• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czworo chętnych do projektowania Nowej Świętokrzyskiej

Krzysztof Koprowski
26 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Ulica Nowa Świętokrzyska będzie rozpoczynała się w rejonie węzła Łostowice Świetokrzyska, a jej koniec przewidziano tuż przy granicy miasta z Kowalami. Ulica Nowa Świętokrzyska będzie rozpoczynała się w rejonie węzła Łostowice Świetokrzyska, a jej koniec przewidziano tuż przy granicy miasta z Kowalami.

Cztery firmy zainteresowane są projektowaniem ul. Nowej Świętokrzyskiej, która będzie stanowiła główną oś komunikacyjną Południa. Droga wraz z torowiskiem tramwajowym może powstać w najbliższych latach.



Jeśli powstanie ul. Nowa Świętokrzyska, to w jaki sposób będziesz najczęściej z niej korzystać?

O wykonanie dokumentacji ul. Nowej Świętokrzyskiej starają się Mosty Katowice z Katowic oraz trzy lokalne biura projektowe: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, Transprojekt Gdański i Europrojekt Gdańsk.

Firmy te mają czas do 4 grudnia na złożenie ofert przetargowych. O wyborze zdecyduje w 90 proc. cena oraz w 10 proc. zaproponowany okres rękojmi. Na opracowanie kompleksowej dokumentacji zwycięzca przetargu będzie miał 22 miesiące, licząc od momentu podpisania umowy z miastem.

Wybór wykonawcy dokumentacji ul. Nowej Świętokrzyskiej jest prowadzony w formie przetargu ograniczonego.

Oznacza to, że zainteresowane firmy składają wniosek o dopuszczenie do przetargu, a dopiero po ich weryfikacji, m.in. pod kątem odpowiedniego doświadczenia, zapraszane są do składania ostatecznej oferty przetargowej z ceną swojej usługi (na tym etapie właśnie jesteśmy).

W przypadku dokumentacji dla ul. Nowej Świętokrzyskiej, zgłosiły się cztery firmy i wszystkie zostały zakwalifikowane do drugiego etapu.

Nowa droga będzie rozpoczynała się w rejonie skrzyżowania al. Havla ze "starą" ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska, a następnie ominie zabudowania "starych" Łostowic od południa, by w rejonie skrzyżowania z planowaną ul. Nową Niepołomicką zobacz na mapie Gdańska ponownie odbić ku północy do istniejącej ul. Świętokrzyskiej przy granicy z Kowalami zobacz na mapie Gdańska. Docelowo w tym miejscu krzyżować się będzie z ul. Nową Bulońską Południową, która będzie wiodła między zbiornikami retencyjnymi zobacz na mapie Gdańska w rejon ul. (Nowej) Warszawskiej, Nowej Bulońskiej Północnej i (Nowej) Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska, co w efekcie stworzy układ komunikacyjny okalający Ujeścisko, Zakoniczyn i Łostowice.

Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?

Układ sieci komunikacji szynowej w rejonie Południa z zaznaczeniem tras ujętych w różnych dokumentach planistycznych. Układ sieci komunikacji szynowej w rejonie Południa z zaznaczeniem tras ujętych w różnych dokumentach planistycznych.
Ulica Nowa Świętokrzyska w pełnym układzie ma posiadać dwie dwupasowe jezdnie, torowisko tramwajowe oraz infrastrukturę rowerową i pieszą.

Decyzja o tym, czy układ drogowy będzie realizowany od razu w pełnej formie, nie została jeszcze podjęta. Niewykluczone więc, że podobnie, jak to miało miejsce w przypadku ul. Nowej Bulońskiej Północnej (dokumentację wykonał Europrojekt Gdańsk), powstanie najpierw tylko jedna jezdnia, torowisko, droga rowerowa i chodnik z zachowaniem rezerwy pod docelowy układ drogowy.

Czytaj też: Założenia transportowe dla Gdańska Południe

Nowa Świętokrzyska miała mieć wybranego projektanta już kilka miesięcy temu, ale w styczniu zapadła decyzja o nadaniu wyższego priorytetu projektowego dla ul. Nowej Politechnicznej i powrocie do tematu ul. Nowej Świętokrzyskiej w momencie wybrania wykonawcy dokumentacji ul. Nowej Politechnicznej (zostały nim Mosty Katowice).

Czytaj też: Nowa wizja Nowej Politechnicznej (Trasy GP-W)

Budowa nowej osi komunikacyjnej Południa ma być prowadzona w najbliższej perspektywie finansowej Unii Europejskiej do 2020 r. Miasto liczy, że z racji ujęcia w niej promowanego przez Brukselę ekologicznego transportu alternatywnego wobec auta (w tym przypadku tramwaju), zyska ona wysokie dofinansowanie.

Szacunkowy koszt pełnego przekroju drogowo-tramwajowego ul. Nowej Świętokrzyskiej to 340 mln zł.

Czytaj też: 3 x 5, czyli wizja Gdańska do roku 2020

Zobacz przebieg ul. Nowej Bulońskiej Północnej.

Koncepcja przebiegu nowej wersji ul. Nowej Politechnicznej - Trasy GP-W.

Opinie (109)

  • do kowal i co dalej???? (3)

    j w

    • 0 3

    • Dalej budować nie mogą bo to nie Gdańsk

      O to co dalej pytaj w gminie Kolbudy

      • 11 0

    • trzeba było kupić mieszkanie w Gdańsku a nie na wiosce

      • 3 2

    • Dalej w

      Czarnej d*pie

      • 1 0

  • dzielnica biedaków pyszczy, że w korku? trzeba było zamieszkać w mieście, nie na wsi... (3)

    • 5 13

    • Nie ma nic lepszego niż miło rozpocząć dzień.

      Na przykład od tak prostackiego posta.
      Jesteś padliną tego miasta.

      • 4 0

    • Dzielnica biedaków?

      Ale artykuł nie jest o Letnicy ani Biskupiej Górce...

      • 1 0

    • Chcesz kupić moją chatę

      800 tys i wpadaj.

      • 0 0

  • Inwestycja bezsensu, już wolę wsiąść do autobusu 175/189, pewnie jak ta inwestycja powstanie to bedzie mi nie potrzebna

    • 0 0

  • Nie chcę być złym prorokiem (3)

    Ale budowa tych dróg w takim kształcie może i odkorkuje Świętokszyską, ale za to skończy się to wszystko gigantycznym korkiem na Trakcie Św. Wojciecha. Już teraz są tam korki na 1,5 km (obecnie może mniejsze z uwagi na remont), a jak się udrożni Świętokrzyską i Małomiejską i wpuści większy strumień aut na Trakt to będzie Bangladesz...

    • 1 2

    • z Traktu św. Wojciecha to korzystają głównie Ci co mieszkaja w Pruszczu..

      ..trochę dziwne że Gdańsk wyremontował im drogę.

      • 0 0

    • (1)

      No i właśnie nie rozumiem, po kiego grzyba pchać się samochodem i tkwić w korku, jeśli tą samą trasę można przejechać szybciej tramwajem.

      • 1 0

      • Rz

        d*pa nie szybciej, z południa do centrum 30 min, a samochodem góra 15 minut. Tramwajem jest szybciej o jakieś 5 min tylko rano, ale to też w związku z kilkoma aktualnymi remontami. Dopóki tramwaj będzie miał 150 przystanków co 100 m i przejeżdżał przez wszystkie skrzyżowania, to nikt kogo stać na auto się do niego nie przesiądzie.

        • 0 0

  • Nie będzie pętli Świętokrzyska - będzie pomnik Kaczyńskiego! (1)

    i żadnych tam skrzyżowań - tylko kościoły, kościoły, kościoły i nowy budynek IPN
    znajdziemy wszystkich agentów i szpiegów

    • 1 4

    • Żal ci d... ściska lemingu po porażce??

      Z takimi tekstami na forum dla dzieci wypad.

      • 2 1

  • nic wam tam nie powstanie :)

    ale co ja sie znam...... wystarcze 1 ja i wstrzymam projekt na 3lata, w tym czasie zacznie sie kilka innych inwestycji mi przychylnych.

    KOCHAM PRAWO ADMINISTRACYJNE, że jest tak zakrecone, że umg nie rozumie nawet!

    • 0 0

  • Ale sr*#ie żarem Lemingi !!!

    • 2 0

  • podmiejska

    niech zablokuja podmiejska jak zwykle stara ulica nie wazna lepiej nowa rozbudowywac

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane