• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz chętniej podróżujemy pociągami PKM

Maciej Naskręt
11 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Gdańsk Wrzeszcz to najpopularniejsza wśród pasażerów stacja na całej trasie PKM. Gdańsk Wrzeszcz to najpopularniejsza wśród pasażerów stacja na całej trasie PKM.

Liczba pasażerów korzystających z PKM cały czas rośnie. W pierwszym półroczu 2017 r. pociągi trójmiejskiej SKM obsługujące cztery trasy przewiozły prawie 1,5 mln pasażerów, czyli o połowę więcej niż w podobnym okresie ubiegłego roku.



Czy podróżujesz PKM-ką?

- Tak dobry wynik to przede wszystkim efekt rozwijanej przez samorząd województwa pomorskiego regionalnej części projektu PKM - czyli połączeń z Kartuz i Kościerzyny do Trójmiasta - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM, która wybudowała linię.
Właśnie na odcinkach regionalnych w pierwszym półroczu 2017 r. odnotowane zostały największe wzrosty liczby pasażerów w stosunku do 2016 roku. Choć wyniki mogły być jeszcze lepsze.

- Na odcinku aglomeracyjnym PKM w tej chwili liczba pasażerów nie rośnie tak dynamicznie, m.in. ze względu na trwającą od października 2016 r. budowę dwóch dodatkowych przystanków PKM w Gdyni (Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion), co mocno ograniczyło przepustowość odcinka Gdańsk Osowa - Gdynia Główna - podkreśla Konopacki.
Czytaj też: Powstaje tor w torze przy przystanku PKM Gdynia Karwiny

  • Łączna liczba pasażerów PKM.
  • Porównanie obłożenia poszczególnych połączeń z pierwszego półrocza 2017 r. względem pierwszego półrocza 2016 r.
  • Liczba pasażerów w pociągu z Kościerzyny do Gdańska Głównego.


Kolejarze przypominają jednak o 1,5-miesięcznej przerwie w funkcjonowaniu linii PKM po ubiegłorocznej, potężnej ulewie, która uszkodziła część nasypów kolejowych, w efekcie czego odnotowano mniejszą liczbę przewożonych pasażerów (w VI 2016 r. było ich 218,1 tys., po wznowieniu ruchu we IX 2016 r. - 156,7 tys.).

Linia PKM nie tylko odzyskała, ale przede wszystkim zdobyła nowych pasażerów i w czerwcu 2017 r. skorzystało z niej już 262,6 tys. osób - czyli o 20 procent więcej niż w czerwcu 2016 r. (ostatnim pełnym miesiącu przed ulewą).

Ciekawie wygląda też porównanie frekwencji w poszczególnych miesiącach II kwartału 2017 r. Okazuje się, że rekordowym miesiącem w całej prawie dwuletniej historii linii PKM był maj 2017 r., kiedy z przejazdów skorzystało 268,4 tys. osób. Tymczasem w kwietniu było to 239,6 tys., a w czerwcu 262,6 tys.

- To pokazuje, jak dużą grupę pasażerów PKM stanowią uczniowie i studenci, którzy w obu ww. miesiącach nie korzystali z linii PKM w pełnym zakresie, gdyż w kwietniu wypadła kilkudniowa przerwa wielkanocna, a w ostatnim tygodniu czerwca były już wakacje - tłumaczy Konopacki.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • HAOS (8)

    We Wrzeszczu na SKM & PKM dalej haos .. brak tablic ..
    Nie wiem jak turyści to ogarniają

    • 204 14

    • (1)

      Turyści (zagraniczni) ogarniają, ponieważ nie są Polakami.

      • 13 4

      • dla nich to egzotyka

        tak jak niedźwiedzie łażące po miastach, cyganie żebrzący wszędzie, tak i kolej miejska - egzotyka, Indie, Burundi, Polska, Karibati: przygoda!

        • 2 1

    • Tak to jest skandal (1)

      Ale Ludzie dzieki mu ze sobą rozmawiaj....panie a skąd odjeżdża PKMka? A cholera wie....nikt nic nie wie....jedni się śmieją z absurdu sytuacji inni się denerwują ...a najgorzej jak postawisz na zly peron a wchodzisz na gore i widzisz jak pkm odjeżdża z innego peronu! W efekcie w afekcie napisałem do Urzrdu Marszalkowskiego ,umywaja rece, wszystko wina pkp...ok niech będzie ja jednak widzę rolę władz miasta aby pociągnąć leniwe d*py w pkp!!! Wstyd dla miasta ,skandal,niepotrzebne nerwy pasazerow! Pozdrawiam

      • 3 1

      • :) Miało być pocisnac....telefon robi cenzure

        • 1 0

    • CHAOS (2)

      ogarnij najpierw język polski

      • 45 14

      • (1)

        Może chodziło mu o hałas? W gwarze: hałos - z niemym "ł"

        • 26 3

        • Chałos Panie! Istny Chałos...

          • 7 0

    • szybko.

      • 5 1

  • Autentyczna sytuacja w PKM/SKM: Kierownik pociągu wyprasza 7-go rowerzystę, ponieważ w całym składzie jest 6 miejsc na rowery! (1)

    Następnie Kierownik komentuje sytuację z rowerami następująco:
    -"Rowery są do jeżdżenia, a nie do przewożenia pociągiem" SERIO, TAK POWIEDZIAŁ!
    -"Nie jestem od myślenia, skoro jest 6 miejsc to tak musi być, przełożeni wiedzą lepiej"
    a na uwagę, że mógłby zasygnalizować swoim przełożonym, że można by coś w tej materii zrobić:
    -"Oni o problemie wiedzą, poza tym wszystko jest okay",
    natomiast na uwagę, że w ten sposób sami ograniczają ilość potencjalnych pasażerów (czyli zysków z biletów) reaguje:
    -"Kilku rowerzystów więcej czy mniej nie robi różnicy",
    zaś na koniec kwituje sytuację w ten sposób:
    -"Prawie codziennie, a szczególnie w weekendy, zdarza się, że musi wyprosić rowerzystów nadliczbowych, nawet przy pomocy Policji,
    nic na to nie można poradzić..."
    i rzuca pointę:
    -"To jest wojna!" SERIO, TAK POWIEDZIAŁ! Że niby wojna PKM/SKM z pasażerami-rowerzystami... Ja pierniczę, gdzie my żyjemy??? PRL bis? Trzeci Świat? Bareja wiecznie żywy???

    To nic, że na przestrzeni wyznaczonej na całe 6 (!) rowerów zawieszonych pionowo można by umieścić sprytnie poukładanych 12-15 rowerów umieszczonych poziomo
    (są takie rozwiązania w cywilizowanych krajach - proszę przejrzeć internet),

    To nic, że co najmniej 50% pasażerów-rowerzystów (kobiety, osoby z niesprawną ręką itd.) nie jest w stanie samodzielnie zawiesić swojego roweru na tym KRETYŃSKIM haku,

    To nic, że roweru z sakwami nie powinno się przewozić w pionowej pozycji, bo można go uszkodzić,

    To nic, że możnaby usunąć 2-3 komplety siedzisk i wyznaczyć więcej przestrzeni dla pasażerów-rowerzystów,

    To nic, że pionowe umieszczenie rowerów na tych kretyńskich hakach jest niebezpieczne, ponieważ pasażerowie wsiadający/wysiadający z pociągu
    uderzają głowami w wysoko umieszczoną kierownicę, a inni zaczepiają się o wystające elementy rowerów,

    To nic, że uprzejmość to cecha nieznana pracownikom PKM/SKM,

    To nic, że Ci idioci wiedzą o tym problemie od zeszłego roku i nic z tym nie zrobili i wolą walczyć prawie codziennie z pasażerami-rowerzystami!

    To nic, że idioci zasłaniający się przepisami palą papierosy w kabinie motorniczego podczas postoju na stacji Gdańsk Główny...

    Nie da się... po prostu nie da się! Mentalny beton, kretynizm, PRL bis... Ręce opadają!
    Skąd się biorą tacy idioci pracujący w tej firmie???

    • 28 1

    • spółdzielnia komunistycznych matołów

      dawno nie chodzi tam o pasażerów, o klientów,
      wypraszanie rowerzystow to tylko objaw,
      dano heciokom władzę to sie nią bawią,
      nos dla tabakiery, ogon mchający psem

      • 1 0

  • Chętnie bym pojezdził ale.... jezdzi to jak wyliżans w buszu, ZERO informacji na peronie we Wrzeszczu

    Nie jeździ to to do Gdańska Głównego, i nie mówcie mi, ze jeździ, bo jeździ tylko sporadycznie a chodzi o to aby jeździł regularnie, tworząc połączenie Gdyni z Gdańskiem. Problem z zakupem i kasowaniem biletów na peronach PKM. PKM to fajny pomysł ale musi tym ktoś zacząć zarządzać, bo na razie nikt tym nie zrządza a tylko udaje, ze to robi.

    • 1 0

  • kiedy zostanie wydłuzona linia na północ Gdyni trasa po nowych torach? (4)

    • 53 6

    • Kiedy przestaniesz na Szczurka glosować? (1)

      Nic bardziej demokratycznego niż ograniczenie liczby kadencji.

      • 8 0

      • Tak.Zgadzam się,ale nie wstecz

        • 3 1

    • nie da się

      • 23 2

    • Jak pogonicie gryzonia, teraz macie lotnisko

      • 31 3

  • teraz to z Gdyni chba 90% jeździ przez wrzeszcz? (1)

    co to za sens...

    • 8 3

    • dla mnie pKM powinna być własnie druga nitką SKM a nie koleja regionalna, na co stawiają

      • 0 0

  • Podrozowalbym jeszcze czesciej, ale PKM powinna jeszcze bardziej ograniczyc liczbe kursow (1)

    i zadbac, zeby jeszcze wiecej bylo odwolywanych.

    Mysle, ze 3 kursy dziennie planowe - z tego 2 odwolany to byloby cos co zachecilo by mnie do podrozy.

    • 16 2

    • ha ha

      • 1 0

  • ten artykul to brednie

    • 6 1

  • Czytając tytuł artykułu normalnie jakbym słyszał propagandę typu: Coraz więcej zarabiamy itd., itp.

    • 6 1

  • Jak uratować odcinek trójmiejski PKM: Gdańsk Wrzeszcz-Gdynia Główna (2)

    -równy takt co 15 minut przez prawie cały dzień powszedni (powiedzmy od godz 5 do 18)
    -strzałki, tablice, wyświetlacze we Wrzeszczu
    -powiedzmy peron 1 we Wrzeszczu tylko dla PKM (tak jak peron 3 jest tylko dla SKM-ek)
    -wspólny bilet na odcinku trójmiejskim na ZTM Gdańsk/ZKM Gdynia i PKM
    -więcej autobusów dowozowych do PKM, w szczególności dotyczy to przystanku Kiełpinek PKM-linie 167 i 168 muszą zajeżdżać na pętle koło przystanku, zgarniając przy okazji ludzi z Kokoszek czy Jasienia
    -docelowo: przedłużenie trasy do Gdańska Głównego po torach SKM i przedłużenie na Północ Gdyni
    Myślę, że frekwencja byłaby wtedy ogromna i nie trzeba byłoby dopłacać do kolejki jak to było do tej pory.

    • 35 2

    • Dałbym plusa

      Dałbym plusa gdyby nie ten pomysł z 167.

      • 0 2

    • Świetny pomysł przyznam, jedynie to z tym peronem nie wypali, bo peron 1 jest dla dalekobieznych jadacych w strone Tczewa, a 2 w strone Gdyni, bo za dużo jest pociągów na przykład teraz w sezonie letnim

      • 3 0

  • Bez rewelacji (1)

    Dzis sprawdzalem zonie rozklad z wrzeszcza do osowy po 17 i okazalo sie ze jest jeden ale z przesiadka i jedzie godzine. Zalowala ze nie pojechala autem bo byloby szybciej

    • 30 1

    • z wrzeszcza do osowy jezdza ok pol godziny , na pewno dobrze sprawdzaliscie ? chyba ze patrzyles na pociag z przesiadka w gdyni :D

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane