- 1 Rozbiórka na terenie kupionym za 130 mln zł (148 opinii)
- 2 Wraca ocenzurowany "autobus do piekła" (209 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (164 opinie)
- 4 Parking przecieka. Są chętni do naprawy (80 opinii)
- 5 Poważny wypadek w Chyloni (118 opinii)
- 6 Przepisy niewiele zmieniły na przejściach? (209 opinii)
Czwarte centrum handlowe w Szadółkach. Wszystkie przy jednej ulicy
W przyszłym roku przy ul. Przywidzkiej otwarty zostanie kolejny obiekt handlowy z 17 sklepami i parkingiem na blisko 300 aut. Nie będzie tak duży, jak sąsiednie, ale już dzisiaj sklepy generują ogromny ruch i kierowcy tkwią tam w gigantycznych korkach. Tymczasem inwestycje drogowe, które pozwolą udrożnić ten obszar, rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku.
Teraz do tego grona dołączy Park Handlowy Przywidzka, który powstanie vis a vis Fashion House. W jednopoziomowym obiekcie o powierzchni 11,7 tys. m kw. powstanie 17 lokali handlowo-usługowych (metraże od 50 do 1250 m kw.) Inwestorem jest Towarzystwo Inwestycyjne Investing.
- Planowany termin oddania obiektu do użytkowania to druga połowa 2017 roku - zapowiada Jolanta Gałązka z biura prasowego Parku Handlowego Przywidzka.
Wśród najemców mają znaleźć się firmy z branży spożywczej, elektronicznej, wyposażenia wnętrz, sportowej, odzieżowej i obuwniczej.
Już dzisiaj ulica Przywidzka i prowadząca do niej ul. Jabłoniowa są mocno zakorkowane. "Swoje" trzeba odstać, chcąc dotrzeć do obwodnicy. A powstanie kolejnego obiektu handlowego tylko utrudni codzienne funkcjonowanie, zarówno mieszkańcom pobliskich osiedli, jak i klientom tamtejszych sklepów.
- Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji drogowej w tej części miasta, dlatego czekam na informacje z ZDiZ-u, jakie obostrzenia związane z przebudową układu drogowego zostały zastosowane względem inwestora - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że na razie nie było żadnej umowy między drogowcami a inwestorem w tej sprawie. Ma on dopiero zaprezentować analizę ruchową i przedstawić odpowiednie rozwiązania. Nie ma jednak co się oszukiwać, że skala przebudowy będzie duża i wpłynie na poprawę przepustowości.
Przy tej okazji warto także wspomnieć o wciąż żywych planach budowy kolejnego centrum handlowego w tym rejonie. Może ono powstać w sąsiedztwie ul. Jabłoniowej oraz Lubowidzkiej i miałoby być największym tego typy obiektem w całym Trójmieście.
Na jego potrzeby Biuro Rozwoju Gdańska opracowało nawet nowy plan miejscowy. Co zakłada?
- Projekt planu dopuszcza obiekty handlowe o łącznej sumie powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 80 tys. m kw. [największa w Trójmieście gdyńska Riviera ma powierzchnię 70 tys. m kw. - red]. Budynki o dużych gabarytach muszą być rozczłonkowane na mniejsze części o powierzchni zabudowy do 20 tys. m kw. o zróżnicowanej wysokości wynoszącej od 14 m (od strony ulicy Lubowidzkiej) do 35 m - mówi Agnieszka Siedlecka z zespołu komunikacji społecznej BRG.
Prace nad planem trwały od sierpnia 2010 roku. Gotowy do uchwalenia był we wrześniu 2015 roku, ale nie trafił ostatecznie pod obrady Rady Miasta Gdańska. Powód? Inwestor - White Star Real Estate (wcześniej AIG Lincoln) - nie kwapi się do poniesienia części kosztów rozbudowy układu drogowego.
- Jasno określiliśmy nasze oczekiwania związane z partycypacją w kosztach nowego układu drogowego i jesteśmy w tym względzie bardzo stanowczy. Nie da się zrealizować tak dużej inwestycji podłączając się do istniejącej infrastruktury - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Chodzi m.in. o rozbudowę węzła Szadółki i budowę Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Ich łączny koszt może przekroczyć 300 mln zł. Obie inwestycje mają mieć gotowe projekty pod koniec 2017 roku. To oznacza, że realizacja ruszy nie wcześniej niż w 2018 r. i pod warunkiem, że uda się zmobilizować prywatnych przedsiębiorców do wyłożenia środków, a miasto pozyska fundusze z Unii Europejskiej.
- Obie strony przedstawiły swoje oczekiwania. W tej chwili po stronie inwestora jest doprecyzowanie, jaki zakres ma mieć to przedsięwzięcie. Na tej podstawie określona zostanie wysokość partycypacji - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2016-05-10 15:26
i niech na tym zatrzyma się użytkowanie rowerów
miasto dla samochodów, rowery na wieś
- 4 2
-
2016-05-10 15:39
Lapowkarze!!!
- 4 1
-
2016-05-10 16:02
To jest dopiero korupcja w bialy dzien ida pi bandzie
- 6 1
-
2016-05-10 17:35
AIG Lincoln na Stogach?
- 1 0
-
2016-05-10 17:35
a gdzie 4 odpowiedź ':
Nie, z powodu, delikatnie mówiąc, nieprzyjemnego i uciążliwego zapachu.
- 0 0
-
2016-05-10 17:36
Rewelacja!!!
- 2 1
-
2016-05-10 17:44
Kolejne baraki
- 2 0
-
2016-05-10 18:31
a smród jak zawsze!
- 2 0
-
2016-05-10 20:08
super! korki będą jeszcze większe
- 3 0
-
2016-05-10 20:53
Żeby wydawać pieniądze, ludzie muszą godnie zarabiać. Wszyscy, nie tylko wybrańcy, Pawła Adamowicza.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.