• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy pętla przy Chwarznieńskiej jest potrzebna?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia. Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia.

Przebudowa drugiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni jest na finiszu. W ciągu kilku dni do użytku zostanie oddana kładka i pętla autobusowa, które - mimo że od początku znajdowały się w projekcie - budzą kolejne wątpliwości.



Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach. Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach.
Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne. Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne.

Czy drugi etap przebudowy Chwarznieńskiej okaże się korzystny dla mieszkańców?

Z tego, co dzieje się na ulicy zadowoleni są przede wszystkim kierowcy. Możliwość jazdy dwiema nitkami przez las to duże ułatwienie dla tkwiących jeszcze niedawno w tym miejscu w korkach. Na prawdziwy test przepustowości ulicy na zwężeniu do jednego pasa na Witominie przyjdzie jednak czas we wrześniu, gdy zakończą się powroty z wakacyjnego wypoczynku.

Zmiany szykują się także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Póki co, przystanek linii 141 funkcjonuje przy ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Za kilka dni autobus wróci na starą trasę i będzie rozpoczynał kursowanie na przebudowywanej pętli. Na razie będzie jedynym autobusem startującym z tego miejsca.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - sugeruje nasz czytelnik pan Rafał.

O pozostawienie autobusu na czasowej trasie wnioskowali też do Zarządu Komunikacji Miejskiej pasażerowie. Jak twierdzą, obecnie z linii może korzystać więcej osób, bowiem autobus jadący w kierunku centrum ul. Hodowlaną zatrzymuje się też na przystanku przy ul. Stawnej zobacz na mapie Gdyni. Nie ubywa także wsiadających na pierwszym przystanku, bo dojście do niego nie zajmuje więcej czasu niż w miejscu gdzie został zaplanowany.

Urzędnicy pomysłu budowy pętli bronią, tłumacząc, że może się okazać potrzebna w trakcie różnych wydarzeń niezwiązanych z regularnym kursowaniem autobusów

- Takie pętle pełnią zasadniczą rolę w mieście. Ta na Chwarznieńskiej może być wykorzystywana nie tylko dla autobusu 141, ale przy okazji różnych niespodziewanych okazji, gdzie specjalnie podstawione autobusy będą mogły zawracać. Przyznam, że nie dotarły do mnie postulaty pasażerów, oczekujących pozostawienia linii na tej trasie. Na pewno decydujące w tym względzie powinny być koszty i liczba przewożonych pasażerów - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odrzucając jednocześnie pomysł zmiany przeznaczenia na parking.

Wątpliwe wydaje się jednak, by pętla po poniesionych nakładach przestała być całkowicie użytkowana. Jednym z rozwiązań może być kierowanie w to miejsce tylko niektórych autobusów lub uruchomienie jesienią nowej linii w kierunku Chwarzna, do której przymierza się ZKM.

Przedstawiciele firmy odrzucają przy okazji pomysł, by obecna trasa 141, stała się tą regularną. Powodem są m.in. większe koszty związane z wozokilometrami, które musi przejechać autobus.

- Dodatkowo, zgłaszają się do nas mieszkańcy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni wyczekujący na powrót linii na starą trasę. Im do tymczasowego przystanku jest za daleko. Trzeba w tym momencie pamiętać, że prowadzi ona ul. Warszawską i Morską, gdzie zlokalizowanych jest dużo placówek medycznych. Nie chcemy też stwarzać niekomfortowych warunków kierowcom podczas postoju, ani zakłócać spokoju mieszkańcom ul. Hodowlanej - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Za kilka dni będzie można także korzystać z kładki przy Domu za Falochronem. Konstrukcja mająca przede wszystkim upłynnić ruch na ulicy i umożliwić bezpieczne przejście na drugą stronę pieszym od początku wzbudza sporo kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim wind, które zawiozą na górę oraz ich awaryjności. W efekcie większość pieszych i tak może próbować "na dziko" przedostać się na drugą stronę ruchliwej drogi.

Czytaj też: Dlaczego publiczne windy tak często nie działają?

Obawy dotyczą także okresu zimowego, kiedy na niezadaszonej, ale - jak można założyć - wykorzystywanej chętnie kładce może być po prostu ślisko.

Miasto na razie budować zadaszenia nie będzie. Urzędnicy chcą bowiem zobaczyć m.in. jak konstrukcja będzie zachowywała się w warunkach zimowych. Jej oczyszczaniem zajmie się Zarząd Dróg i Zieleni.

- Koszt zamontowania zadaszenia uzależniony jest od weryfikacji obliczeń konstrukcyjnych, które dałyby odpowiedź, jaki zakres prac jest potrzebny. Bez określenia, czy nie zachodziłaby wtedy konieczność jej wzmocnienia, wykonania osłon, dodatkowego dachu nie będzie - tłumaczy Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • Głupie pytanie urzędników (5)

    Po co dach nad kładką ? Można tak samo zadać pytanie - po co dach w samochodzie?
    Lobby samochodowe rządzi Gdynią

    Kładki, tunele A SIO PIESI bo jedzie władca w swoim samochodzie i nie ma zamiaru się zatrzymywać.

    A an Gromadzki to lubi odpowiadać tak jak Pan Głuszek ;-)

    • 34 22

    • Dyktat kierowców samochodów nad pieszymi trwa.... (1)

      Najlepiej wyrzucić pieszych do wind, w tunele, na kładki i traktować jak podludzi. Bo panisko w samochodzie musi bezkolizyjnie dojechać wszędzie swoim samochodem.

      Jestem kierowcą, ale też pieszym. I to jak się traktuje ludzi niezmotoryzowanych to po prostu śmiech na sali. Najlepsze jest to że przejście nikomu by nie przeszkadzało bo i tak przepustowość drogi blokują skrzyżowania na Chwarznie i przy Witawie....

      • 5 8

      • ja też jestem pieszym

        i nie widzę nic złego w windach, kładkach i tunelach - liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, a jeśli to jest właśnie sposób - to ja popieram. Nie wiem o co tyle krzyku i o co chodzi z tą nagonką na kierowców. Tworzy się specjalnie kładki, windy i tunele - WŁAŚNIE DLA PIESZYCH. W Polsce nikomu nie dogodzisz.

        • 8 5

    • Głuszek i Gromadzki to som kuzyni

      Głuszek i Gromadzki to som kuzyni dlatego nie ma kladki z dachiem

      • 0 4

    • ??? (1)

      To jeszcze dach nad wszystkimi chodnikami trzeba zrobić! I najlepiej żeby te chodniki były ruchome-wchodzisz i jedziesz! Ciągle komuś źle!czy tylko narzekać potraficie? Najlepiej żeby dalej jeździć polną drogą furmanką!

      • 12 8

      • toć to kierowca narzekał, do niego miej pretensje

        • 0 0

  • Kładka - Nie po co !!!

    Ja już nie mogę się doczekać kiedy zaczniemy obstawiać z kolegą za pieniądze ile starszych ludzi zginie pod kołami samochodów przechodząc z domu za falochronem na przystanek i z powrotem. Światła zostały wybudowane właśnie po to by uniknąć takich wypadków. A teraz jest najważniejszy LANS Pana Szczurka i jego świty.

    • 11 3

  • A jezdnia jakos wczesniej zadaszona nie byla i co ? Nie byla sliska.. ? (1)

    W d*pach się przewraca. Oby tylko windy działały.

    • 9 5

    • Jezdnia

      Jezdnia była odśnieżana, posypywana środkami obniżającymi temperaturę zamarzania - dało się przejść. Natomiast założę się, że kładka nie będzie odśnieżana bo dwa lata będą trwały przepychanki co do tego kto ma za to odśnieżanie płacić: miasto, przychodnia, administracja osiedla czy może wręcz przechodnie: ustawimy szlaban, zatrudnimy sześć osób od ściągania myta. Skoro miasto nie potrafi sobie poradzić z odśnieżeniem własnych chodników to naprawdę wątpliwą kwestią jest czy podoła zadaniu utrzymania zimą kładki w stanie bezpiecznym. A jak spadnie śnieg to przyjedzie jakiś urzędnik, stwierdzi że jest ślisko i zamknie kładkę.

      • 4 0

  • najprostrze rozwiazania sa najtrudniejsze (2)

    A nie moze po prostu 141 jechac na petle a wracac hodowlana?

    • 27 2

    • I to jest rozwiązanie. Tylko ponieważ nie zostało wymyślone przez instytut

      za ciężkie pieniądze to nie doczeka się realizacji

      • 5 0

    • Cóż za szalony pomysł!

      A kto zapłaci za dodatkowe miliardy wozokilometrów?

      • 12 3

  • KIEDY

    w końcu wyprodukują latające plecaki? założyłabym taki na plecy i wio ileś metrów w górę i lecimy do roboty.Ile to milionów mniej na autostrady , drogi i te rzeczy.

    • 9 1

  • Co to za wycie na Chyloni ktoś wie? (1)

    • 4 0

    • wilki pewnie...

      • 4 2

  • przepustowość tej przebudowanej drogi wzrośnie tak mniej więcej (1)

    jak prędkość konia w galopie z uczesana grzywą w stosunku do tegoż konia z grzywą rozwianą. Dobranoc państwu.

    • 12 1

    • bez "s".

      • 2 0

  • (7)

    Ja się pytam, czemu z takim uporem buduje się jezdnie lub fragmenty z kostki granitowej. Przecież nawet głąb wie, że posadowienie takiej kostki na podbudowę betonowej się nie sprawdza. Jak nie potraficie układać kostki brukowej zgodnie ze sztuką, to po prostu tego nie róbcie. Bo to bez sensu.

    • 56 9

    • dokladnie - jestem fachowcem (5)

      i uwazam że jesteś idiotą :)

      • 14 8

      • Kolejny sfrustrowany pajac, który nie potrafi powiedzieć nic poza obrażaniem innych (3)

        • 6 5

        • A ty potrafisz powiedzieć cos więcej nie obrażając jego? (2)

          • 4 2

          • tak

            • 1 0

          • z ogniem walcz ogniem

            On na wstępie sam siebie obraził

            • 4 1

      • Ale w byciu imbecylem jesteś niedoścignionym wzorem

        A fachowiec z Ciebie taki jak mysiej pipy akordeon.

        99,9% zatoczek zrobionych z kostki się po prostu rozlatuje.

        Weź oddaj swój dyplom, bo tylko wstyd robisz swojej uczelni.

        • 14 4

    • O wiedzę, że pierwszy fachowiec się odezwał i minusuje

      • 7 9

  • chwarznieńska (1)

    po 2 pasy w każdą stronę są i ok. To nie rozwiąże sprawy korków bo cały problem tkwi na skrzyżowaniu przy Witawie i żaden tristar tego nie zmieni. Nie wiem kto wydał zgodę na tą rozbudowę skoro przy Witawie nic się nie zmieniło. Najpierw witawa lub droga omijająca Witawę a potem reszta. Nim rozpoczęli budowę to było wiadomo,że nic się nie zmieni- był 1 pas były korki, są 2 pasy będą korki na 2 pasach. tak czy tak stoimy

    • 19 5

    • aha

      żaden tristar przy witawie nic nie zmieni, bo go tam nie ma.

      • 3 1

  • Należało przedluźyć linię 141 do pętli na Chwarznie.

    Tłumaczenie ze nie moźna ze względu na koszty benzyny jest niepoważne zamiast wydawać kupę kasy na pętle na Witomińie mozna było sfinansować te dodatkowe kilometry. Tłumaczenie że duźo ludzi jeździ do za Falochronem to ja nie słyszałem żeby dla jednego domu specjalnie uruchamiano linię autobusową. Dużo osób jeździ z Chwarzna na ul. Witominską (cmentarz) na ulicę Morską (szkoły) i jak oni mają dojechać bez przesiadki? Jezeli już takdbano o pacjentów to należało przystanek umieścić na pętli lub po samą kładką. Budowa kładki to porażka , należało wykorzystać naturalny spadek terenu i zbudować tunel od strony za Falochronem bez schodów i z drugiejz długim podejściem. Proste, bez wind i bez ryzyka zasypania śniegiem.

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane