• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czerwona fala na ul. Elbląskiej dokucza kierowcom

Maciej Naskręt
19 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom. Brak synchronizacji świateł na ul. Elbląskiej daje w kość kierowcom.

Wjazd do Gdańska od strony Warszawy to katorga. Kierowcom dokucza tam czerwona fala. Na poprawę sytuacji trzeba czekać trzy lata, wtedy ruszy system Tristar.



Czy trafiłeś kiedyś na czerwoną falę?

Trudno podróżuje się samochodem po ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku centrum Gdańska. Koszmar kierowców zaczyna się na wysokości ul. Sztutowskiej zobacz na mapie Gdańska. Tam, jadąc od strony Przejazdowa, po raz pierwszy kierujący zatrzymują się na czerwonym świetle. Sytuację muszą powtórzyć 500-metrów dalej - tuż przed wjazdem na osiedle Rudniki. zobacz na mapie Gdańska

To nie koniec drogowej gehenny. Kierowcy ruszają dalej i pokonują wiadukt kolejowy. Tuż za nim zobacz na mapie Gdańska ustawiona jest kolejna sygnalizacja przed przejściem. Gdy przechodzi tam pieszy, kierowca ma pecha, bowiem znowu musi hamować przed czerwonym światłem. Ci, którzy tego nie zrobili, zazwyczaj wpadali w sidła policji, kontrolującej często kierowców tuż za przystankiem autobusowym. Fatalna sytuacja z sygnalizacją powtarza się jeszcze w dwóch dalszych miejscach - na wysokości ul. Opłotki zobacz na mapie Gdańskaul. Głębokiej zobacz na mapie Gdańska.

Nie ma znaczenia, z jaką średnią prędkością jedziemy przez skrzyżowania i przejścia dla pieszych w ciągu ul. Elbląskiej. Na czerwone światła trafiamy tam niemal zawsze. Co ciekawe, w przeciwną stronę jedzie się znacznie przyjemniej.

Drogowcy dobrze znają zjawisko czerwonej fali w ciągu ul. Elbląskiej i nie jest to zamierzone działanie. Nie można jednak zespolić działania świateł od zaraz. - Do tego jest niezbędne połączenie kablem wszystkich sygnalizacji na odcinku od ul. Sztutowskiej do ul. Głębokiej. Zapewniłby on połączenie i umożliwił koordynację działania świateł. By ustanowić połączenie, potrzeba kilkudziesięciu tysięcy złotych - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Warto jednak nie wydawać pochopnie pieniędzy i nieco poczekać, przynajmniej trzy lata. Wtedy ruch na ul. Elbląskiej usprawni Tristar - system inteligentnego sterowania ruchem. Zostaną nim objęte główne ciągi i skrzyżowania w całej aglomeracji trójmiejskiej, również na ul. Elbląskiej. Nie ma jednak wielkich szans, by zaczął on działać przed Euro 2012. Całość ma być gotowa w czerwcu 2014 roku. Całkowita wartość projektu Tristar wynosi ponad 184 mln zł.

Zobacz, na których skrzyżowaniach ruchem będzie kierował system Tristar.



Znasz miejsca i ulice, w których kierowcy wychodzą z siebie? Opisz je i wyślij do nas na adres m.naskret@trojmiasto.pl. Zapytamy o nie urzędników.

Miejsca

Opinie (143) ponad 10 zablokowanych

  • A póżniej pierdzielenie, że... (8)

    ...kierowcy jeżdzą 80-90kmh po mieście. No sorry Winetou, ale jeżeli mam się co 200m zatrzymywać, to wybieram bramkę numer jeden i jadę na zielonym 90kmh przez całe miasto. Dżungla panie, dżungla. Jesteśmy niestety do niej zmuszani...

    • 131 21

    • nie pasuje to wsiadaj na rower (5)

      mam nadzieje ze zaplacisz sowity mandat za te 80-90 po miescie, takich idiotow powinno sie tepic tylko zagrozenie stwarzaja. widac ile takich na drodze, wystarczy spojrzec ile plusuje ta bezsensowana wypowiedz

      • 18 56

      • nie zrozumiałeś o czym gościu pisał (1)

        tu nie chodzi o przyzwolenie na zasuwanie po mieście, tylko o to, że światła w ogóle nie są ustawione pod przepisową prędkość (jedziesz 50 i co kawałek zielone zmienia się na czerwone), natomiast przy wspomnianej prędkości 80-90 można przejechać naprawdę spory kawałek i nie trafić na ani jedną zmianę świateł.

        • 9 1

        • Jadac elblaska na w/w wspomnianym odcinku powyzej 100. Dokladnie nie pamietam juz da sie przejechac na zielonej fali :)

          • 0 0

      • Na rowerze jest jeszcze gorzej... (1)

        1 min jazdy, 5 min stania na światłach i w trakcie jeszcze trzeba uważać na baranów, co nie wiedzą co to chodnik, a co to ścieżka rowerowa.

        • 20 3

        • no raczej że gorzej

          Bo nie raz trzeba złazić z roweru i przeprowadzać bo nie ma niby ścieżki przez nie które pasy :P

          • 8 1

      • spi..

        tym rowerem na ścieżkę ta wzdłuż elblaskiej ....a nie ma takiej sciezki ....to zaczniej krzyczeć żeby ci ja wybudowali tylko nie z podatków ktore sa w cenie benzyny

        • 21 4

    • Dzungla,

      a ty jestes w tej dzungli malpa

      • 2 1

    • ha

      dokadnie i to jest to ...taki komplet świateł da mi na odcinku powiedzmy 10 km średnią 30kmhjak pojadę po polsku czyli troche szybciej i połamie przepisy to da mi 55-60kmhi jaki wniosek jakby byla dobrze ustawiona sygnalizacja to bym jecha przepisowo i mia taką samą średnia , no tak ale u nas jak zawsze ..winny jest kierowca bo barany co zarządzaja drogami to nigdy ..... oni zawsze nie moga nie maja $ albo czekaja na COŚ

      • 15 1

  • Nowoczesna inżynieria...

    Panie Kierowniku Inżynierii...Już od kilkudziesięciu lat nie potrzeba kabla do przekazywania informacji między słupkami. Wystarczą zwykłe moduły GPS... I 1/10 podanej kwoty spokojnie by też wystarczyła...Przez takie podejście gdańskie drogi są na poziomie polskich kolei...

    • 0 0

  • czerwony nóż mi się w kieszeni otwiera (1)

    i mam ochotę go wbić w plecy tego pana z zarządu dróg...jaki kabel ? jaki Tristar ? wystarczy pomierzyć odcinki pomiędzy tymi światłami, ustawić średnią prędkość przelotową na ok. 60 km/h, dodać coś plus na maruderów z późnym pomarańczowym, ustawić to już od światel w Przejazdowie, kończąc przy GKS-sie...cóż za filozofia ? jakie koszty ?

    • 6 2

    • Właśnie !!!

      • 0 0

  • nonsen

    jaka czerwona fala? jezdze tyle lat i nic takiego nie widzialem, natomiast owszem gdybym chcial zdobyc medialne poparcie dla chorego systemu Tristar jako narzedzia do inwigilacji i okradania ludzi z pieniedzy to napisal bym wlasnie tego typu artykul:)

    • 1 1

  • Stacje benzynowe mają układy z regulatorami świateł,

    ci kierowcy muszą kupić więcej paliwa, nikt nie patrzy na trucie innych spalinami, aby świeża kasa (lobby).

    • 1 0

  • a gdyby tak małpy z oliwskiego zoo ustawiałyby u nas światła,

    czy byłoby gorzej? Często odnoszę wrażenie, że niekoniecznie. Czy przypadkiem problem nie tkwi w tym, że nikt profesonalnie nie kontroluje i nie rozlicza efektów pracy ZDiZ? A jeśli czasami trzeba się wytłumaczyć, to znajduje się dla mediów sprawcę zwanym potocznie "trudności obiektywne" lub bardziej na miarę czasów - "brak systemu Tristar"?

    • 1 0

  • Kobieta na drodze ;)

    co gderacie, jak stoicie w korku to można się nieźle uśmiać-tam- okolice stacji Orlen- często krąży a raczej paraduje taka "dziewczyna" jakby to ująć-szosówa. ma wysokie poczucie zarąbistości. ma niezłe kreacje-kolorowe jarmarki się chowają no i tak dumnie kroczy po przejściu dla pieszych-nawet na czerwonym. kurde, i tego jej zazdroszczę- tej wysokiej samooceny :)

    • 2 0

  • Pitolenie (3)

    na zachodzie, tam gdzie nie ma ITS robi się raz na pół roku pomiar natężenie ruchu i prostym algorytmem dostosowuje się światła na głównym ciągu do ruchu.

    • 85 1

    • Ci co piszą "na zachodzie" zwykle znają zachód z filmów. I twoja wypowiedź to potwierdza.

      Pozdro

      • 0 0

    • tak a oni w erze synchronizacji czasu czy wifi muszą wszystko łączyć kablem (1)

      • 4 2

      • Działanie Sygnalizacji wymaga innych standardów niż domowy sprzęt...

        Zakresy temperatur od -50 do +50 i inne wymyślne rzeczy, dla bezpieczeństwa na drodze... Wifi / GSM nie spełnia tych wymagań.

        • 5 2

  • Przystanek T6 koło opery gdzie rowerzyści na zakazie zasuwają rowerem po ścieżce rowerowej, która teraz jest przystankiem i (9)

    dojściem do przystanku! Postawić z jednej i drugiej strony straż miejską albo policjanta. Jeżdżą tam co chwile więc na mandatach mieli by taki zarobek, że szok, większy jak na kierowcach aut.

    • 36 37

    • (8)

      Pobudka - to nie ten temat.Jedyny punkt wspólny to że "objazd" tworzy czerwoną falę dla rowerów i człowiek jest jedną zmianę świateł do tyłu.Szkoda że te nie widzisz jak piesi zasuwaja drogą dla rowerów przez przejście przy Operze.....

      • 14 2

      • jak na ścieżce rowerowej są pasy i jest przejście dla pieszych to pieszy już zbliżając się do przejścia przez ścieżke rowerową (7)

        ma pierwszeństwo!!! Wprowadzić prawo jazdy na rowery bo rowerzyści wogóle kodeksu drogowego nie znają!!!

        • 12 14

        • trochę zrozumienia nie zaszkodzia władzy zostawmy ważniejsze problemy (3)

          1. Łatwiej zatrzymać sie pieszemu niż rowerowi, a zatrzymywanie roweru co kilkadziesiąt metrów podważa sens jego używania w mieście.2. Nikomu korona z głowy nie spadnie jak przepuści rower, a i rowerzysta nie koniecznie musi egzekwować bardzo ściśle swoje prawo do monopolu na drogę rowerową.

          • 8 6

          • jak chcecie sobie jeżdzić bez pieszych to jedzcie do jakiegoś lasu a nie po mieście! (2)

            • 5 5

            • Dzięki temu, że kilka tysięcy ludzi wybiera rower jako dojazd do pracy masz miejsce w autobusie... (1)

              • 3 3

              • a potem siedzisz w pracy i śmierdzisz potem

                • 0 1

        • W ogóle

          ...pisze się oddzielnie:)

          • 3 2

        • (1)

          Kolejny śpioszek.Piesi często przechodzą drogą dla rowerów, równoległą do "zebry", na przejściu przy Operze, bo tak im po prostu wygodniej. Równie dobrze mogę domagać się znajomości kodeksu drogowego przez pieszych...

          • 13 3

          • bo na czas remontu przy operze droga rowerowa też powinna był wyłączona z ruchu dla rowerów!!!

            Jest tam wąsko a ludzi dużo bo tam się przesiadają na komunikacje zastępczą i poprostu przy takim tłoku nie ma tam miejsca dla rowerów, proste chyba nie?

            • 3 3

  • No, a teraz wszystkowiedzacy fachowcy do roboty ( pisanie postów), I tak... (3)

    1. tramwajowe tory w 2 miesiące... to proste ( razem ze szwagrem, nawet szybciej) 2. Drogi robimy tylko zimą aby latem turyści mogli cieszyć sie Trójmiastem (mrozy nie straszne, tempo mamy błyskawiczne i to po najniższych cenach - pomoc szwagra, mile widziana)3. TRISTAR.. śmieszne.. w dobie komputeryzacji ? to parę wieczorów roboty, parę ściągniętych programów, trochę kabelków, parę słupków, kamer za stówkę.. plus szwagier informatyk.. i po co nam jakieś światłowody ? .. to proste4. Drogi.. słabe.. przecież można je wyremontować w rok, troche asfaltu.. i bedzie dobrze.. 5. Ścieżki rowerowe.. zawracanie głowy.. położyć chodnik i ścieżkę ? bajecznie proste.. dwóch ludzi obrobi każda dzielnice w dwa miesiące.. 6. Pieniądze ? przecież są w bankach..7. Plany, schematy, projekty ? studenci zrobią za darmo 8. Podatki ? stawka zerowa..9. Kolej miejska ? bez sensu remontować... kupić nowe i po krzyku (pieniądze z banku ) 10...... wybudować Szwajcarię.. to przecież pikuś dla mnie i dla szwagra.. a ze przez ostatnie 50 lat nic się nie robiło ? .. najwyższy czas zrobić.. szwagier przebiera nogami :)))czytając większość postów... tak to właśnie wygląda :))))no.. co.. marudzę.. nie ?

    • 2 6

    • TAAKK.. WIDAC po JUZ SWOJE g*wnIARSKIE BOJOWKI WYSLALO NAWET I NA TEN PORTAL... (2)

      szkoda wysilku koles!

      • 1 2

      • bojówki PO ?

        ty prymitywny praczłowieku ze sPISkowej organizacji ciemnych ludzi..., gdzie tobie to wpojono ? na dzisiejszej konwencji moherowej sekty sPIS ? gdzie jakiś tam Haczyński coś tam bredził, że jak zostanie premierem to .... otóż nie zostanie nim już nigdy, niema tyle ciemnoty aby go poparła, choć nadal w Polsce jest jej sporo, z moherowym pozdrowieniem sPISkowcy

        • 1 1

      • Przeciez to prawda.. nie sądze aby to była jakas bojówka :) Nie widze tu agresji.. natomiast widze ją u ciebie.. KOLEŚ

        A PRAWDA.. ZAWSZE SIĘ OBRONI :) i RZECZOWOŚĆ, A NIE NARZEKANIE NA WSZYSTKO I WSZYSTKICH ..

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane