• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje okręty dla Belgów i Holendrów

erka
22 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.
  • W stoczni Crist rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę jednostki o numerze C371. Ma być to pierwszy z 12 okrętów dla belgijskiej i holenderskiej marynarki wojennej.

W gdyńskiej stoczni Crist rozpoczęto cięcie blach na budowę jednostki o numerze C371, która jest pierwszą z serii 12 nowoczesnych okrętów dla marynarki wojennej. Stocznia Crist jest częścią programu MCMV dotyczącego wymiany belgijskiej oraz holenderskiej floty. Celem programu jest budowa specjalistycznych okrętów służących do walki z minami.



Przetarg na wykonanie okrętów wygrało francuskie przedsiębiorstwo stoczniowe Naval Group, które zdecydowało, że projekt zostanie zrealizowany w stoczni Kership, będącej częścią Piriou. Łącznie powstanie 12 statków. Stocznia Crist w latach 2016-2017 oraz 2018 wybudowała dla francuskiej stoczni Piriou dwie jednostki wyposażone oraz bloki okrętu naukowo-badawczego.

Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii



Pierwsze trzy statki w ramach projektu MCMV powstaną we Francji. Zadaniem gdyńskiej stoczni jest podstawowa prefabrykacja na kadłub okrętów. Chodzi o cięcie i gięcie blach, czyli pierwszy etap prac w całej budowie jednostki. Co pół roku ma powstać jeden statek. Przy kolejnych jednostkach udział stoczni ma się zwiększać i docelowo chce ona budować całe kadłuby okrętów.

Crist negocjuje i restrukturyzuje z "Tarczą 4.0"



- Obróbka stali na cały pierwszy okręt jest już potwierdzona i te prace trwają w najlepsze. Dopinamy również formalności na nasze usługi związane z drugą jednostką z tej serii. Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA.
erka

Miejsca

Opinie (88) 1 zablokowana

  • Odzyskajmy stocznie (2)

    Sprzedane przez levactwo

    • 11 14

    • Stocznie sprzedal PIS, choćby Ukraincom (1)

      wiec nie bredz pisi trollu

      • 1 3

      • zgodnie z doktryna Lewandowskiego

        Temu, klo sie zglosil...
        I chocby za zlotowke...
        Liberalom nawet to sie nie udalo...

        • 2 1

  • Budowa sekcji płaskich - słabo

    • 11 1

  • Takim to dobrze (2)

    Na budowie statków nie mają pojęcia ale trzeba im przyznać jedną rzecz. Są super ze wszystkimi poukładani. Przecież nie zwrócili za dok, wszystkie widary, islandczyki wszystko w plecy, każdy kontrakt na minusie. Długów kupa. A jednak nikt ich nie zwindykiwal ciągle przy korycie i jeszcze "pomoc antycovidowa" dostali. Musi być koszerna firma na obie strony popisowe. Nie może być inaczej. Pseudoprywaciarze za budżetowe pieniądze podatników.

    • 47 12

    • podobnie jak

      Vistal.
      Też "prywatny".
      Model zupełnie amerykański, jak zyski to "prywatny", jak straty, to "pomoc publiczna", bo za duży, aby upaść...

      • 10 1

    • Ty magister, jak jestes taki madry to sam rusz ze stocznia

      poukladaj sie w ten sam sposob i dzialaj zamiast pie...ć farmazony przy tanim piwku

      • 0 1

  • fajnie jest budować dla belgów za 15zl/h (1)

    • 12 3

    • 15 PLN

      Te 15 złotych to i tak za pomocą różnych "pomocy antyCovidowych" jest płatne z twojej przyszłej emerytury.

      • 3 0

  • Krytykanci (11)

    Ile trzeba mieć w sobie bezczelności żeby nie znać się na temacie i się wypowiadać .Zbuduj jeden z drugim taką firmę jak Crist od zera to będziesz coś wiedział o przemyśle okrętowym . Ja Crist obserwuję od chwili jego powstania i lepiej czy gorzej stocznia utrzymuje się na rynku mimo wysiłków rządzących ,żeby wszystko zaorać.

    • 67 49

    • Zbuduje (1)

      Daj mi 200 milionów bezwrotnego kredytu z budżetu Państwa i dopłacaj do wszystkich strat to zbuduję dużo lepszą.

      • 17 8

      • Ty najpierw lodke z kory sobie zbuduj

        • 0 4

    • Jakie od zera? Infrastruktura po Komunie Paryskiej.. (2)

      • 11 7

      • Przecież to manipulacja (1)

        Nie napisał o budowaniu infrastruktury od zera tylko o firmie od zera. Przecież Christ istniał długo wcześniej, niż przyszedł do Gdyni.

        • 4 1

        • Crist istnieje od 1990r.

          Kiedy jeszcze funkcjonowały stocznie na sposób socjalistyczny i nasz emerytowany stoczniowiec w nich pracował a dzisiaj żyje estymą.
          Tylko już straciłem wątek czy estymą do dzielnej pracy, ideologii czy propagandy sukcesu - aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej

          • 1 7

    • Uwaga: bezczelny oszust. Twierdzi że Crist zbudował Stocznie Gdynia od zera. (1)

      • 11 4

      • Ty jesteś manipulant i przez to oszust

        I to wojujący, rozsiewający swoją żółć wokół bez opamiętania.
        Chodzi o firmę nie infrastrukturę.
        Korzystasz z internetu i każdy z nas rownież i łatwo można sprawdzić że firma została założona przez dwóch wspólników w 1990r. Byłych pracowników twoich ulubionych socjalistycznych stoczni.
        Też mogłeś to zrobić, zabrakło jaj, czy umiejętności ?
        Wolaleś skupić się na cechach niewieścich, czyli biadoleniu ?

        • 3 4

    • (1)

      A ile osób oszukała ta firma

      • 8 0

      • No ile? Nazwiska podaj i na prokurature

        • 0 2

    • Pajac

      Pajac jesteś i tyle niech się pochwalą zarobkami

      • 1 0

    • Jaka stocznia

      To nie jest Stocznia. To zakład blachowy, Nawet nie blacharski

      • 6 1

  • I oczywiście znowu tylko kadłub, bezwstydnicy. (1)

    • 8 3

    • ta "firemka" przejdzie do historii

      jako kopalnia beki

      • 3 0

  • i dobrze

    zawsze sie przyda dodatkowy hajs na odszkodowania dla rodzin tragicznie zmarlych w "wypadkach" na terenie Krzycha i lapowki dla prokuratury

    • 6 2

  • Ciekawe czy Crist wziął by na siebie budowe gazowcow lub RoRowcow jakie były budowane w Stoczni Komuny Paryskiej? (2)

    Budowaliśmy je w całości. Dla Norwegii i Stanów. Nic nie było montowane poza naszymi granicami.

    • 14 3

    • Trzeba bylo nie rozkradac stoczni to by przetrwała (1)

      kazdy wynosil co sie dalo, a potem holota ze zwiazkow zawodowych polozyla stocznie po calosci

      • 3 0

      • to "wynoszenie" odbywalo sie na kazdym szczeblu

        stoczniowej hierarchii.
        Straty powodowane na etapie kontraktacji, organizacji finansowania czy bledow konstrukcyjnych byly mniej widoczne, bo pod "bialym kolnierzykiem" i w rekawiczkach. A najczesciej, cudzymi rekoma.
        Do tego zapijaczony nadzor jakosci i odbiory typu "wicie, rozumicie inzynierze..."
        Armator bral za darmo, jak swoje...

        • 3 0

  • Śmiaç się czy płakać. Oto jest pytanie (1)

    "Tak przygotowana blacha trafi do francuskiej stoczni. Mówi o tym międzyrządowa umowa - Maciej Wasielewski z działu marketingu Crist SA." - To takimi pierdołami zajmuje się rząd jak podpisanie umowy międzynarodowej na gięcie blachy :-) .

    • 10 1

    • międzyrządowa*

      ale jeden kij w sumie

      • 1 0

  • Panie Redaktorze Robercie K... Prosze więcej nie pisac o budowie nowych jednostek jesli mamy budowac tylko kadluby. (1)

    Bo to nas, starych stoczniowców bardzo boli do czego zeszedł tak świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy. A za granica i Niemcy i Francuzi tylko śmieją się z nas.

    • 16 3

    • Ciekaw jestem jak ten "świetnie prosperujący kiedyś polski przemysł stoczniowy" poradziłby sobie w dzisiejszych realiach.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane