• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy pętla przy Chwarznieńskiej jest potrzebna?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia. Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia.

Przebudowa drugiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni jest na finiszu. W ciągu kilku dni do użytku zostanie oddana kładka i pętla autobusowa, które - mimo że od początku znajdowały się w projekcie - budzą kolejne wątpliwości.



Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach. Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach.
Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne. Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne.

Czy drugi etap przebudowy Chwarznieńskiej okaże się korzystny dla mieszkańców?

Z tego, co dzieje się na ulicy zadowoleni są przede wszystkim kierowcy. Możliwość jazdy dwiema nitkami przez las to duże ułatwienie dla tkwiących jeszcze niedawno w tym miejscu w korkach. Na prawdziwy test przepustowości ulicy na zwężeniu do jednego pasa na Witominie przyjdzie jednak czas we wrześniu, gdy zakończą się powroty z wakacyjnego wypoczynku.

Zmiany szykują się także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Póki co, przystanek linii 141 funkcjonuje przy ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Za kilka dni autobus wróci na starą trasę i będzie rozpoczynał kursowanie na przebudowywanej pętli. Na razie będzie jedynym autobusem startującym z tego miejsca.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - sugeruje nasz czytelnik pan Rafał.

O pozostawienie autobusu na czasowej trasie wnioskowali też do Zarządu Komunikacji Miejskiej pasażerowie. Jak twierdzą, obecnie z linii może korzystać więcej osób, bowiem autobus jadący w kierunku centrum ul. Hodowlaną zatrzymuje się też na przystanku przy ul. Stawnej zobacz na mapie Gdyni. Nie ubywa także wsiadających na pierwszym przystanku, bo dojście do niego nie zajmuje więcej czasu niż w miejscu gdzie został zaplanowany.

Urzędnicy pomysłu budowy pętli bronią, tłumacząc, że może się okazać potrzebna w trakcie różnych wydarzeń niezwiązanych z regularnym kursowaniem autobusów

- Takie pętle pełnią zasadniczą rolę w mieście. Ta na Chwarznieńskiej może być wykorzystywana nie tylko dla autobusu 141, ale przy okazji różnych niespodziewanych okazji, gdzie specjalnie podstawione autobusy będą mogły zawracać. Przyznam, że nie dotarły do mnie postulaty pasażerów, oczekujących pozostawienia linii na tej trasie. Na pewno decydujące w tym względzie powinny być koszty i liczba przewożonych pasażerów - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odrzucając jednocześnie pomysł zmiany przeznaczenia na parking.

Wątpliwe wydaje się jednak, by pętla po poniesionych nakładach przestała być całkowicie użytkowana. Jednym z rozwiązań może być kierowanie w to miejsce tylko niektórych autobusów lub uruchomienie jesienią nowej linii w kierunku Chwarzna, do której przymierza się ZKM.

Przedstawiciele firmy odrzucają przy okazji pomysł, by obecna trasa 141, stała się tą regularną. Powodem są m.in. większe koszty związane z wozokilometrami, które musi przejechać autobus.

- Dodatkowo, zgłaszają się do nas mieszkańcy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni wyczekujący na powrót linii na starą trasę. Im do tymczasowego przystanku jest za daleko. Trzeba w tym momencie pamiętać, że prowadzi ona ul. Warszawską i Morską, gdzie zlokalizowanych jest dużo placówek medycznych. Nie chcemy też stwarzać niekomfortowych warunków kierowcom podczas postoju, ani zakłócać spokoju mieszkańcom ul. Hodowlanej - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Za kilka dni będzie można także korzystać z kładki przy Domu za Falochronem. Konstrukcja mająca przede wszystkim upłynnić ruch na ulicy i umożliwić bezpieczne przejście na drugą stronę pieszym od początku wzbudza sporo kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim wind, które zawiozą na górę oraz ich awaryjności. W efekcie większość pieszych i tak może próbować "na dziko" przedostać się na drugą stronę ruchliwej drogi.

Czytaj też: Dlaczego publiczne windy tak często nie działają?

Obawy dotyczą także okresu zimowego, kiedy na niezadaszonej, ale - jak można założyć - wykorzystywanej chętnie kładce może być po prostu ślisko.

Miasto na razie budować zadaszenia nie będzie. Urzędnicy chcą bowiem zobaczyć m.in. jak konstrukcja będzie zachowywała się w warunkach zimowych. Jej oczyszczaniem zajmie się Zarząd Dróg i Zieleni.

- Koszt zamontowania zadaszenia uzależniony jest od weryfikacji obliczeń konstrukcyjnych, które dałyby odpowiedź, jaki zakres prac jest potrzebny. Bez określenia, czy nie zachodziłaby wtedy konieczność jej wzmocnienia, wykonania osłon, dodatkowego dachu nie będzie - tłumaczy Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • panie stępa (2)

    Pętla, która może się przyda, most pod chwarznienska tez może się przydać jak powrócą dinozaury, 6 dróg wjazdowych do lasu na odcinku kilometra też może się przydać a wszystko to po Co? żeby inwestycja była droższa i było się czym dzielić

    • 22 4

    • dla spacerowiczów, rowerzysów, biegaczy - ja tamtędy z działek leśnych na donas chodzę i od kiedy jest mostek czuje się bezpieczniej

      • 0 0

    • przejścia pod trasą, także dla służb leśnych, baranku

      • 1 1

  • Wydłużyć linię 141... (6)

    Lepiej żeby autobus 141 jechał do Chwarzna i tam zawracał raptem kilka przystanków o z Obłuża na Chwarzno nic nie jeździ, trzeba się przesiadać.

    • 77 3

    • K jeździ. (3)

      Pozdrawiam

      • 8 5

      • Zgadza się ale... (2)

        ... trasy obu linii pokrywają się tylko na Estakadzie Kwiatkowskiego i niewielkim odcinku (ok 450 m) ul. Płk. Dąbka. Częstotliwość kursowania linii K to 38 kursów natomiast 141 - 124 kursy w dzień powszedni.

        • 8 0

        • K to powinien jeździć (1)

          • 1 0

          • Przez Wiczlino

            • 1 0

    • K kilka razy dziennie i to obwodnicą

      • 0 1

    • wystarczy wstawić spacje między cyframi

      jednom lub dwie

      • 0 2

  • Pętla zbędna,a autobus 141 powinien jeżdzić do ostatniej pętli na Wiczlińskiej

    Do wiadomości wszystkich:na Wiczlinie też mieszkają ludzie,płacący regularnie wszystkie podatki!!! A co mamy? Jeden jedyny codzienny autobus 172,jeżdżący co godzinę(!)ostatni 0 16,25 a w sobotę ostatni o 17,20 i w niedzielę przedostatni o 17,20 a ostatni o 19,20,O powrocie nie wspomne,bo i tak nie uwierzycie.

    • 8 0

  • co musi się wydarzyć? (11)

    Proszę o artykuł o kierowcach nie włączających klimatyzacji w ZKM. W takie upały. Nie liczą się z tym , że jadą dzieci czy też osoby starsze i chore. Jak stanie się jakieś nieszczęście dopiero ZKM przejrzy na oczy.

    • 37 15

    • Mam 30 lat i nienawidzę panisk żyjacych z kredytów i mających żal do wszystkich (5)

      Za dzieciaka jezdziłem z rodzicami Ikarusami codziennie a nawet kilka razy dziennie. Nie istniała klimatyzacja. Kielecką jechało się 10 km/h, w środku czarno od spalin, brudu i PATRZ ŻYJĘ i NIE BYŁEM ŚWIADKIEM NIESZCZĘSCIA ANI TRAGEDII.
      Skoro stac wielką panią na kredyt mieszkaniowy na 26 lat, to weź sobie również na kredyt samochód za 2 tysiące i prawko - szybciej znajdziesz porządną pracę i bliżej ci będzie do WIELKIEJ PANI

      • 14 14

      • Żyjesz ale co to za życie

        Od tych spalin troszku cię upośledziło.

        • 2 1

      • (1)

        Panie Zdzichu, Ikarusy były lepsze pod wieloma względami od obecnych autobusów.Były przestronne, miaty dużo otwieanych okien i duże luki dachowe, więc poza ekstremami temperaturowymi można było przyjemnie podróżować. Czarne od brudu to może były w Gdyni, ale napewno nie w Gdańsku.

        • 6 8

        • w gduńsku to były na kaszubski eko-torf

          • 2 3

      • zaczadzenie z dzieciństwa nie mija

        Chyba polubiłeś ten ,, brud i spaliny" że tak za nimi tęsknisz. Dobrze, że żyjesz tylko nie wiadomo jak długo skoro jeździłeś cały w spalinach.

        • 8 8

      • Jak to, to skandal , że nie ma klimatyzacji. Płacę regularnie za bilety od niepamiętnych czasów i rzadam aby działała klima.

        • 8 5

    • to niech jeżdzą samochodami, taksówkami z klimatyzacją.

      • 1 3

    • (2)

      kiedys nie bylo klimy i ludzie zyli

      • 8 6

      • (1)

        mydła też kiedyś nie było i ludzie żyli.

        • 10 3

        • Mydło to dziś artykuł podstawowy, a klima nie.

          • 4 5

    • Nie jazdy autobus i trolejbus ma klime. Ja jeżdżę codziennie minimum 2 razy i te, które mają klime to w upał jest włączona. Ostatnio było mi nawet za zimno.

      • 8 8

  • Ej tam był taki fajny parking, na który się brało laski z pobliskich okolic na pogawędki lingwistyczne... (1)

    oddajcie parking lesny!

    • 6 1

    • o tak ! sama jeździłam tam na lody :)

      • 1 0

  • (4)

    gdyńscy urzędnicy muszą poczekać na zimę by stwierdzić że zimą pada śnieg i jest mróz i kładka w takich okolicznościach moze stać się śmiertelną pułapką

    niech żyje samorządność co to nie jest partią
    niech żyje wieczny prezydent
    niech żyją nam

    • 20 8

    • Stępa jest przecież architektem, wiec sie zna... (1)

      • 4 0

      • no niekoniecznie - architekt to się uczy jak dom pokolorować żeby było ładnie

        resztę obliczeń robia inżynierowie

        • 0 0

    • Niech żyją !!

      • 0 0

    • Jak zwykle realniaki się nudzą

      • 4 8

  • Dąbks (1)

    Wie każdy Gdynianin dlaczego Chwarznieńska jest robiona.A co panie prezydencie z wąską irozjechaną ulicą płk Dąbka?Tu nie mieszka nikt z gdyńskiego ratusza?

    • 41 23

    • owszem - mieszkają, ale pieniędzy starcza tylko na część ulic na raz

      • 1 1

  • Strategia rozwoju Gdyni - fragment

    Drugi cel strategiczny dotyczy rozwoju dzielnic. Odnosi się on zarówno do tworzenia nowych przestrzeni miejskich jak i do racjonalizowania wykorzystania istniejących terenów i zasobów mieszkaniowych, otwarcia dla inwestycji mieszkaniowych nowych dzielnic miasta (w tym zwłaszcza Gdyni Zachód), rewitalizacji substandardowych osiedli mieszkaniowych oraz dopełniania przestrzeni mieszkaniowej usługami, zielenią i urządzeniami służącymi codziennej rekreacji.

    Trzeci cel strategiczny dotyczy miejskiego systemu komunikacyjnego. Porusza on zagadnienia związane z utworzeniem funkcjonalnej sieci dróg publicznych i integracją różnych form transportu publicznego w Gdyni i Trójmieście, zmniejszenia uciążliwości poruszania się w mieście oraz poprawy połączeń komunikacyjnych między poszczególnymi częściami miasta. Działania w tym zakresie służyć mają, poza poprawą komfortu życia w mieście, wielofunkcyjnemu rozwojowi dzielnic miasta (funkcja mieszkaniowa, produkcyjna, usługowa) oraz poprawie dostępu do Śródmieścia.

    • 1 1

  • Pętla (1)

    A ja sądzę, że starsi ludzie chcąc dostać się na przystanek po drugiej stronie Chwarznieńskiej będą wsiadać na ostatnim przystanku przed pętlą. Przeczekają w autobusie kilka minut na pętli i w ten sposób nie będą musieli ani przekraczać jezdni ryzykując życie, ani nie będą musieli korzystać z kładki. Nawiasem mówiąc - nie wyobrażam sobie korzystania z tej kładki zimą przez osoby starsze.
    Wydłuży im to co prawda czas podróży, ale dzięki temu będą cały czas pod dachem i nie będą musieli wcale przekraczać jezdni na piechotę. Ale chyba nie o to tu chodziło projektantom debilom (przepraszam ale nie znajduję innych słów).

    • 6 1

    • Myśl człowieku !!!

      Na tym ostatnim przystanku dziadka i babcię wypierniczy kierowca autobusu 141 bo to jest końcowy przystanek i na pętli nie może przesiadywać żaden pasażer.

      • 2 2

  • czy trojmiasto.pl

    to rzetelny portal? Zróbcie w końcu taką ankietę... cenzorzy jak za PRL

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane