• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czarny Dwór po remoncie, ale wyboje zostały

Maciej Naskręt
28 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Przejazd ul. Czarny Dwór. Film czytelnika.


Jest problem z wyremontowaną jesienią zeszłego roku nawierzchnią ul. Czarny Dwór. Pojawiły się tam wyboje, które utrudniały poruszanie się tą ulicą jeszcze przed remontem. ZDiZ zapowiedział zbadanie tej sprawy.



Czy inwestorowi publicznemu łatwo dopilnować pracę wykonawcy?

Jesienią 2012 r. gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił firmie MTM z Gdyni rozbudowę ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Zadanie pochłonęło nieco ponad 1 mln zł. W ciągu dwóch miesięcy firma budowlana dobudowała pas ruchu w kierunku Zaspy i wzmocniła ówczesną jezdnię.

Jak przekonuje nasz czytelnik, przedsięwzięcie nie do końca się udało. - Stan drogi pogorszył się w bardzo krótkim czasie. Po wjechaniu na wyboje w pierwszej chwili wydawało mi się, że z opony w moim samochodzie uciekło powietrze. Stan nowej nawierzchni po remoncie jest co najmniej niezadowalający - opowiada nam czytelnik, pan Tomasz.

Chodzi o to, że pojawiły się tam poprzeczne ugięcia odczuwalne szczególnie jadąc w kierunku al. Hallera. Odkształcenia na nowej nawierzchni powstały dokładnie w tych samych miejscach, gdzie przed remontem występowały poprzeczne spękania w starej jezdni. Jest ich kilka w odstępie pięciu metrów.

O sprawę zapytaliśmy władze gdańskiego ZDiZ. - Przedsięwzięcie polegało na dobudowaniu jednego pasa ruchu od podstaw. Pozostała część nawierzchni została wzmocniona - przypomina Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ. - By podjąć jakieś dalsze działania w tej sprawie najpierw zweryfikujemy sygnał czytelnika - dodaje.

Przypomnijmy, że rozbudowa ul. Czarnego Dworu została zlecona w celu likwidacji potencjalnego "wąskiego gardła" po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Ulica stałaby się niewydolna komunikacyjnie ze względu na gwałtowne zwiększenie się potoku samochodów na tej relacji.

Miejsca

Opinie (88) 3 zablokowane

  • To ona była remontowana? (1)

    • 4 1

    • nie, był kasowany za remont

      • 2 0

  • jeżeli ktoś tamtędy jeździ to wie, że te "poprzeczne ugięcia" to dylatacje

    po prostu ta droga - robiona w latach 80-tych była wykonywana technologią styków, a obecny remont polegał nie na usunieciu dylatacji, tylko jej wzmocnieniu.
    Wniosek: nierówności wyczuwalne, ale nie powodujace jej degradacji

    • 3 7

  • WODA SIĘ DOSTAŁA POD ASFALT I NASTĄPIŁY WYBRZUSZENIA

    jak będzie odwilż, to sie wyrówna, ale spękania pozostaną. A za rok dwa będą wykroty i kratery. NORMA POLSKA REMONTOWA

    • 18 1

  • mnie to wcale nie dziwi w krolestwie Adamowicza i jego ferajny nie takie klocki widzialem...

    • 11 3

  • Cena Czyni Cuda

    za marny 1mln sie lepiej nie dało,a te wyboje to efekt falowania Bałtyku i z naturą się nie wygra.

    • 10 1

  • Spokojnie, spokojnie....

    zaraz magystry inżyniery pojado, zobaczo, że uskoki są w normie (tylko 5 cm) i dopuszcza się takie w przetargu....i po temacie!!!
    A po okresie gwarancji do remontu, a co!

    • 49 2

  • W drugą stronę to samo

    W drugą stronę na pasie do lewoskrętu w Al. Jana Pawła II jest dokładnie to samo. Nie chodzi o to z jaka prędkością się jedzie, tylko o to że sprawia to wrażenie fuszerki. Po co w ogóle w takim razie robiono tę nawierzchnię - można było dobudować tylko dodatkowy pas i byłoby jeszcze taniej. ;-)

    • 52 3

  • Spokojnie , niedługo bedzie ogranicznie do 30 km/h (+fotoradar) i nie będzie problemu wybojów

    a gdyby się pojawiły to znowu Mietek zarobi a frajernia zapłaci

    • 68 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane