• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 4,5 mln zł za studium dla PKM Południe

bra
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Co najmniej 30 mln zł za projekt PKM Południe
Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce. Nad pomysłem stworzenia PKM Południe zaświeciło pierwsze słońce.

Dwie z pięciu ofert mieszczą się w budżecie PKM na przygotowanie ważnego dokumentu, niezbędnego dla budowy nowego połączenia kolejowego do południowych dzielnic Gdańska. Wykonawca będzie miał czas do końca września 2023 roku na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Pierwszy odcinek PKM Południe ma powstać w latach 2030-2035.



Będziesz korzystał(a) z PKM Południe?

Oferty na studium dla PKM Południe:

  • TPF z Warszawy - 4 452 600 zł,
  • Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu z Warszawy - 4 772 400 zł,
  • Highway z Gdańska - 5 370 029,94 zł,
  • BBF z Poznania - 7 232 400 zł,
  • Transprojekt Gdański - 8 179 500 zł.


Spółka PKM ma zarezerwowane na ten cel w budżecie 4,92 mln zł. Jedynym kryterium wyboru w przetargu jest cena.

- Obecnie komisja przetargowa sprawdzi wszystkie oferty pod kątem formalnym i dopiero po tej ocenie wybrany zostanie wykonawca - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.

Pierwszy etap w latach 2030-2035



Na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla PKM Południe wykonawca będzie miał czas do 30 września 2023 r.

STEŚ ma za zadanie potwierdzić możliwości realizacji tego projektu, wskazać niezbędne rezerwy terenowe oraz optymalne etapowania całej inwestycji.

Punktem wyjścia dla tego projektu są rekomendowane wcześniej przez Biuro Rozwoju Gdańska warianty nowych tras kolejowych na południu Trójmiasta.

Warto jednak zaznaczyć, że budowa poszczególnych odcinków PKM na południe to melodia przyszłości. Pierwszy etap ma zostać zrealizowany w latach 2030-2035. Obejmie on prawdopodobnie odcinek miejski o długości 3,7 km.

Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.


Rekomendowany przebieg PKM Południe będzie teraz analizowany przez wykonawcę STEŚ.

Możliwy przebieg trasy PKM Południe



  • Odcinek 1. - budowa/przedłużenie linii kolejowej o długości ok. 4 km od przystanku SKM Gdańsk-Śródmieście w kierunku południowych dzielnic Gdańska do pętli Łostowice - Świętokrzyska, wraz z rozbudową funkcji przesiadkowych istniejącego tam węzła integracyjnego.
  • Odcinek 2. - budowa (przedłużenie odcinka 1.) nowej linii kolejowej o długości ok. 3,5 km od węzła integracyjnego Gdańsk Łostowice-Świętokrzyska w kierunku zachodniej obwodnicy Trójmiasta do węzła integracyjnego Kowale wraz z budową tego węzła.
  • Odcinek 3. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 6-7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w istniejącą linię kolejową nr 229 pomiędzy Straszynem i Goszynem.
  • Odcinek 4. - modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Pruszcz Gdański o długości ok. 25 km.
  • Odcinek 5. - budowa nowej linii kolejowej o długości ok. 7 km (zależnie od ostatecznego przebiegu i trasowania linii kolejowej) od węzła integracyjnego Kowale do włączenia w linię kolejową nr 248 (PKM) pomiędzy przystankami Gdańsk-Jasień i Gdańsk-Kiełpinek.
bra

Opinie (167) 5 zablokowanych

  • Jakieś jaja, to jest już potrzebne na wczoraj. Z każdym rokiem problem będzie co raz bardziej się nasilał.

    • 6 0

  • kiedy PKM do Gdyni Północ i Zachód ? (8)

    • 45 12

    • Dąbrowa

      A Dąbrowa? Tu przydałaby się PKM

      • 0 0

    • Pewnie nigdy (3)

      Może pora zmienić prezydenta na niezwiązanego z PiS?

      • 11 6

      • Bredzisz

        To ma budować PKP nie Gdynia.

        • 2 0

      • *na niezwiązanego z PO (1)

        każdy jest lepszy niż Szczurek

        • 13 8

        • Przepraszam, Szczurek był doradcą Świętego Lecha Kaczyńskiego.

          Więc jak najbardziej jest związany z PiS.

          • 8 1

    • po tym jak pkm kolbudy zrobia, sa priorytety :)

      • 0 0

    • Władze Gdyni walą mżonki o kolei do Wiczliona (1)

      a ciemny lud kupuje... mieszkam na Wiczlinie i tam każdy wierzy w kolej. A nikt nie spojrzał, że w Studium Rozwoju narysowana kolejna ogrodowa, łuki na linii jak na tramwaju co najwyżej. Ale jak się ma 75% poparcia, to można takie kacapały opowiadać.

      • 15 2

      • Tramwaj

        Zaprojektowany jest tramwaj. Ale to już w Gdańsku mają, więc władze Gdyni nazwał to lekką koleją.

        • 4 1

  • (14)

    po co ta PKMKA ? dla słoików z mazur? niech deweloper zapłaci

    • 32 63

    • (8)

      Ledwo tu się nazjeżdżali, a już chcieliby nalepiej co najmniej 4 pasmowe autostrady poprowadzone z południa do centrum aby śmigać po nich zdezelowanymi e36;), oraz zburzenia starówki dla wielkiej strefy darmowego parkowania nawet na środku Długiego Targu;) Co do PKM, to idea jest jak najbardziej słuszna, zaś jej poprowadzenie w te rejony to i tak tylko kwestia czasu. Wieszanie psów na pkm to było przez jakiś czas zajęcie pisich trolli, po czym okazało się, że jak ludzie się do niej przekonali, to momentalnie składy były wypełnione po brzegi, wiec poprowadzenie jej na południe to też bedzie dobra alternatywa dla korków oraz blacho-smrodów.

      • 21 11

      • Gdyby kasa z podatkow ktorą te słoiki placą w paliwie

        Szła na drogi to już dawno byłaby 4 pasmowa droga z południa do centrum dzbanie.

        • 1 0

      • (6)

        są miasta które poradziły sobie bez budowy drogiego PKM, zamiast tego postawiły na tramwaje. Wyszło taniej i do tego dzielnice nie są podzielone - tak jak obecnie Gdańsk przez SKM

        • 7 12

        • (5)

          To sprawdź jakie odległości są w tamtych miastach i jakie prędkości ma tam tramwaj. A jakie u nas.

          • 17 3

          • (2)

            U nas się nie da a w mniejszej Bydgoszczy się dało. Fordon ma niemal tylu mieszkańców co Południe Gdańska

            • 3 6

            • W Bydgoszczu

              • 1 0

            • Niezbyt dobre

              Uważaj bo zrobią drugi most Uniwersytecki i będzie problem

              • 1 0

          • (1)

            Sam sprawdź, a się nie wymądrzaj

            • 1 1

            • heheh przeciez to ty medrkujesz gimbazo z zakopanego:)

              • 0 0

    • A skasujemy najpierw mieszkańców Przymorza i okolic za całą komunikację? (1)

      • 7 7

      • Lepiej wyłączny, tam sami emeryci i element mieszka...

        • 0 0

    • Nie wiesz to się nie interesuj, bo w ucho dostaniesz

      • 0 0

    • (1)

      Nie dla ciebie poniemiecki hełmie (A może po sołdacie?)

      • 2 3

      • Matka Niemka, ojciec skośnooki zza Uralu

        • 0 1

  • Czy będziesz korzystał z PKM Południe. (8)

    Serio pytacie co mam w planach za 15 lat? :)

    • 47 4

    • tu nie tylko o Ciebie chodzi. (5)

      Budowa kolei ma służyć nie TU i TERAZ ale na przyszłość, na kolejne pokolenia.
      Tak jak budowano kolej w latach 50-tych XX wieku i własnie teraz korzystamy z tego tak i to ma temu służyć.
      Myślę, że warto patrzeć dalej w przyszłość i zastanowić się nad rozwiązaniami dla nszych dzieci i tego z czego będziemy korzystać na naszej emeryturze.
      Dokładnie nie wiem co będę robić za 15 lat ale wiem, że gdyby były udogodnienia lepsze wykorzystam je, jeśli pojawią się w innym miejscu pójdę tam.
      A to ma znaczenie dla naszego regionu aby był bardziej rozwinięty niż obecnie jest.
      Tak się buduje miasta / regiony przyszłości.

      • 9 0

      • "nie TU i TERAZ ale na przyszłość" (1)

        Przypomina mi to bój komunistów "o lepsze jutro". Super, czyli II etapu PKM w okolicach Borkowa doczekam się (jak dobrze pójdzie) już za 20 lat, gdy będę dobijał do 70-tki. W sumie jak znalazł. A przez te 20 (minimum) lat hasło, które zapodałeś, będzie wprost doskonałą wymówką dla miejskich urzędasów, żeby nie robić absolutnie nic w kierunku poprawy obecnej sytuacji, która z roku na rok wraz z powstawaniem kolejnych osiedli będzie się tylko pogarszać.

        • 7 2

        • Tylko że zamiast drogiej PKM można zbudować dwie linie tramwajowe które rozwiążą problem.

          • 0 1

      • "budowano kolej w latach 50-tych XX wieku" (1)

        a w 90 na potęgę likwidowano - i własnie dlatego teraz z niej nie korzystamy.

        Dzięki "światłym" działaniom pomorskiego samorządu...

        A poza tym, w całym okresie Polski niepodległej zbudowano niewiele nowych linii kolejowych. Widać to na mapie torowisk, gdzie wyraźnie i dosadnie widać różnice pomiędzy obszarami zaborów. Zabór pruski i tereny wcielone do Niemiec, to gęsta sieć połączeń szynowych zbudowanych w XIXw ...

        • 7 1

        • Już nie widać, zlikwidowano na tyle dużo linii w zachodniej części kraju, że gęstość z grubsza się wyrównała.

          • 2 0

      • ja będę korzystać, o ile dalej będę mieszkać na tym końcu świata jakim jest południe. A w 15 lat wszystko się może zmienić.

        • 10 0

    • (1)

      Tak, bo niektórzy mają wyobraźnię i zdolność planowania dłuższą niż jeden dzień...

      • 5 1

      • Chcesz rozśmieszyć Pana Boga?

        Opowiedz Mu o swoich planach...

        • 5 2

  • Ile jeszcze będziemy czekać na jeden bilet dla Trójmiasta ? (2)

    • 26 2

    • A może jeden bilet na cały kraj?

      • 0 0

    • Tyle ile trzeba...

      • 2 1

  • Ankieta

    Proszę dodać:
    Nie juz w tych latach nie będę żył. Nie obchodzi mnie to.

    (Taki sarkazm w odniesieniu do lat budowy)

    • 3 0

  • Ile? 3 lata??? (1)

    To jest śmieszne, 3 lata na opracowanie założeń techniczno-ekonomicznych

    • 6 0

    • Oj chłopie, to się tylko wydaje takie proste i uwierz bardzo przeciąga sprawę współpraca z administracja, zapytania, pozwolenia i inne świątki kartonowego państwa...

      • 2 0

  • Super, że rozwijają kolej, brawo, proszę tylko tym razem nie kupować diesla, bo to bezsensu... Z drugiej strony mocni irytuje fakt istnienia 2 spółek kolejowych o tej samej funkcji... To takie... Polskie, gdyby jeszcze choć jedna była prywatna, ton rozumiem, ale obie to państwowy beton

    • 2 0

  • Priorytet ,niski koszt (3)

    Wykonanie łącznika z Zakoniczyna do nowej pętli autobusowej. Lawendowe Wzgórza
    Żeby. Inwestycja nabrała sensu, a tysiące ludzi, nie . musiało jeździć dookoła

    • 11 3

    • Korki

      Jakby połączyć Zakoniczyn z Lawendowym Wzgórzem to przez Zakoniczyn jeździłaby olbrzymią ilość samochodów i zamiast drogi osiedlowej byłaby trasa tranzytowa na którą obecna droga nie jest gotowa ze względu na swój osiedlowy charakter. To nie połączenie jest problemem, a dalsze konsekwencje jakie by z tego wyniknęły. Zakoniczyn nie jest przygotowany na bycie osiedlem tranzytowym, a jest typowo mieszkalny z ulicą o uspokojony ruchu, którą jeżdżą ludzie do swoich domów. Połączenie by zakotłowało całe osiedle i zaburzyłoby cały jego sens. Lepszym pomysłem byłoby skorzystanie z rezerwy terenowej między zbiornikami a domami i zrobienie ulicy przygotowanej na ruch tranzytowy czyli po prostu Nowej Świętokrzyskiej której może się doczekamy.

      • 1 0

    • Dokladnie

      300 metrow drogi załatwiło by spory problem a miejsca nie brakuje

      • 0 1

    • Bzdura

      Mieszkańcy Zakoniczyna są bardzo zadowoleni ze swojej spokojnej i zielonej lokalizacji osiedla. Mało komu marzy się zamiana ciszy i spokoju na ruchliwą drogę!
      Tam powinien powstać duży park z trasami rowerowymi (w zimę narciarskimi) i spacerowymi, z placami zabaw i miejscami do grillowania, z wybiegami dla psów itp itd. Zróbmy w końcu coś dla siebie, a nie tylko drogi i samochody :(

      • 4 1

  • Ale najpierw szybkie wydłużenie do samego tylko Czerwonego Mostu

    Przy Sandomierskiej. Już to by dużo pomogło. A tam duży parking Park&Ride.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane