• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy pętla przy Chwarznieńskiej jest potrzebna?

Patryk Szczerba
4 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia. Na pętlę będą mogły wjeżdżać tylko autobusy i pojazdy ZKM. Na razie tylko jedna linia.

Przebudowa drugiego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni jest na finiszu. W ciągu kilku dni do użytku zostanie oddana kładka i pętla autobusowa, które - mimo że od początku znajdowały się w projekcie - budzą kolejne wątpliwości.



Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach. Kładka bez zadaszenia może być problem, jednak urzędnicy chcą poczekać na wyliczenia oraz zimowy okres, kiedy będzie można określić, na ile potrzebny jest dach.
Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne. Wielu obawia się, że na kładkę, która będzie prawdopodobnie często wykorzystywana, będzie można dostać się tylko schodami, bowiem doświadczenie uczy, że windy bywają zawodne.

Czy drugi etap przebudowy Chwarznieńskiej okaże się korzystny dla mieszkańców?

Z tego, co dzieje się na ulicy zadowoleni są przede wszystkim kierowcy. Możliwość jazdy dwiema nitkami przez las to duże ułatwienie dla tkwiących jeszcze niedawno w tym miejscu w korkach. Na prawdziwy test przepustowości ulicy na zwężeniu do jednego pasa na Witominie przyjdzie jednak czas we wrześniu, gdy zakończą się powroty z wakacyjnego wypoczynku.

Zmiany szykują się także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Póki co, przystanek linii 141 funkcjonuje przy ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Za kilka dni autobus wróci na starą trasę i będzie rozpoczynał kursowanie na przebudowywanej pętli. Na razie będzie jedynym autobusem startującym z tego miejsca.

- Nie mogę zrozumieć, dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - sugeruje nasz czytelnik pan Rafał.

O pozostawienie autobusu na czasowej trasie wnioskowali też do Zarządu Komunikacji Miejskiej pasażerowie. Jak twierdzą, obecnie z linii może korzystać więcej osób, bowiem autobus jadący w kierunku centrum ul. Hodowlaną zatrzymuje się też na przystanku przy ul. Stawnej zobacz na mapie Gdyni. Nie ubywa także wsiadających na pierwszym przystanku, bo dojście do niego nie zajmuje więcej czasu niż w miejscu gdzie został zaplanowany.

Urzędnicy pomysłu budowy pętli bronią, tłumacząc, że może się okazać potrzebna w trakcie różnych wydarzeń niezwiązanych z regularnym kursowaniem autobusów

- Takie pętle pełnią zasadniczą rolę w mieście. Ta na Chwarznieńskiej może być wykorzystywana nie tylko dla autobusu 141, ale przy okazji różnych niespodziewanych okazji, gdzie specjalnie podstawione autobusy będą mogły zawracać. Przyznam, że nie dotarły do mnie postulaty pasażerów, oczekujących pozostawienia linii na tej trasie. Na pewno decydujące w tym względzie powinny być koszty i liczba przewożonych pasażerów - deklaruje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni, odrzucając jednocześnie pomysł zmiany przeznaczenia na parking.

Wątpliwe wydaje się jednak, by pętla po poniesionych nakładach przestała być całkowicie użytkowana. Jednym z rozwiązań może być kierowanie w to miejsce tylko niektórych autobusów lub uruchomienie jesienią nowej linii w kierunku Chwarzna, do której przymierza się ZKM.

Przedstawiciele firmy odrzucają przy okazji pomysł, by obecna trasa 141, stała się tą regularną. Powodem są m.in. większe koszty związane z wozokilometrami, które musi przejechać autobus.

- Dodatkowo, zgłaszają się do nas mieszkańcy Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni wyczekujący na powrót linii na starą trasę. Im do tymczasowego przystanku jest za daleko. Trzeba w tym momencie pamiętać, że prowadzi ona ul. Warszawską i Morską, gdzie zlokalizowanych jest dużo placówek medycznych. Nie chcemy też stwarzać niekomfortowych warunków kierowcom podczas postoju, ani zakłócać spokoju mieszkańcom ul. Hodowlanej - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

Za kilka dni będzie można także korzystać z kładki przy Domu za Falochronem. Konstrukcja mająca przede wszystkim upłynnić ruch na ulicy i umożliwić bezpieczne przejście na drugą stronę pieszym od początku wzbudza sporo kontrowersji. Dotyczą one przede wszystkim wind, które zawiozą na górę oraz ich awaryjności. W efekcie większość pieszych i tak może próbować "na dziko" przedostać się na drugą stronę ruchliwej drogi.

Czytaj też: Dlaczego publiczne windy tak często nie działają?

Obawy dotyczą także okresu zimowego, kiedy na niezadaszonej, ale - jak można założyć - wykorzystywanej chętnie kładce może być po prostu ślisko.

Miasto na razie budować zadaszenia nie będzie. Urzędnicy chcą bowiem zobaczyć m.in. jak konstrukcja będzie zachowywała się w warunkach zimowych. Jej oczyszczaniem zajmie się Zarząd Dróg i Zieleni.

- Koszt zamontowania zadaszenia uzależniony jest od weryfikacji obliczeń konstrukcyjnych, które dałyby odpowiedź, jaki zakres prac jest potrzebny. Bez określenia, czy nie zachodziłaby wtedy konieczność jej wzmocnienia, wykonania osłon, dodatkowego dachu nie będzie - tłumaczy Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (122) 7 zablokowanych

  • (2)

    Nie mogę zrozumieć dlaczego tak walczono o pozostawienie pętli autobusowej, do tego tak szerokiej, skoro i tak nie mogą tam zawracać żadne pojazdy, zwłaszcza przyjeżdżające do Domu za Falochronem. Czasowe rozwiązanie dla linii 141 na ul. Hodowlanej sprawdza się i nikomu nie koliduje. Zamiast leśnej pętli można było zbudować spory parking dla aut, z pieszym dojściem do budynku za pośrednictwem nowej kładki - dopytuje nasz czytelnik pan Rafał.

    To ja panu powiem panie mądraliński. Moja mama, mieszkająca na Morskiej, codziennie dojezdza na rehabilitację z Grabówka i linia 141 ratuje jej życie. Odkąd autobus ten zatrzymuje się na Hodowlanej codziennie dojeżdza taksówką.

    • 51 14

    • hehe

      hahahahaha No to chyba ma lepiej skoro jezdzi taksówką :) Teraz to taksówka ratuje jej zycie, a skoro stac, gratulacja

      • 1 4

    • matka siedzi z tyłu.

      • 6 2

  • (6)

    Jest dużo lepiej. Do prłni szczęścia brakuje części witominskiej. Ciekawe kto pamięta jak się jeździło przed przebudową -czyli 4 lata temu.

    • 47 8

    • A co z przepustem dla rowerów?? W połowie nowej dwupasmówki powinien być przepust dla rowerzystów, w miejscu tym przecinają się chwarznieńska i ścieżki rowerowe TPK. A teraz nie ma możliwości przejechania z jednej strony na drugą.

      • 1 6

    • poczekaj aż się rok szkolny zacznie, jak rodzice będą wozić swoje bahory do szkół (2)

      te barany z sokółki, muszą przecież do lepszych szkół jeździć bo ta na wiczlinie im nie odpowiada

      • 19 14

      • ty chyba urodziłeś się już dorosłym. Rodzice podwożą dzieci do szkół jeśli mają to po drodze i nie widzę w tym nic złego. Wątpię aby rodzic woził do szkoły osobnika wyrośniętego i pokonywał w korkach drogę w przeciwnym kierunku niż zaplanowana droga do pracy. Inna sprawa z maluchami. Ale kto wypowiada takie sądy jak osoba powyżej nie zrozumie, że maluch do zerówki nie pojedzie sam autobusem tylko wymaga opieki.

        • 6 3

      • zgadza się, mieszkańcy z sokółki wożą dzieci do lepszych szkół, żeby z nich nie powyrastały takie osły jak ty!

        • 12 5

    • 20 lat temu

      ruch na chwarznieńskiej praktycznie nie istniał..

      • 16 1

    • ludzie mają krótką pamięć...bardzo....

      • 10 3

  • niech wraca na pętlę, ale do centrum niech jedzie przez Hodowlaną

    a z powrotem klasycznie

    • 5 0

  • I nadal nie wiadomo prawie nic o połączeniu Gdyni Zachód z Połnocną częścią Gdyni (2)

    Może coś będzie, może nie, coś tam się może planuje, a może jednak nie.
    Co to za brak informacji ???
    Niby coś próbuje się wspomnieć o przyszłych nowych połączeniach komunikacyjnych, ale właściwie żadnych informacji na powyższy temat się nie podaje.

    • 11 3

    • To jest coś takiego jak Gdynia Zachód??
      Zwyczajowa nazwa to Gdynia Wybudowanie albo Gdynia Na Żądanie

      • 1 4

    • Podobno oddadza was do Żukowa, bo sie nie opłaca inwestować, i utrzymywać komunikacji

      będzie pekaes raz dziennie i możliwość dojazdu autem do centrum przez kacze buki.

      • 6 0

  • tam takze powinien byc przystanek

    i zlikwidowana zatoczka na Chwarznienskiej przy hotelu

    • 5 0

  • Winda i kładka (2)

    Winda pewnie nawet miesiąca nie wytrzyma... A starsi ludzie z przychodni i domu "Za falochronem" raczej po schodach chodzić nie będą, tylko przechodzić przez jezdnię, bo szybciej i łatwiej. I znów będą wypadki...

    • 26 2

    • to nie Zaspa

      bedą działac bez przerwy.

      • 1 2

    • Wróżbita

      Ja poproszę numery totolotka jak Ci tak dobrze idzie wróżenie tego co się wydarzy.

      • 2 4

  • Jest potrzebna.

    • 1 3

  • TĘPY STEMPA... (4)

    dach nad przejściem?
    zbyteczny był na etapie projektowania?
    aaaaaaaaaaaaa...bo zimy u nas niet...

    • 25 6

    • Bo ty mośku za to jesteś inteligentny (2)

      inaczej... Ten facet ma przynajmniej doktorat. I raczej wie co mów a nie jak większość tutaj teoretyków tańca

      • 2 3

      • Polska przywara (1)

        To jest niestety Polski sport krytykować wszystko na niczym się nie znając. W Warszawie jest masa kładek z windami i wszystko działa. Ludzie zadowolenie że przez 4 pasmowe drogi mogą przechodzić bezpiecznie. Ale wiecie jak jest. Psy szczekają a karawana jedzie dalej

        • 3 2

        • wszystko działa? poczytaj raport szalonego wózkowicza

          • 2 0

    • Popraw ortografię!

      • 2 3

  • petla

    Wyburzyc całe Witomino i zrobić jeden wielki parking !

    • 5 0

  • właśnie !

    jak wyżej napisano - dlaczego nikt nie wspomina o budowie Biedronki i skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na początku przebudowanej już Chwarznienskiej ? Czyżby to był nowy sposób urzędników na zmniejszenie korków przed Witominem? Przytrzymać ruch już na Chwarznie, dzięki temu mniejsze korki przed końcem dwupasmówki ????

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane