- 1 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (42 opinie)
- 2 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (157 opinii)
- 3 15 lat temu otwarto powiększoną galerię Klif (39 opinii)
- 4 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (440 opinii)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (67 opinii)
- 6 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (94 opinie)
Cud na Warszawskiej. Korki zniknęły po zmianie organizacji ruchu
Cud na Warszawskiej w Gdańsku. Tak określamy to, co wydarzyło się na ulicy, którą codziennie jeździmy. I która absolutnie zawsze - w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego - była zakorkowana. Odkąd tymczasowo zmieniono tam organizację ruchu problem korków zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Może by więc tak zostawić na stałe obecne zasady?
Niespodziewany prezent przez zmianę organizacji ruchu
Ostatnie zmiany w ruchu spowodowane trwającym remontem niespodziewanie sprawiły nam prezent: spowodowały, że zniknęły poranne i popołudniowe korki wzdłuż ul. Warszawskiej. Dlatego zgodnie uważamy, że te zmiany powinny obowiązywać jak najdłużej, może i nawet na stałe.
Perspektywę mamy podwójną - jedno z nas jest codziennym pasażerem komunikacji miejskiej, drugie kierowcą samochodu. Oboje codziennie dojeżdżamy do pracy w centrum Gdańska ul. Warszawską, Łódzką i al. Havla. I oboje jesteśmy zgodni, że przez ostatnie dni, czyli od czasu wprowadzenia zmian w ruchu, jesteśmy świadkami drogowego cudu w tym rejonie. Czy w tym czasie znacząco ubyło tu ludzi lub samochodów? Nie.
Cud na Warszawskiej z perspektywy pasażerki komunikacji miejskiej
Przyznaję - jestem średnim znawcą przepisów ruchu drogowego. Ale nawet taki drogowy laik jak ja dostrzega cud, który wydarzył się ostatnio na ul. Warszawskiej. Chodzi głównie o odcinek prowadzący od al. Havla do ul. Piotrkowskiej i dalej do nowej pętli tramwajowej Ujeścisko.
Tą drogą jeżdżę codziennie od ośmiu lat. I codziennie w myślach używałam słów powszechnie uznawanych za niecenzuralne, gdy widziałam korki rano (w drodze do pracy) i po południu (gdy z niej wracałam).
I w jedną, i drugą stronę przed godz. 8 rano i w okolicach godz. 16-17 dojechanie bez problemów było niemożliwe. Cała ulica stała w wielkim korku. Często więc wybierałam opcję przejścia pieszo fragmentu z okolic ul. Piotrkowskiej do tramwaju na ul. Przemyskiej (lub z powrotem), bo zajmuje mi to ok. 7 min (autobusem czasami to nawet 20-30 min. stania w korku). Po drodze "z buta" zdarzało mi się mijać nawet cztery uziemione w korku autobusy.
Płynny zjazd autobusem ul. Warszawską przed godz. 8 rano we wtorek 26.04:
Ukojeniem moich nerwów, zszarganych tym stanem rzeczy, było rozpoczęcie budowy Nowej Warszawskiej, czyli linii tramwajowej, która docelowo problem korków w tym rejonie miasta ma ponoć odczuwalnie zmniejszyć. Inwestycja będzie gotowa dopiero za 1,5 roku.
Teraz się zastanawiam: po co nam tramwaj, skoro okazuje się, że korki można zlikwidować i bez niego? Stało się to dzięki ostatnio wprowadzonej nowej organizacji ruchu. W jej ramach m.in. odcinek ul. Łódzkiej - od ul. Warszawskiej do al. Havla - stał się drogą jednokierunkową.
Myślałam, że będzie masakra, a jest ulga. Z przystanku Piotrkowska zjeżdża się rano do al. Havla płynnie - w 4 min. A nie tak jak wcześniej - przez korki - w nawet 20-30 min.
Powrót w godzinach popołudniowego szczytu - też bajka. Choć trzeba się było przyzwyczaić, że z powodu zamknięcia pasa ruchu z al. Havla do Warszawskiej zlikwidowano przystanek autobusowy Przemyska, z którego korzystałam. Teraz do autobusu wsiadam na Wilanowskiej, czyli jeden wcześniej niż zwykle. Do domu dojeżdżam natomiast trzy razy szybciej niż zwykle. I oby zostało tak jak najdłużej!
Płynny powrót na ul. Warszawską przed godz. 17 w czwartek 28.04. Dotychczas niemożliwe:
Cud na Warszawskiej z perspektywy kierowcy
Zazwyczaj zmiany organizacji ruchu związane z remontami czy budową nowych dróg uprzykrzają życie kierowcom. Ale budowa nowej linii tramwajowej nieopodal ulicy Warszawskiej odkorkowała tę niemal zawsze stojącą drogę. Wąskim gardłem są niewielkie ronda, które krzyżują ulicę Warszawską - od strony marketów, Cedrową, Łódzką i Warszawską w kierunku Jabłoniowej.
Nie ma korków przez zmianę organizacji ruchu (30 opinii)
Dzięki przekierowaniu ruchu z Armii Krajowej przez Warszawską od strony marketów i stworzeniu jednokierunkowej ul. Łódzkiej ruch stał się zdecydowanie płynniejszy. Mniejsza liczba wjazdów na ronda sprawiła, że samochody zjeżdżają z niego płynniej.
W czasie porannego szczytu, gdy większość aut próbuje włączyć się w al. Havla, udało się je "pomieścić" na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką dzięki wydzieleniu dwóch pasów do skrętu w lewo i jednego w prawo.
Dobrym rozwiązaniem byłoby pozostawienie takiej organizacji ruchu po zakończeniu prac związanych z budową tramwaju. Jezdnia od skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką w stronę ul. Warszawskiej powinna stać się buspasem, aby zachować dotychczasowy ruch autobusów. Chyba że wzdłuż linii tramwajowej będzie szedł buspas.
Opinie (142) ponad 10 zablokowanych
-
2022-05-04 16:22
Przeniosły sie na wilanowską
j.w.t
- 5 0
-
2022-05-04 16:21
Otworzyc osiedla
Wiekszosc osiedli w Gdansku ma zamkniety ruch przepustowy i wjazd/wyjad jest z jednej nitki. Naprawde wystarczy otworzyc osiedla i podlaczyc je z glownia żyłą by zlikwidowac wszelkie korki
- 3 2
-
2022-05-04 10:41
Władze miasta nienawidzą kierowców więc raczej spodziewaj się zwężeń i ograniczeń (4)
- 24 2
-
2022-05-04 11:48
a reszta nienawidzi kierowców tylko: (2)
-smrodzą
-hałasują
-niszczą
-paraliżują
-zabijają
-terroryzują
-zajmują całą przestrzeń miejską
-drenują budżet miejski, a żadnych podatków nie płacą
i wiecznie roszczenia jakieś mają
....- 2 5
-
2022-05-04 11:58
Ta reszta to ty. I jeszcze ktoś ? (1)
- 3 0
-
2022-05-04 16:13
I ja, czyli już większość
- 0 0
-
2022-05-04 10:45
a to ciekawe bo wydaja na kierowców najwiecej kasy z budżetu miasta i sami nie odrywaja tyłko od słuzbowych aut
- 1 10
-
2022-05-04 10:36
Korki przeniosły się na Havla ... (4)
- 77 5
-
2022-05-04 15:59
Trzeba skrócić zielone światło dla wyjeżdżających z Łódzkiej.
- 0 0
-
2022-05-04 11:39
(1)
Dla mnie i tak największa zagadką jest wydłużenie lewoskrętu w AK... na jednym pasie. Przecież tuż przed wjazdem na AK i tak jest rozwidlenie do dwóch pasów, a wcześniej miejsca od groma.
- 1 1
-
2022-05-04 12:52
Też to zauważyłam. Bez sensu wszyscy zjeżdżają na JEDEN pas do skrętu w lewo (bo tak wynika z oznakowania), skoro za światłami są dwa pasy do skrętu... Korek na trzy zmiany świateł, a można by przejechać płynnie, tylko trzeba zmienić stare oznakowanie.
- 0 1
-
2022-05-04 11:50
No i Nieborowska
- 4 1
-
2022-05-04 15:23
Dobrze, że tutaj autorzy mają odwagę
Podpisać się pod bzdurami które piszą z własnej, nieprzymuszonej woli. Chociaż absolutny brak przemyślenia tematu na artykuł to jednak lekki wstyd dla szanującej się redakcji. Konkluzja artykułu przypomina zabawę z małym dzieckiem - zakrywamy oczy i dziecko znika! Cud!
Podpowiem - jeśli zamkniemy ruch w obu stronach na wszystkich ulicach to korki znikną wszędzie i o każdej porze - niesamowite, prawda?- 13 2
-
2022-05-04 15:23
Dziś jechałem dramat
- 7 1
-
2022-05-04 10:40
Czyli 3 maja nie było korków? No co za niespodzianka... (3)
- 31 6
-
2022-05-04 15:23
Dokładnie
- 0 0
-
2022-05-04 10:54
Czyli nie umiesz czytać? No co za niespodzianka... (1)
- 5 2
-
2022-05-04 10:57
Po co ta agresja? Przyznałem się do błędu. Nawiasem mówiąc wiem już teraz skąd się wziął korek na Havla od Płockiej
- 2 0
-
2022-05-04 15:04
Korki zmieniły lokalizację
Przeniosły się na Wilanowską - zatem genialne rozwiązanie!
Ale oczywiście trzeba się pochwalić nie widząc, że to działa na zasadzie krótkiej kołderki...- 9 1
-
2022-05-04 15:04
to nie cud tylko ludzie skierowali sie na armi krajowej i adamowicza, korki tam beda choc by nie wiem co robili, tu jest poprostu za duzo osiedli i samochodow
- 5 0
-
2022-05-04 15:02
Korki na na Warszawskiej sa z 2 powodow
1. Fatalny i niewydolny lewoskret z Warszawskiej w Piotrkowska. 1-3 aut na kazdej zmianie swiatel. Przez to popoludniowe korki poteguja sie na calej dzielnicy.
2. Niewydolny byl wjazd w Havla, teraz wiecej aut wpuszczane jest w Havla przez co Warszawska szybko sie udraznia.
to nie problemem jest jednokierunkowosc, tylko brak wydolnosci niektorych skrzyzowan przy obecnym ruchu. Nieporozumieniem dla mnie za to jest brak hybrydowego torowiska dla tramwajow i autobusow podczas budowey Nowej Warszawskiej. Polaczenia uatobusowe smialo moglyby przyspieszyc o 10min na od Jabloniowa Warszawska i gdyby byl buspas na Havala to tak samo kolejne 10min. 20min na trasie z ujesciska, skrocilo by czas przejazdu o 30-40% i zacheciclo by do komunikacji.- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.