.
  • W jednym z nich znajdzie się hotel. Pozostałe zaplanowano na biura, a niewykluczone, że też na mieszkania.

Oddala się w czasie perspektywa zabudowy działki naprzeciwko hali sportowo-widowiskowej w Gdyni zobacz na mapie Gdyni. Choć miasto zgodziło się zmienić plan zagospodarowania, by inwestycja mogła powstać etapami, ta na razie nie wyszła poza fazę projektowania, a właściciele działki odżegnują się od podawania konkretnych terminów zakończenia prac.



Czy przystanek PKM podniesie wartość działki przy Drodze Gdyńskiej?

Sześć lat temu wydawało się, że działka o powierzchni 1,6 ha zostanie szybko zagospodarowana. Okazało się, że dwa lata, o których mówili inwestorzy z firmy Nova Investment, to czas zbyt krótki na tego typu przedsięwzięcie. Zwłaszcza że całość miała być budowana "za jednym zamachem", z jedną dominantą w postaci wieżowca o wysokości 120 metrów. Powierzchnia najmu całości miała przekroczyć 60 tys. m kw.

Coraz mniejszy rozmach

Z czasem zaczęli całkowicie wycofywać się z zapowiedzi dotyczących budowy całego kompleksu. Miasto zaczęło mieć z kolei wątpliwości co do kształtu i usadowienia najwyższego budynku. Zorganizowano konkurs architektoniczny. Wygrała pracownia Arch Deco. Jednocześnie przystąpiono do zmian w planie zagospodarowania, by inwestycja mogła powstać etapami. Zostały przyjęte przez radę miasta w maju.

W międzyczasie postanowiono, że jako pierwszy będzie budowany obiekt biurowy o wysokości 41,5 metra. Oprócz niego na działce ma stanąć 55-metrowy biurowiec, który może zostać przekształcony na budynek z 200 lokalami mieszkalnymi, obiekty biurowe o wysokości 50 m i 41,5 m oraz hotel o wysokości blisko 35 m z 120 pokojami. Razem powierzchnia użytkowa kompleksu to 45 tys. m kw. W podziemiach znajdzie się parking na 800 miejsc.

Pomiędzy budynkami, od strony ul. Kazimierza Górskiego, która także będzie wymagała przebudowy, znajdą się trzy ogólnodostępne place rekreacyjne. Biurowce zaś zostaną połączone ciągiem handlowo-usługowym.

Czytaj też: Raport o rynku biurowym w Trójmieście

Teoretycznie budowa kompleksu Panorama Business&Retail mogłaby się zacząć pod koniec roku. W praktyce perspektywa oddala się w bliżej nieokreśloną przyszłość.

Przystanek PKM pomoże?

- Pierwszy budynek jest w fazie projektowania i to tyle, co dzieje się w sprawie tej inwestycji. Wniosku o pozwolenie na budowę jeszcze nie złożyliśmy, może uda się to zrobić pod koniec roku lub na początku przyszłego. Czekamy również, jak rozwinie się sytuacja związana z budową przystanku PKM Stadion, który będzie zlokalizowany w rejonie działki - opowiada Tadeusz Wirkijowski z firmy Nova Investment.
Umiejscowienie przystanku, którego budowa ma zakończyć się w 2016 roku z pewnością podniesie bowiem wartość działki, co może skusić innych do zakupu terenu. To o tyle prawdopodobne, że - jak wyjaśnia inwestor - o zdobycie środków finansowych na rozpoczęcie chociażby budowy pierwszego biurowca, który miałby powstawać 14 miesięcy, nie jest łatwo.

- Na razie staramy się prowadzić negocjacje w zakresie finansowania inwestycji, prowadzimy też rozmowy z potencjalnymi partnerami. Najświeższe ustalenia są takie, że być może uda się równocześnie z obiektem biurowym zbudować też hotel, ale to jedynie przymiarki - dodaje Wirkijowski.

Opinie (87) 1 zablokowana

  • Jakby chcieli budować to by już zaczęli

    Skoro nie budują, to znaczy, że spekulują ziemią tylko i wyłacznie.

    • 2 1

  • (5)

    Budujcie, budujcie domy ze szkła.

    • 45 11

    • no i kolejna inwestycja w Gdyni odłożona na bliżej nieokreślona przyszłość (3)

      Za to mamy "lotnisko", muzeum emigracji i windę na kamienna górę

      • 21 5

      • (2)

        Marny z ciebie populista i prowokator. Powiedz mi, jaki miasto ma związek z prywatnymi inwestycjami? Akurat Szczurek dogadza inwestorom jak może, czasem aż za bardzo. Co ma jeszcze zrobić? Dopłacać prywatnym firmom?

        • 4 8

        • chociażby zamiast budować głupoty typu muzeum emigracji za 60 mln zadbać o remonty (1)

          dróg, które są w coraz gorszym stanie(wydaje się na zaledwie drobny ułamek tej kwoty) czy nie bawić się w deweloperkę na terenach rozwojowych dla portu

          • 6 6

          • Przeczytałeś wcześniejsze komentarze, czy tak sobie piszesz?

            Odpowiadam komuś kto narzeka, że inwestycja nie doszła do skutku i piszę, że to nie wina miasta. Ty w kontrze odpisujesz, że to wina miasta bo są inwestycje. wtf?!
            Co do dróg, to po pierwsze jedna droga dłuższa niż 20 metrów to ogromny koszt. Ich budowa jest absurdalnie droga, a korzyści niewielkie. Gdyby samorządy wszystkich miast na świecie myślały jak ty to nie byłoby żadnego rozwoju tylko drogi. Drogi jako nr 1? Ok, ale poza miastem. Cały zachód do którego tak wszyscy chcą dążyć i do którego miliony uciekają odchodzi od samochodów. A tutaj w komentarzach tylko drogi, drogi, drogi. A jak już jest jakaś wiadomość, że budują - to wtedy też oczywiście narzekanie "czemu ta, a nie inna", "czemu tak drogo", "czemu pod moim oknem" itd.

            • 4 0

    • Tak jak zwykle popieram wszystkie inwestycje w Gdyni, nawet te kontrowersyjne, tak ta mi się wybitnie nie podoba. GCS brakuje boisk, dzieci trenują po nocach i niszczą stawy na sztucznej trawie, szczególnie na przestarzałym boisku NSR, a w środku kompleksu zamiast dostawić boisko miałyby powstać biura? Bez sensu.

      • 4 1

  • tak jak jest teraz jest ładniej

    szkoda przesłaniać boisko z lotu ptaka

    • 3 3

  • Od wielu lat

    Gdynia wizualizacją stoi i uzyskała już tytuł stolicy polskiej wizualizacji, muzeum macie w infoboksie

    • 10 1

  • słaby układ drogowy

    i brak parkingu

    • 9 0

  • Niech się mury pnął do góry...

    Cyrk zbudować i urządzić igrzyska.

    • 4 3

  • W Trójmiascie (1)

    to władze opanowała jakaś niemoc,choroba, bo w planach sa budynki o wysokości ponad 100 m a jak przychodzi co do czego to budują max. 55 m, nie licząc tego 147 m i 80 m we Wrzeszczu. Dla miasta powinno być prestiżem posiadanie wysokich budynków tak jak się buduje w całym świecie a nie " mielenie" ciagle tego samego. Można tylko pozazdrościć rozmachu Warszawie.

    • 11 5

    • co ty pleciesz...

      w Warszawie buduja bez składu i ładu, jak popadnie . Jjeszcze jedno, odkąd to prestiż miasta zależy od wysokich budynków???!

      • 0 1

  • Druga Polanka.

    Następny projekt przedstawiać będzie cztery kurniki.

    • 7 0

  • w Gdańsku na najbliższe lata zaplanowano inwestycje miejskie za 5 mld (4)

    A w Gdyni są w ogóle jakieś wieloletnie plany? Ciągle tylko słychać ze znowu coś odkładają na nie wiadomo kiedy bo kasy nie ma

    • 15 2

    • ECS bis, tunel pod pachołkiem (debilizm do kwadratu) wsparcie remontów bazyliki i klechów, co więcej? (1)

      No i naprawa fontanny przy ECS, opracowanie koncepcji jak wystawiać sztuki w teatrze szekspirowskim (nie da się wystawiać - zrypana widownia i cały projekt ), może nowe pompy dla muzeum II WŚ - bo nie raz zaleje ten podziemny bunkier, dopłaty i subwencje dla zbyt wielkiego stadionu, może kolejne punkty przesiadkowe z metrem szerokości chodnika i bimbaje zamiast autobusu - godzina jazdy z moreny na dól, zamiast jak dotychczas 10 minut? Czas wdrożyć ten pomysł wszędzie, na Chełmie morenie już działa :P Dzięki temu ruch aut wzrósł dwukrotnie... Jestem pod wrażeniem pomysłów na popsucie tego, co pozostało dobre... Aaaa no i może kolejną odnogę PKM, dla pustych składów i "nowych" pociągów "testowanych" przez bydło na trasie PR na Hel? Proponuję nową PKM bis z Oruni dolnej (bo po co z dworca g*wnego, no po co, przecież nie ma być szybciej, prościej, wygodniej - ma być po naszemu) na Westerplatte, na terminal promowy, gdzie nic nigdy nie odpływa :O lol, celów wiele jest, szwagry mają firmy od torów, nasypów, dróg, założy się też od mostów i kanałów żeglugowych :P

      • 4 10

      • PKM Orunia Dolna-Westerplatte

        Zrobiłeś mi dzień :)

        • 0 1

    • kasa jest tylko na inwestycje typu lotnisko.

      • 6 1

    • A w Gdyni nabudują kibli zaq 5 mln sztuka, takich jak w Gdańsku, stolicy sr*czy ulicznych:)

      • 1 1

  • ciekawy (2)

    Powierzchnia działki wynosi chyba 16 tys. m2, a nie 1,6 tys. m2 jak podano w artykule. A tak w ogóle to Gdynia miota się i ma jasnej strategii (jak Sopot) jakim miastem ma być. Zgadzam się z moim przedmówcą, że Gdynia mogła być zagłębiem biurowym, ale przespała szansę, a szkoda.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 28 4

    • Gdynia powinna poszukać jakiejś niszy w której będzie najlepsza (1)

      Trzeba uczciwie przyznac , że w turystyce nie mamy szans z Gdańskiem i Sopotem, gdański Port zewnętrzny tez sprawia że ciężko będzie konkurować z nimi w tej dziedzinie, temat biurowców dawał dużą szansę ale tu też inwestycje spóźnione o kilka lat. No cóż trzeba dalej szukać jakiejś niszy bo jeżeli nie będziemy w czymś najlepsi to z czasem zaczniemy być traktowani jak przedmieścia Gdańska

      • 11 0

      • jesteśmy przedmieściami

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane