- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (412 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (112 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (29 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (124 opinie)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Kto się przypiął do mojego roweru? (25 opinii)
Co z trzema pasami na obwodnicy? Drogowcy zabrali głos
Najpierw zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej, Obwodnicy Metropolitalnej oraz Drogi Czerwonej, a dopiero później badania ruchu i ewentualna decyzja o rozbudowie obwodnicy do trzech pasów - taki harmonogram przyjęli drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy na naszą prośbę postanowili odnieść się do pomysłu rozbudowy trasy S6 z dwóch do trzech pasów.
- Pytanie nie powinno brzmieć, czy budować trzeci pas na obwodnicy Trójmiasta, tylko kiedy zrealizować tę inwestycję i jak to zrobić, żeby zminimalizować uciążliwość prowadzonych prac dla mieszkańców Aglomeracji Trójmiejskiej - ocenił ten pomysł pytany przez nas dr. inż. Wojciech Kustra z Katedry Inżynierii Transportowej Politechniki Gdańskiej.
Nieco bardziej podzieleni byli nasi czytelnicy w komentarzach pod ubiegłotygodniowym artykułem. Dyskusja była burzliwa, bo pod tekstem zamieszczono prawie 500 komentarzy.
Prawie 4 tys. osób wzięło udział w naszej ankiecie, w której zapytaliśmy, czy na obwodnicy powinien powstać trzeci pas.
66 proc. ankietowanych odpowiedziało, że zdecydowanie tak i że powinno się to odbyć jak najszybciej, bez względu na koszty i ewentualne utrudnienia w ruchu.
Co piąty głosujący wskazał, że trzeci pas jest konieczny, ale decyzje o jego budowie miałyby zapaść dopiero po oddaniu do użytku Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej.
Tylko 13 proc. osób głosujących w ankiecie uznało, że trzeci pas na obwodnicy nie jest potrzebny.
O tym, jak istotna dla poruszania się po Trójmieście jest obwodnica, przekonaliśmy się w środę nad ranem, gdy po kilku dniach dużych utrudnień związanych z wykonywaniem nowej nawierzchni drogowcy wreszcie udostępnili ruch po dwóch pasach w każdym kierunku. Korki zniknęły.
Bez korków na obwodnicy. Są dwa pasy i asfalt
GDDKiA: Najpierw trzeba zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Poprosiliśmy, by do pomysłu odnieśli się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na co dzień zarządzającego Obwodnicą Trójmiasta i realizującego na niej wszelkie inwestycje.
Jak mówi nam Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA z Gdańska, decyzje o ewentualnej przebudowie ekspresówki zapadną najwcześniej po powstaniu Obwodnicy Metropolitalnej.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że w nieodległym czasie trzeba będzie podjąć decyzje co do przyszłości Obwodnicy Trójmiasta. Obecnie skupiamy się na najpoważniejszym zadaniu dla nas - przygotowaniu i wybudowaniu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej - podkreśla Michalski. - Ta trasa będzie w stanie częściowo odciążyć istniejącą Obwodnicę Trójmiasta oraz zapewnić realną możliwość zarządzania ruchem na obu drogach ekspresowych. Umowy na jej realizację podpisaliśmy jeszcze w kwietniu 2021 r. Dla pierwszego odcinka OMT wojewoda pomorski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) i formalnie rozpoczęły się już prace budowlane. Zapewne jeszcze w tym roku albo na początku przyszłego rozpoczną się roboty na zadaniu 2. Oba odcinki drogi ekspresowej zostaną oddane do użytkowania w 2025 r. Podkreślam, że bez tej drogi nie ma mowy ani o rozbudowie, ani nawet o remoncie Obwodnicy Trójmiasta.
Potrzebne też badania ruchu i... Droga Czerwona
Oddanie Obwodnicy Metropolitalnej, planowane na 2025 rok, nie oznacza jednak automatycznej decyzji o rozbudowie obwodnicy. Najpierw drogowcy będą chcieli przeprowadzić badania ruchu, które wraz z prognozami dadzą odpowiedź, co dalej z obwodnicą.
Ale to nie koniec. Kolejnym warunkiem, który może mieć wpływ na ewentualne decyzje co do przyszłości obwodnicy, jest powstanie planowanej Drogi Czerwonej.
Droga Czerwona: ruszają prace nad dokumentacją
- Przed nami kolejna ważna inwestycja związana z tą trasą - przygotowanie dokumentacji dla realizacji Drogi Czerwonej. Dzięki niej tereny portowe zyskają pełnowymiarowe połączenie z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Obecnie kończymy postępowanie na wyłonienie projektanta. Mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku uda nam się podpisać umowę - dodaje Michalski.
Rozbudowa to nie tylko trzeci pas
Przypomnijmy, że obecnie z trzech pasów ruchu na obwodnicy kierowcy korzystają na węźle w Karczemkach, a wkrótce poszerzonym odcinkiem pojedziemy na węźle Wielki Kack w Gdyni. Trzy pasy będą także na węźle Gdańsk-Południe budowanym w ramach Obwodnicy Metropolitalnej.
- Fizycznie ewentualna rozbudowa S6 to nie tylko dobudowanie jednego czy dwóch pasów ruchu, ale przebudowa całej drogi połączona z realizacją nowych obiektów inżynierskich: wiaduktów i przejść dla zwierząt. Bez Obwodnicy Metropolitalnej przeprowadzenie tego procesu budowlanego będzie niemożliwe - zastrzega Michalski.
Miejsca
Opinie (236) ponad 20 zablokowanych
-
2022-10-20 07:01
(6)
Przecież nie trzeba żadnej partii aby odkryć tą Amerykę że potrzeba co najmniej 4 pasów...to oczywista oczywistość.Po co tyle debatować i deliberować, czas budować. Bo taniej nie będzie.
- 26 28
-
2022-10-20 07:16
dlaczego nie po 8 pasów???? (1)
I gdzie te auta zjadą??? Najpierw logika, potem decyzje. W przeciwnym razie piszesz bzdury. Pomyśl a potem coś napisz....
- 13 4
-
2022-10-20 10:23
zjadą do basenu portowego i poplyna z prądem
- 3 0
-
2022-10-20 08:32
Uważam, że 13 pasów potrzeba (1)
- 1 7
-
2022-10-20 10:14
tak...
na to miejsce, gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę...
- 3 1
-
2022-10-20 09:37
"Tą" Amerykę ty raczej w podstawówce nie odkryłeś.
Ahahahaha.
- 3 2
-
2022-10-23 07:23
Ty jak zwykle pajacujesz, nie w ilości pasów na obwodnicy problem. Najważniejsze to wyloty na podmiejskie bieda- domki, a potem druga nitka obwodnicy zewnętrznej.
Takie rozwiązania sprawdzają się w całym świecie.- 0 0
-
2022-10-20 07:01
Wystarczyłoby dobudować pas dla rowerów (9)
Rowery to nasza przyszłość!
- 31 35
-
2022-10-20 07:20
Ale pisz, że żartujesz, bo nie którzy mogą pomyśleć, że nie. (2)
Obwodnica jest już nie wydolna od dobrych kilku lat. A oni czekają na cud jaki ma dać wybudowanie metropolitarnej, szkoda gadać...
- 16 2
-
2022-10-20 07:59
Rozumiem, że równoległa droga która ma być alternatywą dla niewydolnej Obwodnicy Trójmiasta to zły pomysł? (1)
Komentujesz z Podlasia czy jak?
- 3 12
-
2022-10-20 08:13
bo ona slabo rownolegla (omt)
I po oplotkach...
- 10 0
-
2022-10-20 07:54
(2)
Dobry pomysl, karwiny-chylonia to albo 40-50 min do okola miastem, albo 10-15 rowerem wzdłuz obwodnicy. Ladny ekran i droga odrazu obok glownej z zjazdami znacznie by usprawnila przejazdy. Obecnie tak jak i autobusem tak tez rowerem kazda dzielnica za obwodnica to jazda w kolko.
- 5 13
-
2022-10-20 08:42
Lepiej Kowale Szadółki przy wysypisku i spalarni (1)
- 1 1
-
2022-10-20 12:45
Ale ludzie kompleksy mają...
- 1 0
-
2022-10-20 07:57
I obok place zabaw dla dzieci naprzemiennie z wybiegami dla psów.
Jakiś skatepark też by się przydał, ale to już chyba między jezdniami z wykorzystaniem obecnych lewych pasów Obwodnicy.
- 9 0
-
2022-10-20 08:41
możesz kpic, ale w ciagu dekady liczba samochodów w Poslce spadnie
obecne szroty rozpadna sie a na "nowe" , czyli 10 letnie uzywki nie bedzie i tak ludu stac, to raz, dwa nie bedzie w odpowiedniej ilosci
- 4 8
-
2022-10-20 11:14
Kup rower terenowy i śmigaj po polach.
Droga zbyteczna.
- 2 1
-
2022-10-20 07:03
(1)
Przecież to są jakieś mrzonki i fantasmagorie. Takie rzeczy robi się na etapie projektu. Obecnie to nic innego jak myślenie życzeniowe, które nigdy nie dojdzie do skutku.
- 40 4
-
2022-10-20 07:22
Co się robi na etapie projektu?
Prognozy ruchu? Dowcipniś :D
- 0 4
-
2022-10-20 07:03
3 pas (2)
Wszyscy wiedza
A GDKiA musi to zbadac:D- 35 23
-
2022-10-20 07:26
Badania, które nijak mają się do rzeczywistości.
Ich badania to można sobie wsadzić w .... . Ostatnie badania obwodnicy, pokazywały, że wystarczy jeszcze na kilka lat, aż tu nagle przewidywany ruch na za "kilka" lat pojawił się w w roku następnym.
- 10 2
-
2022-10-20 14:27
Ci sami "wszyscy" są święcie przekonani że zapiep**ając ile fabryka dała od świateł do świateł szybciej się przemieszczają.
Może lepiej sprawdzić jak jest zamiast ufać ich intuicji...
- 2 0
-
2022-10-20 07:04
Powinien być (3)
Pas tylko dla Tir
I po kłopocie- 19 9
-
2022-10-20 08:01
Jest już. To prawy pas. Na całej długości jest zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe, to TIRy nie pojadą inaczej (1)
- 12 0
-
2022-10-20 12:29
i tak się wyprzedzają :/
- 2 0
-
2022-10-23 07:26
Ozywiście z ograniczeniem starych TDI - ków gwe gpu etc.
- 0 0
-
2022-10-20 07:04
wystarczy się nie rozbijać (2)
i wiecej pasow potrzebnych nie bedzie.
i tak przepustowość regulują zjazdy. dobudowanie samych pasów nic nie da- 32 24
-
2022-10-20 07:28
Ale jak? (1)
Jak może nic nie dać? Idąc twoim tokiem myślenia to jak zapcha mi się zjazd z pasem ruchu to przecież będę miał przejezdne 2 pozostałe pasy, a nie jeden który musi przyjąć na siebie wszystko.
- 5 3
-
2022-10-20 08:08
Przebudowa przewiduje w takiej sytuacji jezdnie zbiorcze
więc po kiego ta pseudo publicystyka?
- 1 0
-
2022-10-20 07:05
Może warto wybiec w przyszłość i rozbudować obwodnicę o dwa pasy (8)
- 25 17
-
2022-10-20 07:14
najlepiej od razu o 10 (2)
- 14 10
-
2022-10-20 07:24
spodziewałem się tej górnolotnej odpowiedzi (1)
- 11 8
-
2022-10-20 09:12
Górnolotna sugestia, to i górnolotna odpowiedź
- 4 4
-
2022-10-20 07:23
No przecież GDDKiA wybiega w przyszłość ;-) (2)
- Budowa metropolitalnej oficjalnie do połowy 2025, załóżmy optymistycznie, że bez obsów i będzie na koniec 2025.
- Badania ruchu, niech będzie w rok, koniec 2026,
- Decyzja
- steś, dśu, kp 4 lata, koniec 2030
- projekt i budowa 3 lata, koniec 2033.
A to jest scenariusz optymistyczny.
GDDKiA robi nas w balona. Już powinien trwać etap - steś, dśu, kp 4 lata
I nie piszcie że 2 pasy obwodnicą i 2 pasy przez Sopot to właściwy sposób połączenia dwóch biegunów milionowej aglomeracji.- 6 5
-
2022-10-20 07:28
(1)
Wywaliło mnie a jeszcze chciałem dopisać
Trzeba jednak pamiętać że dojazdy do obwodnicy maja swoją przepustowość i po ewentualnym poszerzeniu tu byłoby ograniczenie.
Komunikacja miejska? SKM Gdańsk Główny - Gdynia Główna to 35min, a jeszcze trzeba dotrzeć z/do przystanku.- 3 1
-
2022-10-20 09:19
Akurat na tej trasie jeżdżą pociągi regio w 20 minut. Porównując do tego koszt biletu miesięcznego, a koszt amortyzacji auta wychodzi bez porównania na korzyść transportu zbiorowego. Do tego mniej smrodu w mieście
- 4 2
-
2022-10-20 08:02
Trzeci oraz awaryjny. Razem dwa. Wszystko się zgadza.
- 2 0
-
2022-10-20 15:02
...i lądowisko dla mojego śmigłowca obok Auchana, bo od kiedy spenetrowano mnie kazachską ropą między poślady
to tam właśnie robię zakupy...
- 1 0
-
2022-10-20 07:07
Sensowne wjazdy i zjazdy są istotne. Pasy też (1)
- 27 1
-
2022-10-20 08:03
...pasy - szczególnie awaryjne, których obecnie brak.
Na jezdni zachodniej szczątkowy niewymiarowy, a na wschodniej w ogóle brak!
- 7 1
-
2022-10-20 07:08
Wydaje mi się że badania ruchu nie są potrzebne. (28)
Każdy z kierowców w tym mieście wie jak sprawa wygląda na korkownicy. Nie opóźniajmy tylko szybko budujmy.
- 203 96
-
2022-10-20 07:23
(9)
Widzę kolejny ekspert po instytucie chłopskiego rozumu.
- 60 46
-
2022-10-20 07:33
Ty (1)
Ślepy jesteś
- 23 20
-
2022-10-20 07:39
Weź, przewróciłeś moje wiaderko. I nie syp piaskiem.
- 19 7
-
2022-10-20 08:08
(4)
no tak, urzednik potrzebuje podkladke pod tytulem badania ruchu zanim zacznie cokolwiek robic
- 22 11
-
2022-10-20 10:25
tak, wg ciebie w dokumentacji urzędowej do inwestycji napisze "przecież wszyscy widzieli że potrzeba" (2)
lament byś podniósł jakby tak napisał pod czymś co twoim zdaniem eksperckim akurat nie było potrzebne
- 11 0
-
2022-10-20 12:28
(1)
wystarczy się powołać na ilość nowo utworzonych mieszkań i miejsc pracy w rejonie, niepotrzebne do tego specjalne "badanie".
- 1 4
-
2022-10-20 14:53
Instytut Danych z Duqy już robił takie badania
Uwno wyszło z wyników
- 2 0
-
2022-10-20 12:14
nowe szaty króla...
- 2 0
-
2022-10-20 08:24
Ty znasz wyniki pomiaru natężenia ruchu GPR2020/21? (1)
- 5 8
-
2022-10-20 10:38
Przecież te wyniki są w domenie publicznej
- 3 0
-
2022-10-20 07:35
Dzisiaj każdy widzi ale pewnie chcą zbadać wpływ Metropolitalnej. (4)
- 13 1
-
2022-10-20 08:27
Ależ wy jesteście naiwni (3)
Obwodnica już dawno ma przekroczony zalecany limit dla tego typu drogi.
Metropolitalna tu poprawi tylko trochę i nie ma powodu dlaczego nie mogłyby się już toczyć prace nad dokumentacją wstępną. Po wynikach pomiaru po zbudowaniu metropolitalnej to potrzeba jeszcze 7-10 lat żeby poszerzyć obecną obwodnicę- 22 7
-
2022-10-20 09:02
To skoro nie poprawi (2)
A tu masz rację - według badań samego GDDKiA ruch tranzytowy na niej będzie wynosić oszałamiające 3%), to na cholerę wyrzucać na to miliardy?
- 7 1
-
2022-10-20 11:12
bo to jest jak nazwa wskazuje obwodnica (1)
a obecna obwodnica już wiele lat temu straciła tą funkcję i wiedzie przez zurbanizowane tereny stała się droga którą ludzie jadą do sklepu szkoły czy pracy a nie objeżdżają aglomerację tak aby spowodować jak najmniej utrudnień
te 3% pokazuje skalę problemu -97% ruchu na "obwodnicy" to ruch lokalny- 3 3
-
2022-10-20 17:30
To pokazuje skalę bezmyślnej suburbanizacji
której się w rozwiniętych krajach aktywnie przeciwdziała (a nie stymuluje przez nadmiarowe, udające obwodnice drogi generujące nowy ruch z połowy województwa). Bo oni od dawna wiedzą, że to powoduje koszty, koszty, i... większe korki.
- 3 0
-
2022-10-20 07:37
Zgadza się, wydaje ci się
- 8 3
-
2022-10-20 07:45
To się będzie działo :) (3)
To dopiero będzie małpi cyrk jak przez kilka lat ludzie będą stali bezalternatywnie na zwężonej do jednego pasa z powodu rozbudowy obwodnicy.
- 9 6
-
2022-10-20 08:10
Przecież będzie już Metropolitalna... (2)
Po kiego sadzisz tutaj swoje głupie kocopoły?
- 7 4
-
2022-10-20 08:23
Skoro lata może buc jednopasmową bo będzie metropolitalna to po co trzeci pas? Przecież będzie metropolitalna
- 8 3
-
2022-10-20 10:55
?
Przecież mowa to o nie czekaniu, tylko natychmiastowym rozpoczęciu poszerzania. Przeczytaj pod jakim wątkiem komentujesz.
- 2 1
-
2022-10-20 08:18
Jak nie wiadomo o co chodzi...
Trzea przytulić trochę grosza
- 4 1
-
2022-10-20 10:13
gołym okiem bez badań widać że trzeci pas jest konieczny (2)
zbadajcie sobie co chcecie, ale najpierw zacznijcie budować. Najpierw robota, potem statystyka i papierki.
- 2 5
-
2022-10-20 10:40
Tak, pierw robić potem myśleć
gdzie coś może pójść nie tak? ;)
- 3 1
-
2022-10-20 15:04
Ta, a potem lament "zbudowali nie to co trzeba i nie tam gdzie trzeba, kto za to odpowiada"
- 1 1
-
2022-10-20 11:15
A jak z badań ruchu wyjdzie że potrzebne są 4 pasy?
- 1 1
-
2022-10-20 13:32
trzeba, gdyż nie wiadomo jak się będzie rozkładał ruch po otwarciu trasy kaszubskiej i obwodnicy metropolitalnej . jeszcze w tle nowa kielneńska, która pozwoliłaby mieszkańcom Oliwy i Wreszcza w ogóle ni ekorzystać z obowodnicy jadac od Szczecina
- 2 0
-
2022-10-20 15:01
Znasz już badania ruchu po zakończeniu obwodnicy metropolitarnej?
Może się okazać że ona wystarczająco zmniejszy obciążenie i nie ma sensu wywalać grubej kasy na trzeci pas.
- 2 1
-
2022-10-20 18:28
To tylko się tobie tak wydaje .
- 0 0
-
2022-10-20 07:09
Gdyby wprowadzić opłaty za przekazd obwodnicą, symboliczne 20 zł (11)
to ruch byłby o połowę mniejszy i nie byłoby potrzeby rozbudowywać obwodnicę.
- 22 56
-
2022-10-20 08:04
Podaj podstawę prawną takiej opłaty, a nie że masz kaprys.
- 8 3
-
2022-10-20 08:20
wprowadź opaty w swojej głowie
Wtedy na pewno zastanowisz się co piszesz
- 9 2
-
2022-10-20 08:27
(1)
A oplata drogowa w paliwie została już wycofana?
- 8 3
-
2022-10-20 10:49
Nie dotyczy obwodnicy, bo jest to droga na terenie miasta
- 2 0
-
2022-10-20 09:58
(1)
I wówczas korkujemy Trójmiasto.
- 2 0
-
2022-10-20 17:31
bieda musi wreszcie zrozumieć, samochód to koszty. Nie kończące się koszty.
lepiej niech sprzedajo...
- 1 2
-
2022-10-20 16:00
(1)
i teraz sobie wyobraź kogoś kto mieszka np. na Osowej i pracuje w Gdyni Chylonii i dojeżdża Spacerowa w dół ,a potem grunwaldzka,niepodległości i tak dalej. Tak razy śmiało 10 tysięcy aut i nawet na zamkniętych osiedlach będą korki
- 0 0
-
2022-10-20 17:32
jak ktoś pracuje to stać go na 20 pln za przejazd. Tylko roszczeniowcy protestujo...
- 0 2
-
2022-10-20 17:30
jak widzisz od razu zareagowała roszczeniowa biedota...
- 0 2
-
2022-10-20 20:11
Ale i co to zmieni, korki w mieście pod oknami, po to jest obwodnica bo blisko takiej drogi nie ma mieszkań.
- 0 0
-
2022-10-20 20:35
To CI się udało! Od razu jaki kwik w komentarzach :)
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.