• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy pętla przy Chwarznieńskiej jest potrzebna?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia. Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia.

Przebudowa drugiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni jest na finiszu. W ciągu kilku dni do użytku zostanie oddana kładka i pętla autobusowa, które - mimo że od początku znajdowały się w projekcie - budzą kolejne wątpliwości.



Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach. Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach.
Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne. Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne.

Czy drugi etap przebudowy Chwarznieńskiej okaże się korzystny dla mieszkańców?

Z tego, co dzieje się na ulicy zadowoleni są przede wszystkim kierowcy. Możliwość jazdy dwiema nitkami przez las to duże ułatwienie dla tkwiących jeszcze niedawno w tym miejscu w korkach. Na prawdziwy test przepustowości ulicy na zwężeniu do jednego pasa na Witominie przyjdzie jednak czas we wrześniu, gdy zakończą się powroty z wakacyjnego wypoczynku.

Zmiany szykują się także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Póki co, przystanek linii 141 funkcjonuje przy ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Za kilka dni autobus wróci na starą trasę i będzie rozpoczynał kursowanie na przebudowywanej pętli. Na razie będzie jedynym autobusem startującym z tego miejsca.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - sugeruje nasz czytelnik pan Rafał.

O pozostawienie autobusu na czasowej trasie wnioskowali też do Zarządu Komunikacji Miejskiej pasażerowie. Jak twierdzą, obecnie z linii może korzystać więcej osób, bowiem autobus jadący w kierunku centrum ul. Hodowlaną zatrzymuje się też na przystanku przy ul. Stawnej zobacz na mapie Gdyni. Nie ubywa także wsiadających na pierwszym przystanku, bo dojście do niego nie zajmuje więcej czasu niż w miejscu gdzie został zaplanowany.

Urzędnicy pomysłu budowy pętli bronią, tłumacząc, że może się okazać potrzebna w trakcie różnych wydarzeń niezwiązanych z regularnym kursowaniem autobusów

- Takie pętle pełnią zasadniczą rolę w mieście. Ta na Chwarznieńskiej może być wykorzystywana nie tylko dla autobusu 141, ale przy okazji różnych niespodziewanych okazji, gdzie specjalnie podstawione autobusy będą mogły zawracać. Przyznam, że nie dotarły do mnie postulaty pasażerów, oczekujących pozostawienia linii na tej trasie. Na pewno decydujące w tym względzie powinny być koszty i liczba przewożonych pasażerów - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odrzucając jednocześnie pomysł zmiany przeznaczenia na parking.

Wątpliwe wydaje się jednak, by pętla po poniesionych nakładach przestała być całkowicie użytkowana. Jednym z rozwiązań może być kierowanie w to miejsce tylko niektórych autobusów lub uruchomienie jesienią nowej linii w kierunku Chwarzna, do której przymierza się ZKM.

Przedstawiciele firmy odrzucają przy okazji pomysł, by obecna trasa 141, stała się tą regularną. Powodem są m.in. większe koszty związane z wozokilometrami, które musi przejechać autobus.

- Dodatkowo, zgłaszają się do nas mieszkańcy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni wyczekujący na powrót linii na starą trasę. Im do tymczasowego przystanku jest za daleko. Trzeba w tym momencie pamiętać, że prowadzi ona ul. Warszawską i Morską, gdzie zlokalizowanych jest dużo placówek medycznych. Nie chcemy też stwarzać niekomfortowych warunków kierowcom podczas postoju, ani zakłócać spokoju mieszkańcom ul. Hodowlanej - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Za kilka dni będzie można także korzystać z kładki przy Domu za Falochronem. Konstrukcja mająca przede wszystkim upłynnić ruch na ulicy i umożliwić bezpieczne przejście na drugą stronę pieszym od początku wzbudza sporo kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim wind, które zawiozą na górę oraz ich awaryjności. W efekcie większość pieszych i tak może próbować "na dziko" przedostać się na drugą stronę ruchliwej drogi.

Czytaj też: Dlaczego publiczne windy tak często nie działają?

Obawy dotyczą także okresu zimowego, kiedy na niezadaszonej, ale - jak można założyć - wykorzystywanej chętnie kładce może być po prostu ślisko.

Miasto na razie budować zadaszenia nie będzie. Urzędnicy chcą bowiem zobaczyć m.in. jak konstrukcja będzie zachowywała się w warunkach zimowych. Jej oczyszczaniem zajmie się Zarząd Dróg i Zieleni.

- Koszt zamontowania zadaszenia uzależniony jest od weryfikacji obliczeń konstrukcyjnych, które dałyby odpowiedź, jaki zakres prac jest potrzebny. Bez określenia, czy nie zachodziłaby wtedy konieczność jej wzmocnienia, wykonania osłon, dodatkowego dachu nie będzie - tłumaczy Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • rozwiązanie jest jedno i bardzo proste: wysiedlić pensjonariuszy domu starców gdzieś za miasto (2)

    jeżdżę tamtędy od 14 lat i to te dziadki stanowią problem, nie będą łaziły do windy bo im będzie za daleko, będą śmigać przez przejście.

    albo inna propozycja, niech dziadki nie wyłażą w godzinach porannego szczytu czyli między 7:00 a 9:00 i po południu czyli między 15:30 a 18:00

    • 7 5

    • Jeszcze lepszym pomysłem wg ciebie byłoby...

      ... powystrzelać, albo wytruć. Po co to to ma chodzić jeszcze i zużywać powietrze.

      • 0 0

    • sam bedziesz kiedys dziadkiem matołku i będziesz miał zakaz wychodzeia z domu

      • 0 0

  • petla

    panie prezydencie odsuncie tego debila docenta bo i tak bez niego nic nie mozecie zrobic z ta komunikacja

    • 0 2

  • Kiedy wreszcie północ Gdyni zostanie połączona z Gdynią Zachód ???

    Niby jeździ linia K, ale na Pogórze, Oksywie, Wiczlino, Sokółki nie zajeżdża.
    W każdym razie na Oksywie bardzo, bardzo rzadko....

    Zalicza tylko pętlę na Chwarznie, do której trzeba się wcześniej dostać linią 147 z Chwarzna-Wiczlina, a potem ........ czekać całe wieki na autobus K, jeśli 147 się np: spóźni.

    • 0 2

  • pętla (1)

    Zawsze korzystałem i będę korzystał z petli autobusowej!!!!!!!!! To tutaj. jak przyjeżdżam samochodem do budynku "Za Falochronem" nie tarasuję dwóch pasów ulicy i nie zawraca w strone Witomina a z postoju spod budynku wyjeżdżam do pętli autobusowej i zawracam, i jadę do Witomina. Chyba logiczne i praktyczne. Tak więc pętla autobusowa powinna być otwarta dla wszystkich pojazdów!!!!!!!

    • 4 2

    • jeśli ze znakiem Zakaz postoju, to i owszem, bo inaczej nastawiają aut i nic nie zawróci...

      • 1 0

  • Dramat

    Panie wiceprezydencie jak to jest ,że tyle ostatnich inwestycji w Gdyni wydaje się nam mieszkańcom wielce chybiona .Przecież Pan jest inteligentnym człowiekiem i musi Pan znać na to pytanie odpowiedz.Dlaczego nigdy nie dowiedzieliśmy się dlaczego dach na nowo wybudowaiej szkole na Chwarznie uległ uszkodzeniu -kto za to ponosi wine ? dlaczego nie otrzymaliśmy odpowiedzi na to wydaje mi się proste pytanie .Dlaczego układ drogowy na Chwarznie jest tak beznadziejnie zaprojektowany ,nowa dzielnica gdzie można by było wykorzystać potencjał nowoczesnej architektury drogowej został delikatnie mówiąc zepsuty .Kładka dla pieszych przy falochronie ,to chyba dla tych którzy już na dworzu prosto po wyjsciu z autobusu pragną rozpocząć szeroko pojętą rehabilitacje .Modle się aby ta winda działała bez większych usterek a deszcz i śnieg który osadzi się na kładce nie spowodował szalenstwa Bungee jumpingu wsród pensjonariuszy domu za falochronem .Dlaczego nikt nie mówi ,gdzie pacjenci przyjeżdżający na leczenie mają parkować ,przecież jest coś takiego jak konieczność zapewnienia miejsc parkingowych przy takich obiektach .A tu jak zawsze d*pa , rowerem prosze przyjechać to będzie taki przysłowiowy spinning ,no tak ale żeby było jeszcze gdzie ten rower przechować .
    Dlaczego Straż Miejska jest głucha na parkowanie samochodów na samym skrzyżowaniu ulic Armii Krajowej i Borchardta .Dlaczego !!!!!!!!!!!
    Dlaczego SM nie ma w krzakach przy bulwarze gdzie pełno narkomanów i pijanej młodzieży ,dlaczego potrafią tylko uzupełnic papierowe torebki na psie kupy i uciekają z bulwaru .Dlaczego pieniądze idą na imprezy masowe a fundusze na drogi tnie się bez skrupułów .Dlaczego nikt o tym nie mówi ,prosimy Panie Wiceprezydencie o odpowiedz

    • 5 0

  • kładka (3)

    i winda nic nie pomoże jeśli nie będzie barierek uniemożliwiających przejście przez ulicę na wysokości domu za falochronem. dziadki i tak będą śmigać przez ulicę co przyczyni sie do zwiększenia wypadków z pieszymi w tym rejonie.
    Pętla na końcu dwupasmówki - następny głupi pomysł. Wystarczyło przedłużyć linię autobusową w kierunku Gdyni Zachód i większość byłaby zadowolona. Ale najwieksza petarda o której nikt nie wspomina to budowa Biedronki i skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na początku przebudowanej Chwarznienskiej ( na wysokości pętli pana Stępy na Chwarznie) . Uruchomienie sygnalizacji świetlnej da gigantyczne korki w tym rejonie. Kto wydał tak 'mądrą ' decyzję o lokalizacji sklepu i sygnalizacji w tym miejscu? Gratuluję genialnego pomysłu ...

    • 21 3

    • racja (1)

      Wszystkie te przebudowy w tym rejonie są opracowywane bez wizji przyszłości, tylko aby cos zmienić.
      - dlaczego nadal jest kolizyjne skrzyzowanie z obwodnica,
      -dwupasmowka do Witomina nic nie da, jesli bedzie sie zamieniac w deptak na Witominie
      -do tego ta nowa biedronka na Chwarznie
      -Witawa kto pozowlil ja wybudwac, albo omijamy tranzytem Witomino albo nie ??? teraz nie ma miejsca na skrzyzowanie

      Ktoś zna plany rozwoju transportu publicznego/samochodowego Gdyni ?

      • 4 0

      • Nikt takich planow nie zna

        Bo poza czerwona kreska namalowana na PZP zadne inne dokumenty jeszcze nie powstaly. I pewnie nie powstana.............

        • 0 0

    • będzie biedronka to nie będą ludzie jeździć do lidla na Witomino

      • 0 0

  • A co z OPAT-em lub... (4)

    ...przynajmniej samym tunelem na ul. Północnej zamiast przejazdu kolejowego? Codziennie są korki do tego przejazdu. Jeżeli w Wejherowie mogli zbudować tunel pod główną ulicą, to dlaczego większe miasto Gdynia nie może? (zamiast lotniska, infoboxu i innych pierdół)

    • 13 1

    • port lotniczy to było niespełna 100 mln a OPAT 1,5 MILIARDA (2)

      kumasz różnicę?

      • 0 2

      • Port lotniczy to było niespełna 100 mln, a SAM TUNEL...

        ...na pewno nie pochłonąłby 1,5 miliarda. Wziąłeś to pod uwagę? :)

        • 0 0

      • się wie

        W Gdyni nie rządzą pokemony więc o kasie z budżetu centralnego na opat można zapomnieć.

        • 1 0

    • powiedział Pierdoła !

      • 0 2

  • S i 181 do Oliwa Pętla tramwajowa! (1)

    Przedłużyć S i 181 do pętli tramwajowej w Oliwie!

    • 3 0

    • Dobra idea

      Ale najpierw, to tę pętlę trzeba zaprojektować. To, co teraz tam jest już nie starcza. Autobusy kilku linii nie mieszczą się na brukowym placyku, a ponadto ograniczają dostęp pasażerom autobusu linii122. Tory są w stanie rozpadu, a środek zielony zarośnięty chaszczami. Nie zdziwię się jak w ogóle ją zlikwidują jesli budyn ma już chętnego do wykupu. W Gdańsku to normalka. Dwie petle już zlikwidowali nie dając nic w zamian...bo kasiorkę ktoś już polożył. Także nie rozpędzałbym się z tą Oliwą :)

      • 0 0

  • Kładka

    A nie można było zaprojektować podłogi podgrzewanej na tej kładce? Prąd do wind jest więc co to za problem zaprojektować inteligentne podgrzewanie? W niektórych miastach europy są takie chodniki, że o boiskach nie wspomnę. Drożej tylko na początku, w trakcie wykonania, a potem z odśnieżaniem i odladzaniem spokój.

    • 4 0

  • Stepa. Ten to dopiero jest ,,wybitny ekspert" of zadaszen. Zwlaszcza wiele powiedziec moze na temat walacego sie dachu szkoly w Chwarznie. Ale, ciiiicho, bo to okropna tajemnica tego "architekta" z klanu szczurasow. Kiedy kompleks hotelowy na Polance Redlowskiej I parking prz cmentarzu na Witominskiej? Bo ten pseudokompetentny belkot tego czlowieka jest juz irytujacy.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane